el_diablo Napisano 7 Czerwca 2017 Udostępnij Napisano 7 Czerwca 2017 Lancer przez 8 lat odzwyczaił mnie od korzystania z usług serwisów, więc jestem trochę nie na bieżąco i się zastanawiam: klima słabo mi już chłodzi - po prosu nabić, czy najpierw zlecić sprawdzenie szczelności układu? Jak wygląda procedura sprawdzania szczelności? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cesarz Napisano 7 Czerwca 2017 Udostępnij Napisano 7 Czerwca 2017 Teoretycznie te maszyny do nabijania sprawdzają szczelność. Praktycznie z doświadczenia tak sobie to działa Niech przeglądną i nabiją - jakby co czynnik jest łatwo widoczny pod ultrafioletem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
janusz Napisano 7 Czerwca 2017 Udostępnij Napisano 7 Czerwca 2017 2 minuty temu, cesarz napisał: Teoretycznie te maszyny do nabijania sprawdzają szczelność. Praktycznie z doświadczenia tak sobie to działa Niech przeglądną i nabiją - jakby co czynnik jest łatwo widoczny pod ultrafioletem. Maszyny do "nabijania" wytwarzają próżnię (podciśnienie), ale w celu osuszenia układu. Jak jest "znaczna" nieszczelność to ją wykryje, ale przy małej już niekoniecznie. Czynnik sam nie jest widoczny pod ultrafioletem, jak jest podejrzenie nieszczelności, to układ nabija się z kontrastem i wtedy pod lampą UV szuka się nieszczelności. Jeśli to pierwszy serwis klimy po 8 latach i słabiej chłodzi, to zwyczajnie bym sprawdził i uzupełnił czynnik, jeśli problem powróci, to wtedy kontrast i szukanie dziury. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cesarz Napisano 7 Czerwca 2017 Udostępnij Napisano 7 Czerwca 2017 hmm a z kotrastem to nie jest czynnik? U mnie takie zielone ciekło - to jest jakiś specjalny czynnik z kontrastem czy zwykły? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Oscar_ Napisano 7 Czerwca 2017 Udostępnij Napisano 7 Czerwca 2017 Nabijają azotem i sprawdzają czy : trzyma ciśnienie , nie ma gdzieś dziurki która po psikaniu woda z płynem tworzy bąble Tak wiem nie brzmi to profesjonalnie ale jest skuteczne . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
el_diablo Napisano 7 Czerwca 2017 Autor Udostępnij Napisano 7 Czerwca 2017 Bulgotanie z parownika (?) po wyłączeniu silnika to normalny objaw przy za małej ilości czynnika? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
janusz Napisano 7 Czerwca 2017 Udostępnij Napisano 7 Czerwca 2017 11 minut temu, cesarz napisał: hmm a z kotrastem to nie jest czynnik? U mnie takie zielone ciekło - to jest jakiś specjalny czynnik z kontrastem czy zwykły? Tak to jest czynnik, niektóre serwisy zawsze dają czynnik z kontrastem. Nie wiem jak to jest rozwiązane technicznie, ale wydaje mi się, że maszyna podczas uzupełniania czynnika ma opcję wyboru dodania kontrastu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cesarz Napisano 7 Czerwca 2017 Udostępnij Napisano 7 Czerwca 2017 11 minut temu, el_diablo napisał: Bulgotanie z parownika (?) po wyłączeniu silnika to normalny objaw przy za małej ilości czynnika? Hmm trudno mi powiedzieć - ale normalne są ogólnie odgłosy "zasysania" przy włączaniu klimy i co jakiś czas w ogóle. + czesto gesto z od jednej strony masz zimniej w aucie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lato8 Napisano 7 Czerwca 2017 Udostępnij Napisano 7 Czerwca 2017 Kontrast uv to dodatek z reguly wystepuje jako osobna rzecz , która można dodać podczas uzupelniania ukladu gazem albo jako gotowa mieszanka oleju z kontrastem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
el_diablo Napisano 7 Czerwca 2017 Autor Udostępnij Napisano 7 Czerwca 2017 Połowę czynnika brakowało, maszyna nie wykazała nieszczelności. Czas pokaże... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
trychu Napisano 7 Czerwca 2017 Udostępnij Napisano 7 Czerwca 2017 kontrast się dodaje do oleju który się wymienia przy serwisie klimy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 7 Czerwca 2017 Udostępnij Napisano 7 Czerwca 2017 51 minut temu, el_diablo napisał: Połowę czynnika brakowało, maszyna nie wykazała nieszczelności. Czas pokaże... Mam podobnie. 5 lat lania benzyny i czuję, że klima coś słabiej działa. Trza będzie podjechać do serwisu od klimy przed pełnią lata Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lato8 Napisano 7 Czerwca 2017 Udostępnij Napisano 7 Czerwca 2017 Oleju się nie wymienia, dodaje się tylko to co wyciagnela maszyna razem z czynnikiem czyli pare % wszystkiego + kilka kilkanascie gram w zaleznosci od ubytku czynnika czy widzimisie obslugujacego sprzet. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aviator Napisano 8 Czerwca 2017 Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2017 Jak przez 8 lat zniknęła tylko połowa czynnika, to klima musi być szczelna... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
janusz Napisano 8 Czerwca 2017 Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2017 2 godziny temu, aviator napisał: Jak przez 8 lat zniknęła tylko połowa czynnika, to klima musi być szczelna... Niby tak (też mi się tak wydaje). Ale mogło zdarzyć się tak, że ta połowa uciekła w ciągu ostatnich tygodni przez mikro nieszczelność i za parę tygodni problem powróci. 8 lat, to już w niektórych autach standard, że trzeba chłodnicę klimy wymieniać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
goofer007 Napisano 8 Czerwca 2017 Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2017 Dnia 7.06.2017 o 14:56, cesarz napisał: hmm a z kotrastem to nie jest czynnik? U mnie takie zielone ciekło - to jest jakiś specjalny czynnik z kontrastem czy zwykły? Nie, to nie jest czynnik. To zielone to olej z dodatkiem kontrastu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blue_ Napisano 8 Czerwca 2017 Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2017 8 godzin temu, janusz napisał: 8 lat, to już w niektórych autach standard, że trzeba chłodnicę klimy wymieniać. W autach grupy vag to juz po 3 latach sie wymienia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mar00ha_ Napisano 8 Czerwca 2017 Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2017 15 minut temu, blue_ napisał: W autach grupy vag to juz po 3 latach sie wymienia Dobrze, że mój Golf tego nie wiedział. Jak sprzedawałem po 5 latach używania klima chłodziła jak głupia. A serwisu klimy nigdy nie widział. mar00ha Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blue_impuls Napisano 8 Czerwca 2017 Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2017 Dnia 7.06.2017 o 17:47, rwIcIk napisał: Mam podobnie. 5 lat lania benzyny i czuję, że klima coś słabiej działa. Trza będzie podjechać do serwisu od klimy przed pełnią lata Ty masz najłatwiej bo mamy lokalnego Kengoo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 9 Czerwca 2017 Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2017 8 godzin temu, blue_impuls napisał: Ty masz najłatwiej bo mamy lokalnego Kengoo Gdzie przyjmuje? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fanlan Napisano 9 Czerwca 2017 Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2017 Dnia 7 czerwiec 2017 o 14:35, el_diablo napisał: Lancer przez 8 lat odzwyczaił mnie od korzystania z usług serwisów, więc jestem trochę nie na bieżąco i się zastanawiam: klima słabo mi już chłodzi - po prosu nabić, czy najpierw zlecić sprawdzenie szczelności układu? Jak wygląda procedura sprawdzania szczelności? Jesli szczelnosc to UV, inaczej mozna sie zdziwic, mi maszuna sprawdzila szczelnosc, nabite, 150zl zaplacone, 2 tyg i...pustooo.. sprawdzili UV i chlodnica sito Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ZUBERTO Napisano 9 Czerwca 2017 Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2017 5 minut temu, fanlan napisał: Jesli szczelnosc to UV, inaczej mozna sie zdziwic, mi maszuna sprawdzila szczelnosc, nabite, 150zl zaplacone, 2 tyg i...pustooo.. sprawdzili UV i chlodnica sito Mi z UV nie mogli znaleźć, ale jak byli pewni że jest nieszczelność to kompresor pomógł. Wyciek w jakimś dziwnym słabo dostępnym miejscu. Ponoć najlepszy zakład w mieście. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fanlan Napisano 9 Czerwca 2017 Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2017 12 minut temu, ZUBERTO napisał: Mi z UV nie mogli znaleźć, ale jak byli pewni że jest nieszczelność to kompresor pomógł. Wyciek w jakimś dziwnym słabo dostępnym miejscu. Ponoć najlepszy zakład w mieście. No moze byc ze nie dojrzysz wycieku gdzies z tylu . Czy najczestsza nieszczelnosc to chlodnica klimy? Ona narazona jest "przypadkiem" na bombardowanie kamyczkami, odpryskami u mnie, jako pierwsza od zderzaka z wielkimi otworami w nim. Po wymianie chlodnicy, poszla na te wloty siatka tuningowa metalowa za 10 zl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AstraC Napisano 9 Czerwca 2017 Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2017 1 godzinę temu, rwIcIk napisał: Gdzie przyjmuje? Piaseczno, polecam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AstraC Napisano 9 Czerwca 2017 Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2017 13 godzin temu, blue_ napisał: W autach grupy vag to juz po 3 latach sie wymienia A mówili że Ople źle bo po 5-8 latach Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 9 Czerwca 2017 Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2017 15 minut temu, AstraC napisał: Piaseczno, polecam. Dzięki,ale to nie moje rejony Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maras77 Napisano 9 Czerwca 2017 Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2017 Dnia 7.06.2017 o 14:35, el_diablo napisał: Lancer przez 8 lat odzwyczaił mnie od korzystania z usług serwisów, więc jestem trochę nie na bieżąco i się zastanawiam: klima słabo mi już chłodzi - po prosu nabić, czy najpierw zlecić sprawdzenie szczelności układu? Jak wygląda procedura sprawdzania szczelności? Jeśli auto ma 8 lat i nie był nigdy dobijany czynnik, to zacznij od nabicia z kontrastem. Jest spora szansa, że na kilka lat wystarczy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
muzz Napisano 9 Czerwca 2017 Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2017 20 minut temu, rwIcIk napisał: Dzięki,ale to nie moje rejony ale warto jednak się przejechać... moje to rejony też nie są ale z bemowa jeżdżę bo w sumie nikt wcześniej porządnie klimy mi nie przejrzał tak jak Kengoo co do ubytku i sprawdzania pod UV to u mnie 520 gram czynnika wyszło przez dwa lata...dwa lata temu był nabijany czynnik do pustego układu z kontrastem... mimo wszystko jest to tak powolny ubytek, że nigdzie nie było widać pod światłem UV zacieków...co ciekawe w układzie było 80 gram czynnika a i tak działał chociaż słabiutko... 8 lat jeżdżenia i potrzeba dobicia to nic nienormalnego w sumie... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
el_diablo Napisano 9 Czerwca 2017 Autor Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2017 23 minuty temu, muzz napisał: 8 lat jeżdżenia i potrzeba dobicia to nic nienormalnego w sumie... I tej optymistycznej wersji się trzymam. Klima nabita, zobaczymy na jak długo wystarczy. Choć skraplacz jest już dość zmasakrowany... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Oscar_ Napisano 9 Czerwca 2017 Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2017 2 godziny temu, rwIcIk napisał: Dzięki,ale to nie moje rejony Panie ja z Rembertowa jeżdżę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SebaSRS Napisano 9 Czerwca 2017 Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2017 Na niektórych szkoleniach klimatyzacyjnych, szkoleniowcy nie zalecają używania barwnika UV w sprawnych układach. Twierdzą nawet, że to barwnik reagując z układem powoduje wycieki. Co do sprawdzania szczelności próżnią - układ podczas pracy pracuje pod ciśnieniem, czy w próżni ? Więc najbardziej wiarygodnym testem jest ciśnieniowa próba azotowa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
janusz Napisano 9 Czerwca 2017 Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2017 19 minut temu, SebaSRS napisał: Co do sprawdzania szczelności próżnią - układ podczas pracy pracuje pod ciśnieniem, czy w próżni ? Więc najbardziej wiarygodnym testem jest ciśnieniowa próba azotowa. Próżnię robi się w celu osuszenia układu, sprawdzanie szczelności jest tylko "skutkiem ubocznym". Przy mikro nieszczelnościach maszyna może nie wykryć problemu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
muzz Napisano 11 Czerwca 2017 Udostępnij Napisano 11 Czerwca 2017 próba szczelności azotem ma sens wg mnie wtedy kiedy czynnik ucieka rzeczywiście bardzo szybko albo napełniamy pusty układ...jeżeli po kilku latach dobijamy czynnik i ten nie uciekł cały to nie ma się nad czym roztrząsać... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SebaSRS Napisano 11 Czerwca 2017 Udostępnij Napisano 11 Czerwca 2017 Dokładnie! Gdy np. klima nie była serwisowana "od lat", i brakuje 200-300g czynnika, to nie ma sensu szukania wycieku. Owszem wyciek gdzieś jest (bo te 200-300g gdzieś znikło), ale wynoszący np. 10% rocznie, jest zazwyczaj nie do znalezienia. Gdy klima była nabijana rok wcześniej, a teraz po podpięciu zegarów ciśnienie wynosi 0, to można szukać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Griml0cK Napisano 11 Czerwca 2017 Udostępnij Napisano 11 Czerwca 2017 Przy próżni pokazało nieszczelność, z układu odzyskane 350g z 550, od roku chłodzi i brak problemów, czyżby nieszczelność ukazująca się tylko przy podciśnieniu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bob96 Napisano 12 Czerwca 2017 Udostępnij Napisano 12 Czerwca 2017 Zapytam tutaj skoro temat podobny, dziś przy wymienianie oleju zauważyłem zielonkawy nalot na sprężarce od klimatyzacji. Dodam że auto ma 7 lat i klima sprawna, w tamtym roku pierwszy raz uzupełniono 100 gram czynnika, tylko ten kolor mnie zaintrygował Czy Waszym zdaniem mam jest gdzieś nieszczelność ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SebaSRS Napisano 12 Czerwca 2017 Udostępnij Napisano 12 Czerwca 2017 Masz wyciek na uszczelnieniu sprężarki, sprężarka do regeneracji/uszczelnienia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bob96 Napisano 13 Czerwca 2017 Udostępnij Napisano 13 Czerwca 2017 8 godzin temu, SebaSRS napisał: Masz wyciek na uszczelnieniu sprężarki, sprężarka do regeneracji/uszczelnienia. Dzięki za info. Trzeba się udać do fachowca. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kovic Napisano 15 Czerwca 2017 Udostępnij Napisano 15 Czerwca 2017 Dnia 12.06.2017 o 17:01, bob96 napisał: Zapytam tutaj skoro temat podobny, dziś przy wymienianie oleju zauważyłem zielonkawy nalot na sprężarce od klimatyzacji. Dodam że auto ma 7 lat i klima sprawna, w tamtym roku pierwszy raz uzupełniono 100 gram czynnika, tylko ten kolor mnie zaintrygował Czy Waszym zdaniem mam jest gdzieś nieszczelność ?? To jest mokre czy "zapocone" ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kovic Napisano 15 Czerwca 2017 Udostępnij Napisano 15 Czerwca 2017 Dnia 9.06.2017 o 23:20, SebaSRS napisał: Na niektórych szkoleniach klimatyzacyjnych, szkoleniowcy nie zalecają używania barwnika UV w sprawnych układach. Twierdzą nawet, że to barwnik reagując z układem powoduje wycieki. Co do sprawdzania szczelności próżnią - układ podczas pracy pracuje pod ciśnieniem, czy w próżni ? Więc najbardziej wiarygodnym testem jest ciśnieniowa próba azotowa. Ja także nie zalecam. Jeśli ubytki są eksploatacyjne - nie ma sensu dodawać. Jeśli ucieka z powodu nie szczelności - można dodać. Problem polega na tym że kontrast nie ma właściwości smarujących - więc jest niepożądany w układzie klimatyzacji. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kovic Napisano 15 Czerwca 2017 Udostępnij Napisano 15 Czerwca 2017 Dnia 7.06.2017 o 14:35, el_diablo napisał: Lancer przez 8 lat odzwyczaił mnie od korzystania z usług serwisów, więc jestem trochę nie na bieżąco i się zastanawiam: klima słabo mi już chłodzi - po prosu nabić, czy najpierw zlecić sprawdzenie szczelności układu? Jak wygląda procedura sprawdzania szczelności? Norma dopuszczona przez prawo to 40 gram / rok dla instalacji z jednym parownikiem ( 60 g z dwoma ). 8lat x 40 g = 320 gram ubytku to norma Dodam że to tylko teoretycznie. Żadna klima ( stacja ) na rynku nie mierzy precyzyjnie spuszczonego czynnika. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bob96 Napisano 15 Czerwca 2017 Udostępnij Napisano 15 Czerwca 2017 26 minut temu, Kovic napisał: To jest mokre czy "zapocone" ? Zapocone. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kovic Napisano 15 Czerwca 2017 Udostępnij Napisano 15 Czerwca 2017 12 minut temu, bob96 napisał: Zapocone. To olać temat. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bob96 Napisano 15 Czerwca 2017 Udostępnij Napisano 15 Czerwca 2017 Rozmawiałem z fachowcem i po obejrzeniu sprężarki stwierdził to samo co Ty Skoro klima pracuje prawidłowo nie ma sensu tego ruszać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bodzlo Napisano 15 Czerwca 2017 Udostępnij Napisano 15 Czerwca 2017 Dnia 11.06.2017 o 18:57, Griml0cK napisał: Przy próżni pokazało nieszczelność, z układu odzyskane 350g z 550, od roku chłodzi i brak problemów, czyżby nieszczelność ukazująca się tylko przy podciśnieniu? Tak ,częsta przypadłość w fordach gdy zrobi sie próznie zbyt krótko a czasem nawet dłuższa wykrywa 'wyciek" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lato8 Napisano 15 Czerwca 2017 Udostępnij Napisano 15 Czerwca 2017 Czy to w fordach czy w innych to wykrywa tam samo, jak jest upal, krotka próżnia i krotki odzysk pozostawia czesc gazu w ukladzie , ktory sie rozpręża podczas testu szczelności powodujac wzrost cisnienia i tym samym maszyna wykrywa wyciek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.