Skocz do zawartości

BMW 3er E90-93


mrBEAN

Rekomendowane odpowiedzi

Podpowiedzcie coś proszę.

Nie licząc Mtrzy, to jaki silnik polecacie i dlaczego albo jaki jest najlepszy silnik i czy automaty dają radę?

Ogólnie inne dobre rady mile widziane, co kupić by było miło ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W e90 już nie było silników benzynowych z serii M54, tylko seria N, czyli mocno uważać. Natomiast film o silniku M54 oglądałbym bardziej dla śmiechu, zdążyłem poznać autora filmu i wiem, z jakimi problemami boryka się chłopak. Rozebrał swoje M54 w mak i dalej nie jest idealnie, a moje M54 nie posiada tych problemów. Tyle, że ostatnie M54 to w e46 i e60 w 2005r. Nie wiem, dlaczego zakończyli produkcję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 minut temu, kaczorek79 napisał:

W e90 już nie było silników benzynowych z serii M54, tylko seria N, czyli mocno uważać. Natomiast film o silniku M54 oglądałbym bardziej dla śmiechu, zdążyłem poznać autora filmu i wiem, z jakimi problemami boryka się chłopak. Rozebrał swoje M54 w mak i dalej nie jest idealnie, a moje M54 nie posiada tych problemów. Tyle, że ostatnie M54 to w e46 i e60 w 2005r. Nie wiem, dlaczego zakończyli produkcję.

 

Nie spełniało normy Euro 4?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 2017-6-10 o 23:27, mrBEAN napisał:

Podpowiedzcie coś proszę.

Nie licząc Mtrzy, to jaki silnik polecacie i dlaczego albo jaki jest najlepszy silnik i czy automaty dają radę?

Ogólnie inne dobre rady mile widziane, co kupić by było miło ;]

 

Jako byly posiadacz e90, to... Ci odradze. Mialem 325i automat. A to jeden z lepszych silnikow w tym modelu - n52. Auto mialem z malutkim przebiegiem, od pierwszego wlasciciela.

 

Silnik jet tylko jednym z problemow. W silniku leci vanos, lancuch rorzadu jest zrobiony z puszek po coli, odma kosztuje krocie i jest do wymiany co kika lat, uszczelniacze zaworowe, vanos, popychacze zaworowe i wycieki. Po 2007r dolozyli jeszcze wtrysk bezposredni, ktory jest dodatkowym zrodlem klopotow.

 

Oprocz tego przygotuj sie na przecierajacy sie przewod odpowietrzenie paliwa (no oryginale wytrzymuje 2 lata), zdychajace wyswietlacze, slaby most (w e9x byly juz plastiki)

 

Jak chesz dobre BMW to szukaj zadbanej e46

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, Tiomek napisał:

 

Jako byly posiadacz e90, to... Ci odradze. Mialem 325i automat. A to jeden z lepszych silnikow w tym modelu - n52. Auto mialem z malutkim przebiegiem, od pierwszego wlasciciela.

 

Silnik jet tylko jednym z problemow. W silniku leci vanos, lancuch rorzadu jest zrobiony z puszek po coli, odma kosztuje krocie i jest do wymiany co kika lat, uszczelniacze zaworowe, vanos, popychacze zaworowe i wycieki. Po 2007r dolozyli jeszcze wtrysk bezposredni, ktory jest dodatkowym zrodlem klopotow.

 

Oprocz tego przygotuj sie na przecierajacy sie przewod odpowietrzenie paliwa (no oryginale wytrzymuje 2 lata), zdychajace wyswietlacze, slaby most (w e9x byly juz plastiki)

 

Jak chesz dobre BMW to szukaj zadbanej e46

 

Wesoło ;]

A ponoć tylko VAG jest zły :hehe:

 

Dziękuję wszystkim za opinie, budujące, za e90 w takim razie dziękuję :)

 

W e46 jaki silnik najlepszy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

BMW chyba w pewnym momencie wymieniło kadrę inżynierów na grupę przedszkolaków. Myślałem o zmianie P307 na 308-kę 1st gen... chciałem benzyniaka... ale przez kooperację PSA-BMW, nie ma silnika, z którego mógłbym być zadowolonym. Pozostaje kupić diesla, albo odkładać złotówki śwince w pysk tak długo, aż będzie mnie stać na 308-kę 2nd gen. z 1.2VTi.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, Tiomek napisał:

Jak chesz dobre BMW to szukaj zadbanej e46

 

I dobrego blacharza - lakiernika. Niestety to nie Audi z tamtych lat i większość egzemplarzy ma już do poprawy chociażby progi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 11.06.2017 o 10:29, mrBEAN napisał:

Poważnie aż tak źle z benzynami? A te 3 litowki benzynowe to co je boli?

 

tłoki i pierścienie są zrobione z gónolitu i się zapiekają, sadza idzie w olej co ubija vanosy i odme, generalnie śmietnik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 12.06.2017 o 23:31, mrBEAN napisał:

 

 

W e46 jaki silnik najlepszy?

Z racji wieku, lepiej kupić polifta,  a tam tylko silniki M54. To są bardzo dobre silniki, ale około połowa z nich ma problem z poborem oleju. Mój też palił olej w dużych ilościach, a obecnie prawie nic nie bierze, naprawiłem samą chemią, bo się okazało, że przyczyną były zapieczone pierścienie. Generalnie 2.2 i 2.5 są takie same poza pojemnością, a 3.0 ma inny osprzęt. Każdy jest dobry, w zależnosci od tego ile mocy potrzeba. M54B22 jedzie ciut gorzej od starszego M52B28, M54B25 jedzie ciut lepiej od 2.8, a M54B30 przy sprawnej jednostce robi dobrą robotę, 231KM/1400kg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

335d albo 335i :-) no i 3.0d ;-) mam 2.0d 163 m47 w zasadzie bezproblemowe ale dopiero po chipsie jakoś to się odpycha. 335i pali spooro ale po sofcie i IC robi robotę. Zależy jaki budżet na to auto. Jest całkiem niezłe e91 335d na allegro właściciel od 09r. 39.000 wyjściowa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.