Skocz do zawartości

Meganka GT 1.6 T 205KM w kombi ?


trzepol

Rekomendowane odpowiedzi

1 minutę temu, wujekcybul napisał:


Przy obecnym natężeniu ruchu wyprzedzanie niewiele daje. A wyprzedzić można i słabszym autem. Miałem porównanie swojej kiły ze służbowym lexusem is. W zależności od stopnia wyciekania się na drodze różnica w dojeździe wahała się od 10 do 25 minut. IMO niewiele. Oczywiście mocy nigdy za wiele lepiej mieć więcej niż mniej chociażby dla przyjemności z jazdy czy z dynamicznego startu ba światłach. Wtedy Janusze w szkodzie z tylu.

Przecież żartuję:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Maciej__ napisał:

 

Zgoda, ale jak ktos sprowadza dyskusje na temat spalania rzedu 5 litrow, to rownie dobrze moze sobie kupic taka Astre 1,4T 150KM i zaoszczedzic kilka kPLN ;)

 

Ale jak chce może sobie kupić mocniejszy silnik i też dużo nie palić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, Maciej__ napisał:

 

Zgoda, ale jak ktos sprowadza dyskusje na temat spalania rzedu 5 litrow, to rownie dobrze moze sobie kupic taka Astre 1,4T 150KM i zaoszczedzic kilka kPLN ;)

 

Bo tu chodzi aby miec troche mocy, ktora by byla w miare ekonomiczna w codziennym uzytkowaniu na dojazdach do pracy. Jesli chcemy przycisnac to jest czym a wtedy moze spalic wiecej......

Jak mam rozwazac Astre to bioore Leona nawet doplacajac wiecej.  Chodzi o to aby madrze wydac pieniadze i zaplacic za to co sie chce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, format napisał:

 

Ale jak chce może sobie kupić mocniejszy silnik i też dużo nie palić.

 

Widze, ze sie rozumiemy. Na codzien przy spokojnej jezdzie ekonomia a jak deptamy to jedziemy i micha sie cieszy :) Takie dwa w jednym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

45 minut temu, Manx napisał:

 

Nie namawiam do żadnej marki - przejedź się oboma i zastanów którym Ci się lepiej jeździ i Ci się bardzij podoba. A jak będziesz miał wątpliwości, to zastanów się ile lat planujesz tym samochodem jeździć i popatrz ile kosztują dziś te modele w tym wieku - będziesz wiedział, który lepiej trzyma wartość.

 

Co do 5 l - musiałbyś stale jechać 80-90 i gwałtownie nie przyspieszać, żeby Ci wyszło średnie spalanie 5l.

Ja do tego podchodzę tak - chcę osiągów, to kupuję mocny silnik, a chcę maksymalnie oszczędzać to kupuję nieco słabszego diesla. Oczywiscie jeśli ten mocny silnik będzie palił mniej, to tyko lepiej. Coś za coś - nie da się mieć dobrych osiągów i jazdy o kropelce. Musisz się liczyć że w mieście minimum 8-9l 1.4 TSI a jak będziesz deptał to i dycha. Renault będzie podobnie.

 Miasto mnie najmniej interesuje bo sporadycznie tam wjezdzam. Diesla mam i jest fajny ale przy zakupie nowego auta w moim przypadku mija sie to z racjonalnoscia. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 minut temu, wujekcybul napisał:

Miałem służbowe megane 1.6 od tego czasu wyleczyłem się z Renault.

 

Tak czytam Twoje posty i dochodzę do wniosku, że niedługo Ci się marki skończą... Przejedziesz się i już wyleczony... Zostanie Ci rowerem jeździć. Podobało Ci się kiedyś coś? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Tak czytam Twoje posty i dochodzę do wniosku, że niedługo Ci się marki skończą... Przejedziesz się i już wyleczony... Zostanie Ci rowerem jeździć. Podobało Ci się kiedyś coś? 

Owszem:

1. Lexus is

2. BMW 1/3

2. Chevrolet Cruze

3. Ford Focus/Mondeo

4. Ford Fiesta

5. Swift/Vitara

6. Kia Rio

7. Mazda 2/3

8. Opel Astra IV

9. Toyota Auris/corolla/Camry/LC

10. Vw Beetle i w sumie Golf

Kolejność przypadkowa

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, format napisał:

@trzepol 

Inna sprawa że zapomniałem ubrać się w garnitur i w Pietrzaku na Bocheńskiego potraktowali mnie jako oglądacza, a nie realnego kupca.

 

Nie noszę garniaka na codzień, bo nie ma takiej potrzeby.

2 lata temu chcialem Ca 20 aut do firmy i w salonie Skody nikt do mnie nie podszedł :-)

 

Kupiliśmy wiec Fordy :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, wujekcybul napisał:

IMO niewiele. Oczywiście mocy nigdy za wiele lepiej mieć więcej niż mniej chociażby dla przyjemności z jazdy czy z dynamicznego startu ba światłach. Wtedy Janusze w szkodzie z tylu.

 

Są silniki, które są czasem na wyrost w niektórych autach. 

Ale mocy nigdy za dużo.

Słabymi autami jeździ się trudniej, co nie znaczy, że się nie da ( parę wypraw 75 konna Astra F plus kemping, 2 rowery i komplet na pokładzie mam na koncie :-)).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 godziny temu, trzepol napisał:

Panowie

 

Ktos cos takiego ma z Was albo wiecej informacji z pratycznego punktu widzenia ? Na necie tylko same testy redakcyjne, ciezko mi gdzies jakies forum znalezc zeby cos doczytac. Jezdzilem ogladalem i jest fajnie. To alternatywa dla Leona FR ST ale niestety drozsza jakies 20 tys (Leon w gre wchodzi z 1.4 T i raczej bez DSG).

Np testy z autocentrum twierdza, ze malo pali na trasie przy spokojnej jezdzie 5l/100km, ten parametr jest dla mnie dosc istotny i fajnie jakby ktos mogl z pewnych zrodel to potwierdzic. 

  

Megane kombi w tej wersji jest i ładniejsze o szybsze niż Leon.

W standardowej wersji Megane prowadzi się komfortowo.  Leon jest bardziej komunikatywny.

Nie wiem jak w tej wersji Megane to wygląda. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, bnow napisał:

Megane kombi w tej wersji jest i ładniejsze o szybsze niż Leon.

W standardowej wersji Megane prowadzi się komfortowo.  Leon jest bardziej komunikatywny.

Nie wiem jak w tej wersji Megane to wygląda. 

 

Tez tak mi sie wydaje kwestia czy warto dokladac z 20 tys i ryzykowac uzytkowanie skrzyni EDC lub silnika 1.6 T. Jednak 1.4 TSI jest bardziej popularne i sprawdzone, nie powinno byc niespodzianek i za spalanie jestem bardziej pewny z zycia wziete. Z meganka nikt mi nie powie z doswiadczenia bo malo kto tym jezdzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój chłopak był na przeglądzie ze swoja Megan III 1.2 TCe .Stała przed salonem wersja GT. Chciał się przejechać ale nie było to możliwe. Pogadał z serwisantem co przyjmował jego auto.

GT porównane zostało do Talizmana - po FL można to auto będzie rozważać do kupna.Na razie tak jak  z Talizmanem - mechanicy maja dużo roboty i nie zawsze ogarniają tematy jak trzeba.

To są tylko przekazywane opinie.Na ile prawdziwe nie wiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, bnow napisał:

 

Nie noszę garniaka na codzień, bo nie ma takiej potrzeby.

2 lata temu chcialem Ca 20 aut do firmy i w salonie Skody nikt do mnie nie podszedł :-)

 

Kupiliśmy wiec Fordy :-)

 

A ja dzisiaj tak od nie chcenia wstąpiłem po drodze do salonu Skody. Siedząc pierwszy raz w Rapidzie po krótkiej wymianie zdań z miłą panią, która do mnie zaraz podeszła jak wsiadłem do wystawowego Rapida po paru minutach odbyłem jazdę testową tym modelem :).

 

PS. Na sobie miałem koszulę i dżinsy ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 minut temu, kartonik napisał:

 

A ja dzisiaj tak od nie chcenia wstąpiłem po drodze do salonu Skody. Siedząc pierwszy raz w Rapidzie po krótkiej wymianie zdań z miłą panią, która do mnie zaraz podeszła jak wsiadłem do wystawowego Rapida po paru minutach odbyłem jazdę testową tym modelem :).

 

PS. Na sobie miałem koszulę i dżinsy ;]

Albo dobry salon, albo ze mna cos nie tak ;-).

Albo to i to!

 

:-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

He he. Nawet nie było tak źle. Jechałem jakąś z ful wypasem z silniczkiem 1,0 90 KM.

Na szybko co mogłem stwierdzić, to było dość cicho jadąc 120 km/h, fajnie pracuje skrzynia biegów, moc silnika to takie minimum, dużo miejsca w drugim rzędzie (taka wydłużona Fabia). Jak dla mnie zawieszenie za bardzo informowało o dziurach w drodze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 godziny temu, jakubek napisał:

Mój chłopak był na przeglądzie ze swoja Megan III 1.2 TCe .Stała przed salonem wersja GT. Chciał się przejechać ale nie było to możliwe. Pogadał z serwisantem co przyjmował jego auto.

GT porównane zostało do Talizmana - po FL można to auto będzie rozważać do kupna.Na razie tak jak  z Talizmanem - mechanicy maja dużo roboty i nie zawsze ogarniają tematy jak trzeba.

To są tylko przekazywane opinie.Na ile prawdziwe nie wiem.

 

Dlatego zawsze bralem auto to FL :) Tak wlasnie jest z leonem. Chyba umowie sie na druga jazde probna GT zeby bardziej potestowac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 godziny temu, gzes napisał:

Skoro chodzi ci po głowie megane 1.6 205km czemu nie zestawisz jej z leonem 1.8 180km i dsg? 

Bo nie ma to sensu. 1.4 TSI 150KM wystarcza ale stosunek wydanej kasy do zysku odczuc juz nie wyglada tak dobrze, DSG 9000zl, ze 125 KM do 150 8000 do 1.8 jeszcze wiecej wiec juz masz praktycznie cene meganki.

Leona jak juz brac to 125KM albo zaszelec i dac 8000zl wiecej za 150KM tak zeby miec :P Meganka mi sie po prostu podoba ale nie da sie jej kupic z innym normalnym silnikiem dlateg musze brac pod uwage 1.6 T. KWestia ze chce auto ekonomiczne przy normalnej jezdzie. Niestety ale widze, ze nikt tutaj nie jezdzil wiecej niz ja takim autem zeby wypowiedziec sie jak to jezdzi i pali.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Corsa 1.4 T mimo kosmicznie długiej skrzyni będzie miała biedę zrobić taki wynik choć jest dość ekonomiczna. Chciałbym zobaczyć te 5 l w 1.6 T 
Przy okazji, miałem dzisiaj trochę dłuższą prostą. 1.6 przy 240km/h je 33 litry na sto kilometrów.

tapatalked

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.