Skocz do zawartości
Elk_111

Samochód za 70k - kombi z silnikiem min 120KM. Nowe Tipo czy 5 letni D?

Rekomendowane odpowiedzi

 

Hej, 
Niestety moja nowa praca wymaga ode mnie sporo jeżdżenia po Polsce (4-5 tys miesięcznie). Śmigam teraz Saabem 93 ale mam już 230tkm. Chyba nadszedł czas na wymianę mojego 8 letniego wozidla 

Niestety muszę do tego podejść rozumiem, jak bardzo chciałbym Giulie to nie mogę sobie na nią pozwolić. 
Plan jest taki: 
Nowe Tipo Kombi 1,6 diesle lub 1,4 benzyna + LPG (lub inny samochód w tej cenie dający tak dużo?) 
Lub max 4-5 letnie auto segmentu wyższego. Pytanie czy jest sens sie ładować w używek bez gwarancji z przebiegiem 100k. 
Samochód będzie leasingowany i to jest pierwsze kryterium zakupu. Jeśli 4-5 letnie to co? Zakup na 4 lata, potem kolejna wymiana. Jeśli nowe to co oprócz Tipo (trochę mnie boli moc silnika ale po gwarancji trochę mu zrobimy lepiej)

   

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
37 minut temu, Elk_111 napisał:

 

Hej, 
Niestety moja nowa praca wymaga ode mnie sporo jeżdżenia po Polsce (4-5 tys miesięcznie). Śmigam teraz Saabem 93 ale mam już 230tkm. Chyba nadszedł czas na wymianę mojego 8 letniego wozidla 

 

Jeśli chcesz jeździć 60kkm rocznie i wziąć auto w leasing to nie ma żadnego sensu wchodzenie w używany. W czasie nawet trzyletniego leasingu zrobisz 180kkm. Więc kupienie auta z przebiegiem większym niż 50kkm sprawi że będziesz w gorszej sytuacji niż teraz, bo auto będzie miało też 230kkm a raty płacić trzeba.

 

Kup coś co nie ma przebiegu i ma jak najdłuższą gwarancję (w sensie przebiegu, nie czasu bo tu 5 lat wystarczy). Ewentualnie bierz demo. Nawet jeśli będzie miało kilka tys. km przebiegu to przecież nie ma znaczenia, bo Ty byś to zrobił w kilka tygodni.

 

  • Lubię to 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Przy tych przebiegach to nowe, nawet bym się zastanawiał nad nowym + gwarantowaną ceną odkupu (leasing z wysokim wykupem), bo po 3-4 latach sprzedaż auta z przebiegiem ~200 kkm będzie oznaczało -25% od ceny rynkowej.
Jeśli kombi, to popatrz jeszcze na P308SW (większość osób chwali nawet 1.2 puretech), jeśli nie-kombi, to "stara" astra J 1.4 turbo z fabrycznym LPG.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli jesteś pewny stanu swojej 93 to bym nią jeździł dalej, bo 230tyś to silnik jest "ledwo dotarty" i spokojnie 3 lata pojeździsz  i na pewno nie szukał "nowszej używki" bo to jest bez sensu dla mnie.

Jeśli, nie jesteś pewien jego stanu do końca, szedłbym w nowe auto i tyle. Bez znaczenia czy to będzie Tipo w Mjtd, czy cokolwiek innego.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

  • Przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników, przeglądających tę stronę.

×

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.