Joki Napisano 11 Lipca 2017 Udostępnij Napisano 11 Lipca 2017 ...tak zrobił Toyotowski 1KR-FE po uruchomieniu, po dwóch tygodniach postoju. Całość trwała 1-2 sekundy i dalej jak zwykle cichutko cyka. Dźwięk zbliżony do pracy wtryskiwacza piezo albo cichutkiego klekotania zaworu. Jeśli jeździć częściej to nie ma efektów dźwiękowych przy starcie. Jedynie zanim nagrzeje się olej, postukiwanie jest głośniejsze. Im zimniej przy rozruchu tym głośniejsze. Po rozgrzaniu zostaje cichutkie cccc... Ledwie słyszalne. Dźwięk po rozgrzaniu pojawia się od 1500rpm i tylko przy jakimkolwiek obciążeniu. Na luzie go nie ma. Myślę i myślę i wygląda mi na napinacz łańcucha. Zawór chyba by tak głośno nie stukał i tak szybko nie wyciszył? Panewka też, stukałaby cały czas? Dźwięk jest na pewno z wnętrza silnika i jest zależny od temperatury oleju. Jak myślicie? Nie mam jak go postawić na dwa tygodnie do mechanika, żeby osłuchał. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nikt-znany Napisano 12 Lipca 2017 Udostępnij Napisano 12 Lipca 2017 Tylko łańcuch napinany jest (chyba) tak jak w większych pojemnościach - napinaczem zapadkowym, a nie hydrualicznym. Tutaj zaś widzisz zależność między temperaturą oleju a grzechotaniem... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Joki Napisano 12 Lipca 2017 Autor Udostępnij Napisano 12 Lipca 2017 1 godzinę temu, mazi napisał: Tylko łańcuch napinany jest (chyba) tak jak w większych pojemnościach - napinaczem zapadkowym, a nie hydrualicznym. Tutaj zaś widzisz zależność między temperaturą oleju a grzechotaniem... Napinacz wygląda tak: Nie wiem jaki to rodzaj. Zbieżność jest bezpośrednio z gęstością oleju czyli pośrednio z temperaturą. Zawór raczej wykluczam. Panewka może tak stukać i ucichnąć w sekundę, dwie? To musi być jakiś element, z którego przy długim postoju spływa olej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
romano11 Napisano 12 Lipca 2017 Udostępnij Napisano 12 Lipca 2017 59 minut temu, Joki napisał: Napinacz wygląda tak: Nie wiem jaki to rodzaj. Zbieżność jest bezpośrednio z gęstością oleju czyli pośrednio z temperaturą. To musi być jakiś element, z którego przy długim postoju spływa olej. Na moje nieuzbrojone oko to napinacz hydrauliczny (choć najpewniej jest w nim mała sprężynka ). Zupełnie podobny wymieniałem w oplowskim Z12XE (na zdjęciu), gdzie po zimnym rozruchu, po dłuższym postoju właśnie, dawało się słyszeć metaliczne TRRRRRRRR przez sekundę, góra dwie i cisza. Też postawiłem tezę, że to musi być element, z którego odpływa olej. Wymieniłem i jest spokój. Fabryczny napinacz nie miał jakiejś specjalnej wady, ot był zmęczony życiem i tyle. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Joki Napisano 13 Lipca 2017 Autor Udostępnij Napisano 13 Lipca 2017 To jest dokładnie ten dźwięk co na tym filmie z Aygo: Te ciche: "c, c, c, c...". Im zimniejszy silnik przy rozruchu tym głośniejsze i bardziej metaliczne. Po rozgrzaniu, tak jak na filmie, cicho. Po dwutygodniowym postoju i uruchomieniu, stukało przez sekundę bardzo głośno i zaraz ucichło. Niepokojące jest, że ujawnia się pod obciążeniem, co wskazywałoby na panewkę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Vadero Napisano 16 Lipca 2017 Udostępnij Napisano 16 Lipca 2017 mi tak robił silnik po dłuższym postoju jak mu montowałem nieoryginalny filtr oleju, pewnie bez zaworka. Kontrolka oleju ci gaśnie od razu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Joki Napisano 16 Lipca 2017 Autor Udostępnij Napisano 16 Lipca 2017 9 minut temu, Vadero napisał: mi tak robił silnik po dłuższym postoju jak mu montowałem nieoryginalny filtr oleju, pewnie bez zaworka. Kontrolka oleju ci gaśnie od razu? Gaśnie natychmiast. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
romano11 Napisano 17 Lipca 2017 Udostępnij Napisano 17 Lipca 2017 17 godzin temu, Vadero napisał: mi tak robił silnik po dłuższym postoju jak mu montowałem nieoryginalny filtr oleju, pewnie bez zaworka. Ale to chyba nie wszędzie: jak masz filtr w postaci samego wkładu, to te zaworki są chyba wtedy w silniku? W takim puszkowym to pełna zgoda. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.