Skocz do zawartości

Sonda Lambda i niepoprawna oporność


Atr3ju

Rekomendowane odpowiedzi

Jestem kiepski w obsługiwaniu się multimetrem ale to akurat nie jest trudne. Po wielu filmikach na jutube widzę że sonda lambda aby sprawdzić jej oporność należy przyłożyć wtyki do pinów z białych kabli a na multimetrze ustawić 200 Ohm. Mam dwie sondy i sprawdziłem obydwie tak samo i obydwie wskazują 11 Ohm a z tego co widzę powinno być gdzieś w przedziale 4 - 5 Ohm. Czy moje sondy już wymagają wymiany czy powoli kończy się ich żywot ?

 

Dodam też że wyskakuje mi błąd związany z pierwszym bankiem sondy (lub katalizatorem) czyli P0420.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To tylko rezystancja grzałki a nie sondy. Różne są grzałki. Od kilku do kilkunastu Omów jałowo.

Błąd sondy wcale nie musi oznaczać usterki sondy. To może być jedynie skutek innej awarii. Np. niewydolności pompy paliwa itp.

W ogóle wszelkie błędy z kompa należy traktować jak sygnał o awarii ale do przeanalizowania a nie wymiany na pałę tego co alarmuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dziś zmierzyłem jakie napięcie przechodzi przez sonde, ta przed katalizatorem na ciepłym silniku pokazuje poprawnie czyli od 0,1 V do 0,9 V natomiast ta za katalizatorem pokazuje 0,2 V do 0,5 V. Czy można sądzić że sonda jest zepsuta ? Rozumiem że katalizator może być przytkany i jest powodem że sonda takie wskazania pokazuje ale jeśli wymienię na nową i będzie pokazywać poprawnie to wtedy katalizator można sądzić że będzie czysty.

 

Czy sondę mam dobrać według jakiś numerów ? Słyszałem że uniwersalne sondy mają się różnie i należy kupić właśnie dedykowane pod ten model auta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli są takie same to możesz zamienić miejscami i sprawdzić.

Jeśli chcesz kupować to albo oryginalną dedykowaną albo oryginalną/firmową, uniwersalną.

Nie kupuj badziewia za parę złotych. Żadnych niby francuskich itp. Nawet niby dedykowanych. To wszystko szajs. Często tylko wtyczkę ma dedykowaną.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Udało się odkręcić obydwie sondy, zamieniłem je miejscami.

 

Ta za katalizatorem wygląda tak, ma jakiś nagar z tego co widać.

 

2wdyD.jpg

 

A tu sonda przed katalizatorem.

 

2wdyM.jpg

 

Teraz po zmianie na mierniku pokazują takie same wartości nawet gdy już silnik osiągnie 60 stopni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz przydałby się ktoś z realnym doświadczeniem warsztatowym.

Jak na mój gust to przed katem od razu wypaliło nagar dlatego sonda przestała być tłumiona.

Jeśli po skasowaniu błąd nie wraca to pozostaje czekać kiedy wróci. Jeśli szybko to trzeba szukać przyczyny powstawania nagaru. Jeśli kiedyś to może po prostu TTTM i czasem trzeba wymienić sondę za katem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ktoś (nie mechanik a raczej kumaty i umiący robić przy aucie sam) powiedział mi że ten nagar w niczym nie przeszkadzał sondzie tzn. że nie ma wpływu na to jak sonda połyka swoje próbki i jak je analizuje bo główny otwór sondy jest ok. Ja się nie znam ale dziś przejechałem się rundkę i auto już nie łapie takiej dziury po wciśnięciu gazu a idzie od samego początku. Jak jeździłem tak że była ta dziura po wciśnięciu gazu to wskazówka paliwa spadała w strasznym tempie. Teraz muszę jeszcze przejechać jakieś 200 km i stwierdzić co się zmieniło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak narazie auto sprawuje się dobrze spalanie jakoś 190km na 11 litrów (50 zł zawsze tyle tankuje, 4,5 zł litr więc wychodzi 11 litrów) więc to jakieś 6,0 - 6,5 litra na 100km, świece oczywiście sprawdzę za jakiś czas, przepustnice nie wiem jak wyczyścić bo umiem tylko rozkręcić ten element na którym jest przepustnica a głębiej to nie wiem czy tam brudno czy jak, a samą przepustnice musiałem odkręcić aby wyczyścić krokowca. Filter powietrza był bardzo stary i już jest oczywiście nowy, wymyłem oczywiście nawet całą obudowę od filtra od środka jak i rurę dolotową do niego.

 

A nagar utworzył się na 2 sondzie, na tej za katem. Teraz owa sonda jest jako 1 przed katem a w miejsce 2 jest ta która była poprzednio jako 1 przed katem.

 

Jak narazie błąd P0420 nie wyskakuje a przejechałem ostatnio 100 km po zmianie sond. Może to być za mało także jeszcze muszę przejechać jakieś następne 100 aby zobaczyć czy się pokaże.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.