Skocz do zawartości

E46 czy E90


dyniek000

Rekomendowane odpowiedzi

To zależy ;] ja szukałem dla siebie auta to też miałem ten dylemat e46 3.0d czy e91 2.0d. Ogólnie chciałem 2.5 benzynę, ale nic nie znalazłem i trochę bałem się silnika. 

E9x jest dość sztywne, ale ja akurat takie auta lubię. Wygląd hmm E90 w sedanie mi nie leży a e46 w kombi, a że chciałem ładne kombi to wziąłem e91.

Jeśli się zdecydujesz na e90/e91 koniecznie z navi szukaj bo płaska deska jest okrutna. Co do silników benzynowych za dużo nie interesowałem się, ale 2.0 ma valvetronic i jak dla mnie jest za słaby, ale pod gaz podejdzie. W e90 jest trochę problem gdzie włożyć butlę bo nie ma miejsca na koło zapasowe. 

link do bmw forum trochę opisane odnośnie mocniejszych silników.

Jakbyś chciał obejrzeć/przymierzyć się do e91 to pisz.

 

PS kumpel ma zadbaną sztukę 1 e87 z Łodzi do sprzedania, ale diesla (tego z dobrym rozrządem m47) wrzuciłem na giełdę AK. Jakbyś miał pytania to wal na priv. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 7/22/2017 o 09:21, dyniek000 napisał:

Witam jak w temacie co wybrac ,e46 2004r czy e90 z poczatku prodykcji 2005,2006r ,ewentualnie cos z seri 1 

Jakie silniki polecane pod lpg bylo by dobrze 

wybór jest banalnie prosty :) E46. nie dlatego ze to takie super auto. (jest ok, ma cos w sobie). ale dlatego że E90 to mega padaka. na codzień męczarnia: nerwowy uklad kierowniczy i betonowe zawieszenie... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, jimbo22 napisał:

wybór jest banalnie prosty :) E46. nie dlatego ze to takie super auto. (jest ok, ma cos w sobie). ale dlatego że E90 to mega padaka. na codzień męczarnia: nerwowy uklad kierowniczy i betonowe zawieszenie... 

Hmmm sam nie wiem co mam myśleć ma temat Twojego wpisu.Pomykam E46 touring 3,0d M57 184KM manual już z 5 lat i jestem mega zadowolony,ale chciałem zmienić na coś nowszego i wybór padł na E91 również 3,0d 230KM ze skrzynią manual.:jem:Lubię twarde zawieszenie,sam mam eibach i b8,ale co rozumiesz przez pojęcie nerwowy układ kierowniczy?:hmm:Przecież w E46 też jest dość oporne kręcenie kierownicą,a i reakcja jest spontaniczna.:ok:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, Prozaq napisał:

Hmmm sam nie wiem co mam myśleć ma temat Twojego wpisu.Pomykam E46 touring 3,0d M57 184KM manual już z 5 lat i jestem mega zadowolony,ale chciałem zmienić na coś nowszego i wybór padł na E91 również 3,0d 230KM ze skrzynią manual.:jem:Lubię twarde zawieszenie,sam mam eibach i b8,ale co rozumiesz przez pojęcie nerwowy układ kierowniczy?:hmm:Przecież w E46 też jest dość oporne kręcenie kierownicą,a i reakcja jest spontaniczna.:ok:

e46 ma imho idealnie zestrojony układ kierowniczy. btw. ktorys raz już czytam o tym ze "oporne"... IMHO wspomaganie jest lekko za mocne, ale jedzie jak po sznurku i nie męczy przy tym.

 

w E90 w pogoni za "usprawnieniem" BMW przegięło. układ kierowniczy jest zbyt precyzyjny i bezpośredni... jazda przez to jest męcząca,... bmw samo to zauważyło, bo ludzie narzekali i cofnęło się o krok w F30. F30 to znowu fajne 3er. E90 unikam jak ognia... nawet jako pasażer ;) 

 

btw. mam B8 seryjnie (nie pakiet M, ale jakies sportowe w VIN jest, wg mechaniora wlasnie B8) w E60... niestety. ale nie miałem wyboru. brałem egzemplarz ktory budził zaufanie, nie można mieć wszystkiego:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Rylu napisał:

Dramatyzujesz :phi:

sie wie...

 

sąsiad ma e90 i przejezdza codziennie po drodze naszej osiedlowej (szuterek, czasem camel trophy)... aż mi żal go jak go buja :) ale sam se to zrobił :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, jimbo22 napisał:

sie wie...

 

sąsiad ma e90 i przejezdza codziennie po drodze naszej osiedlowej (szuterek, czasem camel trophy)... aż mi żal go jak go buja :) ale sam se to zrobił :)

Jeżdżę 2 lata e91 na 18tkach i mi odpowiada taka charakterystyka zawieszenia i układu kierowniczego. Choć mam czasami ochotę zejść cal niżej, ale to ze względu na Łódzkie dziury...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Rylu napisał:

Jeżdżę 2 lata e91 na 18tkach i mi odpowiada taka charakterystyka zawieszenia i układu kierowniczego. Choć mam czasami ochotę zejść cal niżej, ale to ze względu na Łódzkie dziury...

pewnie są tacy co lubią też chodzić do dentysty :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 4 tygodnie później...
Dnia 22.07.2017 o 09:21, dyniek000 napisał:

Witam jak w temacie co wybrac ,e46 2004r czy e90 z poczatku prodykcji 2005,2006r ,ewentualnie cos z seri 1 

Jakie silniki polecane pod lpg bylo by dobrze 

 

Szukałem nastepcy mojej e39, pod uwage bralem miedzy innymi e90, e87 , PB lpg mialo byc.

Po analizie wychodzi na to ze najlepszym rozwiazaniem jest diesel, ktory nie jest bez wad.

4 cyl w e90 oraz e87 sa po prostu kiepskie, przekombinowane, za slabe , drogie w serwisie itd itp

r6 w tych modelach bylo poza budzetem, a o i one sa tez srednie, chociaz przynajmniej jakas moc maja.

Do tego dochodzi utrudniony montaz butli lpg co przy e87 praktycznie zabiera i tak juz skromny bagaznik.

Szkoda ze nie bylo w nich jeszcze poczciwych m54, wiem stare silniki ale w miare proste/tanie

Puki co e39 dalej mam, moze e60 z m54 byloby lepszym rozwiazaniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Dnia 9/2/2017 o 09:00, erjotes napisał:

 

Szukałem nastepcy mojej e39, pod uwage bralem miedzy innymi e90, e87 , PB lpg mialo byc.

Po analizie wychodzi na to ze najlepszym rozwiazaniem jest diesel, ktory nie jest bez wad.

4 cyl w e90 oraz e87 sa po prostu kiepskie, przekombinowane, za slabe , drogie w serwisie itd itp

r6 w tych modelach bylo poza budzetem, a o i one sa tez srednie, chociaz przynajmniej jakas moc maja.

Do tego dochodzi utrudniony montaz butli lpg co przy e87 praktycznie zabiera i tak juz skromny bagaznik.

Szkoda ze nie bylo w nich jeszcze poczciwych m54, wiem stare silniki ale w miare proste/tanie

Puki co e39 dalej mam, moze e60 z m54 byloby lepszym rozwiazaniem.

E60 LFI ale koniecznie z MXX 3.0d to najlepsze rozwiązanie ;) wiem bo mam... 

 

przedlifta nie kupujemy bo elektryka leci... a NXX nie kupujemy bo... rozrząd z dziwnej strony i "nowoczesność" :) 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 20.09.2017 o 12:21, jimbo22 napisał:

E60 LFI ale koniecznie z MXX 3.0d to najlepsze rozwiązanie ;) wiem bo mam... 

 

przedlifta nie kupujemy bo elektryka leci... a NXX nie kupujemy bo... rozrząd z dziwnej strony i "nowoczesność" :) 

Uff. O mały włos kupiłbym e61 2004. Zamiast tego kupiłem Volvo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

30 minut temu, borbet napisał:

Uff. O mały włos kupiłbym e61 2004. Zamiast tego kupiłem Volvo.

wiesz... z drugiej strony przedlifta kupisz już za 25-30 tysia. a polift (rok roznicy) bedzie blizej 40. takze CCC.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

37 minut temu, jimbo22 napisał:

wiesz... z drugiej strony przedlifta kupisz już za 25-30 tysia. a polift (rok roznicy) bedzie blizej 40. takze CCC.

W moim przypadku było to jakieś 3 lata temu. Przedlift z 2004 (e61, 3.0D, manual) był wyceniany na 38kPLN (na rynku były egzemplarze w podobnym stanie za kilka kPLN więcej) a polift startował od ok. 45kPLN.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Dnia 21.09.2017 o 14:35, borbet napisał:

W moim przypadku było to jakieś 3 lata temu. Przedlift z 2004 (e61, 3.0D, manual) był wyceniany na 38kPLN (na rynku były egzemplarze w podobnym stanie za kilka kPLN więcej) a polift startował od ok. 45kPLN.

Wydaje mi się,że polifty nadal dobrze trzymają ceny.:ok:W niedzielę kupiłem E61 2007r 3.0d(235KM) takiej jak szukałem czyli m-pakiet zewn.+wewn.,manual,shadow line za 43kplny i uważam,że to dobra cena bo ciężko znaleźć coś logicznego poniżej 45tys.:ok:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 2.10.2017 o 22:46, Prozaq napisał:

Wydaje mi się,że polifty nadal dobrze trzymają ceny.:ok:W niedzielę kupiłem E61 2007r 3.0d(235KM) takiej jak szukałem czyli m-pakiet zewn.+wewn.,manual,shadow line za 43kplny i uważam,że to dobra cena bo ciężko znaleźć coś logicznego poniżej 45tys.:ok:

Gdyby nie to, że lubię też swoje volvo, to bym szukał e61z tych roczników. :ok:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 6.10.2017 o 23:42, Prozaq napisał:

Spacegrau metallic :ok:

Jak czysty to fajnie współgra z shadowline i czarnymi szybami.:jem:

 

1.jpg.7e54b78ac094f5952d8c6fc28f5d2369.jpg

buahahaha. tyz mam ten kolor. niby ladny, ale psuje go fakt ze pierdylion takich samych widujesz:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc później...
Dnia 26.07.2017 o 21:46, jimbo22 napisał:

wybór jest banalnie prosty :) E46. nie dlatego ze to takie super auto. (jest ok, ma cos w sobie). ale dlatego że E90 to mega padaka. na codzień męczarnia: nerwowy uklad kierowniczy i betonowe zawieszenie... 

Dokładnie takie same obserwacje miałem. 

Pół roku wytrzymałem z moim E90.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 minut temu, bnow napisał:

Dokładnie takie same obserwacje miałem. 

Pół roku wytrzymałem z moim E90.

uffff. patrząc jak kolejni znajomi kupują to auto, zacząłem wątpić w swoją pamięć... ze moze jednak nie jest takie złe. ale widzę, ze ze mną jest wszystko ok :) skoro użytkownik potwierdza :)

 

btw. sąsiad mieszkający dalej na ulicy ma takowe. ulica prywatna, szuter utwardzony... codziennie go widuję jak jedzie swoim kombi E9x po dziurach i strasznie go telepie :) gorszy chyba jest tylko Civic Ufo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, jimbo22 napisał:

uffff. patrząc jak kolejni znajomi kupują to auto, zacząłem wątpić w swoją pamięć... ze moze jednak nie jest takie złe. ale widzę, ze ze mną jest wszystko ok :) skoro użytkownik potwierdza :)

 

btw. sąsiad mieszkający dalej na ulicy ma takowe. ulica prywatna, szuter utwardzony... codziennie go widuję jak jedzie swoim kombi E9x po dziurach i strasznie go telepie :) gorszy chyba jest tylko Civic Ufo.

Z tego segmentu jeździłem te C-klasą (2013)  i A4 (2010) - dużo bardziej przyjazne samochody.

Ale wielu ludziom się podoba.

Żeby nie było mamy w domu też twardege Seata :-)

Chociaż wydaje mi się, że przy E90 to jest jednak przyjemniejsze auto, poza tym z DCC można zrobić w miarę przyjazne auto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.