Skocz do zawartości

wymiana silnika 1.4


mikustcz

Rekomendowane odpowiedzi

Czy można wstawić silnik 192B2000 zamiast 843A1000? czy te silniki czymkolwiek się różnią? Z tego co wyczytałem różnice m.in w mocy były uzależnione od sterowników i ew dolotu/wydechu.

W moim stilo z 2004r, po 300 tyś km zarżnąłem mój silnik po utracie płynu chłodzącego i poszukuję nowego serducha. Fabrycznie miałem motor o ozn. 843A1000 i szukając widzę, że jest dużo tych późniejszych 192B2000.patrzałem z ciekawości na losowo wybrane elementy obydwu silników typu koło zębate, czujniki, rozrząd i wszystko jest takie samo. Czy Ktoś z szanownych forumowiczów jest w stanie odpowiedzieć?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie czy wymieniasz sam silnik czy razem z całym osprzętem elektronicznym (komputer, sterowniki itp.) jeśli komplet to spoko, jeśli zostawiasz jednak sterownik to mogą wyjść z tego jaja bo skoro części są te same, a numery silników różne to różnica jest w elektronice ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 7/26/2017 o 19:28, HARDTECHNO napisał:

843 to jest kombi. 192 to już 3D 5D

 

Nie wiem, czy kombi ma inny początek nr vin, ale to "192" to akurat tutaj przypadek.

Dnia 7/27/2017 o 22:04, Wafer napisał:

Pytanie czy wymieniasz sam silnik czy razem z całym osprzętem elektronicznym (...)

Wymiana elektroniki, raczej nie wchodzi w gre.

Wydaje mi się, że zmiana oznaczenia wynika  z "nowej rewizji", poprawek inżynieryjnych/udoskonaleń, gdzieś kiedyś natrafiłem (chyba eper), że m.in nastąpiła zmiana nr. wałka w głowicy od zaw. wydechowych, przy zachowaniu kompatybilności.

Ogólnie, czepiłem się tego "późniejszego" 192B2000, bo były wkładane do N Bravo, i jako używki dostępne są z mniejszym przebiegiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia Wed Jul 26 2017 o 17:40, mikustcz napisał:

Czy można wstawić silnik 192B2000 zamiast 843A1000? czy te silniki czymkolwiek się różnią? 

Zapytaj na centomani może oni coś podpowiedzą bo silniki bravo, stilo mają w małym palcu. I znając ich wiedzą więcej niż Włosi o tych silnikach i osprzęcie:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

miałem stilo z 843A1 teraz jest u szwagra, 13 lat i 180kkm

silniki te były montowane do stilo przez niecały rok po wprowadzeniu 1.4 czyli od chyba 04.2004 do 04.2005

legenda fiatowa głosi, że z tymi silnikami było coś nie tak - miały tendencję do przegrzewania się, pocenia we wszystkich możliwych miejscach, łykania wiekszej ilości oleju

z zauważonych przeze mnie różnic - miały inną pompę wody

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące później...

Trochę późno, ale opowiem dla potomnych. Udało mi się dorwać serce z NBravo z 2011 z przebiegien 56tyś i nie mając pewności czy podejdzie bez przeróbek, kupiłem je. Z ciekawostek, bodajże w 2010r w NB zmieniła się wiązka silnika (m.in. zamiast 2ch kostek do kompa jest jedna plus kostka z zaślepką, wydaje mi się ze to wyprowaszenie pod centralke lpg). Z przed 2010 wiązka powinna być kompatybilna ze stilo. Ja przełożyłem starą. Druga zmiana to wyprowadzenie układu chłodzenia: w stilo wyjście z silnika do nagrzewnicy odbywa się przez kolektor ssący, po drodze trójnik na przewód powrotny do zbiorniczka. W NB w kolektorze jest zaślepka, a wyprowadzenia wychodzą z termostatu-jest inna obudowa i 2 dodatkowe wyjścia do nagrzewnicy i powrotne do zbiorniczka. Sam termostat jest oznaczony na 88st (w stilo 87) i to tyle. Ja dokupiłem przewody wodne z NB i chodz są inne szybkozłaczki od strony kabiny, wszystko pasuje. Wszystkie inne akcesoria pasują bez problemu. Przy okazji czyszczenie przepustnicy, adaptacja i po odpowietrzeniu listwy wtr. wentylkiem pod czerwoną nakrętką autko zagadało praktycznie od razu 2-3 obroty. Potwierdzeniem niskiego przebiegu jest dla mnie odgłos "kręcenia" jak i samej pracy, ktorego sobie wgl nie przypominam przy starym silniku. Wszystko działa i jeździ, błędów brak, także "da się" ;)

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.