Skocz do zawartości

Skrzynia ?


Rekomendowane odpowiedzi

Brawo sprawdzone przed wyjazdem aktywatory zrobione u kolegi Łukasza to pojawił się nowy problem skrzynia 6M zdaje się że fiat wsteczny wciskany i wędruje jako szóstka. Podczas jazdy jak się zmienia z 4 na 5 powyżej 2200 rpm czy też redukcja z szóstego biegu na piąty coś rzęzi. Odgłos jest taki jakby się najechalo na linie na ekspresowce dodatkowo czuć to na lewarku. Problem pojawia się tylko podczas wyższych obrotów i w momencie kiedy piątka jest wrzucona i jest puszczane sprzęgło. Ktoś coś? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, KotLarry napisał:

A nie widzę jakie masz dokładnie auto więc strzelam w ciemno skrzynia m32 i padają łożyska. 

Co to sa aktywatory??

Aktywatory klimatyzacji pewnie.;l

M32 nie ma wciskanego wstecznego.:phi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 7/20/2017 o 09:31, Pieter2 napisał:

Aktywatory klimatyzacji pewnie.;l

M32 nie ma wciskanego wstecznego.:phi:

 

Tak de facto to on jest podciągany (pierścień) i wędruje na miejsce "szóstki" jakieś pomysły? W drodze powrotnej z Chorwacji było ok aż do momentu jak wjechałem do PL wtedy znowu zaczęła skrzynia dziwnie rzęzić.  Tyko przy zmianie na piąty bieg. Przebieg 212000 km.

Sprzęgło z dwumasą robione przy 120000 km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, adamm_mk1 napisał:

wjechałem do PL wtedy znowu zaczęła skrzynia dziwnie rzęzić.

 

 

Przy tym co sie odwala z SN  to ja sie jej nie dziwie  :D   MSPANC :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ktoś ma jeszcze jakiś pomysł co to może być? Dźwięk ten nie występuje za każdym razem, tylko raz na jakiś czas tak jakby silnik/skrzynia się zagrzała to wtedy łatwiej jest ten dźwięk sprowokować. Dzieje się to tylko w momencie jak się puszcza sprzęgło po wrzuceniu biegu na 5 i czasami na 6 biegu. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 7/31/2017 o 15:58, adamm_mk1 napisał:

Czy ktoś ma jeszcze jakiś pomysł co to może być? Dźwięk ten nie występuje za każdym razem, tylko raz na jakiś czas tak jakby silnik/skrzynia się zagrzała to wtedy łatwiej jest ten dźwięk sprowokować. Dzieje się to tylko w momencie jak się puszcza sprzęgło po wrzuceniu biegu na 5 i czasami na 6 biegu. 

Edycja.

 

Problem występuje jak się puszczą sprzęgło np. Jedziemy 120km/h na V biegu wciskany sprzęgło puszczamy  (bez żadnej zmiany biegu) i następuje zgrzyt. Analogicznie na VI biegu jedziemy 140 km/h wciskamy sprzęgło nie zmieniamy biegu przy puszczanie następuje zgrzytanie. Jakieś pomysły?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jezeli  na zimnym idzie wszystko gladko a za 5 minut juz jest zgrzyt to znaczy ze synchronizator sie skonczyl.  Jezeli wszystkie zmiany biegow na cieplym przechodza bezblednie - ale bedziesz trzymal go na sprzegle przez dobre kilkanascie sekund  miedzy felernymi zmianami ( tak aby walki samoczynnie wytracily swoja predkosc obrotowa )  i  biegi beda wchodzily  bez dodatkowych dzwiekow   to masz potwierdzenie na synchronizator/y  .

 Metodą garazową mozesz wymienic olej na gestszy ( tak aby walki mialy wiekszy opor i szybciej zwalnialy )  , mozesz wymienic synchronizator,  wymienic skrzynie , sprzedac auto.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.