Skocz do zawartości

TMZ TULA 200


MACIEJU

Rekomendowane odpowiedzi

Swieca o ciepłocie 6 . o krótkim gwincie. Zastosowałem NGK 3922 BR6HS. Podobno oryginał nosi symbol A17B/W/W ( cokolwiek to znaczy). Gosć z Kielc mówił, że wsadził swiece z długim gwintem i zwiększyła mu się moc-ja tego nie próbowałem. W tłumiku brakuje kapsla ( gruba blacha o srednicy  troszkę większej niż sam tłumik z otworem po srodku do przykrecenia, podkładka z gumy i to powinno załatwić sprawę).  Czym jest wypełniony(?). Facet z Warszawy miał do sprzedania motocykl o małym przebiegu z oryginalnymi częsciami ( jeszcze na dwóch akumulatorach 6v) , ale nie pozwolił nic dotykać, choć prosiłem . Kopcenie-trochę musi jak to dwusuw. Stosuję olej Castrol albo Motul ( 100ml na 5l paliwa) instrukcja podaje 33:1, ale należy pamiętać że wówczs były inne oleje i paliwo. Twój sprzęcior fajnie się prezentuje👍.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, chmielo napisał:

Podkładka z gumy ma jakieś zadanie przy tym deklu ? Czy to jest dobry pomysł błoto woda temperatura spalin czy ta podkładka gumowa to pod śrubkę do przykręcenia tego dekla czy pod dekiel jakaś uszczelka ?

  Podkładka z gumy o grubosci ok. 2-3 mm i szerokosci ok. 5-7mm ( grzebałem przy tym ze trzy lata temu)  znajduje się pomiędzy deklem a obudową tłumika, pod srubką mocującą zwyczajna podkładka sprężynująca. Czy to oryginalne rozwiązanie tego nie wiem, gdyż mój sprzęcik też przebył daleką drogę. Guma ma za zadanie uszczelnienie układu przed np.wodą oraz ,,zmuszenie,, spalin do wydobywania się przez otwór do tego przeznaczony. Pamiętać należy, że to motocykl przeznaczony do pracy w spartańskich warunkach i pewne rozwiązania techniczne mogą wydawać się trochę dziwne. Np. wylot spalin odbywa się pod kątem prostym do podłoża pod motocyklem, a nie z poziomej rury wydechowej jak w większosci . Ale jak  silnik zgasnie w głębszej kałuży tłumik nie zassie wody i odpalasz bez problemu. Na początku miałem wiele dylematów,  chociażby te dwa zbiorniki paliwa ? Ale z czasem...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia Fri Jun 14 2019 o 16:45, MACIEJU napisał:

  Podkładka z gumy o grubosci ok. 2-3 mm i szerokosci ok. 5-7mm ( grzebałem przy tym ze trzy lata temu)  znajduje się pomiędzy deklem a obudową tłumika, pod srubką mocującą zwyczajna podkładka sprężynująca. Czy to oryginalne rozwiązanie tego nie wiem, gdyż mój sprzęcik też przebył daleką drogę. Guma ma za zadanie uszczelnienie układu przed np.wodą oraz ,,zmuszenie,, spalin do wydobywania się przez otwór do tego przeznaczony. Pamiętać należy, że to motocykl przeznaczony do pracy w spartańskich warunkach i pewne rozwiązania techniczne mogą wydawać się trochę dziwne. Np. wylot spalin odbywa się pod kątem prostym do podłoża pod motocyklem, a nie z poziomej rury wydechowej jak w większosci . Ale jak  silnik zgasnie w głębszej kałuży tłumik nie zassie wody i odpalasz bez problemu. Na początku miałem wiele dylematów,  chociażby te dwa zbiorniki paliwa ? Ale z czasem...

 

Zastanawiam się nad ponownym zakupem jakiegoś ruska. Czegoś że stajni Izh ale nie tak drogiego ani oklepanego jak 49.

Teraz proszę o wybicie mi tego z głowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Dnia 21.06.2019 o 20:40, Cinek napisał:

Zastanawiam się nad ponownym zakupem jakiegoś ruska. Czegoś że stajni Izh ale nie tak drogiego ani oklepanego jak 49.

Teraz proszę o wybicie mi tego z głowy.

   Przemysl to jeszcze raz. Osobiscie polecam zakup Tuły, stan rzecz jasna, agonalny i oczywiscie bez papierów. Dostęp do częsci znikoma i problem z rejestracją. Wkład finansowy, jak sam wiesz, przekroczy wartosć pojazdu. Na zlotach choć jeden z niewielu, ale nagród żadnych. Mam nadzieję, że w małym stopniu ale pomogłem😀

  • Haha 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, MACIEJU napisał:

   Przemysl to jeszcze raz. Osobiscie polecam zakup Tuły, stan rzecz jasna, agonalny i oczywiscie bez papierów. Dostęp do częsci znikoma i problem z rejestracją. Wkład finansowy, jak sam wiesz, przekroczy wartosć pojazdu. Na zlotach choć jeden z niewielu, ale nagród żadnych. Mam nadzieję, że w małym stopniu ale pomogłem😀

Dwa dni temu przeszła mi koło nosa Tuła w zasadzie kompletna i z papierami, cena IMO atrakcyjna..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące później...

 Przez przypadek trafiłem na zlot motocyklowy Warkot. Było masę super sprzetów, ale ta czarna Tula powaliła mnie na kolana. Szukałem Cię po całym Mińsku @MACIEJU, ale bez skutecznie. Postanowiłem bezwzględnie byc posiadaczem takiego motocykla. Bardzo proszę o jakis kontakt.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 22.10.2019 o 16:20, marianus napisał:

 Przez przypadek trafiłem na zlot motocyklowy Warkot. Było masę super sprzetów, ale ta czarna Tula powaliła mnie na kolana. Szukałem Cię po całym Mińsku @MACIEJU, ale bez skutecznie. Postanowiłem bezwzględnie byc posiadaczem takiego motocykla. Bardzo proszę o jakis kontakt.

  W czym mogę pomóc, kolego ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

   @MACIEJU Decyzja o posiadaniu Tuły zapadła. Sprzęt kosmiczny. Mało tego na rynku, a jak się trafia to z reguły bez papierów. Pozostaje tylko rejestracja na zabytek. Pytanie, czy były duże problemy z tym konkretnym modelem ? Biała karta, rzeczoznawca, przegląd ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 28.10.2019 o 15:25, marianus napisał:

   @MACIEJU Decyzja o posiadaniu Tuły zapadła. Sprzęt kosmiczny. Mało tego na rynku, a jak się trafia to z reguły bez papierów. Pozostaje tylko rejestracja na zabytek. Pytanie, czy były duże problemy z tym konkretnym modelem ? Biała karta, rzeczoznawca, przegląd ?

   Szukaj raczej z papierami bo Tula na żółtych wygląda trochę groteskowo. Rzeczoznawca- zależy na jakiego trafisz, najlepiej jakis z polecenia, przegląd- sprzęt sprawny technicznie przejdzie, badanie na zabytku bezterminowe. Jeżeli chodzi o białą kartę to Ci użyczę, zaoszczędzisz czas i pieniądze. Jakby co to pisz na priv.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące później...

Czesc. Posiadam cos takiego z rodzaju Tuly, a wlasnie Murawieja. Silnik jest taki samy. Pochodzi od niemieckiego Gogorollera. Zatym trafil do radzieckiego motorollera Tulica, trojkolowca TG200. Druga generacurist motoroller Turist i trojkolowiec Murawiej. I w koncu zjawila sie Tula T200.

No to mam Murawiej i cholera ciezko bylo zrobic zeby sprawnie pracowal. Najpierw zainstalowal elektroniczny zaplon z optycznym nadajnikiem. Potem wlozylem nowe pierscienie. Zamowil nowy gaznik z aliexpress, bo mialem od Woshoda., ktory lal benzyne. Tak wlasnie w Chinach robia wszystkie gazniki do ruskow. Z nim stalo lepiej. Silnik plracowl ale nie mial mocy poniewaz jechal z gory a w gore nie mogl. Mam maly filmik, jak pracowal. Wrescie rozebralem silnik, wymienilem symeringi i lozyska. Ale mam znoszone tryby pierwszej predkosci. Teraz wlasnie szukam nowe lub w dobrym stanie. Jak zloze to popatrze na co ten silnik nadaje.

https://youtu.be/d3yI0zoRPVE

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 7.01.2020 o 21:31, Rockabil napisał:

Czesc. Posiadam cos takiego z rodzaju Tuly, a wlasnie Murawieja. Silnik jest taki samy. Pochodzi od niemieckiego Gogorollera. Zatym trafil do radzieckiego motorollera Tulica, trojkolowca TG200. Druga generacurist motoroller Turist i trojkolowiec Murawiej. I w koncu zjawila sie Tula T200.

No to mam Murawiej i cholera ciezko bylo zrobic zeby sprawnie pracowal. Najpierw zainstalowal elektroniczny zaplon z optycznym nadajnikiem. Potem wlozylem nowe pierscienie. Zamowil nowy gaznik z aliexpress, bo mialem od Woshoda., ktory lal benzyne. Tak wlasnie w Chinach robia wszystkie gazniki do ruskow. Z nim stalo lepiej. Silnik plracowl ale nie mial mocy poniewaz jechal z gory a w gore nie mogl. Mam maly filmik, jak pracowal. Wrescie rozebralem silnik, wymienilem symeringi i lozyska. Ale mam znoszone tryby pierwszej predkosci. Teraz wlasnie szukam nowe lub w dobrym stanie. Jak zloze to popatrze na co ten silnik nadaje.

https://youtu.be/d3yI0zoRPVE

 Z częsciami ciężka sprawa. Mam jeden silnik z uszkodzonym cylindrem, jak by cos to mogę poratować. Daj zdjęcia swojej Mrówki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No mieszkam w Bialorusi, to czesci znajsc mozliwe, ale nowe to rzadko. Wlasnie mam pomysl kupic silnik od Tulicy, i wziac stad skrzynie biegow, bo od motorollera nie beda znoszone tryby pierwszej predkosci.  Nowe niestety zrobione w Chinach. Nie bede zadowolony jak ich zainstaluje do silnika.

IMG-fd14485ca8cd164c46bfb9a89a298121-V.jpg

IMG-e486b12539a9a52b5443c44db818bc4d-V.jpg

  • Lubię to 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Cinek, wiem  że masz sentyment do radzieckiego sprzętu. Kiedys firmowałes sie jako RUSIAN RIDER ? Spoko, jestem  Tobą🖕

 

Sorki, miało być  Z TOBĄ !

 

  I jeszcze 🖕🖕🖕

 

Edytowane przez Orochimaru
Scaliłem posty.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc później...
Dnia 8.02.2020 o 23:40, MACIEJU napisał:

Cinek, wiem  że masz sentyment do radzieckiego sprzętu. Kiedys firmowałes sie jako RUSIAN RIDER ? Spoko, jestem  Tobą🖕

 

Sorki, miało być  Z TOBĄ !

 

  I jeszcze 🖕🖕🖕

 

Mam. Miałem Mińska i Dniepra z koszem przez krótki czas.

Może do tego wrócę - kiedyś....

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy później...
W dniu 11.01.2020 o 15:50, MACIEJU napisał:

. Mam jeden silnik z uszkodzonym cylindrem, jak by cos to mogę poratować.

 Czy temat aktualny?

Na dzień dzisiejszy zastanawiam się nad wstawienie Chińczyka 4t 150,175 ccm./oczywiście do TUŁY/.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 godziny temu, irekw napisał:

 Czy temat aktualny?

Na dzień dzisiejszy zastanawiam się nad wstawienie Chińczyka 4t 150,175 ccm./oczywiście do TUŁY/.

Sporo jeszcze z niego zostało-aktualne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

52 minuty temu, MACIEJU napisał:

Sporo jeszcze z niego zostało-aktualne.

   Co zostało?

Jak kiedyś pisałem w oryginale wyskakuje drugi bieg i nie całkowicie wysprzęgla. Jeżeli nie opanuję oryginału to przymierzam się do Chińczyka ewentualnie MZ 250 ccm. Chińczyk sprawia dużo kłopotu ponieważ łańcuch trzeba przełożyć na lewą stronę, przełożyć też trzeba tylny wahacz jak i mocowanie amortyzatorów. Nowe mocowanie silnika i nowy wydech.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, irekw napisał:

   Co zostało?

Jak kiedyś pisałem w oryginale wyskakuje drugi bieg i nie całkowicie wysprzęgla. Jeżeli nie opanuję oryginału to przymierzam się do Chińczyka ewentualnie MZ 250 ccm. Chińczyk sprawia dużo kłopotu ponieważ łańcuch trzeba przełożyć na lewą stronę, przełożyć też trzeba tylny wahacz jak i mocowanie amortyzatorów. Nowe mocowanie silnika i nowy wydech.

 W zasadzie wszystko jest do zrobienia😀. Osobiscie chodził mi po głowie silnik od Hondy, taki ok. 300ccm. Tuła z czterosuwem byłaby ,,poważniejsza,, Musiałem odpuscić pomysł ze względu na zarejestrowanie motocykla. Na dzień dzisiejszy zadał bym sobie pytanie, czy przy takim silniku rama by się nie rozsypała🤣. Jeżeli chodzi o częsci , to silnik rozebrany, pęknięty cylinder,ale skrzynia chyba kompletna. Dawno nie zaglądałem w szpargały-poprzedni rok był prawie nie jeżdżony😕. Wracam ok.20 stycznia, przejrzę i puszczę Ci fotki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.