caliber2001 Napisano 17 Czerwca 2017 Udostępnij Napisano 17 Czerwca 2017 Mianowicie przy pierwszym odpaleniu klima chłodzi pięknie, ale niestety po około dwudziestu minutach zaczyna dmuchać coraz cieplejsze powietrzem, do tego stopnia, że nie da się wytrzymać. Po kolejnych kilkudziesięciu minutach potrafi znowu zacząć dmuchać zimnym jak trzeba, ale nie zawsze. Temperatury na zewnątrz aktualnie dobrze ponad 20 stopni i jest to delikatnie mówiąc irytujące. Po wymianie czynnika nic się nie zmieniło. Oprócz tego podejrzewam że odpływ z parownika jest zapchany. Ma ktoś jakieś doświadczenia albo pomysł co się stało? Auto to Mazda 3 z 2006 roku. Piszę tutaj, a nie na kąciku japońskich, gdyż może spotkał się ktoś z tym w innym samochodzie, jeśli moderator uzna za zły kącik proszę o przeniesienie. Sent from my SM-G900F using Tapatalk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bodzlo Napisano 17 Czerwca 2017 Udostępnij Napisano 17 Czerwca 2017 Przyczyn może być kilka i zaczął bym od diagnostyki komputerem klimy i sprawdzeniu czujników temp. potem cisnień czy czasem zbyt nie rosną . Może być tez tak ze zamarza parownik albo osuszacz co powinno wyjśc na prózni jak oblodzony /oszroniony w trakcie próżni to na smieci to tak na szybko Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
caliber2001 Napisano 17 Czerwca 2017 Autor Udostępnij Napisano 17 Czerwca 2017 Czyli wycieczka do serwisu mnie czeka, chyba że jestem w stanie jakoś przez obd 2 sam sprawdzić? Sent from my SM-G900F using Tapatalk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 17 Czerwca 2017 Udostępnij Napisano 17 Czerwca 2017 Czyli wycieczka do serwisu mnie czeka, chyba że jestem w stanie jakoś przez obd 2 sam sprawdzić? Sent from my SM-G900F using TapatalkPrzez obd2 to raczej nic z klima nie sprawdzisz... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcindzieg Napisano 17 Czerwca 2017 Udostępnij Napisano 17 Czerwca 2017 W Kii to było jakieś sprzęgiełko... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
K3 Napisano 17 Czerwca 2017 Udostępnij Napisano 17 Czerwca 2017 4 godziny temu, caliber2001 napisał: Czyli wycieczka do serwisu mnie czeka, chyba że jestem w stanie jakoś przez obd 2 sam sprawdzić? Sent from my SM-G900F using Tapatalk Przez OBD nie, ale dużo aut ma możliwość wyświetlania błędów w ukrytym menu na panelu klimatyzacji... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
johnson Napisano 17 Czerwca 2017 Udostępnij Napisano 17 Czerwca 2017 Jak masz dojscie to parownik bedziesz mial tam gdzie filtr pylkowy. Czekasz az sie sypnie i macasz reka uwazajac na lopatki wentylatora czy jest zamarzniety. Jak zamarza to bedzie jak bryla lodu ktora nie pozwala powietrzu na swobodny przeplyw Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
caliber2001 Napisano 17 Czerwca 2017 Autor Udostępnij Napisano 17 Czerwca 2017 Jak masz dojscie to parownik bedziesz mial tam gdzie filtr pylkowy. Czekasz az sie sypnie i macasz reka uwazajac na lopatki wentylatora czy jest zamarzniety. Jak zamarza to bedzie jak bryla lodu ktora nie pozwala powietrzu na swobodny przeplywNie da rady, zeby sie dostac do filtra musze wyjac skrzynke bezpiecznikow Sent from my SM-G900F using Tapatalk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kovic Napisano 18 Czerwca 2017 Udostępnij Napisano 18 Czerwca 2017 20 godzin temu, caliber2001 napisał: Mianowicie przy pierwszym odpaleniu klima chłodzi pięknie, .. Skoro robiłeś serwis klimatyzacji więc zakładam że ilość czynnika masz prawidłową. Zacznij od testu klimy z podpiętą stacją i opisz co się dzieje z ciśnieniami i czy wskazówki drgają czy pokazują ciśnienia stabilnie - oczywiście jakie wartości ciśnień pokazuje na HP i LP. Pirometrem niech magik sprawdzi ci temperatury na przewodach - czy są prawidłowe. Po pierwsze różnica temp. przy osuszaczu ( co może wskazywać na Twój problem ), po drugie przy zaworze rozprężnym. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zolu Napisano 18 Czerwca 2017 Udostępnij Napisano 18 Czerwca 2017 wentylator chłodnicy pracuje? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
caliber2001 Napisano 18 Czerwca 2017 Autor Udostępnij Napisano 18 Czerwca 2017 Pracuje, sprzęgło sprężarki też słychać, że klika. Jutro spróbuje się dobrać do filtra kabinowego.Sent from my SM-G900F using Tapatalk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
caliber2001 Napisano 18 Czerwca 2017 Autor Udostępnij Napisano 18 Czerwca 2017 Pracuje, sprzęgło sprężarki też słychać, że klika. Jutro spróbuje się dobrać do filtra kabinowego.Sent from my SM-G900F using Tapatalk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Manx Napisano 19 Czerwca 2017 Udostępnij Napisano 19 Czerwca 2017 Moim zdaniem to jakiś sterownik klimy automatycznej Ci szaleje i Ci przełącza zimne-gorące- zimne. Jeśli by to było coś w samym osprzęcie klimy, to by się po tych kilkudziesięciu minutach nie zaczynało ponownie schładzać, a zaczyna. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 19 Czerwca 2017 Udostępnij Napisano 19 Czerwca 2017 Dnia 17.06.2017 o 13:42, caliber2001 napisał: Mianowicie przy pierwszym odpaleniu klima chłodzi pięknie, ale niestety po około dwudziestu minutach zaczyna dmuchać coraz cieplejsze powietrzem, Brzmi jak za dużo czynnika, i przy wzroście ciśnienia rozłącza. Lub z innego powodu rozłącza. Do diagnostyki u kogoś kumatego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 19 Czerwca 2017 Udostępnij Napisano 19 Czerwca 2017 23 godziny temu, Kovic napisał: Skoro robiłeś serwis klimatyzacji więc zakładam że ilość czynnika masz prawidłową Z doświadczenia to jest błędne założenie Różnie z tym bywa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
caliber2001 Napisano 19 Czerwca 2017 Autor Udostępnij Napisano 19 Czerwca 2017 Brzmi jak za dużo czynnika, i przy wzroście ciśnienia rozłącza. Lub z innego powodu rozłącza. Do diagnostyki u kogoś kumatego.Wlasnie ciężko o kogoś kumatego - wszyscy co znam mają tylko takich co potrafią podpiąć maszynę na regas.Sent from my SM-G900F using Tapatalk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zejk Napisano 19 Czerwca 2017 Udostępnij Napisano 19 Czerwca 2017 U mnie taki objaw dawał niesprawny aktuator (taki divajs regulujący położenie klapek regulacji w układzie nawiewu - tych od ciepło/zimno) Diagnostyka i wymiana 2 szt. tego badziewia w ASO wtedy to było jakieś 500-600 pln. Sam jeden aktuator 120 pln + diagnostyka + rozmontowanie i zmontowanie całej deski bo innego dostępu nie ma Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
caliber2001 Napisano 19 Czerwca 2017 Autor Udostępnij Napisano 19 Czerwca 2017 No mi powiedzieli £120 za godzinę i ze jak będą rozbierać deskę to zejdzie ponad pół dnia (same poszukiwania usterki), dlatego próbuje gdziekolwiek jakiejś pomocy szukać.Sent from my SM-G900F using Tapatalk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gosciu Napisano 19 Czerwca 2017 Udostępnij Napisano 19 Czerwca 2017 U mnie podobne objawy działania/niedziałania klimatyzacji powodowała nieszczelna pompa wody. Sprawdź ilość płynu chłodzącego. Mój pacjent Ford Fiesta. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
caliber2001 Napisano 19 Czerwca 2017 Autor Udostępnij Napisano 19 Czerwca 2017 Nie widzę związku między jednym, a drugim, może ktoś wyjaśnić? Sent from my SM-G900F using Tapatalk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gosciu Napisano 19 Czerwca 2017 Udostępnij Napisano 19 Czerwca 2017 Nie widzę związku między jednym, a drugim, może ktoś wyjaśnić? Sent from my SM-G900F using TapatalkPogdybam że jak przez nieszczelną pompę wody uciekał płyn chłodniczy to może temperaturą nawiewu climatronic zapobiegał przegrzaniu silnika. Po wymianie pompy przeszło, klima nie ruszana.Wysłane z mojego Le X820 przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grogi Napisano 20 Czerwca 2017 Udostępnij Napisano 20 Czerwca 2017 Dnia 6/17/2017 o 20:19, K3 napisał: Przez OBD nie, ale dużo aut ma możliwość wyświetlania błędów w ukrytym menu na panelu klimatyzacji... A dlaczego nie? W tej chwili wszystko jest przecież w CAN spięte. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 20 Czerwca 2017 Udostępnij Napisano 20 Czerwca 2017 Teraz, grogi napisał: A dlaczego nie? W tej chwili wszystko jest przecież w CAN spięte. Przez OBD rozumiem jakiegos ELMa czy inny badziew za klikadziesiat PLN-ow Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
caliber2001 Napisano 20 Czerwca 2017 Autor Udostępnij Napisano 20 Czerwca 2017 Auto z 2006, nie mam się tu poza Torque który jest bardzo ograniczony i adapter BTSent from my SM-G900F using Tapatalk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
caliber2001 Napisano 20 Czerwca 2017 Autor Udostępnij Napisano 20 Czerwca 2017 Update: filtr kabinowy wymieniony, parownik cały pokryty syfem 'mechanik' tak założył, w każdym razie wymieniony.Sent from my SM-G900F using Tapatalk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
caliber2001 Napisano 26 Czerwca 2017 Autor Udostępnij Napisano 26 Czerwca 2017 I kolejny update:Odpływ drożny ale mam podejrzenia co do sprzęgła klimy, mianowicie gdy klima przestaje chodzić i ręcznie włączam/wyłączam ac po włączeniu słychać, że obroty silnika spadają, ale nie ma charakterystycznego kliknięcia. Oprócz tego na mazdaspeed.pl znalazłem info, że jest tam jakiś termistor, który nie pozwala sprężarek się załączyć. Czy ktoś bardziej rozeznany moglby mi wyjaśnić jak działa sprzęgło klimy, tj skąd bierze sygnały do włączenia i wyłączenia, w szczególności pod kątem temperatur? Klima automatyczna.Sent from my SM-G900F using Tapatalk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.