Skocz do zawartości

Montaż szyberdachu


tech

Rekomendowane odpowiedzi

10 minut temu, tech napisał:

Pytanie czy jest się czego obawiać. Montaż szyberdachu w aucie w którym fabrycznie szyberdach występował. Ktoś przerabiał? Jakie to są koszta +/-???

 

Kiedyś miałem Seicento z oryginalnym szyberdachem i nie była to tylko wycięta dziura w standardowym dachu. Obecnie mam Civica ze szklanym dachem i też konstrukcyjnie jest sporo zmian w stosunku do wersji bez niego.  Nie jestem ekspertem, ale wydaje mi się że w auta z fabrycznym szyberdachem mają zupełnie inne poszycie i konstrukcję dachu. Specjalne rynienki, odpływy, podsufitka i odpowiednio przeprojektowane wzmocnienia.

Dokładanie szyberdachu to raczej nigdy nie będzie to co by było zrobione w fabryce ... chyba że przeszczepisz cały dach?

To, że piszesz że fabrycznie w twoim modelu była opcja szyberdachu, to nie znaczy, że twój egzemplarz tez jest do tego przygotowany. Możliwe że na etapie fabryki te samochody dostawały zupełnie inne części konstrukcyjne.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, tech napisał:

Pytanie czy jest się czego obawiać. Montaż szyberdachu w aucie w którym fabrycznie szyberdach występował. Ktoś przerabiał? Jakie to są koszta +/-???

Oryginalny owszem ale taki uniwersalny to działanie bez sensu. Dobry jest do samochodów, które nie miały fabrycznej wersji z oknem na dachu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, tech napisał:

Pytanie czy jest się czego obawiać. Montaż szyberdachu w aucie w którym fabrycznie szyberdach występował. Ktoś przerabiał? Jakie to są koszta +/-???

 A w Twoim modelu fabrycznie występował szyberdach? Pytam,bo można znaleźć kompletną używkę :hmm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Faktycznie, po piwku jestem. No to musisz się zagłębić w katalog części, ewentualnie zdjąć podsufitkę i sprawdzić czy masz punkty montażowe, potem szukasz kompletnego szyberdachu wraz z instalacją i podsufitką i tyle, kwestia wycięcia otworu.

 

Z drugiej strony może nie być tak kolorowo :ok: i idea przeszczepu spali ma panewce juz na samym początku. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, tech napisał:

Pytanie czy jest się czego obawiać. Montaż szyberdachu w aucie w którym fabrycznie szyberdach występował. Ktoś przerabiał? Jakie to są koszta +/-???

 

Może napisz jak to samochód, to łatwiej będzie gdybać ;]

 

Mam w Volvo szyberdach. Szyberdach można elektrycznie uchylać (tyłem okna do góry) albo odsuwac (wsuwa się pomiędzy dach i podsufitkę, z przodu wysuwa się owiewka). Jest jeszcze zaslonka szyberdachu. Wygląda to na dosyć złożona konstrukcje. Podejrzewam, że zamontowanie czegoś takiego musi być dosyć trudne. Pewnie łatwiej byłoby przełożyć cały dach ;)

 

46758719.jpg

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, tech napisał:

Pytanie czy jest się czego obawiać. Montaż szyberdachu w aucie w którym fabrycznie szyberdach występował. Ktoś przerabiał? Jakie to są koszta +/-???

 

Dokładałem szyberdach w Daewoo Nexia. Po montażu samochód zauważalnie stracił sztywność skośną, czyli jak sie najeżdzało jednym kołem na krawężnik, to było czuć, że buda bardziej pracuje, plastiki skrzypią itp.

 

Być może przy montażu wycięli jakieś poprzeczne wzmocnienie, które szło pod blachą dachu.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, tech napisał:

Pytanie czy jest się czego obawiać. Montaż szyberdachu w aucie w którym fabrycznie szyberdach występował. Ktoś przerabiał? Jakie to są koszta +/-???

 

Pytanie jest, po co to instalować?

Miałem szyberdach w kilku autach i jest to wg mnie fajne rozwiązanie... Jeżeli już jest. 

W życiu nie zdecydowałbym się na cięcie dachu i robienie tej całej rzeźby, żeby go dodatkowo dołożyć. Za dużo zmian i w przyszłości rdza, tam gdzie było cięcie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, Dembu napisał:

 

Pytanie jest, po co to instalować?

Miałem szyberdach w kilku autach i jest to wg mnie fajne rozwiązanie... Jeżeli już jest. 

W życiu nie zdecydowałbym się na cięcie dachu i robienie tej całej rzeźby, żeby go dodatkowo dołożyć. Za dużo zmian i w przyszłości rdza, tam gdzie było cięcie.

 

Rdza to jedno, podciekanie to drugie. Ori szyberdachy mają spusty wzdłuż słupków przy szybie czołowej do nadkola, sztukowany tego nie będzie miał, więc odpływ wody będzie gorszy, co jest dość istotne, bo kiedyś w lagunie II jak kupiłem z zapchanymi odpływami to po burzy miałem 2cm wody w aucie, żona z przerażeniem dzwoniła odwożąc 2km dzieciaki do przedszkola w ulewie, że samochód zaczyna tonąć :) 2 dni 2 farelkami suszyłem w garażu, a wystarczyło udrożnienie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem to samo w Fieście Mk3 z fabrycznym szyberdachem. Odpływy były wpuszczone przez słupki A do progów. Z tym że odpływy z progów się zapchały i miałem po każdym większym deszczu powódź w aucie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fabrycznego szyberdachu nie zamontujesz bo nie masz odpływu wody z pod niego, nie wygniesz blachy zęby okno dachowe chowało się na równo z dachem  i pewnie cos tam jeszcze sie znajdzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 25.06.2017 o 00:58, Pafnucy napisał:

 

Może napisz jak to samochód, to łatwiej będzie gdybać ;]

 

Mam w Volvo szyberdach. Szyberdach można elektrycznie uchylać (tyłem okna do góry) albo odsuwac (wsuwa się pomiędzy dach i podsufitkę, z przodu wysuwa się owiewka). Jest jeszcze zaslonka szyberdachu. Wygląda to na dosyć złożona konstrukcje. Podejrzewam, że zamontowanie czegoś takiego musi być dosyć trudne. Pewnie łatwiej byłoby przełożyć cały dach ;)

 

 

XC70/ V70II wychodziły z fabryki i z szyberdachem, i bez. Dachy różniły się konstrukcją/ rozmieszczeniem wzmocnień.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, borbet napisał:

 

XC70/ V70II wychodziły z fabryki i z szyberdachem, i bez. Dachy różniły się konstrukcją/ rozmieszczeniem wzmocnień.

Mój nieżyjący już wujek lat temu ze 20 zakładał wszystkim znajomym szyberdachy, to albo celował między wzmocnienia albo je jakoś przerabiał/przesuwał...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 godzin temu, oskarek napisał:

Mój nieżyjący już wujek lat temu ze 20 zakładał wszystkim znajomym szyberdachy, to albo celował między wzmocnienia albo je jakoś przerabiał/przesuwał...

prosty szyberdach założysz do każdego auta i nie potrzeba żadnego odpływu, ale taki szyber ma tylko możliwość uchylania się w  górę (za głową kierowcy ) ,natomiast włazy czy to szklane czy metalowe to już inna para kaloszy, tu już jest możliwość regulacji konta uchylenia oraz wielkości rozsunięcia szyberdachu, potrzebne są odpływy do słupków oraz inna podsufitka (inny kształt)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 minuty temu, Waldek40 napisał:

prosty szyberdach założysz do każdego auta i nie potrzeba żadnego odpływu, ale taki szyber ma tylko możliwość uchylania się w  górę (za głową kierowcy ) ,natomiast włazy czy to szklane czy metalowe to już inna para kaloszy, tu już jest możliwość regulacji konta uchylenia oraz wielkości rozsunięcia szyberdachu, potrzebne są odpływy do słupków oraz inna podsufitka (inny kształt)

Oczywiście mówię o szklanym uchylnym. Odniosłem się tylko do wzmocnień dachu przy wycinaniu dziury.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.