Skocz do zawartości

Car sharing jako alternatywa dla własnego auta


slawekw

Rekomendowane odpowiedzi

No właśnie - w Warszawie jak grzyby po deszczu pojawiają się kolejne firmy oferujące wynajem aut na minuty:

https://panekcs.pl/

https://www.traficar.pl/

http://4mobility.pl/

 

Mają mnóstwo zalet: prostota rejestracji, niskie koszty wypożyczenia (kilkadziesiąt groszy za każdy przejechany kilometr i kolejne kilkadziesiąt za każdą minutę używania), możliwość bezpłatnego parkowania w centrum oraz możliwość zostawienia auta w dowolnym miejscu (w ramach wyznaczonej strefy obejmującej prawie całe miasto).

Wad jest niewiele - ale są.

 

I teraz pytanie: czy takie auta na minuty mogą być alternatywą dla własnego pojazdu ?

Odpadają koszty zakupu, utrzymania (ubezpieczenie, paliwo, serwis, przeglądy rejestracyjne, zmiana opon czy zwykłe nabicie klimy). Płacę niewielką kwotę za usługę tylko wtedy, gdy korzystam z auta.

Dla osoby, która pracuje w Centrum i dojeżdża komunikacją miejską (metro) a z własnego auta korzysta sporadycznie to chyba dobra opcja ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, slawekw napisał:

No właśnie - w Warszawie jak grzyby po deszczu pojawiają się kolejne firmy oferujące wynajem aut na minuty.

Mają mnóstwo zalet: prostota rejestracji, niskie koszty wypożyczenia (kilkadziesiąt groszy za każdy przejechany kilometr i kolejne kilkadziesiąt za każdą minutę używania), możliwość bezpłatnego parkowania w centrum oraz możliwość zostawienia auta w dowolnym miejscu (w ramach wyznaczonej strefy obejmującej prawie całe miasto).

Wad jest niewiele - ale są.

 

I teraz pytanie: czy takie auta na minuty mogą być alternatywą dla własnego pojazdu ?

Odpadają koszty zakupu, utrzymania (ubezpieczenie, paliwo, serwis, przeglądy rejestracyjne, zmiana opon czy zwykłe nabicie klimy). Płacę niewielką kwotę za usługę tylko wtedy, gdy korzystam z auta.

Dla osoby, która pracuje w Centrum i dojeżdża komunikacją miejską (metro) a z własnego auta korzysta sporadycznie to chyba dobra opcja ?

 

Wg mnie to raczej alternatywa dla 2 auta w domu.Raczej ciezko byloby takim autem pojechac na weekend nad morze czy narty w Austrii ;) 

Aczkolwiek jak ostatnio liczylem z ciekawosci to w moim przypadku nawet taxi/uber do pracy wychodzi taniej niz koszty 2 samochodu ;]

Caly czas zakladam, ze jdno podstawowe auto zostaje w domu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, slawekw napisał:

...I teraz pytanie: czy takie auta na mogą być alternatywą dla własnego pojazdu ?

Dla mnie ideał. Czekam aż pojawi się w Białymstoku. W tygodniu jeżdżę jeden raz, jednego dnia kilka km. po mieście.

W weekend jadę trasę 250km. albo na tor kiedy już zostanie otwarty w Białym, Speed-ym.

:jem:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, Maciej__ napisał:

Raczej ciezko byloby takim autem pojechac na weekend nad morze czy narty w Austrii

 

A widzisz... zazwyczaj auto którym jeździsz na codzień po mieście słabo się nadaje na wypady wakacyjne (nie każdy ma Vana).

A w modelu CarSharing dobierasz sobie auto wg potrzeb. Na wakacje bierzesz coś dużego - i gitara.

I dlaczego ciężko ? Koszty ? Pewnie wyjdzie sporo, ale porównując co z rocznymi kosztami utrzymania własnego auta może mieć sens...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, slawekw napisał:

 

A widzisz... zazwyczaj auto którym jeździsz na codzień po mieście słabo się nadaje na wypady wakacyjne (nie każdy ma Vana).

A w modelu CarSharing dobierasz sobie auto wg potrzeb. Na wakacje bierzesz coś dużego - i gitara.

I dlaczego ciężko ? Koszty ? Pewnie wyjdzie sporo, ale porównując co z rocznymi kosztami utrzymania własnego auta może mieć sens...

 

Mnie tam Van nie jest potrzebny, zeby jechac na wakacje ;]

Ale to juz lepiej wziac auto z klasycznej wypozyczalni, bo watpie ze w tym Car Sharingu znajdziesz cos wiekszego niz kompakt...

Ja widuje glownie autka klasy B.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, Maciej__ napisał:

 

Mnie tam Van nie jest potrzebny, zeby jechac na wakacje ;]

Ale to juz lepiej wziac auto z klasycznej wypozyczalni, bo watpie ze w tym Car Sharingu znajdziesz cos wiekszego niz kompakt...

Ja widuje glownie autka klasy B.

 

W Krakowie np. są Renault Clio. Ciekawią mnie szczegóły techniczne takie wypożyczenia. Jak się na przykład w aucie kończy paliwo, to jak tankujesz, kto płaci?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 minuty temu, Maciej__ napisał:

Ale to juz lepiej wziac auto z klasycznej wypozyczalni,

 

Pozbywając się własnego auta (i korzystając na codzień z CS) nic Cię nie ogranicza. Możesz na urlop wziąć auto z klasycznej wypożyczalni i pewnie wyjdzie lepiej cenowo.

 

10 minut temu, maro_t napisał:

Jak się na przykład w aucie kończy paliwo, to jak tankujesz, kto płaci?

 

To zależy od firmy. W jednej tankujesz i skanujesz paragon - dostajesz zwrot kasy.

W innej: "Jeśli ilość paliwa spadnie poniżej 50% baku, użytkownik będzie mógł zatankować samochód za darmo. Otrzyma za to bonus w wysokości 10 zł na przejazdy."

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Joki napisał:

Dla mnie ideał. Czekam aż pojawi się w Białymstoku. W tygodniu jeżdżę jeden raz, jednego dnia kilka km. po mieście.

W weekend jadę trasę 250km. albo na tor kiedy już zostanie otwarty w Białym, Speed-ym.

:jem:

Raczej zapomnij, że w Białym coś takiego powstanie, za małe miasto, za szybko sie go przejezdza, czhyba ze stawki zupelnie inne beda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, ZUBERTO napisał:

Raczej zapomnij, że w Białym coś takiego powstanie, za małe miasto, za szybko sie go przejezdza, czhyba ze stawki zupelnie inne beda.

Niedawno w lokalnym, reżimowym słyszałem, że właśnie jest przygotowywana oferta jednej z firm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kosztowo pewnie bardziej opłacalne niż utrzymanie własnego auta, którym się niewiele jeździ.

Ja widzę tylko jeden podstawowy problem takich usług w większej skali - zapotrzebowanie na auta skumulowane w godzinach dojazdu do i powrotu z pracy

(rozumiem, że większości pasuje cykl: rano - do centrum, po południu - na obrzeża miasta)

Co innego jak ktoś rzeczywiście mieszka w centrum miasta i potrzebuje auta okazjonalnie np. na większe zakupy 2x w tygodniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mnie zastanawia mnie jak to wpłynie na bezpieczeństwo. Czy ludzie tym jeżdżący nie podchodzą do tego - nie moje, to co mnie obchodzi jak rozwalę. Niestety wszystkie moje spotkania na drodze z Clio TrafiCar to był test na refleks zanim ten ktoś we mnie wjechał.

Podobnie jak iwik mam podejrzenie, że będzie jak z rowerami miejskimi - wieczorem gdzie chcesz i ile chcesz, ale w godzinach szczytu w centum miasta to jest wyczyn znaleźć wolny.

IMO to ma ręce i nogi jako "teleport" człowieka z zakupami z supermarketu do domu. 

Rowiązanie jest trochę kulawe, bo w Warszawie np. nie doagadali się z centrami handlowymi, więc jeśli zostawi się samochód na jakimkolwiek prywatnym parkingu, to naliczają opłatę za przeparkowanie. Parować można tylko na drogach publicznych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Póki co to zawalili miasto kilkuset autami, które stoją i blokują miejsca parkingowe.

Jako jedyne auto w rodzinie to nie ma szans póki co. Jako dodatkowe czemu nie. Panek jest tańszy z tego co wiem. Traficar to kolejna spółeczka Express, który jest... słaby. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, iwik napisał:

Ja widzę tylko jeden podstawowy problem takich usług w większej skali - zapotrzebowanie na auta skumulowane w godzinach dojazdu do i powrotu z pracy

 

A mi się wydaje, że ludzie regularnie używający auta na dojazdy do/z pracy wolą swoje własne.

CS ma sens dla osób korzystających sporadycznie - czyli w różnych, nieregularnych godzinach i miejscach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U nas to jest od dawna, choc dziala troszke inaczej tj. wlascicielem jest SBB (tutejsze PKP), samochody stoja w wiekszosci na stacjach kolejowych. Majac karte skanujesz ja w wsiadasz. Myk u nas jest taki ze samochod musisz odstawic na to samo miejsce po uzyciu, ogolnie idea jest taka zeby nie miec samochodu i dojezdzac pociagiem i potem jak masz gdzies dalej to bierzesz wlasnie takie auto. U nas jest przedzial roznych samochodow, od malych po wieksze, sa tez vany i wersje bardziej 'zabawowe' np. widzialem Audi A4 cabrio.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, maro_t napisał:

 

Jak się na przykład w aucie kończy paliwo, to jak tankujesz, kto płaci?

 

Właściciel - płacisz kartą paliwową, która jest w aucie. Przeczytaj regulamin. W Panku to tylko 6 stron a dowiesz się wszystkiego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.