Skocz do zawartości

BMW 320 czy Mondeo MK4? Co kupić?


anton

Rekomendowane odpowiedzi

Nadszedł czas zmiany auta i zastanawiam się pomiędzy BMW 320 a Mondeo mk4. Silnik ok. 2.0 diesla, kombi, rocznik 2012 +/- rok, budżet do 50 000 zł.

Bardziej chodzi mi o koszty utrzymania obu samochodów, trwałość, problemy TTM. Auto będzie robiło rocznie jakieś 40 tys. km - 70% autostrady. Byłby to mój pierwszy diesel, więc mam sporo obaw i niewiadomych. Co robić?!

A może coś innego kupić? Ma ktoś jakieś propozycje bo mętlik w głowie straszny?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niby bmw solidniejsze ... ale jezdzilem ostatnio bmw i jakos ciasny bardzo ... klaustrofobiczna deska rozdzielcza itp ... mialem kupic bo podoba mi sie ale po jazdach odpuscilem 

 

A znalezc w dobrym stanie to prawie graniczy z cudem. budzet jak na 2012 imho nierealny. 

Mondka latwiej bedzie znalezc 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, tirowiec199 napisał:

Diesel w tych mondeach to chyba ten z psa? Jak ten 163 konie i z psa to bardzo dobra jednostka. BMW... fajne ale czy warte tej kasy itp...
 

 

Z tego co się zdążyłem zorientować to PSA, ale 140 KM. Trochę się boję czy to będzie jechać czy toczyć, bo jest kawałek auta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

34 minuty temu, TWENTIS napisał:

 


Imo kazda

Za 50 tys wolałbym Forestera SH kupic.
Jeszcze wiecej miejsca i wiekszy bagaznik


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

 

 

40 kkm rocznie, z czego 70% w trasie. Forester chyba w tym przypadku nie będzie dobrym pomysłem. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, spad napisał:

 

40 kkm rocznie, z czego 70% w trasie. Forester chyba w tym przypadku nie będzie dobrym pomysłem. 

 

IMO zupełnie bez sensu - wysoki, napęd 4x4 - większe spalanie

a stylistyka wnętrza też nie powala

 

mondeo będzie chyba łatwiej znaleźć (dużo tego w firmach jeździ)

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, anton napisał:

 

Z tego co się zdążyłem zorientować to PSA, ale 140 KM. Trochę się boję czy to będzie jechać czy toczyć, bo jest kawałek auta.

 

140 juz całkiem dobrze sobie radzi z tym samochodem (0-100 poniżej 10 sekund) ale w tym silniku (DW10C) bardzo łatwo bez chipowania podnieść moc do 163KM. Silnik ma zaszyte gotowe mapy wystarczy tylko gość z odpowiednim programem i już. W salonach za 163 kasowano kilka tysi więcej niż za 140, a tak za +/- 300 złotych masz wzrost mocy i osiągów (0-100 poniżej 9 s). Czipy robią do 200, ale podobno 180 to kompromis między bezpieczeną eksploatacją a osiągami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 godzin temu, anton napisał:

 

Z tego co się zdążyłem zorientować to PSA, ale 140 KM. Trochę się boję czy to będzie jechać czy toczyć, bo jest kawałek auta.

 

Wystarcza! :oki:

W mojej poprzedniej fabryce chłopaki latali takimi mondziakami - dwóch przedłużyło leasingi zamiast brać nowe auta. To o czymś świadczy. Byli b. zadowoleni.

Kawał przyzwoitego i dużego auta za normalne pieniądze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, anton napisał:

Nadszedł czas zmiany auta i zastanawiam się pomiędzy BMW 320 a Mondeo mk4. Silnik ok. 2.0 diesla, kombi, rocznik 2012 +/- rok, budżet do 50 000 zł.

Bardziej chodzi mi o koszty utrzymania obu samochodów, trwałość, problemy TTM. Auto będzie robiło rocznie jakieś 40 tys. km - 70% autostrady. Byłby to mój pierwszy diesel, więc mam sporo obaw i niewiadomych. Co robić?!

A może coś innego kupić? Ma ktoś jakieś propozycje bo mętlik w głowie straszny?

 

Bierz mondeo. Przy takich przebiegach będzie wygodniejszy i na pewno nowszy niż BMW 3.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, spad napisał:

 

40 kkm rocznie, z czego 70% w trasie. Forester chyba w tym przypadku nie będzie dobrym pomysłem. 

 

 

Nie napisałeś po co Ci auto.

Chciałeś kombi jak widać i diesla.

Mam w rodzinie 320  [sedan] a kumpel w pracy MK 4.

Dlatego poleciłem Ci MK4 bo jest większe, w srodku i ma wiekszy bagaznik.

 

 

Oczywiscie Forek nie jest typowym autem na trase ale co szkodzi mu byc?

Siedzisz wyżej, silnik diesla jest nawet bardzo dobry, dużo miejsca, naped 4x4 - same plusy.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Koonrad napisał:

 

IMO zupełnie bez sensu - wysoki, napęd 4x4 - większe spalanie

a stylistyka wnętrza też nie powala

 

mondeo będzie chyba łatwiej znaleźć (dużo tego w firmach jeździ)

 

 

 

Z punktu widzenia jazdy same plusy, wyżej siedzisz więcej widzisz, jedziesz bezpiecznie dzieki 4x4 [stałemu], Mondek stylistyką wnętrza też nie powala a jakość materiałów już w ogóle.

Co do spalania to kwestia jak szybko będzie jechał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 
 
Nie napisałeś po co Ci auto.
Chciałeś kombi jak widać i diesla.
Mam w rodzinie 320  [sedan] a kumpel w pracy MK 4.
Dlatego poleciłem Ci MK4 bo jest większe, w srodku i ma wiekszy bagaznik.
 
 
Oczywiscie Forek nie jest typowym autem na trase ale co szkodzi mu byc?
Siedzisz wyżej, silnik diesla jest nawet bardzo dobry, dużo miejsca, naped 4x4 - same plusy.
 


Za 50kPLN kupi Forestera z poprawionym dieslem?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat Forestera sobie odpuśćmy, wyglądowo jest dla mnie nie do zaakceptowania. Poza tym nie ta półka cenowa. Ja potrzebuję auto do dojeżdżania do pracy i raz w miesiącu trasa 2500 km do Niemiec, plus ewentualnie jakiś rodzinny wypad urlopowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

52 minuty temu, TWENTIS napisał:

 

Z punktu widzenia jazdy same plusy, wyżej siedzisz więcej widzisz, jedziesz bezpiecznie dzieki 4x4 [stałemu], Mondek stylistyką wnętrza też nie powala a jakość materiałów już w ogóle.

Co do spalania to kwestia jak szybko będzie jechał.

 

Co ci z tego 4x4 w trasie ? Ile jest sytuacji ze się przydaje ?

wyzej siedzisz owszem, pytanie czy wygodniej

Pytanie jak komfortem np głośność ?

4x4 spali zawsze więcej fizyki nie oszukasz

 

obecnie mam w domu dwa auta  pokroju forka i jakoś nie widzę zalet (mondeo mam okazje tez jeździć)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, anton napisał:

Temat Forestera sobie odpuśćmy, wyglądowo jest dla mnie nie do zaakceptowania. Poza tym nie ta półka cenowa. Ja potrzebuję auto do dojeżdżania do pracy i raz w miesiącu trasa 2500 km do Niemiec, plus ewentualnie jakiś rodzinny wypad urlopowy.

 

Szukalbym jak najmlodszego Mondeo, P508 czy C5 z jak najmniejszym przebiegiem.

Ewentualnie Laguna 3 2.0dci, powinna byc naprawde ladna za 50kPLN.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, Maciej__ napisał:

 

Szukalbym jak najmlodszego Mondeo, P508 czy C5 z jak najmniejszym przebiegiem.

Ewentualnie Laguna 3 2.0dci, powinna byc naprawde ladna za 50kPLN.

C5 i 508 jak dla mnie przekombinowanew w środku, ale z tą Laguną to mnie zaintrygowałeś - muszę obejrzeć, bo nawet o niej nie pomyślałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat Forestera sobie odpuśćmy, wyglądowo jest dla mnie nie do zaakceptowania. Poza tym nie ta półka cenowa. Ja potrzebuję auto do dojeżdżania do pracy i raz w miesiącu trasa 2500 km do Niemiec, plus ewentualnie jakiś rodzinny wypad urlopowy.


To moze c5 w dieslu albo jakis superb?


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nadszedł czas zmiany auta i zastanawiam się pomiędzy BMW 320 a Mondeo mk4. Silnik ok. 2.0 diesla, kombi, rocznik 2012 +/- rok, budżet do 50 000 zł.
Bardziej chodzi mi o koszty utrzymania obu samochodów, trwałość, problemy TTM. Auto będzie robiło rocznie jakieś 40 tys. km - 70% autostrady. Byłby to mój pierwszy diesel, więc mam sporo obaw i niewiadomych. Co robić?!
A może coś innego kupić? Ma ktoś jakieś propozycje bo mętlik w głowie straszny?
Mondeo większe, wygodniejsze, tańsze w zakupie i utrzymaniu
Ja bym je brał

Wysłane z mojego Redmi 4X przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, bielaPL napisał:

Rozsądek przemawia za mondeo. Luknij jeszcze na superba

Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka
 

 

A coś z jp ? avensis, mazda 6 ?

wnetrze 6 wyglądało przyjemnie i jeździło się całkiem ok

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 
Co ci z tego 4x4 w trasie ? Ile jest sytuacji ze się przydaje ?
wyzej siedzisz owszem, pytanie czy wygodniej
Pytanie jak komfortem np głośność ?
4x4 spali zawsze więcej fizyki nie oszukasz
 
obecnie mam w domu dwa auta  pokroju forka i jakoś nie widzę zalet (mondeo mam okazje tez jeździć)
 


Przydaje sie jak jest slisko i w kazdej sytuacjo o ktorej nie masz pojecia bo naped niweluje je za ciebie. Filozofia symetrical drive czyli rownego rozlozenia masy auta a przy tym niskiego srodka ciezkosci to jest clu jazdy.

Mozesz nie doceniac ale nie wolno ci nie przeceniac.

Dyskusja byla o pakownym kombi w dieslu to jest alternatywa. Tak samo moze byc Legacy, XC70.




Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat Forestera sobie odpuśćmy, wyglądowo jest dla mnie nie do zaakceptowania. Poza tym nie ta półka cenowa. Ja potrzebuję auto do dojeżdżania do pracy i raz w miesiącu trasa 2500 km do Niemiec, plus ewentualnie jakiś rodzinny wypad urlopowy.



Biorac pod uwage jak porabany mamy rynek nastaw sie moze na stan auta (i ew na jego wielkosc) a nie na konkretny model.

Finalnie sie okaze ze kupisz Honde Odysey z gazem bo bedziesz znal wlasciciela a auto bedzie perfect. :-))))




Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, TWENTIS napisał:

 


Przydaje sie jak jest slisko i w kazdej sytuacjo o ktorej nie masz pojecia bo naped niweluje je za ciebie. Filozofia symetrical drive czyli rownego rozlozenia masy auta a przy tym niskiego srodka ciezkosci to jest clu jazdy.

Mozesz nie doceniac ale nie wolno ci nie przeceniac.

Dyskusja byla o pakownym kombi w dieslu to jest alternatywa. Tak samo moze byc Legacy, XC70.




Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

 

 

Nie każdy jeździ na krawędzi przyczepności ;)

 

forek był moim faworytem wiec trochę znam to auto

faktycznie legacy IMO lepsze

 

zawsze może wybrać bmw z xdrive ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 
A coś z jp ? avensis, mazda 6 ?
wnetrze 6 wyglądało przyjemnie i jeździło się całkiem ok
Ave też ok tylko czy ci podpasuje? To nudny samochód. Mk4 w środku przy Ave dużo lepiej mi się podobało.

Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A do czego samochód ma służyć? Jeśli istotna jest ilość miejsca w środku - bierz Mondeo - pod tym względem seria 3 wyraźnie przegrywa.

W Mondeo łatwiej Ci też będzie o dobry egzemplarz, bo podaż na rynku jest ogromna. Serwis też będzie tańśzy niż w BMW. Za tą kasę Mondeo będzie też nowszy. Praktycznie patrząc, to lepszy wybór :ok:

 

BMW będzie się lepiej prowadzić, jest lepiej wykonane (co widać szczególnie po kilku latach)... statystycznie powinno się mniej psuć, o ile uda Ci się znaleźć uczciwy i godny uwagi egzemplarz, a to już od niejednej osoby słyszałem, że graniczy z cudem, bo dobry egzemplarzy podaż jest ograniczona, a pełno jest szrotu.

 

Dziwne, że jeszcze nikt w tym wątku nie zaproponował Nowego Tipo ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, hefi napisał:


Sprecyzuj bo śmiem twierdzić, że jesteś w głębokiej... głębokim błędzie

 

Toyota D-cat, Mazda, Subaru - twierdzisz, ze te diesel byly udane?

Poza tym niska popularnosc tych silnikow sprawia, ze graty sa sporo drozsze nic do HDI czy TDI.

Ok Honda miala chyba calkiem udanego diesla 2,2 ale ze wzgledu na akcyze ceny tych Accordow sa absurdalne...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Maciej__ napisał:

 

Toyota D-cat, Mazda, Subaru - twierdzisz, ze te diesel byly udane?

Poza tym niska popularnosc tych silnikow sprawia, ze graty sa sporo drozsze nic do HDI czy TDI.

Ok Honda miala chyba calkiem udanego diesla 2,2 ale ze wzgledu na akcyze ceny tych Accordow sa absurdalne...

 

HDI to faktycznie udany i popularny silnik, więc ciężko mu dorównać 

ale już diesel bmw ? jak czytałem o x3 to raczej odradzano diesla 2.0 :hmm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Maciej__ napisał:

Toyota D-cat, Mazda, Subaru - twierdzisz, ze te diesel byly udane?

 

2.0 Nissan-Renault jest bardzo porządny. Więcej w nim Nissana więc można powiedzieć że japoński. Ten co ma @Ryb w Mitsu też jest bardzo dobry.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, marcindzieg napisał:

 

2.0 Nissan-Renault jest bardzo porządny. Więcej w nim Nissana więc można powiedzieć że japoński. Ten co ma @Ryb w Mitsu też jest bardzo dobry.

 

Ale za 50k go nie kupi. Za 50k to jest OII z dieslem na pompkach od VAGa.

Z tym budżetem ja bym brał Mondeo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 
Bo nie. Poprawić to im się udało problemy ze sprzęgłem a nie silnik.



Nieprawda. Po (nie pamiętam dokładnie ) sierpniu 2010 usunęli wszystkie usterki.

Ze sprzęgłem poprawili jakość i zmienili soft


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.