Skocz do zawartości

Szok autostradowy


gorex

Rekomendowane odpowiedzi

Właśnie przejechałem trasę 840km. Większość po autostradach (Czechy, Niemcy, Małpowo :) ). Czechy 130km/h, Niemcy 140-160km/h, Polska 140km/h.

 

W tym upale w oczywisty sposób z klimatyzacją. Na pokładzie komplet, w bagażniku full.

 

Spalanie średnie 5.9l/100km.

 

Czy to możliwe, czy zepsuł się komputer??

 

Miewacie takie wyniki?? Dla mnie szokujące.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja nawet w dieslu (1.5dCi w Megane II) nie miałem tak niskiego spalania. Oczywiście jeśli się postaram to każdym samochodem zrobię niskie spalanie, ale to będzie "rzeźba w miękkim materiale", a tutaj w ogóle nie myślałem o spalaniu. Jechałem tak szybko jak pozwalały umiejętności i warunki.

 

Ciekawostką jest, że np. w Niemczech wyprzedziło mnie może kilkanaście samochodów a i ich kierowcy nie gnali na złamanie karku. W Polandii - dom wariatów od granicy. Szczyt debilizmu osiągają na AOW i pod Warszawą na A2 :) .

 

W myśl złotej zasady "najechać na zderzak - wyprzedzić - zwolnić" :) .

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 minut temu, gorex napisał:

Miewacie takie wyniki?? Dla mnie szokujące.

 

W ciezkiej Astrze J z 1,4T mialem srednia 6,3 z wycieczki do Slowenii.

Przy czym predkosci oscylowaly raczej w zakresie 120-130km/h wg GPSa.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 minut temu, gorex napisał:

Spalanie średnie 5.9l/100km.

Czy to możliwe, czy zepsuł się komputer??

Miewacie takie wyniki?? Dla mnie szokujące.

 

Ostatnio miałem pokazane spalanie dokładnie 5,9, lecz z saturatora :phi: wyszło już 6,33 - komp kłamie w żywe oczy :hehe:

Mnie też to szokuje - spodziewałem się niższego zużycia ;l

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 minut temu, Vadero napisał:

2.0 TDI takie spalania robi na codzień. Bez szybkich tras wersja 150KM w nowym passacie pali mi koło 5.5.

 

A cymbały z UE próbują nam wbić do głowy "koniec diesli"...

 

Biorac pod uwage, ze diesla musisz na starcie doplacic z 10kPLN i spali jakis 1l/100 mniejniz takie 1,4TSI 150KM to jaki widzisz w tym sens?

Przy 2kkm przebiegu miesiecznie oszczedzisz jakies 100PLN :hehe: 

Chyba, ze ktos robi 60-70kkm rocznie I czesto lata po 160-200km/h to warto jeszcze rozwazac klekota,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, gorex napisał:

Ciekawostką jest, że np. w Niemczech wyprzedziło mnie może kilkanaście samochodów a i ich kierowcy nie gnali na złamanie karku. W Polandii - dom wariatów od granicy. Szczyt debilizmu osiągają na AOW i pod Warszawą na A2 :) .

 

tak, pod tym względem daleko nam jeszcze do cywilizacji i nie ma co się dziwić, że tylu ludzi ginie na polskich drogach :( Też mam zawsze szok jak wracam zza granicy. Uwielbiam jeździć w Austrii. Zarówno po autostradach jak i bardziej bocznych drogach. Płynność, porządek, kultura, szanowanie siebie i innych na drodze. Oczywiście też się zdarzą wyjątki, ale raczej nie wpływają na ogólny obraz. A w PL egoizm, brak myślenia i głupota

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, maro_t napisał:

 

tak, pod tym względem daleko nam jeszcze do cywilizacji i nie ma co się dziwić, że tylu ludzi ginie na polskich drogach :( Też mam zawsze szok jak wracam zza granicy. Uwielbiam jeździć w Austrii. Zarówno po autostradach jak i bardziej bocznych drogach. Płynność, porządek, kultura, szanowanie siebie i innych na drodze. Oczywiście też się zdarzą wyjątki, ale raczej nie wpływają na ogólny obraz. A w PL egoizm, brak myślenia i głupota

 

A jeszcze ciekawsze jest to, że u nas nawet Niemcy szaleją, czego nie robią u siebie :) .

 

Ciekawe. Nie zdziwiłoby mnie to gdyby chodziło o kraj gdzie mandaty są kosmiczne, ale z tego co wiem niemiecka policja jest dość liberalna. W dodatku oni przecież zarabiają 4x więcej niż my.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, romano11 napisał:

 

Ostatnio miałem pokazane spalanie dokładnie 5,9, lecz z saturatora :phi: wyszło już 6,33 - komp kłamie w żywe oczy :hehe:

Mnie też to szokuje - spodziewałem się niższego zużycia ;l

Jutro/pojutrze zatankuję i sprawdzę.

 

W tamtą stronę wyszło mi więcej bo 6.2 ale to i tak szok biorąc pod uwagę, że to i sinik na benzynę i samochód był równie ciężki. Może to być też kwestia tego, że w tamtą stronę pierwszy raz jechałem po tak wysokich górach i nie wiedziałem do końca jak to się robi.

 

Ciekawostka numer ileśtam :) . Wjechałem na szczyt po stromym podjeździe i poczułem się jak mistrz i właściciel doskonałego auta po czym...........za mną na ten sam szczyt wjechał dziadek starą Fabią z silnikiem 1.2 HTP i wcale nie wyglądał na podnieconego :) .

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, gorex napisał:

 

A jeszcze ciekawsze jest to, że u nas nawet Niemcy szaleją, czego nie robią u siebie :) .

 

Ciekawe. Nie zdziwiłoby mnie to gdyby chodziło o kraj gdzie mandaty są kosmiczne, ale z tego co wiem niemiecka policja jest dość liberalna. W dodatku oni przecież zarabiają 4x więcej niż my.

 

 

Ci szalejący w Polsce, to nie są Niemcy, tylko Polacy i Rosjanie jadący na niemieckich blachach. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, gorex napisał:

Właśnie przejechałem trasę 840km. Większość po autostradach (Czechy, Niemcy, Małpowo :) ). Czechy 130km/h, Niemcy 140-160km/h, Polska 140km/h.

 

Na trasie ok 1000km czyli Gliwice-Pag (pewnie w 90% albo więcej po autostradach) spalanie w golfie (tdi) komp pokazywał z całej trasy 5.1 a i30kombi (crdi) 5.2 .... zawsze 4 osoby i zawsze załadowany do pełna, powtarzalność kilkukrotna :)

z tym, że czystej jazdy pokazywało mniej więcej 10h czyli pi razy drzwi to średnia prędkość to ok. 100km/h i mniej, a przez to spalanie w tm zakresie mnie nie dziwi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też byłem pozytywnie zaskoczony wakacyjnym spalaniem. Auto cytryna c5 x7 2.0 hdi 163 automat. 5 osob full bagażnik i box na dachu.Trasa Polska Slowacja Wegry i powrót ta samą drogą.

Spalanie 7. Gdyby nie box na dachu to min pół litra mniej by było.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie przejechałem trasę 840km. Większość po autostradach (Czechy, Niemcy, Małpowo  ). Czechy 130km/h, Niemcy 140-160km/h, Polska 140km/h.
 
W tym upale w oczywisty sposób z klimatyzacją. Na pokładzie komplet, w bagażniku full.
 
Spalanie średnie 5.9l/100km.
 
Czy to możliwe, czy zepsuł się komputer??
 
Miewacie takie wyniki?? Dla mnie szokujące.
 
 



Tak miałem z ostatniego wyjazdu na wakacje. Spalanie door2door.


69edf216acb2f43b121875b02d22989e.jpg


Normalna rzecz, przy normalnych prędkościach.


mar00ha


Wysłane z iPhone 7+ za pomocą Tapatalk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie przejechałem trasę 840km. Większość po autostradach (Czechy, Niemcy, Małpowo  ). Czechy 130km/h, Niemcy 140-160km/h, Polska 140km/h.
 
W tym upale w oczywisty sposób z klimatyzacją. Na pokładzie komplet, w bagażniku full.
 
Spalanie średnie 5.9l/100km.
 
Czy to możliwe, czy zepsuł się komputer??
 
Miewacie takie wyniki?? Dla mnie szokujące.
 
 

Miałem podobnie w zeszłym roku trasa Polska Niemcy. Z tym że królem wsi w tdi. Komputer pokazał 5.9. Bagaż 4 osoby i sporo jazdy na tempomacie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Płynność jazdy ... ja ponad 200 konnym dieslem trasy typu PL -IT pokonuje ze średnimi w okolicach 110-115 i spalanie 5,2 - 5,5 także jak na TB niezły wynik... w PL ciężej bo jednak płynności u Nas tak dużej nie ma (różnice prędkości aut w zakresie 80-180 a nawet i ponad 200 to norma i ciężej się wpasować) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, gorex napisał:

Właśnie przejechałem trasę 840km. Większość po autostradach (Czechy, Niemcy, Małpowo :) ). Czechy 130km/h, Niemcy 140-160km/h, Polska 140km/h.

 

W tym upale w oczywisty sposób z klimatyzacją. Na pokładzie komplet, w bagażniku full.

 

Spalanie średnie 5.9l/100km.

 

Czy to możliwe, czy zepsuł się komputer??

 

Miewacie takie wyniki?? Dla mnie szokujące.

 

 

 

Jeśli diesel to normalnie, jeśli benzyna to nienormalnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, gorex napisał:

że u nas nawet Niemcy szaleją, czego nie robią u siebie :) .

 

Niemiecka to zazwyczaj jest tylko tablica na aucie. Dziesiątki tysięcy ludzi z PL pracuje w DE i ma tam samochód zarejestrowany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, Chorzyn napisał:

 

O ile mnie pamięć nie myli to @gorex ma TB 140+ albo lepiej 

 

To jeśli tak to musi podać średnią prędkość z tego przejazdu i czar pryśnie ;]

1.4 TSI 140 KM, spali 5,9l ale przy 120 km/h, co i tak jest bdb wynikiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, jaceq napisał:

W Superbie 2 -> 2.0TDI (140koni) kotorego mialem wczesniej takie wyniki to nie byla zadna zadkosc.

Teraz mam 1.8 TFSI i... no coz ;))

 

Tak z ciekawości i szczerze, bo mam taki dylemat ... dynamicznie ganiana TB 1.8 - 2.0 w trasie w aucie tej wielkości i wagi to  9-10 i więcej czy mniej ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, gorex napisał:

Właśnie przejechałem trasę 840km. Większość po autostradach (Czechy, Niemcy, Małpowo :) ). Czechy 130km/h, Niemcy 140-160km/h, Polska 140km/h.

 

W tym upale w oczywisty sposób z klimatyzacją. Na pokładzie komplet, w bagażniku full.

 

Spalanie średnie 5.9l/100km.

 

Czy to możliwe, czy zepsuł się komputer??

 

Miewacie takie wyniki?? Dla mnie szokujące.

 

 

od poniedziałku jakieś 3000km, ze średnią 10,8l/100km, też praktycznie same A i S, ale silnik 2,3 diesel

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Chorzyn napisał:

 

O ile mnie pamięć nie myli to @gorex ma TB 140+ albo lepiej 

 

Jeszcze w kwestii tego co powyżej. Wiatr!

W tej części Europy zazwyczaj są zachodnie i przy sporej sile danego dnia, potrafi duuużo pomóc na powrocie do Polski.

I takie spalanie może być możliwe, tylko w drugą stronę jak ktoś jedzie w tym samym czasie, to będzie miał o 2 litry więcej ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, mrBEAN napisał:

 

To jeśli tak to musi podać średnią prędkość z tego przejazdu i czar pryśnie ;]

1.4 TSI 140 KM, spali 5,9l ale przy 120 km/h, co i tak jest bdb wynikiem.

 

Przyznam, że zapomniałem sprawdzić tego parametru, a mogłem. Jeśli jutro te dane będą dostępne to sprawdzę.

 

Wiem jedynie, że starałem się cały czas jechać z maksymalną dopuszczalną prędkością, a w Niemczech z prędkością "rozsądną".

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, Chorzyn napisał:

 

Tak z ciekawości i szczerze, bo mam taki dylemat ... dynamicznie ganiana TB 1.8 - 2.0 w trasie w aucie tej wielkości i wagi to  9-10 i więcej czy mniej ? 

 

Trzymając non top powyżej 200 km/h trzeba liczyć te 12-14l.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, kaczorek79 napisał:

Ci szalejący w Polsce, to nie są Niemcy, tylko Polacy i Rosjanie jadący na niemieckich blachach. 

Nie wiedziałem. Zawsze wydawało mi się, że niemieckie tablice = Niemiec w środku :) .

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, gorex napisał:

Według producenta to 140KM (1.4 TSI).

 

 

 

Czyli to co u mnie.

Wiatr musiał trochę wspomagać albo sporo było jazdy spokojniejszej.

 

Po przekręceniu zapłonu, pokaże poprzednie dane. Jeśli tylko wykonasz jakiś ruch, kasuje i liczy od nowa.

Mowa o "od uruchomienia".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 
Tak z ciekawości i szczerze, bo mam taki dylemat ... dynamicznie ganiana TB 1.8 - 2.0 w trasie w aucie tej wielkości i wagi to  9-10 i więcej czy mniej ? 


9 spokojnie i więcej, jak dynamicznie, imho.

mar00ha


Wysłane z iPhone 7+ za pomocą Tapatalk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, mrBEAN napisał:

 

Trzymając non top powyżej 200 km/h trzeba liczyć te 12-14l.

 

Odważyłem się pojechać 170km/h i już mi się ręce trzęsły więc chyba jestem już za stary na takie parametry :) .

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, mrBEAN napisał:

 

Czyli to co u mnie.

Wiatr musiał trochę wspomagać albo sporo było jazdy spokojniejszej.

 

Po przekręceniu zapłonu, pokaże poprzednie dane. Jeśli tylko wykonasz jakiś ruch, kasuje i liczy od nowa.

Mowa o "od uruchomienia".

Sprawdzę bo sam jestem ciekawy.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, gorex napisał:

Właśnie przejechałem trasę 840km. Większość po autostradach (Czechy, Niemcy, Małpowo :) ). Czechy 130km/h, Niemcy 140-160km/h, Polska 140km/h.

 

W tym upale w oczywisty sposób z klimatyzacją. Na pokładzie komplet, w bagażniku full.

 

Spalanie średnie 5.9l/100km.

 

Czy to możliwe, czy zepsuł się komputer??

 

Miewacie takie wyniki?? Dla mnie szokujące.

 

 

Aż tak dobrych nie.

6.4 przy średniej 110. Autostrada płynnie 130.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, gorex napisał:

Nie wiedziałem. Zawsze wydawało mi się, że niemieckie tablice = Niemiec w środku :) .

 

 

 

Fajnie to było widać przed Świętami BN.

Przywoziłem rodzinę z lotniska w Berlinie. Dzień do Świąt, a co drugie auto to "Niemiec" w stronę PL ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, mrBEAN napisał:

 

220 jedzie stabilnie, natomiast pali 2x tyle, nie polecam :phi:

 

Aż dziwne. Octavia III jest bardzo lekka i ma dość tandetne zawieszenie z tyłu. Poprzednia O II była bardziej stabilna np. przy bocznym wietrze.

 

Ale wierzę na słowo, bo raczej nic nie wskazuje na to, żebym odważył się spróbować :) .

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, Maciej__ napisał:

 

Biorac pod uwage, ze diesla musisz na starcie doplacic z 10kPLN i spali jakis 1l/100 mniejniz takie 1,4TSI 150KM to jaki widzisz w tym sens?

Przy 2kkm przebiegu miesiecznie oszczedzisz jakies 100PLN :hehe: 

Chyba, ze ktos robi 60-70kkm rocznie I czesto lata po 160-200km/h to warto jeszcze rozwazac klekota,

 

Kolego ja różnymi tsi i innymi turbobenzynami jeździłem więc gadkę o różnicy spalania 1l to zachowaj dla grzecznych dzieci ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 
Kolego ja różnymi tsi i innymi turbobenzynami jeździłem więc gadkę o różnicy spalania 1l to zachowaj dla grzecznych dzieci


Ja mowie o srednim spalaniu na dlugim dystansie z calej eksploatacji...
Pomiedzy 2.0 noPB a 1,9dci mialem az 2,5 litra wiecej :hehe:
Teraz przy 1,4T to max 1l...
Ja wiem ze mozna zrobic wynik x2 ale takie porownywanie na krotkich odcinkach nie ma zadnego sensu...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, Vadero napisał:

 

Kolego ja różnymi tsi i innymi turbobenzynami jeździłem więc gadkę o różnicy spalania 1l to zachowaj dla grzecznych dzieci ;)

Średnio tyle wychodzi, przejrzyj choćby Spritmonitor.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, Maciej__ napisał:

 


Ja mowie o srednim spalaniu na dlugim dystansie z calej eksploatacji...
Pomiedzy 2.0 noPB a 1,9dci mialem az 2,5 litra wiecej :hehe:
Teraz przy 1,4T to max 1l...
Ja wiem ze mozna zrobic wynik x2 ale takie porownywanie na krotkich odcinkach nie ma zadnego sensu...

 

 

 

Z dieslami masz tak, że jak jeździsz delikatnie, to pali 5, jak butujesz ostro to 6.5. 

Z benzynami jak jeździsz delikatnie to pali 5, jak butujesz to 12.

Też mówie o spalaniu dlugookresowym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, gorex napisał:

Nie wiedziałem. Zawsze wydawało mi się, że niemieckie tablice = Niemiec w środku :) .

 

 

 

Przecież to łatwo odróżnić. Jeśli jedzie jak idiota - to na pewno nasz.

:hehe:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, gorex napisał:

Nie wiedziałem. Zawsze wydawało mi się, że niemieckie tablice = Niemiec w środku :) .

 

9 godzin temu, mrBEAN napisał:

Fajnie to było widać przed Świętami BN.

Przywoziłem rodzinę z lotniska w Berlinie. Dzień do Świąt, a co drugie auto to "Niemiec" w stronę PL ;)

 

W takim razie na większość weekendów i długie weekendy na Opolszczyźnie i na Śląsku zjeżdża się tłum Niemców, co oni tu robią :hmm:   ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, gorex napisał:

Ciekawostką jest, że np. w Niemczech wyprzedziło mnie może kilkanaście samochodów a i ich kierowcy nie gnali na złamanie karku. W Polandii - dom wariatów od granicy. Szczyt debilizmu osiągają na AOW i pod Warszawą na A2 :) .

 

W myśl złotej zasady "najechać na zderzak - wyprzedzić - zwolnić" :) .

 

Ja czasem tu piszę o wrażeniach z długich podróży, gdy przekraczam granicę Niemcy/Polska. Wjeżdżając z Niemiec do nas mam wrażenie że wjeżdżam z kraju w którym obowiązują ograniczenia prędkości na autostradach do kraju, w którym one nie obowiązują. A podobno powinno być zupełnie odwrotnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, gorex napisał:

Spalanie średnie 5.9l/100km.

 

Czy to możliwe, czy zepsuł się komputer??

 

Bardzo ladne spalanie, wrecz dziwnie male, nawet jakbys jechal z wiatrem (co jest mozliwe, bo u nas najczesciej wiatry z zachodu wieja).

Ja najczesciej widze u siebie na kompie okolice 6,5/100, ale ja jezdze zdecydowanie wolniej. Konczy sie to spalaniem faktycznym niecale 8/100, ale LPG (komp pokazuje teoretyczne spalanie Pb).

 

To jest Twoje auto? :)

https://www.autocentrum.pl/spalanie/skoda/octavia/iii/liftback/silnik-benzynowy-1.4-tsi-140km-2013-2015/

 

 

Patrze przez analogie do swojego, ktore nie jest takie oszczedne ;)

https://www.autocentrum.pl/spalanie/mitsubishi/lancer/ix/sedan/silnik-benzynowy-1.8-mivec-143km-2007-2015/

 

Jak ja mam to 6,5 to jade serio oszczednie. 100 na tempomacie ustawione I malo co w ogole wyprzedzam ;] Wtedy wychodzi ta wartosc minimalna z raportow. Przyblizona ;)

 

A Tobie wyszla wartosc przyblizona do tej minimalnej z raportow przy jezdzie raczej normalnej, a nie oszczednej.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

40 minut temu, Vadero napisał:

 

 

Z dieslami masz tak, że jak jeździsz delikatnie, to pali 5, jak butujesz ostro to 6.5. 

Z benzynami jak jeździsz delikatnie to pali 5, jak butujesz to 12.

Też mówie o spalaniu dlugookresowym.

 

Totez napisalem wyzej, ze jak ktos ma potrzebe palowac non-stop lub jezdzic w okolicach V-max to niech bierze diesla ;)

Wiekszosc uzytkownikow raczej ine ma takich potrzeb I z roku na rok posiadanie diesla ma mniejszy sens.

Obawiam sie, ze za 3-5 lat wiekszosc z nich bedzie musiala skonczyc na smietniku historii.

Ty jako onkolog chyba dosc dobrze orientujesz sie ile syfu wypluwa wyeksploatowany diesel bez DPF.

Niestety jezdzac na rowerze stosunek kopcacych diesli do noPB to pewnie 10:1 albo lepiej.

Czym szybciej te auta znikna z drog tym lepiej dla wszystkich :ok:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

51 minut temu, Ryb napisał:

 

Ja czasem tu piszę o wrażeniach z długich podróży, gdy przekraczam granicę Niemcy/Polska. Wjeżdżając z Niemiec do nas mam wrażenie że wjeżdżam z kraju w którym obowiązują ograniczenia prędkości na autostradach do kraju, w którym one nie obowiązują. A podobno powinno być zupełnie odwrotnie.

Przy czym niemiecką A4 Drezno-Zgorzelec należy traktować jak polską autostradę (więcej samochodów z polską rejestracją niż niemiecką, te same zachowania co u nas) ;] 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.