Skocz do zawartości

Chłodnica vs Obroty w SC 1.1....


JOJO

Rekomendowane odpowiedzi

otóż sprawa wygląda w ten sposób.. czy odsłonięta chłodnica (w okresie zimowym) ma wpływ na zwiększone obroty ??

Jak moge rozwiązać ten problem... czy macie jakieś doświadczenie w tej kwestii hmm.gif pozdro..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> moje doświadczenie jest takie, jak mi kiedyś mądry człowiek

> powiedział, nic nie zasłaniać, jak by miało byc zasłonięte to by

> producent to zrobił,

A co - korzystajac ze swej wiedzy - mozesz powiedziec o oiptymalnej temperaturze pracy silnika? Jaka to temperatura, jak najszybciej ja osiagnac, co sie dzieje z silnikiem i jego sterowaniem do czasu jej osiagniecia? I na koneic dlaczego tak sie dzieje?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu nie chodzi o wymądrzanie się czy jakieś cwaniactwo. Ani mechanikiem, ani fizyko-chemikiem tym bardziej, nie jestem. Sam ubiegłej zimy woziłem takie gumowe badziewie, przez które lakier na zderzaku CCS-a mi się trochę przypsuł, samochód grzał się gorzej niż latem. Minusem jest też wygląd badziewia. Najlepiej zastosować taką zasłonę od Żuka, razem z mechanizmem. Nazywa się żaluzja. hehe.gif. Pierwszy plus jest taki, że nie widać na zewnątrz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK wiec troche ywjasnie. Silnik zaraz po uruchoieniu - szczegolnie w zime - nie posiada odpwoiedniej temperatury pracy. Komputer w zwiazku z tym uruchamia automatyczne ssanie co objawia sie praca na podwyzszonych obrotach. Po ustabilozowaniu warunkow pracy obroty te znacznei spadaja jednak do czasu osogniecia optymalnej temperatury pracy silnik chodzi wciaz na podwyzszonych obrotach. Wiejace powietrze owiewa chlodnice i jakby nie patrzec studzi kolektor wylotowy oraz blok silnika.

Zasloneicie wlou spowoduje szybze nagrzanie sie silnika, dojscie do odpwoiednej temperatury pracy i zmniejszenie obrotw. Pozamiatane.

Jesli sie myle, lub ktos ma inna teorie to chetnie wyslucham.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> OK wiec troche ywjasnie. Silnik zaraz po uruchoieniu - szczegolnie w

> zime - nie posiada odpwoiedniej temperatury pracy. Komputer w

> zwiazku z tym uruchamia automatyczne ssanie co objawia sie praca

> na podwyzszonych obrotach. Po ustabilozowaniu warunkow pracy

> obroty te znacznei spadaja jednak do czasu osogniecia optymalnej

> temperatury pracy silnik chodzi wciaz na podwyzszonych obrotach.

> Wiejace powietrze owiewa chlodnice i jakby nie patrzec studzi

> kolektor wylotowy oraz blok silnika.

> Zasloneicie wlou spowoduje szybze nagrzanie sie silnika, dojscie do

> odpwoiednej temperatury pracy i zmniejszenie obrotw.

> Pozamiatane.

> Jesli sie myle, lub ktos ma inna teorie to chetnie wyslucham.

Nie ma teori sa tylko fakty smile.gif

Fabryka zrobila tak i tak ma byc.

Jest termostat i on ma glowny wplyw na nagrzewanie sie silnika.

Zrob test zaloc oslonke i przejedz 1 km ipotem drugi raz przejedz 1 km bez oslonki i zobacz czy faktycznie jest roznica.

A kolektor chlodzi?? hahaha.gif dowiedz sie do jakich on temperatur sie nagrzewa i czy powietrze moze znaczaco go ochlodzic . Bo raczej to wplywu nie ma.

A co z tego ze powietrze owiewa chlodnice jak jest wlaczone maly obieg wody?? aa studzi kolektor... palacz.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie ma teori sa tylko fakty

Zaczyna sie niezle...

> Fabryka zrobila tak i tak ma byc.

Brawo miszczu!!!! Jak do tego doszedles? Teraz juz wiem dlaczego mi radio nei dziala - przesunalem mocowanie anteny w inne miesjce niz fabryka nakazuje.... hahaha.gif

> Jest termostat i on ma glowny wplyw na nagrzewanie sie silnika.

Ciekawe, ciekawe.... A mi sie wydawalo ze termostat ma za zadanie otworzenie obiegu chlodzenia a nie ogrzewania... A - zapomnialem - ja sie nie znam przeciez...

> Zrob test zaloc oslonke i przejedz 1 km ipotem drugi raz przejedz 1

> km bez oslonki i zobacz czy faktycznie jest roznica.

No tak - mysle, ze rownie dobrze mozna byloby prownac roznice w temperaturze na pojezdzie staojacym z oslona i bez.... A moze cos wiecej - w jakich warunkach ma byc przeprowadzona proba? Predkosc, obroty, sposob jazdy? I mala rada - wydluz sobie nieco dystans - odczujesz wieksza roznice....

> A kolektor chlodzi??

Jesli tobie chlodzi to zmien samochod... A jesli nie zgadzasz sie z FAKTEM, ze wiejace powietrze podczas jazdy studzi cokolwiek, to na wietrze (odpowiednik jady z predkoscia wiejacego wiatru) schowaj sie za szybka i powiedz czy nie jest ci cieplej, a nastepnie odpowiedz sobie na pytanie dlaczego i jak sie to ma do pracujacego silnika?

> dowiedz sie do jakich on temperatur sie

> nagrzewa i czy powietrze moze znaczaco go ochlodzic . Bo raczej

> to wplywu nie ma.

Nie ma to jak wyrwane zdanie z kontekstu..... Proponuje nie bawic sie w polityka tylko czytac zdanie do konca. Wyraznie napisalem "jakby nie patrzec studzi kolektor wylotowy oraz blok silnika." I wlasnie bardziej chodzi o blok silnika niz sam kolektor, ktory ABZSOLUTNIE nie ma juz wplywu na prace samego silnika, Chyba, ze uslysze od ciebie teorie (fakt???), ze ma...

> A co z tego ze powietrze owiewa chlodnice jak jest wlaczone maly

> obieg wody?? aa studzi kolektor...

Ooo - ciekawostka..... A ja napisalem ze blok silnika....

Sugeruje podciagniecie sie z wiedza dotyczaca budowy i dzialania silnikow spalinowych w szerokim znaczeniu. Mysle ze nie bedziesz wypisywal wiecej herezji w rodzaju odpowiedzialnosci termostatu za ogrzewanie, czy tez, ze wlaczony jest maly obieg wody. Bo u mnie akurat jest zamkniety do czasu szybszego sie nagrzania silnika. Dopiero wtedy go otwieram. Sam gdybys pytal.

No ale ja sie nie znam....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spokojnie panowie. Po pierwsze osłona nie może być moim skromnym zdaniem na stałe. Najlepiej by działała na zasadzie żaluzji (jak wspomniałem patent z Żuka). Ze względów estetycznych mogłaby być pomiędzy zderzakiem a chłodnicą.

P.S.

Osłonił bym najchętniej alternator i spód silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> OK wiec troche ywjasnie. Silnik zaraz po uruchoieniu - szczegolnie w

> zime - nie posiada odpwoiedniej temperatury pracy. Komputer w

> zwiazku z tym uruchamia automatyczne ssanie co objawia sie praca

> na podwyzszonych obrotach. Po ustabilozowaniu warunkow pracy

> obroty te znacznei spadaja jednak do czasu osogniecia optymalnej

> temperatury pracy silnik chodzi wciaz na podwyzszonych obrotach.

> Wiejace powietrze owiewa chlodnice i jakby nie patrzec studzi

> kolektor wylotowy oraz blok silnika.

> Zasloneicie wlou spowoduje szybze nagrzanie sie silnika, dojscie do

> odpwoiednej temperatury pracy i zmniejszenie obrotw.

> Pozamiatane.

> Jesli sie myle, lub ktos ma inna teorie to chetnie wyslucham.

Wniosek z Kolegi ( sorry Żuraff zlosnik.gifbiglaugh.gifhahaha.gif ) wywodu jest taki, że nalezy zakladac oslonki na kolektor i blok silnika a nie na chlodnicę ... zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wniosek z Kolegi ( sorry Żuraff ) wywodu jest taki, że nalezy

> zakladac oslonki na kolektor i blok silnika a nie na chlodnicę

> ...

I slusznie - blok jak najbardziej. A biorac pod uwage, ze temperatura samego kolektora ne wplywa na prace silnika mozna to pominac. Zas ochrona silnika przed zimnem jak najbardziej tak. A ze najlatwiej to zrobic wstawiajac zaslonke w zderzak, to chyba wszystko sie upraszacza...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.