grze1234 Napisano 11 Lipca 2017 Udostępnij Napisano 11 Lipca 2017 Rozglądam się za nowym autkiem i jakoś nie moge się na nic zdecydować. Autko używam cały rok ale trasy dzienne liczą po 20km w jedną i 20 km w drugą. Często i mniej tzn 2km. Raz do roku wakacje czyli 2-3kkm i znowu koło domu. I teraz pytanie czy silnik z turbiną (150KM) czy jednak odpuścić sobie i te 1.6 125KM starczy. Nie ścigam się z nikim. Może zuzycie paliwa byłoby istotne ale musiało by pachnieć spora różnicą. Najważniejsza jest trwałość bo liczę że do 10 lat powinien pojeździć bez większych przygód (dlatego VW odpadły w przedbiegach). Oczywiście komfort jazdy ważniejszy od paliwa :). Jeżdżę max w dwie osoby. Liczę że 120kkm i sprzedam. Z marką Ford mam zerowe doświadczenie. A może nowa Fiesta? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jettison Napisano 11 Lipca 2017 Udostępnij Napisano 11 Lipca 2017 różnica w 1.6 125km a 1.6T 150km jest tylko w głowicy silnika i zasilaniu w paliwo, blok jest praktycznie ten sam. Spalanie przy spokojnej jeździe będzie porównywalne, możliwe nawet że w niektórych sytuacjach 150km spali nieco mniej (wtrysk bezpośredni) a przy ostrej jeździ na pewno spali więcej. Komfort jest nieporównywany na korzyść wersji turbo. Przy 120kkm to ten silnik pewnie dopiero się dobrze dotrze to trwała jednostka, po zmianie turbiny wykręcają z niego ponad 300KM Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grze1234 Napisano 12 Lipca 2017 Autor Udostępnij Napisano 12 Lipca 2017 9 godzin temu, Gregs0N napisał: różnica w 1.6 125km a 1.6T 150km jest tylko w głowicy silnika i zasilaniu w paliwo, blok jest praktycznie ten sam. Spalanie przy spokojnej jeździe będzie porównywalne, możliwe nawet że w niektórych sytuacjach 150km spali nieco mniej (wtrysk bezpośredni) a przy ostrej jeździ na pewno spali więcej. Komfort jest nieporównywany na korzyść wersji turbo. Przy 120kkm to ten silnik pewnie dopiero się dobrze dotrze to trwała jednostka, po zmianie turbiny wykręcają z niego ponad 300KM Dzięki wielkie. Martwi mnie słowo turbina. Często podjeżdżam 2-3 km i stop (70% przejazdów). Silnik 1-2 godziny stoi a potem znowu od zimnego. Czy od tego nie zdechnie przedwcześnie właśnie turbina? Komfort jazdy w sumie może mocno zdecydować. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
komor Napisano 12 Lipca 2017 Udostępnij Napisano 12 Lipca 2017 Wszystko zależy czy zamierzasz autem jeździć kilka czy kilkanaście lat W poprzednim aucie TD jeździłem przez część zimy 1 km do pracy, co kilka dni tylko podładowywałem aku bo miał dość tej męczarni, ale silnik ani T się nie rozpadło Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 12 Lipca 2017 Udostępnij Napisano 12 Lipca 2017 28 minut temu, grze1234 napisał: Dzięki wielkie. Martwi mnie słowo turbina. Często podjeżdżam 2-3 km i stop (70% przejazdów). Silnik 1-2 godziny stoi a potem znowu od zimnego. Czy od tego nie zdechnie przedwcześnie właśnie turbina? Komfort jazdy w sumie może mocno zdecydować. Tesciowa uzytkuje tak C4 1,6 hdi i przy 200kkm turbine jest jeszcze oryginalna. Auto uzywane do dzialalnosci w malym miasteczku, wiec dziennie robi pewnie kilkanascie takich krotkich odcinkow. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grze1234 Napisano 12 Lipca 2017 Autor Udostępnij Napisano 12 Lipca 2017 Godzinę temu, Maciej__ napisał: Tesciowa uzytkuje tak C4 1,6 hdi i przy 200kkm turbine jest jeszcze oryginalna. Auto uzywane do dzialalnosci w malym miasteczku, wiec dziennie robi pewnie kilkanascie takich krotkich odcinkow. A to cenne info. Żona ma Megane 1.2 i jeszcze jeździ (130KM). Ale ma tylko 25kkm. Ostatnio coś nie za wiele oleju miał silniczek, ale może tak ma być. Tyle że jeździ na dłuższych odcinkach. Ale w trasie auto nierewelacyjne - źle wygłuszony spód. Do mojej 2.0 benzyny się nie umywa. Może przestanę się bać turbin w silnikach małych.. Chyba nie za bardzo już jest wyjście, a zaraz je dobiją filtrem (GPF ?) i będzie jeszcze gorzej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
komor Napisano 12 Lipca 2017 Udostępnij Napisano 12 Lipca 2017 Turbosprężarki to obecnie standard, to tak jakbyś 10 lat temu bał się wspomagania elektro-hydraulicznego. też wszystko działa przez długi czas, ale kiedyś wszystko się psuje, to nie W124 DPF? Też ludzie często robią sensacje, w nowyxm aucie to bezobsługowy element, ale jeśli jeździsz cały czas po mniej niż 10 km w jedną mańkę to w końcu pewnie się zapcha i będzie wymagał serwisu. U nas jak narazie żaden nigdy się nie odzywał. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grze1234 Napisano 12 Lipca 2017 Autor Udostępnij Napisano 12 Lipca 2017 Czyli jak to mówi mój sąsiad jak sie zapcha to się wytnie. W końcu pewnie większość diesli w Polsce ma filtr wycięty i jest ok:/ . A takiego nowego W124 to bym z chęcią przygarnął . Ale pośnić zawsze można a życie to życie. Dzięki za info. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bartekm Napisano 13 Lipca 2017 Udostępnij Napisano 13 Lipca 2017 Dnia 12.07.2017 o 10:07, grze1234 napisał: A to cenne info. Żona ma Megane 1.2 i jeszcze jeździ (130KM). Ale ma tylko 25kkm. Ostatnio coś nie za wiele oleju miał silniczek, ale może tak ma być. Tyle że jeździ na dłuższych odcinkach. Ale w trasie auto nierewelacyjne - źle wygłuszony spód. Do mojej 2.0 benzyny się nie umywa. Może przestanę się bać turbin w silnikach małych.. Chyba nie za bardzo już jest wyjście, a zaraz je dobiją filtrem (GPF ?) i będzie jeszcze gorzej. Tce słyną z chlania oleju, także w Nissanie, gdzie jest słabsza wersja Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bartekm Napisano 13 Lipca 2017 Udostępnij Napisano 13 Lipca 2017 Dnia 12.07.2017 o 14:52, komor napisał: Turbosprężarki to obecnie standard, to tak jakbyś 10 lat temu bał się wspomagania elektro-hydraulicznego. też wszystko działa przez długi czas, ale kiedyś wszystko się psuje, to nie W124 DPF? Też ludzie często robią sensacje, w nowyxm aucie to bezobsługowy element, ale jeśli jeździsz cały czas po mniej niż 10 km w jedną mańkę to w końcu pewnie się zapcha i będzie wymagał serwisu. U nas jak narazie żaden nigdy się nie odzywał. Elektrohydrauliczne to chyba wyparte już zostało przez w pełni elektryczne Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grze1234 Napisano 15 Lipca 2017 Autor Udostępnij Napisano 15 Lipca 2017 Dnia 13.07.2017 o 21:58, bartekm napisał: Tce słyną z chlania oleju, także w Nissanie, gdzie jest słabsza wersja To ile to potrafi wciągnąć na 1000km? Bo widzę że nawyki niesprawdzania oleju bo nie bierze (w moim 10letnim tak jest od nowości) będę musiał zarzucić. W dodatku żonie jak się czerwona lampka nie zaświeci to będzie jeździć aż się zatrzyma Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bartekm Napisano 16 Lipca 2017 Udostępnij Napisano 16 Lipca 2017 Dnia 15.07.2017 o 08:17, grze1234 napisał: To ile to potrafi wciągnąć na 1000km? Bo widzę że nawyki niesprawdzania oleju bo nie bierze (w moim 10letnim tak jest od nowości) będę musiał zarzucić. W dodatku żonie jak się czerwona lampka nie zaświeci to będzie jeździć aż się zatrzyma Na forum nissana są przypadki, że 1.2dig-t wypijał pod 1l/1000km. Z reszta nawet na ak pisze o tym Jacko. Silnik do wymiany Ja jako były użytkownik fiatowskiego 1.4 16v do 0.2/1000km nawet nie reaguję :hehe:, w moim od ostatniej wymiany spalił około 0.05l/1000km. Drugi problem to ostatnie doniesienia o nieprzesadnie długiej trwalości rozrządu. Są już doniesienia z QQ, Pulsara i Juke'a 1.2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
komor Napisano 17 Lipca 2017 Udostępnij Napisano 17 Lipca 2017 Bo w przypadku nowych silników sprawdza się zasada: daj spróbować innym, jak będzie ok to też kup Tak też zrobiłem i mam foke po lifcie z wycofanym już 1.6 TDCi, który został już na tyle poprawiony, że wreszcie się odważyłem Zaraz po produkcji mojego wycofali 1.6 i został tylko "nowy" 1.5 TDCi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grze1234 Napisano 17 Lipca 2017 Autor Udostępnij Napisano 17 Lipca 2017 Dnia 16.07.2017 o 09:53, bartekm napisał: Na forum nissana są przypadki, że 1.2dig-t wypijał pod 1l/1000km. Z reszta nawet na ak pisze o tym Jacko. Silnik do wymiany Ja jako były użytkownik fiatowskiego 1.4 16v do 0.2/1000km nawet nie reaguję :hehe:, w moim od ostatniej wymiany spalił około 0.05l/1000km. Drugi problem to ostatnie doniesienia o nieprzesadnie długiej trwalości rozrządu. Są już doniesienia z QQ, Pulsara i Juke'a 1.2 Czyli jak zacznie pić to spuścić czem prędzej i z głowy. Tyle że nowe to raczej ciężko o dobre-sprawdzone Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomy Napisano 10 Sierpnia 2017 Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2017 Z tymi turbinami to chyba różnie bo turbina, turbinie nie równa, w każdym bądź razie ja też sporo po mieście jeżdżę swoim 1.8 tdci a turbina póki co ma się dobrze. Na budziku 230 tkm Pozdr. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grze1234 Napisano 11 Sierpnia 2017 Autor Udostępnij Napisano 11 Sierpnia 2017 Mam jeszcze pytanie o silnik 1.5 150KM. Czy to prawie to samo co stare1.6 150KM? Bo jakoś nie zwróciłem uwagi że teraz jest 1.6 125KM (bez dwumasy i turba) oraz 1,5 150 KM (zamiast 1,6) już z dwumasą i turbinką. Czyli czy awaryjność starego 1,6 i nowego 1,5 (obydwa z turbiną) to idzie za jedno? Czy jednak coś "unowocześnili". Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jettison Napisano 11 Sierpnia 2017 Udostępnij Napisano 11 Sierpnia 2017 6 godzin temu, grze1234 napisał: Czyli czy awaryjność starego 1,6 i nowego 1,5 (obydwa z turbiną) to idzie za jedno? Czy jednak coś "unowocześnili". to jest zupełnie nowy silnik i chyba jeszcze nie wiadomo jak będzie z jego trwałością. Ponoć wzorowali się na rozwiązaniach z 1.0 EB np. kolektor zintegrowany z głowicą. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grze1234 Napisano 12 Sierpnia 2017 Autor Udostępnij Napisano 12 Sierpnia 2017 9 godzin temu, Gregs0N napisał: to jest zupełnie nowy silnik i chyba jeszcze nie wiadomo jak będzie z jego trwałością. Ponoć wzorowali się na rozwiązaniach z 1.0 EB np. kolektor zintegrowany z głowicą. Dzięki wielkie. Czyli praktycznie pozostał wybór pomiędzy 1,6 125KM , a ....... innym samochodem? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jettison Napisano 12 Sierpnia 2017 Udostępnij Napisano 12 Sierpnia 2017 ja bym kupił tego 1.5T Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grze1234 Napisano 12 Sierpnia 2017 Autor Udostępnij Napisano 12 Sierpnia 2017 6 godzin temu, Gregs0N napisał: ja bym kupił tego 1.5T Sercem to na pewno. Ale jedno co mi nie pasuje w samochodach to, to że się psują. Niesprawdzony silnik to źródło potencjalnych dużych problemów. Ostatnio w AstrzeK zaczęli montować nowy 1,4 T . No i cóż. Właśnie jej nie biorę pod uwagę bo silnik okazał się nowoczesnym gniotem. Na skutek samozapłonów uszkadza się w niej jeden cylinder (Opel wymyślił że zmiana lepkości oleju rozwiązuje sprawę). Ja wiem że to pojedyncze przypadki, ale też staram się nie pływać w jeziorze podczas burzy. Kłopoty mnie same znajdują, więc nie szukam dodatkowych. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pty Napisano 22 Października 2017 Udostępnij Napisano 22 Października 2017 Jestem użytkownikiem 1,5T od roku. Autko ma przejechane 25kkm, na razie brak problemów. Jedynie co, to spalanie. Daleko temu silnikowi do osiągów jakie podaje producent. Jazda miejska (90% miasto) to spalanie 8,8 - 9 L/100km. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bartekm Napisano 4 Listopada 2017 Udostępnij Napisano 4 Listopada 2017 Dnia 22.10.2017 o 21:37, Pty napisał: Jestem użytkownikiem 1,5T od roku. Autko ma przejechane 25kkm, na razie brak problemów. Jedynie co, to spalanie. Daleko temu silnikowi do osiągów jakie podaje producent. Jazda miejska (90% miasto) to spalanie 8,8 - 9 L/100km. Nie wiem, co to za miasto, ale spalanie wygląda na bardzo rozsądne Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pty Napisano 5 Listopada 2017 Udostępnij Napisano 5 Listopada 2017 Miasto duże - Warszawa. Producent deklarował 7,5/100, może jakbym jeździł tylko z górki . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
komor Napisano 6 Listopada 2017 Udostępnij Napisano 6 Listopada 2017 Z doświadczenia wiem, że spalania producenta są do osiągnięcia, ale nie przy dużym ruchu i częstym staniu w korkach. Ja obecnym 1.6 TDCi potrafię robić po mieście 5,5-5,8. Producent deklaruje 5,1. Gdym się spiąć na maxa na pewno da się to uzyskać, tylko po co? Na trasie podobnie, ford twierdzi, że 3,7, raz udało mi się całkiem przypadkiem wykręcić 4,4 jadąc spokojnie do 110 km/h. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.