Astyn Napisano 26 Czerwca 2017 Udostępnij Napisano 26 Czerwca 2017 Witam Ktoś próbował zaadoptować do SC inny wahacz niż ori? Ostatnio zauważyłem że wahacz z Palio jest bardzo podobny do SC lecz nie odlewany a zgrzewany z 2 blach i wymiennym sworzniu Mam rozkmine nad custom wahaczem i nie ukrywam ze wolał bym posłużyć sie czymś co choć trochę pasuje niż robić cały od podstaw Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lesiu_Zett Napisano 26 Czerwca 2017 Udostępnij Napisano 26 Czerwca 2017 Bardzo podobny i z tego co pamietam na 99% pasujacy mkcowaniem na gumy jest wahacz z uno. Jedynie jest dluzszy czyli kola szerzej i w negatyw. Tez jest stalowy z wymiennym swozniem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kooboosh Napisano 26 Czerwca 2017 Udostępnij Napisano 26 Czerwca 2017 że niby zakładam o takie: http://allegro.pl/wahacz-przedni-lewy-prawy-fiat-uno-szybka-wysylka-i6865263671.html i mam koła o tak: /--------\ ?? i śmigam po zakrętach jak wściekły? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lesiu_Zett Napisano 26 Czerwca 2017 Udostępnij Napisano 26 Czerwca 2017 Niby tak, mialem takie w moim cc rwd z tylu i z tego co pamietam jak przymierzalem je to bylo ok. Z tym, ze to bylo dwa lata temu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Astyn Napisano 27 Czerwca 2017 Autor Udostępnij Napisano 27 Czerwca 2017 9 godzin temu, Kooboosh napisał: że niby zakładam o takie: http://allegro.pl/wahacz-przedni-lewy-prawy-fiat-uno-szybka-wysylka-i6865263671.html i mam koła o tak: /--------\ ?? i śmigam po zakrętach jak wściekły? Haha Żeby tylko półosiek Ci nie brakło Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kooboosh Napisano 27 Czerwca 2017 Udostępnij Napisano 27 Czerwca 2017 ja nie mam półosiek z seja Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mjstyle Napisano 3 Lipca 2017 Udostępnij Napisano 3 Lipca 2017 Tak jak Lesio pisze uno ewentualnie custom. Tutaj masz wahacz na bazie punto 2. Blache pod sruby sworznia mozna zrobic na fasolce aby bawic sie pochyleniem koła z tym że pytanie czy śruby trzymające sworzen (m8?) dadzą rade utrzymać go na swoim miejscu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
barkor Napisano 9 Listopada 2017 Udostępnij Napisano 9 Listopada 2017 Czy ktoś wie o ile wahacz z Uno lub ten ze Sieny będzie dłuższy od oryginalnego z seja? Zastanawiam się nad takim wahaczem blaszanym bo można by go przerobić w celu ustawienia innych kątów (np. większego wyprzedzenia osi sworznia zwrotnicy), tylko czy nie jest on na tyle długi że półoś będzie wypadać przy maksymalnym skręcaniu? Lesiu_Zett może Ty masz luzem obecnie wahacz z Uno i mógłbyś przyłożyć do tego z seja? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Zuraw Napisano 10 Listopada 2017 Udostępnij Napisano 10 Listopada 2017 To już lepiej zrobić mocowania wahacza na dłuższych unibolach i na nich regulować zarówno negatyw jak i kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy. Tal mam u siebie w pokraku zrobione i przednie koła mogę przesuwać 4cm przód tył, zaś kąt WSZ regulować w zakresie -10 do +10 stopni (jeżdżę na 8,5 stopnia - koła w zakręcie kładzie się jak w mercedesie) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Zuraw Napisano 10 Listopada 2017 Udostępnij Napisano 10 Listopada 2017 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
barkor Napisano 10 Listopada 2017 Udostępnij Napisano 10 Listopada 2017 No customowe wahacze na uniballach oczywiście dawałyby najlepsze możliwości regulacji zawieszenia. Z tymże nie mam przekonania do samych uniballi. Jako, że są to nieosłonięte łożyska to szybko potrafią łapać luzy, szybko rdzewieją. Mam doświadczenie tylko z tymi tańszymi uniballami, nie wiem jak by było z droższymi z wyższej półki, ale cudów nie ma, po jakimś czasie na pewno też złapią luzy i będą wymagały wymiany. Swoją drogą jakie uniballe zastosowałeś (z jakiego źródła kupowane) i jak Ci się to sprawdza pod tym kątem co napisałem czyli trwałości? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Zuraw Napisano 11 Listopada 2017 Udostępnij Napisano 11 Listopada 2017 Jak widzisz mam unibole w swoim zawieszeniu i przenoszą one wszelkie obciążenia z drganiami bezpośrednio z jezdni, a ponieważ nie mam żadnego elementu tłumiącego dostają bardzo mocno w kość. 8 lat temu zainwestowałem trochę grosza i kupiłem unibole SKFu po 70zł za sztukę w porównaniu do kilkunastu złotych za chińszczyznę na allegro. Po 8 latach w tym roku dopiero je wymieniłem i tylko dlatego, że jeden zaczął trzeszczeć, a drugi dostał minimalnego luzu. Oczywiście wymieniłem wszystkie na nowe. Przez tych 8 lat zrobiłem pokrakiem 50kkm, więc można powiedzieć, że zdały egzamin. W razie czego polecam firmę Prema i jej uniballe PGAKR: http://sklep.prema.com.pl/index.php?search=pgakr Ja jeżdżę na 16. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
barkor Napisano 12 Listopada 2017 Udostępnij Napisano 12 Listopada 2017 8lat i 50kkm brzmi w zupełności przekonująco:) W takim razie będę modził coś na uniballach jakie poleciłeś bo to najrozsądniejsza opcja Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.