mikustcz Napisano 26 Lipca 2017 Udostępnij Napisano 26 Lipca 2017 Czy można wstawić silnik 192B2000 zamiast 843A1000? czy te silniki czymkolwiek się różnią? Z tego co wyczytałem różnice m.in w mocy były uzależnione od sterowników i ew dolotu/wydechu. W moim stilo z 2004r, po 300 tyś km zarżnąłem mój silnik po utracie płynu chłodzącego i poszukuję nowego serducha. Fabrycznie miałem motor o ozn. 843A1000 i szukając widzę, że jest dużo tych późniejszych 192B2000.patrzałem z ciekawości na losowo wybrane elementy obydwu silników typu koło zębate, czujniki, rozrząd i wszystko jest takie samo. Czy Ktoś z szanownych forumowiczów jest w stanie odpowiedzieć? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HARDTECHNO Napisano 26 Lipca 2017 Udostępnij Napisano 26 Lipca 2017 843 to jest kombi. 192 to już 3D 5D Wydaje mi się że będzie pług n play. Ale głowy uciąć sobie nie dam ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wafer Napisano 27 Lipca 2017 Udostępnij Napisano 27 Lipca 2017 Pytanie czy wymieniasz sam silnik czy razem z całym osprzętem elektronicznym (komputer, sterowniki itp.) jeśli komplet to spoko, jeśli zostawiasz jednak sterownik to mogą wyjść z tego jaja bo skoro części są te same, a numery silników różne to różnica jest w elektronice Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mikustcz Napisano 29 Lipca 2017 Autor Udostępnij Napisano 29 Lipca 2017 Dnia 7/26/2017 o 19:28, HARDTECHNO napisał: 843 to jest kombi. 192 to już 3D 5D Nie wiem, czy kombi ma inny początek nr vin, ale to "192" to akurat tutaj przypadek. Dnia 7/27/2017 o 22:04, Wafer napisał: Pytanie czy wymieniasz sam silnik czy razem z całym osprzętem elektronicznym (...) Wymiana elektroniki, raczej nie wchodzi w gre. Wydaje mi się, że zmiana oznaczenia wynika z "nowej rewizji", poprawek inżynieryjnych/udoskonaleń, gdzieś kiedyś natrafiłem (chyba eper), że m.in nastąpiła zmiana nr. wałka w głowicy od zaw. wydechowych, przy zachowaniu kompatybilności. Ogólnie, czepiłem się tego "późniejszego" 192B2000, bo były wkładane do N Bravo, i jako używki dostępne są z mniejszym przebiegiem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
andre44 Napisano 1 Sierpnia 2017 Udostępnij Napisano 1 Sierpnia 2017 Dnia Wed Jul 26 2017 o 17:40, mikustcz napisał: Czy można wstawić silnik 192B2000 zamiast 843A1000? czy te silniki czymkolwiek się różnią? Zapytaj na centomani może oni coś podpowiedzą bo silniki bravo, stilo mają w małym palcu. I znając ich wiedzą więcej niż Włosi o tych silnikach i osprzęcie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jqr Napisano 20 Sierpnia 2017 Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2017 miałem stilo z 843A1 teraz jest u szwagra, 13 lat i 180kkm silniki te były montowane do stilo przez niecały rok po wprowadzeniu 1.4 czyli od chyba 04.2004 do 04.2005 legenda fiatowa głosi, że z tymi silnikami było coś nie tak - miały tendencję do przegrzewania się, pocenia we wszystkich możliwych miejscach, łykania wiekszej ilości oleju z zauważonych przeze mnie różnic - miały inną pompę wody Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mikustcz Napisano 5 Grudnia 2017 Autor Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2017 Trochę późno, ale opowiem dla potomnych. Udało mi się dorwać serce z NBravo z 2011 z przebiegien 56tyś i nie mając pewności czy podejdzie bez przeróbek, kupiłem je. Z ciekawostek, bodajże w 2010r w NB zmieniła się wiązka silnika (m.in. zamiast 2ch kostek do kompa jest jedna plus kostka z zaślepką, wydaje mi się ze to wyprowaszenie pod centralke lpg). Z przed 2010 wiązka powinna być kompatybilna ze stilo. Ja przełożyłem starą. Druga zmiana to wyprowadzenie układu chłodzenia: w stilo wyjście z silnika do nagrzewnicy odbywa się przez kolektor ssący, po drodze trójnik na przewód powrotny do zbiorniczka. W NB w kolektorze jest zaślepka, a wyprowadzenia wychodzą z termostatu-jest inna obudowa i 2 dodatkowe wyjścia do nagrzewnicy i powrotne do zbiorniczka. Sam termostat jest oznaczony na 88st (w stilo 87) i to tyle. Ja dokupiłem przewody wodne z NB i chodz są inne szybkozłaczki od strony kabiny, wszystko pasuje. Wszystkie inne akcesoria pasują bez problemu. Przy okazji czyszczenie przepustnicy, adaptacja i po odpowietrzeniu listwy wtr. wentylkiem pod czerwoną nakrętką autko zagadało praktycznie od razu 2-3 obroty. Potwierdzeniem niskiego przebiegu jest dla mnie odgłos "kręcenia" jak i samej pracy, ktorego sobie wgl nie przypominam przy starym silniku. Wszystko działa i jeździ, błędów brak, także "da się" Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.