Skocz do zawartości

Naprzemienne skręcanie kierownicy.


wlad

Rekomendowane odpowiedzi

Witka!

Sprawa wygląda tak-podczas jazdy z niewielką prędkością kierownica skręca na przemian lewo-prawo.Po puszczeniu kierownicy moto jedzie prosto ale cały czas balansuje jak podczas jazdy rowerem bez trzymanki.Zanika to przy wyższych prędkościach.Ciśnienie w oponach jest OK,ale...jest wyczuwalny opór na kierownicy przy skręcaniu-jak gdyby łożysko było za mocno skręcone.Czy to może być przyczyną ? Ew. jakieś inne możliwości?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

44 minuty temu, kiziuk napisał:

Pokaż, bo z opisu częściowo wynika, że to normalne :phi: 

Ale co pokazać?:hmm:

Jeszcze mi się przypomnialo że przy skręcie czy to w prawo czy w lewo nie ma ochoty wracać do jazdy na wprost.Poczytalem w miedzyczasie googla i chyba będzie to zbyt ciasno skręcone lożysko główki ramy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 minuty temu, wlad napisał:

Ale co pokazać?:hmm:

 

To, co opisałeś, jest częściowo normalne. Oczywiście diabeł tkwi w szczegółach, ale przy jeździe z niewielką prędkością (<20-30 km/h) po puszczeniu kierownicy motocykl będzie się "zataczać". Chyba, że masz na myśli szybkookresowe drgania bardziej typu shimmy.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, kiziuk napisał:

 

To, co opisałeś, jest częściowo normalne. Oczywiście diabeł tkwi w szczegółach, ale przy jeździe z niewielką prędkością (<20-30 km/h) po puszczeniu kierownicy motocykl będzie się "zataczać". Chyba, że masz na myśli szybkookresowe drgania bardziej typu shimmy.

 

Ale tak samo dzieje się podczas normalnej jazdy-mówiąc o jeżdzie bez trzymania kierownicy chcialem tylko pokazać że zachowuje prostolinijny tor jazdy.W żadnym z dotychczas posiadanych przeze mnie  jednośladów nie bylo takiego efektu.To jest amplituda podobna do skręcania koła podczas jazdy rowerem bez trzymanki i pedalowania.Bardzo irytujące:no:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 godziny temu, wlad napisał:

Ale tak samo dzieje się podczas normalnej jazdy-mówiąc o jeżdzie bez trzymania kierownicy chcialem tylko pokazać że zachowuje prostolinijny tor jazdy.W żadnym z dotychczas posiadanych przeze mnie  jednośladów nie bylo takiego efektu.To jest amplituda podobna do skręcania koła podczas jazdy rowerem bez trzymanki i pedalowania.Bardzo irytujące:no:

zapytaj innych wlascicieli wynalazku który masz. z tego co piszesz, wyglada ze TTTM.

 

niektóre moto są mniej stabilne, bardziej podatne na "wężykowanie". tak ma np. SV650. jak pchniesz kierownicę podczas szybszej jazdy, to zanim się ustabilizuje machnie kilka razy... taki moto. goowniany zawias przedni w serii. zjawisko zmienia charakter zaleznie czy siedzisz przy baku czy odsuniesz zadek do tyłu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.