Skocz do zawartości

VW UP! vs. KIA Picanto


Slawcio

Rekomendowane odpowiedzi

Godzinę temu, Slawcio napisał:

Witam,

 co będzie lepszym wyborem?

 

VW UP! FL Move, 1.0 60KM, 5 dr.

czy

Kia Picanto M, 1.2 84 KM, 5 dr.

 

Auta nowe z salonu.

Dziękuje za odpowiedzi :piwko:

 

 

Jak dla zony, to bierz Fiata 500 ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Slawcio napisał:

Witam,

 co będzie lepszym wyborem?

 

VW UP! FL Move, 1.0 60KM, 5 dr.

czy

Kia Picanto M, 1.2 84 KM, 5 dr.

 

Auta nowe z salonu.

Dziękuje za odpowiedzi :piwko:

 

 

miałem okazję jezdzic oboma.

 

za całokształt: wziąłbym Upa... Kia picanto to "zwykłe" małe autko. Up w moim odczuciu jest trochę "mądrzejszy" i praktyczny w środku. 

 

ale z modeli które wskazałeś: Kia, bo ma mocniejszy silnik. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Slawcio napisał:

VW UP! FL Move, 1.0 60KM, 5 dr.

czy

Kia Picanto M, 1.2 84 KM, 5 dr.

 

Auta nowe z salonu.

 

Z danych ktore wkleiles to analiza podpowiada, ze trzeba kupowac Picanto ;)

 

A ceny, spalanie paliwa, stawki ubezpieczeniowe? ;)

 

W takich malych auta, to sie zwykle bardzo liczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, jimbo22 napisał:

miałem okazję jezdzic oboma.

 

za całokształt: wziąłbym Upa... Kia picanto to "zwykłe" małe autko. Up w moim odczuciu jest trochę "mądrzejszy" i praktyczny w środku. 

 

ale z modeli które wskazałeś: Kia, bo ma mocniejszy silnik. 

 

Jeździłeś tym nowym Picanto?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, kravitz napisał:

 

Z danych ktore wkleiles to analiza podpowiada, ze trzeba kupowac Picanto ;)

 

A ceny, spalanie paliwa, stawki ubezpieczeniowe? ;)

 

W takich malych auta, to sie zwykle bardzo liczy.

Picanto jest o 500 zł droższe :ok: Może bana nie dostane;]:ok:

 

VW UP! 1.0 60 KM, 5 dr.
Wyposażenie dodatkowe:
Pakiet "Cool&Sound"
- Klimatyzacja z regulacją manualną

- System radiowy Composition
- 2 głośniki z przodu

- odtwarzacz płyt CD
- AUX-IN

- slot na kartę SD
- Gniazdo USB


System radiowy Composition Phone - dla pakietu "Cool&Sound"
- 2 głośniki z przodu,
- wyświetlacz kolorowy 5"
- AUX-IN,
- slot na kartę SD
- instalacja telefoniczna Bluetooth

Koło zapasowe, stalowe 5Jx14 (dla felg 14")
- podnośnik

Kierownica 3 ramienna obszyta skórą z elementami lakierowanymi  w kolorze czarnym,
dźwignia hamulca ręcznego obszyta skórą,
gałka  dźwigni biegów obszyta skórą

Wyposażenie standardowe:
Zewnętrzne
- Nadwozie, 4 miejscowe
- Termoizolacyjne szyby
- Reflektory główne, halogenowe i kierunkowskazy, we wspólnej
obudowie
- Światła do jazdy dziennej w technologii LED

- Zderzaki lakierowane w kolorze nadwozia
- Lusterka zewnętrzne i klamki drzwi lakierowane w kolorze nadwozia

Wewnętrzne
- Fotel kierowcy z regulacją wysokości
- Obrotomierz

- System "Easy Entry" z pamięcią ustawienia fotela kierowcy - tylko dla wersji 3 drzwiowej
- Klamki drzwi wewnątrz, chromowane
- Kanapa tylna - oparcie składane asymetrycznie (60:40), podwójna
podłoga bagażnika
- Kierownica 3-ramienna

- Osłony przeciwsłoneczne po stronie kierowcy i pasażera z lusterkiem "Make up" w osłonie przeciwsłonecznej pasażera
- Obramowania wylotów wentylacji chromowane
- Panel na desce rozdzielczej "black cube"

- Tapicerka foteli "Fusion"
Bezpieczeństwo
- ESP - system stabilizacji toru jazdy wraz z ASR, ABS, EBV, MSR i asystentem podjazdu
- Hamulce tarczowe z przodu, wentylowane
- Poduszki powietrzne boczne z przodu, o zwiększonej pojemności
chroniące także głowę (Typu Thorax)
- Poduszki powietrzne przednie, dla kierowcy i pasażera

- Sygnalizacja spadku ciśnienia w oponach
- Zabezpieczenie antykradzieżowe (Immobiliser)

Elektryczne i funkcjonalne
- Wspomaganie układu kierowniczego elektromechaniczne
- Lusterka boczne elektrycznie regulowane i podgrzewane
- Centralny zamek, zdalnie sterowany
- Dwa kluczyki
- Szyby elektrycznie sterowane z przodu
Koła i opony
- Obręcze stalowe z pełnymi kołpakami 5Jx14
- Opony 165/70 R 14

 

KIA Picanto M 1.2 84 KM, 5 dr.
Wyposażenie standardowe:
- Poduszki powietrzne czołowe dla kierowcy i pasażera, system dezaktywacji poduszki powietrznej pasażera
- Poduszki powietrzne boczne dla kierowcy i pasażera oraz pełnowymiarowe kurtyny powietrzne
- Napinacze pasów bezpieczeństwa dla foteli przednich
- System bezpiecznego mocowania fotelików dziecięcych, zabezpieczenie przed otwieraniem drzwi tylnych
• System zapobiegający blokowaniu się kół podczas hamowania (ABS) • System rozdziału siły hamowania (EBD)
• System stabilizacji toru jazdy (ESC) •
- System poprawiający zwrotność pojazdu (TVB) • System zarządzania stabilnością auta (VSM) • System     wspomagający ruszanie na wzniesieniu (HAC) • Automatycznie włączane światła awaryjne na wypadek gwałtownego hamowania (ESS)
- Światła do jazdy dziennej, automatycznie włączane światła mijania z czujnikiem zmierzchu
- Hamulce tarczowe przód / hamulce bębnowe tył
- Elektryczne, progresywne wspomaganie układu kierowniczego
- Regulacja kolumny kierownicy w pionie oraz wysokości fotela kierowcy
- Regulacja wysokości przednich pasów bezpieczeństwa oraz wszystkich zagłówków
- Elektrycznie sterowane szyby drzwi przednich z funkcją auto up / down po stronie kierowcy
- Klamki zewnętrzne i lusterka lakierowane w kolorze nadwozia
- Zdalnie sterowany centralny zamek z alarmem, mmobilizer, składany kluczyk
- Komputer pokładowy z wyświetlaczem 2,6", obrotomierz
- Konsola centralna z miejscami na kubki
- Klimatyzacja manualna
- Radioodtwarzacz MP3 z RDS typu 2 DIN sterowany z koła kierownicy, port USB, złącze AUX, 2 głośniki
- Bluetooth z zestawem głośnomówiącym do telefonu
- Koło zapasowe dojazdowe
- Kontrola ciśnienia w ogumieniu
- 14" stalowe obręcze kół z oponami 175/65 R14 oraz kołpaki
- Wersja 5 miejscowa
- Kanapa tylna dzielona 6:4 oraz składana
- Gniazdo zasilania 12V w konsoli centralnej
- Pokrywa przestrzenie bagażowej
- Wskaźnik temperatury zewnętrznej, wskaźnik wyboru optymalnego biegu
- Oświetlenie bagażnika, podświetlany schowek pasażera
- Osłony przeciwsłoneczne z lusterkami

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, Slawcio napisał:

 

Jeździłeś tym nowym Picanto?

a nie. sorki. 

widze ze wyszlo nowe... sąsiedzi mają poprzednie. pozyczalem kilka razy. ale to nie jest "nowy" model obecnie. mea culpa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, bielaPL napisał:

picanto 5 osób można przewieźć w razie czego, vw ma "skóre", citigo tańsze nie będzie?

 

3 osoby z tyłu to chyba od bardzo dużej biedy ;]

Citigo nie będzie tańsze :no: tym bardziej jak to Pani w salonie stwierdziła teraz Citigo ma przetłoczenia na masce i ma pazura ;] a mi się to jakoś za chol... nie podoba:no:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

35 minut temu, Slawcio napisał:

Picanto jest o 500 zł droższe :ok: Może bana nie dostane;]:ok:

 

Skoro Picanto to nowy model, a VW juz na rynku jest z 5 lat, cena ta sama praktycznie I jeszcze Kia ma mocniejszy silnik, to szedlbym w Koree.

Zwlaszcza ta roznica modelowa do mnie przemawia.

 

Ja jezdzilem kiedys odpowiednikiem od Seata, z wypozyczalni. Nie bylo to zle auto, dosyc malo palilo I mialo potworny dzwiek silnika. Jak sie wbijalem tym na autostrade w UK to z lekkim stresem, bo na zadnym z biegow nie chcialo to sie rozpedzic do predkosci samochodow na pasie na ktorym chcialem sie zaraz znalezc.

O Kii nic nie wiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Slawcio napisał:

 co będzie lepszym wyborem?

 

To co się bardziej podoba ;] VW chyba mniej straci na wartości.

W przypadku maluchów za ~40k popatrzyłbym jeszcze na Twingo (ładne) a kupiłbym pewnie Hultaja i20.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, camel00 napisał:

 

To co się bardziej podoba ;] VW chyba mniej straci na wartości.

W przypadku maluchów za ~40k popatrzyłbym jeszcze na Twingo (ładne) a kupiłbym pewnie Hultaja i20.

oby dwa są fajne ;]

Twingo odpada :ok:

i20 do 40 tys zł raczej nie kupisz:no:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, camel00 napisał:

 

To co się bardziej podoba ;] VW chyba mniej straci na wartości.

W przypadku maluchów za ~40k popatrzyłbym jeszcze na Twingo (ładne) a kupiłbym pewnie Hultaja i20.

 

I20 to calkiem spore auto, nawet jak na klase B.

A kolega szuka raczek klase A.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, Maciej__ napisał:

I20 to calkiem spore auto, nawet jak na klase B.

A kolega szuka raczek klase A.

 

Wiem, dlatego bym je wybrał ;] Maluchy podobają mi się takie, które autor odrzuca - popitaśne, lifestylowe bączki.

Picanto jest pewnie lepszym wyborem, ale - mnie osobiście - nie podoba się nazwa i skojarzenie z poprzednim modelem. Może głupie, ale co zrobić ;] 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, camel00 napisał:

 

Wiem, dlatego bym je wybrał ;] Maluchy podobają mi się takie, które autor odrzuca - popitaśne, lifestylowe bączki.

Picanto jest pewnie lepszym wyborem, ale - mnie osobiście - nie podoba się nazwa i skojarzenie z poprzednim modelem. Może głupie, ale co zrobić ;] 

 

Ano, mnie tez w tym segmencie podoba sie Fiat 500, Opel Karl lub ewentualnie Twingo...

Cala reszta to lodowki na kolach i raczej nie dodaja kobietom uroku ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Maciej__ napisał:

 

Ano, mnie tez w tym segmencie podoba sie Fiat 500, Opel Karl lub ewentualnie Twingo...

Cala reszta to lodowki na kolach i raczej nie dodaja kobietom uroku ;)

 

nie mów że to autko nie wygląda fajnie:

 

picantogt10.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

29 minut temu, maro_t napisał:

 

nie mów że to autko nie wygląda fajnie:

 

 

to ja powiem: to autko nie wygląda fajnie :) wygląda do bólu współcześnie - a współcześnie prawie żadne autko nie wygląda fajnie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, Maciej__ napisał:

 

Dla mnie takie pseudosportowe wydumki w wykonaniu marek bez zadnej historii wygladaja wrecz smiesznie ;]

 

 

inny problem jest. jak pojechali z tym klimatem "prężącego muskuły cziłała"... to jak to dalej tuningować? :) jak wyglądałaby wersja GT? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, Maciej__ napisał:

 

Dla mnie takie pseudosportowe wydumki w wykonaniu marek bez zadnej historii wygladaja wrecz smiesznie ;]

 

 

 

dzisiaj praktycznie każdy producent oferuje do każdego auta pseudosportowe pakiety stylistyczne. Patrz wszelkie ST-Line,S-Line,OPC-Line itd. To mamy i GT-Line. Widocznie ludzie to kupują. A co do historii to nie jest ona potrzebna żeby zrobić inaczej wyprofilowany zderzak, nakładki na progi i większe felgi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeździłem poprzednim Picanto przed zakupem Citigo i mnie sama jazda rozczarowała, jednak z nowym nie mam porównania. Miałeś okazję pojeździć jednym i drugim?

Skoda wtedy wychodziła korzystniej w kategorii cena/wyposażenie niż Up i Picanto. w VW i KIA głównie same pakiety wyposażenia, a w Skodzie dobierasz jak chcesz.

Wspominacie o Twingo, również mi się podobało na papierze, na żywo rozczarowanie, po jeździe jeszcze większe.

 

Z nowych maluchów podobno Ignis robi zamieszanie, jednak wygląd tyłu u mnie robi odruch wymiotny, a cena nie jest tak atrakcyjna jak u innych.

 

Ja na Citigo się nie zawiodłem, więc będę polecał Upa. Model po lifcie powinien być bardziej dopracowany niż nowe Picanto, VW lepiej trzyma wartość, miejsca z przodu dużo, jak siedzisz w środku to masz wrażenie przestrzeni jak w aucie min klasę wyżej, "dorosłe" prowadzenie (zawias i hamulce), niezłe wyciszenie, bardzo dobrze spasowane elementy wnętrza ( u mnie po 4,5r i 80 tys km cisza na nierównościach). Autko miejskie a ja robiłem nim m.in. dwie duże wyprawy wakacyjne, w dwie osoby spokojnie można przejechać Europę :)

Ktoś powie blachy na boczkach i w bagażniku - szczególnie we wnętrzu uznam to za plus, dużo lepiej to wygląda niż cały plastikowy boczek (najlepszy efekt mamy jak dekor na desce i lakier nadwozia pasują do siebie).

Jak coś to pisz, wiem o tym aucie bardzo dużo ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, maro_t napisał:

 

dzisiaj praktycznie każdy producent oferuje do każdego auta pseudosportowe pakiety stylistyczne. Patrz wszelkie ST-Line,S-Line,OPC-Line itd. To mamy i GT-Line. Widocznie ludzie to kupują. A co do historii to nie jest ona potrzebna żeby zrobić inaczej wyprofilowany zderzak, nakładki na progi i większe felgi

 

Dziś będąc w salonie Kia na jeździe próbnej, pewny pan kupił córce Picanto GT Line za 54 tys zł z silnikiem 1.0 67 KM;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minut temu, Cendra napisał:

Jeździłem poprzednim Picanto przed zakupem Citigo i mnie sama jazda rozczarowała, jednak z nowym nie mam porównania. Miałeś okazję pojeździć jednym i drugim?

Skoda wtedy wychodziła korzystniej w kategorii cena/wyposażenie niż Up i Picanto. w VW i KIA głównie same pakiety wyposażenia, a w Skodzie dobierasz jak chcesz.

Wspominacie o Twingo, również mi się podobało na papierze, na żywo rozczarowanie, po jeździe jeszcze większe.

 

Z nowych maluchów podobno Ignis robi zamieszanie, jednak wygląd tyłu u mnie robi odruch wymiotny, a cena nie jest tak atrakcyjna jak u innych.

 

Ja na Citigo się nie zawiodłem, więc będę polecał Upa. Model po lifcie powinien być bardziej dopracowany niż nowe Picanto, VW lepiej trzyma wartość, miejsca z przodu dużo, jak siedzisz w środku to masz wrażenie przestrzeni jak w aucie min klasę wyżej, "dorosłe" prowadzenie (zawias i hamulce), niezłe wyciszenie, bardzo dobrze spasowane elementy wnętrza ( u mnie po 4,5r i 80 tys km cisza na nierównościach). Autko miejskie a ja robiłem nim m.in. dwie duże wyprawy wakacyjne, w dwie osoby spokojnie można przejechać Europę :)

Ktoś powie blachy na boczkach i w bagażniku - szczególnie we wnętrzu uznam to za plus, dużo lepiej to wygląda niż cały plastikowy boczek (najlepszy efekt mamy jak dekor na desce i lakier nadwozia pasują do siebie).

Jak coś to pisz, wiem o tym aucie bardzo dużo ;)

 

 

dzięki za odpowiedz :ok:

jak wygląda sprawa montażu bagażnika dachowego? bo w UP!-e nigdzie w dachu nie ma na to miejsca/zagłębienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Slawcio napisał:

 

Dziś będąc w salonie Kia na jeździe próbnej, pewny pan kupił córce Picanto GT Line za 54 tys zł z silnikiem 1.0 67 KM;]

 

no to wyposażenia tam musieli wpakować na bogato. ;] Zaraz ktoś napisze, że wariatka,bo mogła mieć w tej cenie Tipo z lpg. A ja uważam, że fakt, że ludzie coraz częściej dokonują takich właśnie wyborów i ich na nie stać, przybliża nas powoli do cywilizacji

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, bartekm napisał:

Ile Ty masz wzrostu? Przecież to kurdupel jeszcze większy niż Fijesta ;]

 

Ja mam 178, ale to przeciez nie dla mnie ;)

Zonie sie podoba, ale raczej skonczy sie na zwyklej 500-ce bo Abarth to troche za droga zabawka ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, Maciej__ napisał:

 

Ja mam 178, ale to przeciez nie dla mnie ;)

Zonie sie podoba, ale raczej skonczy sie na zwyklej 500-ce bo Abarth to troche za droga zabawka ;]

Kobita się spokojnie mieści, ale moje pierwsze wrażenie z 500 to - :O;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, Maciej__ napisał:

 

Dla mnie takie pseudosportowe wydumki w wykonaniu marek bez zadnej historii wygladaja wrecz smiesznie ;]

 

 

Jak auto ma nawiązywać do historii to u Fiata wzorcem nadwozia powinien być klucz 10 ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Maciej__ napisał:

 

To sie jeszcze okaze, bo ona ma 177 ;]

Ale w Micrze K12 na brak miejsca nie narzeka...

Siedziałem w poprzednij Micrze i jak na wymiary zewnętrzne w środku było spoko. Ta nowa Micra jest nawet spora, za to siedzi się na podłodze ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, Maciej__ napisał:

 

To sie jeszcze okaze, bo ona ma 177 ;]

Ale w Micrze K12 na brak miejsca nie narzeka...

Kierowca to pół biedy, bo ma regulację fotela. Gorzej ma pasażer jak fotel nie ma regulacji, bo wtedy się okazuje, że głową szlifuje podsufitkę :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, bartekm napisał:

Kierowca to pół biedy, bo ma regulację fotela. Gorzej ma pasażer jak fotel nie ma regulacji, bo wtedy się okazuje, że głową szlifuje podsufitkę :(

 

Wezmiemy na weekend z wypozyczalni to sie zobaczy co i jak :ok:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, bartekm napisał:

Wygląda jakby aparat fotograficzny optycznie skrócił to auto o 36.5% ;]

wczesniej nie zwrocilem uwagi...

 

popatrz na minę kierowcy... na bank jest dumny ze tym jedzie ;l

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, maro_t napisał:

 

no to wyposażenia tam musieli wpakować na bogato. ;] Zaraz ktoś napisze, że wariatka,bo mogła mieć w tej cenie Tipo z lpg. A ja uważam, że fakt, że ludzie coraz częściej dokonują takich właśnie wyborów i ich na nie stać, przybliża nas powoli do cywilizacji

Uważam dokładnie tak samo - u nas zazwyczaj było tak że ludzie patrzyli jak największy, nawet ubogo wyposażony ale większy. Ja wyznaję odwrotną zasadę - klasę niżej, ale lepiej wyposażony. Jak szukałem kilka lat temu bogatej wersji samochodu klasy B, to w PL nie było w nowych na stocku, w używkach max rocznych tylko rozwalone z Niemiec, a używki w niemczech dużo droższe niż u nas w salonie nowe.

W końcu kupiłem fiestę z top wypasem i silnikiem, w cenie za którą mógłbym mieć wówczas podstawową wersję Mondeo . W pracy koledzy się dziwili "ale dlaczego, przecież mógłbyś mieć mondka i tyyyyle bagażnika", a ja jeździłem najczęściej sam, miałem mniej bagażnika, ale za to osiągi i wypas jakiego nie miał żaden z ich samochodów. 

W zeszłym roku mógłbym kupić klasę średnią (nawet tzw. premium), ale z ubogim wyposażeniem i podstawowym silnikiem... a wybrałem niepremium, klasę niżej, ale za to naładowałem taczkę wyposażenia i mocniejszy silnik.

 

Jak czytam nowe Tipo z LPG to się śmiję :) Po tym jak ulubionym samochodem AK była Panda, potem Cee apostrof d, teraz przyszła kolej na tipo - w każdym wątku o wyborze samochodu jest polecane tak jak kiedyś Panda i Kia. Nie ważne czy ktoś szuka miejskiej popierdółki, kompakta, samochodu klasy średniej, suva - odpowiedź jest TIPO! ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, Manx napisał:

Uważam dokładnie tak samo - u nas zazwyczaj było tak że ludzie patrzyli jak największy, nawet ubogo wyposażony ale większy. Ja wyznaję odwrotną zasadę - klasę niżej, ale lepiej wyposażony. Jak szukałem kilka lat temu bogatej wersji samochodu klasy B, to w PL nie było w nowych na stocku, w używkach max rocznych tylko rozwalone z Niemiec, a używki w niemczech dużo droższe niż u nas w salonie nowe.

 

Jak czytam nowe Tipo z LPG to się śmiję :) Po tym jak ulubionym samochodem AK była Panda, potem Cee apostrof d, teraz przyszła kolej na tipo - w każdym wątku o wyborze samochodu jest polecane tak jak kiedyś Panda i Kia. Nie ważne czy ktoś szuka miejskiej popierdółki, kompakta, samochodu klasy średniej, suva - odpowiedź jest TIPO! ;)

jakie Ty wyposażenie pakujesz do tych aut ze fiesta dobija do ceny mondeo? ja rozumiem co chcesz przekazać, ale z drugiej strony krytykujesz fetysz większego auta, a sam masz fetysz pakowania gadżetów :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

25 minut temu, Manx napisał:

Uważam dokładnie tak samo - u nas zazwyczaj było tak że ludzie patrzyli jak największy, nawet ubogo wyposażony ale większy. Ja wyznaję odwrotną zasadę - klasę niżej, ale lepiej wyposażony. Jak szukałem kilka lat temu bogatej wersji samochodu klasy B, to w PL nie było w nowych na stocku, w używkach max rocznych tylko rozwalone z Niemiec, a używki w niemczech dużo droższe niż u nas w salonie nowe.

W końcu kupiłem fiestę z top wypasem i silnikiem, w cenie za którą mógłbym mieć wówczas podstawową wersję Mondeo . W pracy koledzy się dziwili "ale dlaczego, przecież mógłbyś mieć mondka i tyyyyle bagażnika", a ja jeździłem najczęściej sam, miałem mniej bagażnika, ale za to osiągi i wypas jakiego nie miał żaden z ich samochodów. 

W zeszłym roku mógłbym kupić klasę średnią (nawet tzw. premium), ale z ubogim wyposażeniem i podstawowym silnikiem... a wybrałem niepremium, klasę niżej, ale za to naładowałem taczkę wyposażenia i mocniejszy silnik.

 

Jak czytam nowe Tipo z LPG to się śmiję :) Po tym jak ulubionym samochodem AK była Panda, potem Cee apostrof d, teraz przyszła kolej na tipo - w każdym wątku o wyborze samochodu jest polecane tak jak kiedyś Panda i Kia. Nie ważne czy ktoś szuka miejskiej popierdółki, kompakta, samochodu klasy średniej, suva - odpowiedź jest TIPO! ;)

Jaki silnik miałeś w Fieście?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 minuty temu, bartekm napisał:

Jaki silnik miałeś w Fieście?

1.6 120 KM - dopóki nie pojawiła się wersja ST to był najmocniejszy silnik w gamie.

 

34 minuty temu, jimbo22 napisał:

jakie Ty wyposażenie pakujesz do tych aut ze fiesta dobija do ceny mondeo? ja rozumiem co chcesz przekazać, ale z drugiej strony krytykujesz fetysz większego auta, a sam masz fetysz pakowania gadżetów :)

Silnik wówczas wywindował cenę o dobre parę tysięcy. Z droższych opcji to miałem pakiet sport (to dodało parę tysięcy), felgi 17, klimę automatyczną, ESP, tempomat, sterowanie głosowe, bluetooth, grzane stołki i jeszcze jakieś drobniejsze rzeczy, których już dziś nie pamiętam. Jedyna droga opcja, której nie miałem to skórzana tapicerka, ale ja nie lubię skóry.

 

Jeśli chodzi o gadżety to nie pakuję ich bezkrytycznie - dla samego faktu posiadania gadżetów. Patrzę co jest fajne i użyteczne, to dodaję. Generalnie wszytsko muszę wcześniej przetestować. Jeżeli są jakieś osiągnięcia techniki, które naprawdę działają, to czemu z nich nie skorzystać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.