Skocz do zawartości

SC 0.9 w AŚ na hamowni


Seyo

Rekomendowane odpowiedzi

Właśnie przejżałem sobie najnowszego AŚ, no i przeczytałem ciekawy artykuł o tym jak na sprawność silnika wpływa wiek i przebieg. Przyznam, że byłem bardzo pozytywnie zaskoczony gdy zobaczyłem parametry silnika 0.9 po 110 kkm i z roku 98:

45km/5400rpm (nominalnie 39/5500)

80nm/3100rpm (nominalnie 65/3000)

Moc praktycznie taka sama jak w majonezie, po przebiego 75kkm (46km/5370rpm), a moment, az o 8nm większy (72nm/3360rpm) ok.gif

Muszę przyznać, że byłem nieźle zszokowany icon_eek.gif

Po przeanalizowaniu tych danych dochodze do wniosku, ze najlepszym sposobem na zwiekszanie mocy w 0.9 jest nabijanie jak najwiekszej ilosci km, a nie jakies tam 'tuningi' tongue.gifzlosnik.gifzlosnik.gifzlosnik.gif

Mam nadzieje, ze 1.1 podobnie sie rozkreca grinser006.gifjump.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> czy ja dobrze zrozumialem? wraz z wiekiem silnika wzrasta moc?

> dlaczego? jak? skad?

> pzdr

tak wynika z tych danych. Niektore silniki i egzemplarze tak maja. Moj ojciec mial toledo 1.6 75km z 96 i przy sprzedazy kiedy mial jakies 130kkm wyraznie lepiej chodzil niz na poczatku - ciagnal na prawde ostro i w polaczeniu z masa ponizej 1 tony sprawial swietne wrazenie jak na takie parametry, az czasami mialem chwile zwatpienia w swoje sc wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Właśnie przejżałem sobie najnowszego AŚ, no i przeczytałem ciekawy

> artykuł o tym jak na sprawność silnika wpływa wiek i przebieg.

> Przyznam, że byłem bardzo pozytywnie zaskoczony gdy zobaczyłem

> parametry silnika 0.9 po 110 kkm i z roku 98:

> 45km/5400rpm (fabrycznie 39/5500)

> 80nm/3100rpm (fabrycznie 65/3000)

> Moc praktycznie taka sama jak w majonezie, po przebiego 75kkm

> (46km/5370rpm), a moment, az o 8nm większy (72nm/3360rpm)

> Muszę przyznać, że byłem nieźle zszokowany

> Po przeanalizowaniu tych danych dochodze do wniosku, ze najlepszym

> sposobem na zwiekszanie mocy w 0.9 jest nabijanie jak

> najwiekszej ilosci km, a nie jakies tam 'tuningi'

> Mam nadzieje, ze 1.1 podobnie sie rozkreca

A jak jeszcze do tego jest LPG to wogule wartosc mocy skacze do gory hahaha.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Właśnie przejżałem sobie najnowszego AŚ, no i przeczytałem ciekawy

> artykuł o tym jak na sprawność silnika wpływa wiek i przebieg.

> Przyznam, że byłem bardzo pozytywnie zaskoczony gdy zobaczyłem

> parametry silnika 0.9 po 110 kkm i z roku 98:

> 45km/5400rpm (fabrycznie 39/5500)

> 80nm/3100rpm (fabrycznie 65/3000)

> Moc praktycznie taka sama jak w majonezie, po przebiego 75kkm

> (46km/5370rpm), a moment, az o 8nm większy (72nm/3360rpm)

> Muszę przyznać, że byłem nieźle zszokowany

> Po przeanalizowaniu tych danych dochodze do wniosku, ze najlepszym

> sposobem na zwiekszanie mocy w 0.9 jest nabijanie jak

> najwiekszej ilosci km, a nie jakies tam 'tuningi'

> Mam nadzieje, ze 1.1 podobnie sie rozkreca

I to nie jest odosobniony przypadek. W bodajże 1996 roku Auto Bild (niemiecki odpowiednik naszego 'ukochanego' Auto Świata) pisał, że Fiat Punto 55 na hamowni osiągnął aż 68 KM yikes.gif i nie chodziło wcale o nową furę tylko o bolid po przebiegu 15 tkm waytogo.gif.

Pozdrawiam piwo.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> od kiedy "majonez" ma tylko 46 km ??????

Niech wierza w bajki piosane w roznych szmatlawcach sick.gif Pewnie pierwsze egzemplarze CC maja juz tylko z 7 s do setki....i to te 0,7 l zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

... już za czasów jak ja jeździłem CC (czyli około 5 lat wstecz) w czasach pierwszej wersji autokącika mówiło się o tym że Fiat ma duży rozstrzał parametrów - trafiają sie egzemplarze mające +/- 10% mocy w stosunku do danych fabrycznych...

Ja sam jeździłem CC 700 które bez żadnych przeróbek silnika miało okolo 20 s do 100 km/h, zamykałem licznik w nim i spokojnie ścigałem się z każdą seryjną 900-ką... Po prostu udany egzemplarz...

Żeby wyciągać wnioski tak jak robi to Auto Świat, to powinni przebadać kilka egzemplarzy o podobnym przebiegu i uśrednić wyniki...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Niech wierza w bajki piosane w roznych szmatlawcach Pewnie pierwsze

> egzemplarze CC maja juz tylko z 7 s do setki....i to te 0,7 l

no buhahahaha i kazdy z nich zamyka licznik w 5 osob hahaha.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> albo dobra sztuka, albo cos z ta hamownia bylo nie tenteges w

> kazdym razie tak duzy przyrost momentu - jakies 27% - robi

> wrazenie... no ale jak mowisz, ile w tym prawdy to nie wiadomo

Hamownia niezawsze mowi prawde. Wiekszosc ma rozbieznosci. Byl test robiony w jednym z gazet i testowali tosamo autko na roznych hamowniach i na kazdej inna moc wyszla.

Wynik podany jest z jakas dokladnoscia w % ciekawe tylko z jaka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Niech wierza w bajki piosane w roznych szmatlawcach Pewnie pierwsze

> egzemplarze CC maja juz tylko z 7 s do setki....i to te 0,7 l

Biedni matizowcy,wszystko przeciwko Wam,nawet hamownia. hehe.gifSkoro tak bardzo zawyza to ile ma w rzeczywistosci ten przedstawiony w porownaniu Matiz ? biglaugh.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Właśnie przejżałem sobie najnowszego AŚ, no i przeczytałem ciekawy

> artykuł o tym jak na sprawność silnika wpływa wiek i przebieg.

> Przyznam, że byłem bardzo pozytywnie zaskoczony gdy zobaczyłem

> parametry silnika 0.9 po 110 kkm i z roku 98:

> 45km/5400rpm (fabrycznie 39/5500)

> 80nm/3100rpm (fabrycznie 65/3000)

toz to prawie juz moj zlosnik.gif

ale nie rozumiem jak przebieg powoduje wzrost mocy hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Hamownia niezawsze mowi prawde. Wiekszosc ma rozbieznosci. Byl test

> robiony w jednym z gazet i testowali tosamo autko na roznych

> hamowniach i na kazdej inna moc wyszla.

> Wynik podany jest z jakas dokladnoscia w % ciekawe tylko z jaka.

no jasne ze ma rozbieznosci ale chyba nie takie bo tu mamy przyrost ok 15 % smile.gif. a wogole to ta cala sprawa jak dla mnie to jest conajmniej dziwna wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> troche dla mnie to niezrozumiałe, wychodzi na to że silnik wraz ze

> zużywaniem się elementów uzyskuje większą sprawność?

wieksze luzy, mniejsze tarci zlosnik.gif a mowiac serio, to gdzie masz napisane, ze to SC cos zyskalo, moze od razu mialo ponad 40 koni, co ciekawe to chyba sluzbowka jest zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Niech wierza w bajki piosane w roznych szmatlawcach Pewnie pierwsze

> egzemplarze CC maja juz tylko z 7 s do setki....i to te 0,7 l

A jak napisza, ze japonczyki sie nie psuja, DU sa wspaniale, to juz prawde pisza, skonczcie z tym relatywizmem, wzieli na hamownie tyle wyszlo i koniec dyskusji zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obejrzyj sobie testy dlugodystansowe Audo Bilda, AMiS, wiekszosc samochodow po 100kkm ma lepsze osiagi niz zmierzone u nowego egzemplarza, teraz przebieg silnika w okolicach 100 kkm to zazwyczaj dopiero polowa zycia motoru, zobacz na wynik Poldka w AS, po 70kkm to juz w zasadzie koniec silnika zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Właśnie przejżałem sobie najnowszego AŚ, no i przeczytałem ciekawy

> artykuł o tym jak na sprawność silnika wpływa wiek i przebieg.

> Przyznam, że byłem bardzo pozytywnie zaskoczony gdy zobaczyłem

> parametry silnika 0.9 po 110 kkm i z roku 98:

> 45km/5400rpm (fabrycznie 39/5500)

> 80nm/3100rpm (fabrycznie 65/3000)

> Moc praktycznie taka sama jak w majonezie, po przebiego 75kkm

> (46km/5370rpm), a moment, az o 8nm większy (72nm/3360rpm)

> Muszę przyznać, że byłem nieźle zszokowany

> Po przeanalizowaniu tych danych dochodze do wniosku, ze najlepszym

> sposobem na zwiekszanie mocy w 0.9 jest nabijanie jak

> najwiekszej ilosci km, a nie jakies tam 'tuningi'

> Mam nadzieje, ze 1.1 podobnie sie rozkreca

Zeby mozna powiedziedz cos wiecej o wiarygodnosci tego testu to musielibysmy wiedziec jakie parametry mial ten samochodzik zaraz po dotarciu , badany na tej samej hamowni i przy takiej samej temperaturze zewnetrznej ok.gif

A takie wyniki to mozna sobie o dupe potluc , nigdzie nie rozdaja prawdziwych koni mechanicznych za darmmo wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zeby mozna powiedziedz cos wiecej o wiarygodnosci tego testu to

> musielibysmy wiedziec jakie parametry mial ten samochodzik zaraz

> po dotarciu , badany na tej samej hamowni i przy takiej samej

> temperaturze zewnetrznej

właśnie miałem coś takiego napisać wink.gifok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zeby mozna powiedziedz cos wiecej o wiarygodnosci tego testu to

> musielibysmy wiedziec jakie parametry mial ten samochodzik zaraz

> po dotarciu , badany na tej samej hamowni i przy takiej samej

> temperaturze zewnetrznej - zapomniales jeszcze napisac o tym samym cisnieniu wink.gif

> A takie wyniki to mozna sobie o dupe potluc , nigdzie nie rozdaja

> prawdziwych koni mechanicznych za darmmo

Trzeba raczej sprawdzic wiarygodnosc samej hamowni. Nie rozumiem - gdyby mial na poczatku autko shamowano i uzyskalby wyzsza/nizsza moc, lub moment niz po tym przebiegu to wtedy wynik po przebiegu 110kkm bylby wiardygodny, lub nie w zaleznosci od uzyskanych wynikow na poczatku zaraz po dotarciuniewiem.gif Dla mnie sam wynik jest co najmniej zaskakujacy. Powinienem tam w tych danych napisac zamiast fabrycznie to nominalnie tak jak w gazetce i to by juz moglo byc bardziej wiarygodne tongue.gif

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Trzeba raczej sprawdzic wiarygodnosc samej hamowni. Nie rozumiem -

> gdyby mial na poczatku autko shamowano i uzyskalby wyzsza/nizsza

> moc, lub moment niz po tym przebiegu to wtedy wynik po przebiegu

> 110kkm bylby wiardygodny, lub nie w zaleznosci od uzyskanych

> wynikow na poczatku zaraz po dotarciu Dla mnie sam wynik jest

> co najmniej zaskakujacy. Powinienem tam w tych danych napisac

> zamiast fabrycznie to nominalnie tak jak w gazetce i to by juz

> moglo byc bardziej wiarygodne

> pzdr

Moga byc dwa takie same seryjne nowe Seicento a na hamowni wyjda rozne wyniki , takze silniki nie sa identyczne , nawet seryjne .

A kazda hamownia pokaze inny wynik , czasami sa to rozbierznosci +-1KM czy +-1Nm a czasami wieksze . Takze fabryczne dane , nie rowna sie dane z hamowni

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Moga byc dwa takie same seryjne nowe Seicento a na hamowni wyjda

> rozne wyniki , takze silniki nie sa identyczne , nawet seryjne

spoko o tym to wiem i byla o tym mowa na poczatku watku cool.gif zdarzaja sie tez i "poniedzialkowe" egzemplarze grinser006.gif

> A kazda hamownia pokaze inny wynik , czasami sa to rozbierznosci

> +-1KM czy +-1Nm a czasami wieksze . Takze fabryczne dane , nie

> rowna sie dane z hamowni

zgadza sie. W GT jakis czas temu byl test hamowni: seata cordobe 1.4 16v testowano na bodajze 10 hamowniach przy roznych warunkach pogodowych. Na kazdej hamowni wykonywano 3 pomiary i usredniano wynik. Wyniki mocy wahaly sie na roznych hamowniach od 98 km do 105 km, wiec trzeba zawsze wziac poprawke wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaraz zaraz, jak byl hamowany w roznych warunkach pogodowych, to jak slusznie zauwazyle Radek rozbieznosc wynikow nie jest niczym nadzwyczajnym. Dane seryjnego silnika sa przeprowadzone dla okreslonych parametrow otoczenia i kazda szanujaca sie hamownia powinna wyrzucac tzw. dane zredukowane dla normy DIN 70020, czyli temperatura otoczenia 25 stopni, cisnienie 750 mm Hg i gestos powietrza 1,169 kg/m^3.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zaraz zaraz, jak byl hamowany w roznych warunkach pogodowych, to jak

> slusznie zauwazyle Radek rozbieznosc wynikow nie jest niczym

> nadzwyczajnym. Dane seryjnego silnika sa przeprowadzone dla

> okreslonych parametrow otoczenia i kazda szanujaca sie hamownia

> powinna wyrzucac tzw. dane zredukowane dla normy DIN 70020,

> czyli temperatura otoczenia 25 stopni, cisnienie 750 mm Hg i

> gestos powietrza 1,169 kg/m^3.

a czy ja mowie, ze jest to cos nadzwyczajnego tongue.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a czy ja mowie, ze jest to cos nadzwyczajnego

z Twoich wypowiedzi wynika, ze podwazasz poprawnosc wynikow uzyskanych na hamowniach podwoziowych na podstawie artykuly w GT, gdzie przeprowadzono badania jednego egzemplarza Seata przy czym badania przeprowadzono w roznych warunkach, co nie jest przykladem na poparcie tezy o niedokladnosci hamownii zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> z Twoich wypowiedzi wynika, ze podwazasz poprawnosc wynikow

> uzyskanych na hamowniach podwoziowych na podstawie artykuly w

> GT, gdzie przeprowadzono badania jednego egzemplarza Seata przy

> czym badania przeprowadzono w roznych warunkach, co nie jest

> przykladem na poparcie tezy o niedokladnosci hamownii

Dobra - przykladem w 100% dobrym to on nie jest, ale i tak gdyby byly te same warunki pogodowe na wszystkich hamowniach to i tak na pewno nie uzyskano by tego samego wyniku na kazdej z hamowni - chodzi mi o te drobne rozbieznosci +/- 1-2% o ktorych wspominal Radek. I tylko o to mi chodzi zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ja tylko podaje parametry przedstawione w AŚ

po pierwsze primo :D: AŚ to gazeta sponsorowanych dziennikarzy i to co oni wypisują mało z prawdą ma wspólnego

po drugie primo:D : Hamownie są po to żeby mierzyć przyrost lub ubytek mocy silnika przed i po jakiejś przeróbce bo: sam komp hamowni to może dobrze liczy ale ile jest części mechanicznych w samej hamowni które się wiadomo zużywają i sam pomiar jest nie realny w stosunku do wartości rzeczywistej.....

po trzecie primo :D:D:D patrzmy na wartości fabryczne a jak wiadomo wszystkim sztuka od sztuki się różni i to czasami bardzo .

SC900 ma tyle 1.1 ma tyle a Matiz ma tyle ....... a jak się to ma do rzeczywistości wszyscy wiedzą to w końcu autka najniższego segmentu robione w masowej ilości....

WlK szacunek dla wszystkich szczeg dla SC

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zaraz zaraz, jak byl hamowany w roznych warunkach pogodowych, to jak

> slusznie zauwazyle Radek rozbieznosc wynikow nie jest niczym

> nadzwyczajnym. Dane seryjnego silnika sa przeprowadzone dla

> okreslonych parametrow otoczenia i kazda szanujaca sie hamownia

> powinna wyrzucac tzw. dane zredukowane dla normy DIN 70020,

> czyli temperatura otoczenia 25 stopni, cisnienie 750 mm Hg i

> gestos powietrza 1,169 kg/m^3.

Kazda hamownia podaje wyniki w normie DIN , w polsce chyba tylko w takiej bo jest njabardziej popularna , ale pomimo tego wyniki z poszczegolnych hamownii roznia sie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.