Skocz do zawartości

Nowa Insignia - test


bergerac

Rekomendowane odpowiedzi

Zgodnie z obietnicami skrobnę kilka zdań o Inisgnii, którą testowałem tydzień czasu. Pozwalam sobie zakładać nowy wątek, bo w poprzednim jest już wszystko, więc tak będzie czytelniej. Zacznijmy od wersji:

Insignia Grand Sport, wersja wyposażenia Elite - tak to wygląda cennikowo:

593d81fda9fdb_Zrzutekranu2017-06-11o19_46_16.png.972e724f18a16d2dfc706b55b2fc211c.png

Kilka ciekawych dodatków:

593d824dcde48_Zrzutekranu2017-06-11o19_47_40.png.072809904088e64ea6d20ed524aab582.png

 

Zacznijmy może od wymiarów. Auto wyraźnie urosło w stosunku do poprzedniej wersji, zyskało zwłaszcza sporo miejsca z tyłu, na co niektórzy narzekali. Rozstaw osi zwiększył się aż o 9 cm. Zmiana wymiarów oraz delikatna zmiana bryły auta spowodowała, że Insignia jest bardziej limuzyną i ma trochę mniej sportowy charakter niż poprzednia edycja. Wymiary w porównaniu do Skody Superb:

 

593d82da36b5b_Zrzutekranu2017-06-11o19_50_02.png.bd1b226ec5092fe7f16d79e419655051.png

 

Skoda:

593d82f9e97ee_Zrzutekranu2017-06-11o19_50_39.png.29f058ef3ac00d94febd47b99b2acd9a.png

 

Jest niewiele mniejsza od Skody, a jednak bryła samochodu jest znacznie bardziej zwarta i w mojej ocenie dużo bardziej atrakcyjna.

 

IMG_6975.jpg.7ee99b17ba8203b04748c8a13aaf4830.jpgIMG_6991.jpg.35e6f95b1e0152e52ce8ed929fc6d9d1.jpgIMG_6990.jpg.df9efb293c861e401dda31ca4d1f1afa.jpgIMG_7033.jpg.88baf0716fe7f879e2231d5cae86cd5a.jpg

Ucierpiał bagażnik, który ma 490 litrów. Jest obszerny, bardzo foremny, ale bardziej płaski niż w poprzedniej wersji:

IMG_6993.jpg.cb45378db390273730df9dccbc13cfc3.jpg

 

Wnętrze. Tu wg mnie jest największa rewolucja. Bardzo dobra jakość wnętrza, świetna pozycja kierowcy, cały kokpit jest lekko skierowany w stronę kierowcy. Szeroki tunel środkowy robi wrażenie i dzięki temu auto wygląda bardziej prestiżowo. Wydatna deska rozdzielcza powoduje, że nie siedzimy blisko szyby (jak ma to miejsce w nowym Passacie), a kierowca ma swoje królestwo. Świetna pozycja za kierownicą, wszystkie przyciski w zasięgu ręki. Najważniejsze funkcje są dostępne bezpośrednio, ale nie ma efektu przeładowania przyciskami i przełącznikami. Na tunelu środkowym jest miejsce na dwa kubki z genialnym patentem jakim jest półeczka z dostępem do gniazda zapalniczki, ja tam podłączyłem Yanosika :ok: Jedyny minus to brak przesuwanego podłokietnika. Mi akurat odpowiadała pozycja, ale jestem przekonany, że będą kierowcy, którzy potrzebują przesunąć dla pełnego komfortu.

IMG_6969.jpg.b2ce751f2c44c9b8e72bf1da7667205b.jpgIMG_7028.jpg.132f38b7657a3c1ba8efda634eb7ace6.jpgIMG_7029.jpg.6d6c305700a79acdc01cf17d6aeb2142.jpgIMG_7035.jpg.a49ee1435062ea7d24cdcc2f6404c1b9.jpgIMG_7036.jpg.e836424906b8f19921c4afa9ef2b6c56.jpg

 

wersja, którą jeździłem jest wyposażona w beżową tapicerkę z perforowaną skórą. Fotel kierowcy jest mega wygodny i ma rozbudowane ustawienia (pełna regulacja lędźwi, szerokość, wysokość, itp). Dodatkowo jest podgrzewany (wszystkie są, łącznie z tylnymi) i wentylowany (fotele z przodu). Tapicerka dodaje uroku, jest wykonana bardzo gustownie i elegancko. Z tapicerką śmiało mogą konkurować z segmentem wyżej :ok:

 

IMG_7024.jpg.0e75edac2b2c1dccf10c8d1f8c1b319e.jpgIMG_7026.jpg.42d81dd8d9f47b64f7ff63ab32714fa3.jpgIMG_7038.jpg.13f54311f2ade8deed5ae5fe3f412715.jpgIMG_7025.jpg.eda79fbc3a812213158f41d3b14600c2.jpg

Ja widać na powyższym zdjęciu, z tyłu jest sporo miejsca. To moje normalne ustawienie fotela kierowcy (177 cm wzrostu). Z tyłu było około 35-40 cm od krawędzi kanapy do oparcia siedzenia. Bardziej niż komfortowo, śmiało można podróżować w cztery osoby, nawet jeśli są wysokie. Dach lekko opada przy drzwiach, ale nie tak mocno jak w poprzedniej wersji. Siedząc nie przeszkadza, może niektórym przeszkadzać przy wsiadaniu.

 

Bajery:

HUD - fantastyczna sprawa. Nie doceniałem tego rozwiązania, spotkałem się tylko we francuzach, ale to rozwiązanie jest znacznie lepsze. Mamy wrażenie, że obraz jest projektowany przed maską, dzięki czemu możemy spokojnie obserwować wskazania obserwując drogę. HUD jest regulowany (wysokość, jasność) oraz możemy wybierać co na nim jest wyświetlane.

IMG_6972.jpg.02008c5002d618f34df8519094668133.jpg

Asystent parkowania - mnie osobiście to nie przekonuje, ale fakt, działa sprawnie. 

Kamera cofania - też OK, ale jakbym miał za to dopłacić to nie Czujniki są wystarczające:

IMG_7021.jpg.df40d2ba8de948d0b028ddd9af17caeb.jpg

 

Asystent pasa ruchu - to jest absolutnie genialne. Przede wszystkim działa świetnie. Nie jest zbyt agresywne (tak jak w Mercu, w którym spotkałem to rozwiązanie pierwszy raz), a działa bardzo skutecznie. Dla mnie must have w następnym aucie, zwłaszcza przy jeździe po autostradach:

 

Adaptacyjny (aktywny) tempomat. Również fajne rozwiązanie, spotykałem wcześniej nic nowego. Proste w obsłudze, działa dobrze:

 

Carplay - obsługa telefonów Apple. Działa dobrze, chociaż aplikacja jest uboga. Poza telefonem, sms (tylko czytane) i mapami Apple niewiele więcej jest. Jest Spotify. OK, ale bez szału. Nie udało się niestety odpalić Android Auto. O ile Iphone poszedł od pierwszego strzała, to androidy stawiały opór. Walczyliśmy z pół godziny i się poddaliśmy.

IMG_6978.jpg.4d19f356bf7605b0bcc10e7c805828fe.jpgIMG_6980.jpg.b94f7375354ded7224bfea2c25e17dc4.jpgIMG_6982.jpg.94152e432e44e938d27e21348c6459dd.jpg

Telefon można włożyć w uchwyt w podłokietniku, który może go bezprzewodowo ładować (chyba, nie testowałem) oraz jest podłączenie do USB. Dodatkowe dwa porty USB znajdują się w tylnej części konsoli, dostępnej z tyłu.

IMG_7037.jpg.1694df51a0904ad6dba25fbac74cd821.jpg

 

Prowadzenie.W sumie najważniejszy element oceny auta:

- Silnik - jest lepiej niż dobrze. Mimo, że ma tylko 10 KM więcej od podobnego silnika z poprzedniej Insignii, to osiągi są lepsze. Przyspieszenie poniżej 9 sekund, bardzo elastyczny i cichy. Wyprzedzanie na austostradzie, na 6-tym biegu, nawet przy prędkościach 160-180 km/h jest czystą przyjemnością. Auto się nie męczy, porusza się bardzo sprawnie :ok: Jestem pozytywnie zaskoczony. Nie było za bardzo warunków, żeby się bujnąć, ale jakoś poszło:

IMG_7017.jpg.a5dd88a6316f816e7e4c6df7adfd70bb.jpg

Spalanie - test kompletny. Dużo miasta, dużo autostrad z wysokimi prędkościami oraz dużo zwykłych krajówek:

IMG_7034.jpg.e317a917a5fead42424b9081543893d5.jpg

Skrzynia biegów. Jeździłem 6-cio biegowym manualem. W końcu skrzynia w Oplu pracuje tak jak powinna. Precyzyjna zmiana biegów oraz krótki skok. Do tego świetnie leżąca w dłoni dźwignia. Jestem na tak :ok: 

 

Układ jezdny - jak pisałem wcześniej, Inisgnia ma bardziej "limuzynowaty" charakter. Porusza się dostojnie, ale przy tym nie traci odrobiny sportowego zacięcia. Koła 18-tki i zawieszenie załatwiają kwestię bardzo precyzyjnego prowadzenia. Autostrada - świetnie, przy 200 km/h auto jest stabilne i można się relaksować. Bardzo dobrze trzyma się w zakrętach i jest niezwykle pewne w prowadzeniu. Nie mam żadnych zastrzeżeń.

 

Głośność - do około 160 km/h jest bardzo cicho, później głośność wzrasta. Nawet przy maksymalnej prędkości można normalnie rozmawiać. Co ciekawe, silnik jest chyba najcichszym elementem. Głośniejsze są opony oraz pęd powietrza.

IMG_7009.jpg.e82f30ae3f660513fb9885d0066537a3.jpgIMG_7014.jpg.964a9cf19cec8610261b39de58f7b913.jpgIMG_7013.jpg.bb5f0d271d54cadad3b794c7d888aa70.jpg

IMG_7016.jpg.10bd81d41de000c72700f84881006ab9.jpg

 

Oczywiście silnik ma swoje wymogi - niezbędne jest dolanie AdBlue:

IMG_7031.jpg.d90325265b5345540b051b6d68141551.jpgIMG_7030.jpg.4a60c08823a5ce1ff1f0285986152693.jpg

 

Wady:

- ciut za mały bagażnik do takiego auta - przydało by się kilka centymetrów głębokości więcej

- bagażnik zamykany ręcznie - ciężko dobrze machnąć taką klapą. Praktycznie za każdym razem musiałem robić poprawę.

- elektroniczne zegary mnie nie przekonują. Animacja nie jest idealnie płynna, poza tym ja wolę zegary wskazówkowe. Niestety znak czasów - prawie wszyscy producenci już to ładują do topowych wersji.

 

Resumując - myślę, że będzie hit. Oceniając sytuację na dzisiaj Insignia przegoniła dwóch głównych konkurentów, jakimi są Passat i Superb. Oczywiście to kwestia gustu i preferencji marki, natomiast miałem okazję ostatnio testować wszystkie z trzech modeli i wg mnie Inisgnia jest zdecydowanym faworytem. Superb przeważa wielkością bagażnika, Passat ma lepsze zegary (animacje są na wyższym poziomie). Jeśli chodzi o silnik i jakość prowadzenia - Opel jest na pierwszym miejscu, podobnie w mojej ocenie sprawa wygląda z designem. Zarówno zewnętrzny, jak i wewnętrzny stawiają Opla na pozycji lidera. Zwłaszcza we wnętrzu zrobiono świetną robotę - jest elegancko i bardzo prestiżowo. Kierowca czuje, że samochód zaprasza do środka już po otwarciu drzwi. Drobne smaczki jak podświetlane listwy tylko dodają smaku po zmroku. To co mnie cieszy - Inisgnia nie straciła charakteru, a zyskała na elegancji. Zobaczymy jak będzie z solidnością wykonania i bezawaryjnością. Jeśli będzie stała na wysokim poziomie a Opel pomyśli o sensownej polityce cenowej, to myślę, że konkurenci będą wąchać spaliny - dosłownie i w przenośni i jest szansa na powtórzenie sukcesu Astry jak i poprzedniej wersji Inisgnii.

Ja w każdym razie życzę powodzenia, podoba mi się, że rynek jest coraz bardziej konkurencyjny, a rywalizujące ze sobą modele są lepsze i bardziej atrakcyjne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za opis :ok:

Auto wygląda ciekawie, chociaż martwi mnie co napisałeś o zegarach - skoro są gorsze niż w passacie, a w passacie active display jest kompletnie do d*, to znaczy że jest tragedia ;]

A co do bagażników... do jakiego nowego auta nie wsiądę to samo - kupa miejsca z tyłu (mimo, że np poprzednia generacja już miała wystarczającą aż nadto ilość), a bagażnik okrojony... Wszyscy pod chinoli klepią auta...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, Vadero napisał:

Dzięki za opis :ok:

Auto wygląda ciekawie, chociaż martwi mnie co napisałeś o zegarach - skoro są gorsze niż w passacie, a w passacie active display jest kompletnie do d*, to znaczy że jest tragedia ;]

A co do bagażników... do jakiego nowego auta nie wsiądę to samo - kupa miejsca z tyłu (mimo, że np poprzednia generacja już miała wystarczającą aż nadto ilość), a bagażnik okrojony... Wszyscy pod chinoli klepią auta...

Jeśli chodzi o zegary, to ja po prostu jestem tradycjonalistą. Ostatnią trasę zrobił ze mną kumpel,który był najarany na Superba i on z kolei był zachwycony zegarami w Oplu. Bardzo mu się podobały. Ja zwyczajnie wolę wskazówkowe, ładne i klasyczne zegary. Wyświetlacz między zegarami w zupełności mi wystarczy, a połączenie klasycznych zegarów z Hud byłoby dla mnie idealne :ok: 

 

Z miejscem to jest tak - dla mnie jest w obecnym modelu wystarczająco. Ale większość ludzi narzekała, jak to w Superbie miejsca jak w autobusie, itp, to zwiększyli. Dla mnie operacja niekoniecznie była potrzebna, bo miejsca rzeczywiście jest bardzo dużo, ale czuć te centymentry w prowadzeniu auta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja trochę audi pojeździłem i spodobały mi się te wyświetlane zegary. Ale jak wsiadłem do passka i zobaczyłem co zrobili, żeby było taniej to... nie dziękuję. Teraz mam passka z klasycznymi zegarami i widać, że zrobili to jako tanią wersję której ma dużo brakować - okroili co sie dało - daliby między zegary (albo dookoła jak BMW) porządny wyświetlacz, to bym pewnie nie marudził.

 

Ale ja to się chyba starzeję - w nosie mam te wszystkie bajery - chce mieć cicho, dynamicznie i ma mało palić, ze szpanfelg, szpanwyświetlaczy, szpanlistew się już chyba wyleczyłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

25 minut temu, Dareek napisał:

to autko nawet w tej wersji żadnego szału nie robi a co dopiero wersji "zaślepka" za niewiele bo 100 tys.

popatrz obiektywnie - diesel 170 ps manual i eko skóra za 155 tys? wybacz ale nie.

szał może będzie w bazowych wersjach.

 

 

Od lat tak się konstruuje cenniki aby cena była wywindowana a potem dać klientowi duży rabat. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Vadero napisał:

Ja trochę audi pojeździłem i spodobały mi się te wyświetlane zegary. Ale jak wsiadłem do passka i zobaczyłem co zrobili, żeby było taniej to... nie dziękuję. Teraz mam passka z klasycznymi zegarami i widać, że zrobili to jako tanią wersję której ma dużo brakować - okroili co sie dało - daliby między zegary (albo dookoła jak BMW) porządny wyświetlacz, to bym pewnie nie marudził.

 

Ale ja to się chyba starzeję - w nosie mam te wszystkie bajery - chce mieć cicho, dynamicznie i ma mało palić, ze szpanfelg, szpanwyświetlaczy, szpanlistew się już chyba wyleczyłem.

 

Tak przy okazji zapytam.

Jest o co się bić by jeździć 5er zamiast Passatem?

Lepiej wyposażony Passat czy bidna 5er?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to autko nawet w tej wersji żadnego szału nie robi a co dopiero wersji "zaślepka" za niewiele bo 100 tys.
popatrz obiektywnie - diesel 170 ps manual i eko skóra za 155 tys? wybacz ale nie.
szał może będzie w bazowych wersjach.
 

To pokaż mi proszę alternatywę w podobnych pieniądzach i wyposażeniu.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, Dareek napisał:

to autko nawet w tej wersji żadnego szału nie robi a co dopiero wersji "zaślepka" za niewiele bo 100 tys.

popatrz obiektywnie - diesel 170 ps manual i eko skóra za 155 tys? wybacz ale nie.

szał może będzie w bazowych wersjach.

 

 

Rozejrzyj sie po konkurencji. Normalna cena - auta podrożały...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, mrBEAN napisał:

 

Tak przy okazji zapytam.

Jest o co się bić by jeździć 5er zamiast Passatem?

Lepiej wyposażony Passat czy bidna 5er?

 

Całkiem inny level - rok temu kończyła się F10, wiec w cenie passka byla lepiej wypasiona od niego 5er, ktora miala napęd na 4 łapy, biturbo, porzadny hydrauliczny automat :)

 

A co do porównania - jak pisalem -Calkiem inny level. W bmw pomyslano o masie rzeczy o ktorych w passacie nikt by nie pomyślał - stopien wyciszenia (tak samo glosno przy 120 co przy 170), wyważenie samochodu (absolutnie neutralne zachowanie w zakrętach), odczucia z jazdy, jakość wnętrza i zewnetrza :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

42 minuty temu, Vadero napisał:

 

Całkiem inny level - rok temu kończyła się F10, wiec w cenie passka byla lepiej wypasiona od niego 5er, ktora miala napęd na 4 łapy, biturbo, porzadny hydrauliczny automat :)

 

A co do porównania - jak pisalem -Calkiem inny level. W bmw pomyslano o masie rzeczy o ktorych w passacie nikt by nie pomyślał - stopien wyciszenia (tak samo glosno przy 120 co przy 170), wyważenie samochodu (absolutnie neutralne zachowanie w zakrętach), odczucia z jazdy, jakość wnętrza i zewnetrza :)

Teraz a6 stoją w dobrej cenie. Za 200 można wyrwać całkiem fajne auto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Vadero napisał:

 

Całkiem inny level - rok temu kończyła się F10, wiec w cenie passka byla lepiej wypasiona od niego 5er, ktora miala napęd na 4 łapy, biturbo, porzadny hydrauliczny automat :)

 

A co do porównania - jak pisalem -Calkiem inny level. W bmw pomyslano o masie rzeczy o ktorych w passacie nikt by nie pomyślał - stopien wyciszenia (tak samo glosno przy 120 co przy 170), wyważenie samochodu (absolutnie neutralne zachowanie w zakrętach), odczucia z jazdy, jakość wnętrza i zewnetrza :)

 

A jak z cenami serwisów BMW / Audi itd.

 

Bo w klasie nazwijmy to umownie: średniej (passat, insignia, superb, 6-ka, mondeo) to jak sam wiesz, zapłacisz za przegląd w zależności od stanu licznika 600-1500 (np: przy superbie nigdy nie zapłaciłem więcej niż 1200 z wymianą klocków), a w premium to raczej ciężko będzie poniżej 1500 zejść za standard, a raczej normą będzie 2k wzwyż...ja przegląd zaliczam minimum 2-3x na rok dlatego warto przekalkulować. 

 

Za moich czasów w Lexusie to przy przeglądach większych normą było 4-6k a byli i tacy co około 10k zostawiali w skrajnych przypadkach (przegląd + tarcze, klocki, jakiś element zawieszenia itp.). Znajomego kolega przy E klasie za pierwszy przegląd standard wyrzucił ponad 2300pln. 

 

Wiem, że przy "premium" płaci się extra za niemierzalny "prestiż" ale jest to istotna kwestia przy kalkulacji kosztów - przeglądy + ubezpieczenie marek "premium" 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

46 minut temu, Chorzyn napisał:

 

A jak z cenami serwisów BMW / Audi itd.

 

 

W BMW 5 lat przeglądów jest w cenie zakupu - płyny i filtry, usługa. Dodatkowo można wykupić pakiety serwisu obejmujące również klocki i inne materiały eksploatacyjne.

A tak to serwis jest drogi. Wymiana klocków i tarcz na jedną oś to 2500 pln. Aktualizacja softu z adaptacją skrzynki rozdzielczej to ponoć 650pln jak mi mówił serwisant na ostatnim przeglądzie. Ceny dla x3. Twoja przyjaciółka Waganer ma chyba więcej doświadczeń ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, Vadero napisał:

Ja trochę audi pojeździłem i spodobały mi się te wyświetlane zegary. Ale jak wsiadłem do passka i zobaczyłem co zrobili, żeby było taniej to... nie dziękuję. Teraz mam passka z klasycznymi zegarami i widać, że zrobili to jako tanią wersję której ma dużo brakować - okroili co sie dało - daliby między zegary (albo dookoła jak BMW) porządny wyświetlacz, to bym pewnie nie marudził.

 

Ale ja to się chyba starzeję - w nosie mam te wszystkie bajery - chce mieć cicho, dynamicznie i ma mało palić, ze szpanfelg, szpanwyświetlaczy, szpanlistew się już chyba wyleczyłem.

 

Miałem identyczne opinie o tych zegarach w Passacie. Jak dla mnie tragedia (jeździłem dobę i nie mogłem się przekonać), na szczęście jest to opcja i można zamówić bez. Jak zamawiałem chwilę później w Volvo okazało się, że tam nie ma takiego wyboru i są tylko z LCD. Na szczęście już na krótkiej jeździe próbnej po kilku minutach spodobały mi się. Nie były przeładowane, proste czytelne i eleganckie. W sumie dla laika wyglądają jak zwykłe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, koNik napisał:

 

 

jakby mi tapicer tak obszył fotel w samochodzie, to bym mu nie zapłacił :hehe:

to nie są niedoróbki. Wszystko jest bardzo precyzyjne, ale jak rozumiem chodzi Ci o wystające elementy. To w mojej ocenie jest wynik rozbudowanej regulacji fotela i w zależności od ustawienia niektóre elementy regulacyjne bywają widoczne.

Zgadzam się z Tobą, że nie jest to zbyt eleganckie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, bergerac napisał:

to nie są niedoróbki. Wszystko jest bardzo precyzyjne, ale jak rozumiem chodzi Ci o wystające elementy. To w mojej ocenie jest wynik rozbudowanej regulacji fotela i w zależności od ustawienia niektóre elementy regulacyjne bywają widoczne.

Zgadzam się z Tobą, że nie jest to zbyt eleganckie.

 

musiałbym zobaczyć na żywo ale na zdjęciu nie wygląda to dobrze, doświadczenia z jasną ekotapicerką Insignii poprzedniej generacji mojego ojca (czyli dezintegracja fotela po ok 170kkm - ekoskóra popękała i spod spodu wyszła jakaś biała wata) raczej też nie wróżą temu dobrze ;] Osobiscie wolałbym chyba szmatę niż biedaskórę ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Chorzyn napisał:

Bo w klasie nazwijmy to umownie: średniej (passat, insignia, superb, 6-ka, mondeo) to jak sam wiesz, zapłacisz za przegląd w zależności od stanu licznika 600-1500 (np: przy superbie nigdy nie zapłaciłem więcej niż 1200 z wymianą klocków), a w premium to raczej ciężko będzie poniżej 1500 zejść za standard, a raczej normą będzie 2k wzwyż...ja przegląd zaliczam minimum 2-3x na rok dlatego warto przekalkulować. 

 

Za moich czasów w Lexusie to przy przeglądach większych normą było 4-6k a byli i tacy co około 10k zostawiali w skrajnych przypadkach (przegląd + tarcze, klocki, jakiś element zawieszenia itp.). Znajomego kolega przy E klasie za pierwszy przegląd standard wyrzucił ponad 2300pln. 

 

Hahahaha, wygląda na to że moje Mitsubishi są bardzo premium.

:hmm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Chorzyn napisał:

 

A jak z cenami serwisów BMW / Audi itd.

 

Bo w klasie nazwijmy to umownie: średniej (passat, insignia, superb, 6-ka, mondeo) to jak sam wiesz, zapłacisz za przegląd w zależności od stanu licznika 600-1500 (np: przy superbie nigdy nie zapłaciłem więcej niż 1200 z wymianą klocków), a w premium to raczej ciężko będzie poniżej 1500 zejść za standard, a raczej normą będzie 2k wzwyż...ja przegląd zaliczam minimum 2-3x na rok dlatego warto przekalkulować. 

 

Za moich czasów w Lexusie to przy przeglądach większych normą było 4-6k a byli i tacy co około 10k zostawiali w skrajnych przypadkach (przegląd + tarcze, klocki, jakiś element zawieszenia itp.). Znajomego kolega przy E klasie za pierwszy przegląd standard wyrzucił ponad 2300pln. 

 

Wiem, że przy "premium" płaci się extra za niemierzalny "prestiż" ale jest to istotna kwestia przy kalkulacji kosztów - przeglądy + ubezpieczenie marek "premium" 

 

Często masz ileśtam lat przeglądow w cenie (tzn zaplaciles za to w cenie auta ;])

Przeglądy droższe, ale nie wiem dokladnie ile. Ja bylem z moją piatką e61 na przeglądzie to dalem ok 800zł z czego olej mialem swój. Zaplacilbym 400 ale filtry przeciwpylkowe kosztują 400 ;] doradca sie śmial ze mnie - a to pan nie wie, ze sie ze swoimi filtrami i olejem przyjeżdza? ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, koNik napisał:

 

musiałbym zobaczyć na żywo ale na zdjęciu nie wygląda to dobrze, doświadczenia z jasną ekotapicerką Insignii poprzedniej generacji mojego ojca (czyli dezintegracja fotela po ok 170kkm - ekoskóra popękała i spod spodu wyszła jakaś biała wata) raczej też nie wróżą temu dobrze ;] Osobiscie wolałbym chyba szmatę niż biedaskórę ;)

mi się wydaje, że nie będzie tak źle. To wygląda, że jednak w większości jest to naturalna skóra, sztuczna to chyba tylko jakieś wstawki. W Vectrze miałem i po 250 kkm nie było zużyte, w Inisgnii mam materiałową, dobijam do 200 kkm i też jest OK. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Vadero napisał:

 

Często masz ileśtam lat przeglądow w cenie (tzn zaplaciles za to w cenie auta ;])

Przeglądy droższe, ale nie wiem dokladnie ile. Ja bylem z moją piatką e61 na przeglądzie to dalem ok 800zł z czego olej mialem swój. Zaplacilbym 400 ale filtry przeciwpylkowe kosztują 400 ;] doradca sie śmial ze mnie - a to pan nie wie, ze sie ze swoimi filtrami i olejem przyjeżdza? ;]

 

Już nie masz tej F10?
Aż taka dobra była :phi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, bergerac napisał:


To pokaż mi proszę alternatywę w podobnych pieniądzach i wyposażeniu.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Opel ma spore aspiracje do wyższej półki - jak na razie cenowe. Przepraszam ale marka która od lat nie potrafi zrobić dobrej skrzyni biegów i ciale ładuje w róznych postaciahc guano o nazwie M32 i zamiast naprawić silnik CDTI z wadliwym smokiem oleju zmienia nastawienia czujników ciśnienia oleju żeby nie było aletów o jego niskiej wartości nie jest warta mojej uwagi.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Dareek napisał:

Opel ma spore aspiracje do wyższej półki - jak na razie cenowe. Przepraszam ale marka która od lat nie potrafi zrobić dobrej skrzyni biegów i ciale ładuje w róznych postaciahc guano o nazwie M32 i zamiast naprawić silnik CDTI z wadliwym smokiem oleju zmienia nastawienia czujników ciśnienia oleju żeby nie było aletów o jego niskiej wartości nie jest warta mojej uwagi.

 

ale konkretnie - pokaż mi alternatywę o podobnych osiągach, komforcie i wyposażeniu za podobną kwotę. No i żeby wyglądało porządnie :ok: 

 

Bo takie gadanie to wiesz - bez sensu. Mercedes rdzewieje, Audi ma wadliwe silniki, BMW bierze olej, VW wstawia rurkę od kibla pod maskę, w Fordach rozsypują się rozrządy. Rozmawiajmy merytorycznie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

może nie ma tyle przestrzeni ale przynajmniej wygląda - za 125 tyś mam 2 litrową 200 konną Giulię z 8- biegowym automatem pakietem lighting i business ( czyli zenon navi etc ) która ma swój styl i niczego nie udaje!!

i wybacz nie jest gadanie bez sensu tylko samo życie - taki to jest producent. Oczywiście każdemu do oceny co kto woli!

20160817_191924.jpg

20160817_191936.jpg

20160817_191940.jpg

20170511_174845.jpg

20170511_174902.jpg

20170511_174923.jpg

20170511_174951.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

może i tak nie wiem- ale 90% ludzisków wozi z tyłu powietrze z przodu porównywalnie.

Nie wiem czy się mylę ale mam wrażenie że Opel i Ford na siłę chcieli zbudować samochód rozmiarowo dorównujący Superb - niestety o ile linia Skody może sie podobać to Opel i Ford ma pokraczne proporcje -ogromny zwis z przodu i z tyłu- wyszedł ..kloc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minut temu, Dareek napisał:

może nie ma tyle przestrzeni ale przynajmniej wygląda - za 125 tyś mam 2 litrową 200 konną Giulię z 8- biegowym automatem pakietem lighting i business ( czyli zenon navi etc ) która ma swój styl i niczego nie udaje!!

i wybacz nie jest gadanie bez sensu tylko samo życie - taki to jest producent. Oczywiście każdemu do oceny co kto woli!

Brawo. To konfiguracja ze strony Alfy ze zbliżonym wyposażeniem, trochę uboższym, bo nie wszystko było do wyboru. Słabszy silnik i trochę słabsze osiągi. O czym Ty rozmawiasz ?

Samochód jest fajny, nie mówię, że nie, ale sorry, nie jest to żadna konkurencja dla Insignii, Passata czy Superba.

 

593ef7b65d17c_Zrzutekranu2017-06-12o22_19_08.png.1e4866c684fc0e527fffd321c2d15b10.png

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O dieslu nie mówię! to co podałem to dwulitrówka beznynowa dla firm w pakiecie business - koszt ok 125 tys btutto bo takie mnie interesuje - i please nie cytuj mi cenników bo nic nie wnoszą do tematu cena cennikowa zakupowa to dwa różne systemy walutowe. to co podałeś spokojnie w salonie kupisz ok 20-30 tys mniej - nie widać co tam powklejałeś z doposażenia.

Alfa ma swój styl- przestronność na pewno nie dorówna Paskowi czy superb no i brak wersji kombi ale przynajmniej samochód niczego na silę nie chce udawać.

I nie jeszcze raz - nie równaj Insignii do superba czy paska bo do tych marek Opel jeszcze ma daleekoooooooo.

ale niech CI będzie- Ople jest super!!! Grunt że Tobie sie widzi  :piwko:

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Dareek napisał:

O dieslu nie mówię! to co podałem to dwulitrówka beznynowa dla firm w pakiecie business - koszt ok 125 tys btutto bo takie mnie interesuje - i please nie cytuj mi cenników bo nic nie wnoszą do tematu cena cennikowa zakupowa to dwa różne systemy walutowe. to co podałeś spokojnie w salonie kupisz ok 20-30 tys mniej - nie widać co tam powklejałeś z doposażenia.

Alfa ma swój styl- przestronność na pewno nie dorówna Paskowi czy superb no i brak wersji kombi ale przynajmniej samochód niczego na silę nie chce udawać.

I nie jeszcze raz - nie równaj Insignii do superba czy paska bo do tych marek Opel jeszcze ma daleekoooooooo.

 

 

 

Bijesz pianę, a nie rozmawiasz merytorycznie. Wątek jest o dieslu, Ty piszesz o benzynie. Ja podaję cenę cennikową, a Ty cenę transakcyjną. Ja merytorycznie o Oplu na podstawie testu i porównania z innymi modelami, które również testowałem, Ty jakieś banały. Mieszasz gówno z twarogiem, a unosisz się jakbyś w salonie Fiata pracował. Miałem już swoje przygody z włoszczyzną i mam wyrobione swoje zdanie na ten temat, co nie zmienia faktu, że uważam Alfę Giulię za udany model (na razie na bazie wyglądu i prasy, bo nie miałem okazji powozić).

Odetchnij i zrozum, że nie każdy ma takie zdanie jak Ty i kto inny może mieć inne doświadczenia i ocenę sytuacji. Ja wiem, że w PL jest mit Der Paśnika i Skody, która jest prawie jak VW, ale warto się rozejrzeć i zobaczyć, że inne marki zrobiły duży progres i czasem oferują więcej :ok: Dla klienta to dobrze, bo jest konkurencja i segment się mocno rozwija :ok: Na chwilę obecną to uważam, że to Passat ma daleko zarówno do Insigni jak i do Superba (chociaż kura ze względu na design jest dla mnie nieakceptowalna) i muszą mocno popracować z nowym modelem, żeby ten dystans zniwelować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:hehe: chłopie-  spokojnie bo zawałem zapłacisz - zachwycasz się nad marką i nie przyjmujesz merytorycznych uwag! Co nie jest merytoryczne? może nie fakt ze dalej M32 jest montowane, wady 2.0CDTI które w żenujący sposób były maskowane? to są banały? to sa fakty kolego!

Zachwycasz się jak stonka przed wykopkami.

wiec wybacz- jak widzę opla z wodotryskami to tylko czekam co odpadnie albo się zepsuje. do tego pokraczne proporcje nadwozia ( w mojej ocenie)

Powiedz to mojemu koledze któremu na słowo insignia nóż się w kieszeni otwiera bo na naprawy tego guana wpakował ponad 15 tys -tak jest progres w .. kosztach serwisowania. Kolega Kazu tu może się wypowie również jaka to "solidna marka".

Ja tylko stwierdzam że ta marka nie jest tyle warta ale ocenią to ludzie portfelem. Chcesz kupuj  - ja tylko wyrażam zdanie - mam prawo czy nie?

I przestań z tym Fiatem- bo widzę że jakieś uczulenie ta marka wywołuje, a nigdzie to słowo nie padło (patrz jeden temat niżej co napisałem o Fiatach) - bez odbioru bo robi się pyskówka. :piwko:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

43 minuty temu, bergerac napisał:

ale konkretnie - pokaż mi alternatywę o podobnych osiągach, komforcie i wyposażeniu za podobną kwotę. No i żeby wyglądało porządnie :ok:

 

NIe robiłem rozeznania w tym roku, ale robiłem dokładne rok temu (ceny pewnie nie wiele się zmieniły). W tej cenie dostaniesz z kilka aut o porównywalnej wielkości, wyposażeniu czy osiągach. Rzeczony Passat, Mondeo a na pewno Superb (lepsze wyposażenie i osiągi za ta cenę) spokojnie spełnia ten wymóg. Ja za nie wiele więcej kupiłem Volvo ;) (mocniejsze, z AWD i z automatem)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, Dareek napisał:

:hehe: chłopie-  spokojnie bo zawałem zapłacisz - zachwycasz się nad marką i nie przyjmujesz merytorycznych uwag! Co nie jest merytoryczne? może nie fakt ze dalej M32 jest montowane, wady 2.0CDTI które w żenujący sposób były maskowane? to są banały? to sa fakty kolego!

Zachwycasz się jak stonka przed wykopkami.

wiec wybacz- jak widzę opla z wodotryskami to tylko czekam co odpadnie albo się zepsuje. do tego pokraczne proporcje nadwozia ( w mojej ocenie)

Powiedz to mojemu koledze któremu na słowo insignia nóż się w kieszeni otwiera bo na naprawy tego guana wpakował ponad 15 tys -tak jest progres w .. kosztach serwisowania. Kolega Kazu tu może się wypowie również jaka to "solidna marka".

Ja tylko stwierdzam że ta marka nie jest tyle warta ale ocenią to ludzie portfelem. Chcesz kupuj  - ja tylko wyrażam zdanie - mam prawo czy nie?

I przestań z tym Fiatem- bo widzę że jakieś uczulenie ta marka wywołuje, a nigdzie to słowo nie padło (patrz jeden temat niżej co napisałem o Fiatach) - bez odbioru bo robi się pyskówka. :piwko:

w jednym się z Tobą zgodzę - trzeba zakończyć ten wątek, bo zrobi się śmietnik, a merytoryki zero :no:   Z mojej strony EOT.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 minut temu, sherif napisał:

 

NIe robiłem rozeznania w tym roku, ale robiłem dokładne rok temu (ceny pewnie nie wiele się zmieniły). W tej cenie dostaniesz z kilka aut o porównywalnej wielkości, wyposażeniu czy osiągach. Rzeczony Passat, Mondeo a na pewno Superb (lepsze wyposażenie i osiągi za ta cenę) spokojnie spełnia ten wymóg. Ja za nie wiele więcej kupiłem Volvo ;) (mocniejsze, z AWD i z automatem)

Passat wychodził ciut drożej. Robiłem konfigurację i z podobnym wyposażeniem i ciut słabszym motorem (150KM) wychodził cennikowo ponad 160 tys zł. Jest blisko, tu już diabeł tkwi w szczegółach, jaka będzie flotowa polityka rabatowa.

 

Jakie Volvo kupiłeś w podobnych pieniądzach ? XC60 ?

 

Edit: SuperB wyszedł 157 kPLN. Ten sam silnik co w Passacie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 godzin temu, bergerac napisał:

Passat wychodził ciut drożej. Robiłem konfigurację i z podobnym wyposażeniem i ciut słabszym motorem (150KM) wychodził cennikowo ponad 160 tys zł. Jest blisko, tu już diabeł tkwi w szczegółach, jaka będzie flotowa polityka rabatowa.

 

 

A porównywałeś do Talismana lub Optimy (tu silnik jest trochę za słaby)? Miałeś okazję nimi jeździć?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, Zbynek napisał:

 

A porównywałeś do Talismana lub Optimy (tu silnik jest trochę za słaby)? Miałeś okazję nimi jeździć?

Nie. Talismana tylko oglądałem, bo zrobił na mnie dobre wrażenie, ale po ocenie wnętrza, przymierzeniu się za kierownicą odpuściłem to auto. Optimy nie znam zupełnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A na HUD pokazuje ograniczenie prędkości w danym miejscu? To mnie w Chevy wkurza - nie da się tego na HUD wyświetlić. Na normalnych wskaźnikach jest i trzeba tam patrzyć. W Lincolnie pokazuje się zarówno prędkość jak i ograniczenie na HUD.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Florydziak napisał:

A na HUD pokazuje ograniczenie prędkości w danym miejscu? To mnie w Chevy wkurza - nie da się tego na HUD wyświetlić. Na normalnych wskaźnikach jest i trzeba tam patrzyć. W Lincolnie pokazuje się zarówno prędkość jak i ograniczenie na HUD.


Sent from my iPhone using Tapatalk

tak, pokazuje znaki i ograniczenia prędkości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@ bergerc

Dziękuję za fajny test.

W końcu to forum motoryzacyjne, zrobiłeś dobry test, porównałeś generacje, dałeś mi pewien obraz.

To że to nie Fiat, Alfa czy VW - każdy to wie.

 

Moim zdaniem, jeśli nie będzie cennikowej przesady, będzie hit !

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.