Skocz do zawartości

Daleka podróż z przyczepa na kat. B


CiniO

Rekomendowane odpowiedzi

Auto Honda CRV 2.0 benzyna automat 2005 rocznik.

Przyczepa okolo 1200-1300kg DMC.

Prawo jazdy kat B (brak BE).

Trasa 2500km w jedna strone (razem 5000km) - praktycznie tylko autostradami.

 

Pytania do zoorientowanych.

 

1. Czy CRV w automacie bedzie sie nadawał do ciągnięcia tak cięzkiej przyczepy na tak dalekiej trasie? Czy moze to spowodowac nadmierne zużycie skrzyni? Jazda w jedna strone z pusta przyczepa wiec pewnie max 400-500kg. W druga na pełno wiec pewnie 1200-1300kg.

 

2. Czy prawo jazdy B wystarczy do takiego zestawu w całej Europie (glownie chodzi o Niemcy, Belgie, Holandie, Francje, UK)? Suma DMC auta i przyczepy bedzie mniejsza niz 3500kg. DMC przyczepy mniejsze niz masa wlasna auta.

 

3. Jak z ograniczeniami prędkosci na autostradach z przyczepa w w/w krajach?

 

Dzieki za wszelkie info.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź w dowodzie rej. ile masz maksymalną masę przyczepy i jeśli nie przekraczasz to śmiało w drogę. Jak się boisz to jedź delikatnie. Prędkości ZTCP to wszedzie 80 poza Francją, tam chyba 100km/h ale to do sprawdzenia na stronie PZMot. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

50 minut temu, Igorek napisał:

Sprawdź w dowodzie rej. ile masz maksymalną masę przyczepy i jeśli nie przekraczasz to śmiało w drogę. Jak się boisz to jedź delikatnie. Prędkości ZTCP to wszedzie 80 poza Francją, tam chyba 100km/h ale to do sprawdzenia na stronie PZMot. 

 

Max masa przyczepy z hamulcem 1500kg...

 

Zato zastanawiam sie, jak skrzynia to zniesie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro masz podane 1500 to teoretycznie powinno by dobrze. A praktycznie trasa chyba będzie wiodła głównie autostradami, raczej mało górzyście, jak się domyślam, więc nie obawiałbym się szczególnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 godzin temu, CiniO napisał:

Max masa przyczepy z hamulcem 1500kg...

 

Zato zastanawiam sie, jak skrzynia to zniesie.

 

W Polsce teoretycznie może być największy problem, praktycznie powinno być ok :)

 

Polska dziwny kraj: http://www.auto-swiat.pl/prawo/jaka-przyczepe-mozna-ciagnac-z-kategoria-b/6dr6le

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 26.08.2017 o 15:39, CiniO napisał:

Auto Honda CRV 2.0 benzyna automat 2005 rocznik.

Przyczepa okolo 1200-1300kg DMC.

Prawo jazdy kat B (brak BE).

Trasa 2500km w jedna strone (razem 5000km) - praktycznie tylko autostradami.

 

Pytania do zoorientowanych.

 

1. Czy CRV w automacie bedzie sie nadawał do ciągnięcia tak cięzkiej przyczepy na tak dalekiej trasie? Czy moze to spowodowac nadmierne zużycie skrzyni? Jazda w jedna strone z pusta przyczepa wiec pewnie max 400-500kg. W druga na pełno wiec pewnie 1200-1300kg.

 

2. Czy prawo jazdy B wystarczy do takiego zestawu w całej Europie (glownie chodzi o Niemcy, Belgie, Holandie, Francje, UK)? Suma DMC auta i przyczepy bedzie mniejsza niz 3500kg. DMC przyczepy mniejsze niz masa wlasna auta.

 

3. Jak z ograniczeniami prędkosci na autostradach z przyczepa w w/w krajach?

 

Dzieki za wszelkie info.

 

 

 

nie ma czegoś takiego jak 1200 - 1300 dmc

jest 1200 albo 1300 :) zresztą 1300 to i tak nie jest dużo.

Z automatem będzie Ci się lepiej jechało bo automat :) przy manualu można sprzęgło łatwiej spalić . Natomiast najlepiej przyczepę ciągnie się dieslem , bo ciągniesz momentem obrotowym. 

CRV raczej w sumie 3,5 t nie przekroczysz więc cała Europa tylko kategoria B 

Z przyczepą to i tak się jedzie 90 - max 120 więc raczej o przekroczeniu limity bym się nie bał 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, Marcin79 napisał:

Z automatem będzie Ci się lepiej jechało bo automat :) przy manualu można sprzęgło łatwiej spalić . Natomiast najlepiej przyczepę ciągnie się dieslem ,

 

Dieslem ciągnie się przyjemniej, bo przy typowym zestopniowywaniu skrzyni i typowym dobieraniu biegu do prędkości jazdy, diesel dysponują większą mocą. Po dodaniu do równania automatu, traci to praktycznie na znaczeniu. Ustaliliśmy to już w wątku obok...

 

7 minut temu, Marcin79 napisał:

bo ciągniesz momentem obrotowym. 

 

Ciągnie się (dostępnym) momentem obrotowym na kołach, który przy ustalonej prędkości jest tożsamy z (dostępną) mocą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minut temu, grogi napisał:

 

Dieslem ciągnie się przyjemniej, bo przy typowym zestopniowywaniu skrzyni i typowym dobieraniu biegu do prędkości jazdy, diesel dysponują większą mocą. Po dodaniu do równania automatu, traci to praktycznie na znaczeniu. Ustaliliśmy to już w wątku obok...

 

 

Ciągnie się (dostępnym) momentem obrotowym na kołach, który przy ustalonej prędkości jest tożsamy z (dostępną) mocą.

 

nie wiem co wy teoretycznie ustaliliście , kolega @CiniO pyta się o ciągnięcie przyczepy to mu mówię swoje spostrzeżenia .

029.jpg.f9666f90aebfc6fd24738272e74ce137.jpg

20160627_211057.jpg.387016acad41c547bc25cd532c7853b5.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

42 minuty temu, Marcin79 napisał:

 

nie wiem co wy teoretycznie ustaliliście , kolega @CiniO pyta się o ciągnięcie przyczepy to mu mówię swoje spostrzeżenia .

20160627_211057.jpg.387016acad41c547bc25cd532c7853b5.jpg

 

zastanawia mnie ta konstrukcja na dachu ... po co jeszcze te belki i rower?

Ciągniesz wielką przyczepę ... nie było w niej miejsca żeby załadować rower na czas podróży? Wiem, ze z przyczepami to się człowiek wlecze po drogach ... ale dodatkowy hałas i opory powietrza jednak są. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, Azbest napisał:

 

zastanawia mnie ta konstrukcja na dachu ... po co jeszcze te belki i rower?

Ciągniesz wielką przyczepę ... nie było w niej miejsca żeby załadować rower na czas podróży? Wiem, ze z przyczepami to się człowiek wlecze po drogach ... ale dodatkowy hałas i opory powietrza jednak są. 

 

bo wtedy akurat belki na dachu miałem przez cały rok  Zresztą też wyjątkowo jeden rower , przeważnie to 3 albo 4 ( a tyle nie ma sensu pchać do przyczepy ) Natomiast przy ciągnięciu przyczepy rowerów na dachu ani nie słychać ani nie podbijają spalania. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, Marcin79 napisał:

 

bo wtedy akurat belki na dachu miałem przez cały rok  Zresztą też wyjątkowo jeden rower , przeważnie to 3 albo 4 ( a tyle nie ma sensu pchać do przyczepy ) Natomiast przy ciągnięciu przyczepy rowerów na dachu ani nie słychać ani nie podbijają spalania. 

 

jaki masz nacisk na hak z tym skuterem na dyszlu :hmm:

widać że dupa w aucie siedzi ;)

 

a w temacie

sprawdzić faktycznie czy do hondy nie trza dokładać chłodnicy oleju przy AT

i problemów nie powinno być, przecież producent dopuszcza jazdę z przyczepą (poczytaj instrukcję)

wszędzie na B, czasem wyższe opłaty za zestaw (sprawdzić bo lubią naciągać np na SK na dwie winiety)

jechać z głową - nie wiem co to za przyczepa ale legalnie 80km/h to max, jeśli przyczepa OK to 100km/h można jechać

(stan opon, amory, najazd, wielkość budy itd)

mnie najlpiej jedzie się z tirami - czyli jakieś 85-87km/h 

jak będziesz jechał na pusto to uważaj na wiatr, jeśli przyczepa z plandeką 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

26 minut temu, Azbest napisał:

 

zastanawia mnie ta konstrukcja na dachu ... po co jeszcze te belki i rower?

Ciągniesz wielką przyczepę ... nie było w niej miejsca żeby załadować rower na czas podróży? Wiem, ze z przyczepami to się człowiek wlecze po drogach ... ale dodatkowy hałas i opory powietrza jednak są. 

 

przyczepy kempingowe mają małą ładowność, a kolega ma już skuter na dyszlu

IMO i tak przekracza masy z DR, a ty każesz mu jeszcze rower pakować ;)

 

gdzie byś ten rower dał ?

w środku nie ma miejsca - masz łóżka/kanapy i wkładanie rowera to gimnastyka (woziłem tak dzieciaków rowerki)

do tego zawsze coś się pobrudzi/uszkodzi

są fajne bagażniki na tylną ścianę

Przyczepy-campingowe.jpg.jpg

ale to co pisałem wcześniej, masy ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, Koonrad napisał:

 

jaki masz nacisk na hak z tym skuterem na dyszlu :hmm:

widać że dupa w aucie siedzi ;)

 

a w temacie

sprawdzić faktycznie czy do hondy nie trza dokładać chłodnicy oleju przy AT

i problemów nie powinno być, przecież producent dopuszcza jazdę z przyczepą (poczytaj instrukcję)

wszędzie na B, czasem wyższe opłaty za zestaw (sprawdzić bo lubią naciągać np na SK na dwie winiety)

jechać z głową - nie wiem co to za przyczepa ale legalnie 80km/h to max, jeśli przyczepa OK to 100km/h można jechać

(stan opon, amory, najazd, wielkość budy itd)

mnie najlpiej jedzie się z tirami - czyli jakieś 85-87km/h 

jak będziesz jechał na pusto to uważaj na wiatr, jeśli przyczepa z plandeką 

 

 

ten hak był badziewnie zamontowany, za dużo wystawał. Z naciskiem było ok

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, Marcin79 napisał:

 

ten hak był badziewnie zamontowany, za dużo wystawał. Z naciskiem było ok

 

nie wiem, ja bym się bał jednak wozić tak skuter - dodatkowe 100kg na dyszlu to IMO sporo

(w kufrze masz pewnie jeszcze butlę, koło, wode i inne pierdoły ?)

 

akurat rok temu spawaliśmy dyszel w kempingu, te ramy są z gównolitu zrobione :(

zwłaszcza w tych nowszych budach 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ja się dopytam speców - czy po UE mogę jeździć dowolnym zestawem samochodu + przyczepa aby DMC było poniżej 3.5t?

 

I drugie pytanie - czy można obniżyć DMC przyczepy kempingowej? Tło problemu - Galaxy ma w dowodzie DMC 2505kg. :sciana: Te 5kg powoduje to że 99.9% przyczep dla 5 os. rodziny odpada bo mają DMC 1000kg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, AstraC napisał:

To ja się dopytam speców - czy po UE mogę jeździć dowolnym zestawem samochodu + przyczepa aby DMC było poniżej 3.5t?

 

I drugie pytanie - czy można obniżyć DMC przyczepy kempingowej? Tło problemu - Galaxy ma w dowodzie DMC 2505kg. :sciana: Te 5kg powoduje to że 99.9% przyczep dla 5 os. rodziny odpada bo mają DMC 1000kg.

 

z obniżeniem DMC jest problem, ogólnie wiąże się to ze zmianą homologacji, kwestia uzuskania papierów od producenta

 

sam przerabiałem problem bo chciałem JEEPa z DMC 2540kg a moja przyczepa ma 1000kg, kupiłem SUVa z DMC 2200kg ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, Koonrad napisał:

 

z obniżeniem DMC jest problem, ogólnie wiąże się to ze zmianą homologacji, kwestia uzuskania papierów od producenta

 

sam przerabiałem problem bo chciałem JEEPa z DMC 2540kg a moja przyczepa ma 1000kg, kupiłem SUVa z DMC 2200kg ;)

 

To przynajmniej 40kg, to jest ze 60 piw. ;] A u mnie 5kg, dwie butelki wody mineralnej - nie wiem po co ktoś dodał te 5kg. :sciana: 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Koonrad napisał:

 

nie wiem, ja bym się bał jednak wozić tak skuter - dodatkowe 100kg na dyszlu to IMO sporo

(w kufrze masz pewnie jeszcze butlę, koło, wode i inne pierdoły ?)

 

akurat rok temu spawaliśmy dyszel w kempingu, te ramy są z gównolitu zrobione :(

zwłaszcza w tych nowszych budach 

 

akurat  w kufrze tylko butla...ale racja ten skuter to wiozłem może tylko z 6 razy ( i zrezygnowałem z skutera :) )Ogólnie fota stara od tego sezonu mam nufke Hobby a z dodatków tylko oryginalną markizę Thule i taki zestaw zostaje. Problem tylko i aż z DMC...trzeba prawko robić a przed sezonem się nie udało..więc musiałem pożyczać auto aby było poniżej 3,5 t ( bo przyczepa ma 1,5 t )  Śmieszne jest to , że najlepsze parametry do ciągnięcia przyczepy ma obecne bmw serii  3 i to przed liftem .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

55 minut temu, AstraC napisał:

 

To przynajmniej 40kg, to jest ze 60 piw. ;] A u mnie 5kg, dwie butelki wody mineralnej - nie wiem po co ktoś dodał te 5kg. :sciana: 

 

To Ci powiem, że sporo aut ma problemy aby w zestawie nie przekroczyć 3,5 t zachowując przy tym , jeszcze max masę ciągniętej przyczepy.

 

Do mojej przyczepy pasuje Kia Sportage ale tylko z silnikiem 1.6 benzyna ( wszystkie inne silniki podpadają )

Np Skoda Octavia jeszcze się łapie ale Kia Optima przekracza masę.

 

Taka sytuacja pokazuje tylko jaki to durny przepis jest :( I wszystko po to aby kasę kosić....bo opłaty za autostrady w całej EU na takie zestawy są znaczne :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Marcin79 napisał:

Taka sytuacja pokazuje tylko jaki to durny przepis jest :( I wszystko po to aby kasę kosić....bo opłaty za autostrady w całej EU na takie zestawy są znaczne :(

 

przepis został z dawnych czasów, jak na drogach jeździły auta typu golf 1 czy opel kadet i przyczepy ważyły max 1000kg

moja hobby z 90r ma 1000dmc przy 4.3m, obecnie taka buda mw ma 1100kg, a auto typu kompakt waży 1300-1400kg

i już jest problem złapać się w 3.5t z czymś większym

 

same przepisy można obejść robiąc B96, ale opłat już nie przeskoczysz, choć na bramkach liczą i tak za zestaw chyba ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, Koonrad napisał:

 

przepis został z dawnych czasów, jak na drogach jeździły auta typu golf 1 czy opel kadet i przyczepy ważyły max 1000kg

moja hobby z 90r ma 1000dmc przy 4.3m, obecnie taka buda mw ma 1100kg, a auto typu kompakt waży 1300-1400kg

i już jest problem złapać się w 3.5t z czymś większym

 

 

 

Teraz jest odwrotna tendencja - auta robią się coraz lżejsze. Kompakty miały 1300-1400 z 10 lat temu, teraz w okolicach 1100-1300. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, wladmar napisał:

 

Teraz jest odwrotna tendencja - auta robią się coraz lżejsze. Kompakty miały 1300-1400 z 10 lat temu, teraz w okolicach 1100-1300. 

 

to też fakt, w przyczepach jeszcze nie widać takiej tendencji ;)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Koonrad napisał:

 

przepis został z dawnych czasów, jak na drogach jeździły auta typu golf 1 czy opel kadet i przyczepy ważyły max 1000kg

moja hobby z 90r ma 1000dmc przy 4.3m, obecnie taka buda mw ma 1100kg, a auto typu kompakt waży 1300-1400kg

i już jest problem złapać się w 3.5t z czymś większym

 

same przepisy można obejść robiąc B96, ale opłat już nie przeskoczysz, choć na bramkach liczą i tak za zestaw chyba ?

 

 

liczone jako zestaw , ja moim suvem i przyczepą ledwo się łapie pod b96 czy d96

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

26 minut temu, Marcin79 napisał:

 

liczone jako zestaw , ja moim suvem i przyczepą ledwo się łapie pod b96 czy d96

 

Ile DMC ma ta KIA? Ja sobie właśnie wymyśliłem przyczepę a mam zwykłe B i z wielkim bólem odkryłem że mogę holować co najwyżej jakieś popierdułki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Marcin79 napisał:

 

z 2,5 

 

Ciężka. U mnie 2260. Podobno dlatego że go odchudzili. Holować może 2t ale wszystko powyżej 1200kg wpada mi w DMC > 3.5t.  :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, Koonrad napisał:

są fajne bagażniki na tylną ścianę

Ile razy widzę takie bagażniki, tyle razy się zastanawiam czy sie konstrukcja budy nie rozłazi po takim obciążaniu ściany tylnej. Bardzo się mylę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 26.08.2017 o 15:39, CiniO napisał:

Auto Honda CRV 2.0 benzyna automat 2005 rocznik.

Przyczepa okolo 1200-1300kg DMC.

Prawo jazdy kat B (brak BE).

Trasa 2500km w jedna strone (razem 5000km) - praktycznie tylko autostradami.

 

Pytania do zoorientowanych.

 

1. Czy CRV w automacie bedzie sie nadawał do ciągnięcia tak cięzkiej przyczepy na tak dalekiej trasie? Czy moze to spowodowac nadmierne zużycie skrzyni? Jazda w jedna strone z pusta przyczepa wiec pewnie max 400-500kg. W druga na pełno wiec pewnie 1200-1300kg.

 

2. Czy prawo jazdy B wystarczy do takiego zestawu w całej Europie (glownie chodzi o Niemcy, Belgie, Holandie, Francje, UK)? Suma DMC auta i przyczepy bedzie mniejsza niz 3500kg. DMC przyczepy mniejsze niz masa wlasna auta.

 

3. Jak z ograniczeniami prędkosci na autostradach z przyczepa w w/w krajach?

 

Dzieki za wszelkie info.

 

 

1. Sama jazda to nie problem, no chyba, że po górach będziesz śmigać - wtedy jest duża szansa zagotować olej w skrzyni. Do tego trzeba uważać przy ruszaniach pod górkę, żeby nie nadpalić sprzęgiełek w skrzyni. Co chcesz ciągnąc, że taka róznica w masach? Na myśl przyszła mi przyczepa do koni i koń ;) 

 

2. Prawko na B wystarczy, jedak zorientuj się co do opłat jak to wygląda.

 

3. Przyczepa i tak nie ma sensu 90km/h raczej przekraczać, powyżej spalanie rośnie kosmicznie. Zreszta i tak się spodziewaj, jesli to jest wysoka przyczepa spalania w granicach 12-15l

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, Igorek napisał:

Ile razy widzę takie bagażniki, tyle razy się zastanawiam czy sie konstrukcja budy nie rozłazi po takim obciążaniu ściany tylnej. Bardzo się mylę?

 

nie słyszałem żeby się coś działo, a trochę tego jeździ :hmm:

(oczywiście musi być dobrze zamocowany - w konstrukcje a nie styropian ;) )

 

te bagażniki mają inną wadę - kiepskie rozmieszczenie mas, dajesz 40-50kg na sam tył przyczepy - duże ramie

do tego dość wysoki środek, a to najgorsze możliwe ułożenie ciężaru w przyczepie 

 

dlatego wożę rowery na dyszlu albo na dachu auta 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

40 minut temu, Koonrad napisał:

te bagażniki mają inną wadę - kiepskie rozmieszczenie mas, dajesz 40-50kg na sam tył przyczepy - duże ramie

do tego dość wysoki środek, a to najgorsze możliwe ułożenie ciężaru w przyczepie

Mówisz o tym ?

https://kwejk.pl/obrazek/2786631/dlaczego-rozklad-masy-jest-tak-wazny-dla-przyczepy.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, Maciejkubi napisał:

Sama jazda to nie problem, no chyba, że po górach będziesz śmigać - wtedy jest duża szansa zagotować olej w skrzyni. Do tego trzeba uważać przy ruszaniach pod górkę, żeby nie nadpalić sprzęgiełek w skrzyni.

Przepraszam, nie obraź się, ale pleciesz androny i powielasz bzdury.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 26.08.2017 o 15:39, CiniO napisał:

Czy CRV w automacie bedzie sie nadawał do ciągnięcia tak cięzkiej przyczepy na tak dalekiej trasie? Czy moze to spowodowac nadmierne zużycie skrzyni?

Tak, będzie się nadawał, bezwzględnie lepiej jak auto ze sprzęgłem. Warunek konieczny to prawidłowy poziom oleju w skrzyni , ani mniej, ani więcej oraz olej eksploatowany nie więcej jak 60 tys. km.

Jeśli auto eksploatowano w ciężkich warunkach terenowych i/lub pod dużym obciążeniem, to interwał skrócić do 30-40 tys. km, jeśli przebieg oleju w skrzyni nieznany - zapobiegawczo wymienić. Dotyczy to każdego auta wyposażonego w automatyczną skrzynię biegów.

I w ten sposób możesz jeździć do końca żywotności auta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Lato8 napisał:

Szwagier dzwonił do ITD i uzyskał informację, że juz nie ma tego przelicznika,

A ja dzwoniłem do pewnego WK i uzyskałem informację, żeby przyjść z tym co mam i zarejestrować przyczepę. Przyszedłem i mnie pogonili za brak jednego z dokumentów. Oczywiście nie interesowało ich kto mi udzielił nieprawdziwych informacji.

Jak będziesz miał na piśmie to co powiedzieli w ITD to będzie to coś warte, w przeciwnym razie działa to tylko złudnie na Twoje poczucie spokoju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, szafir napisał:

Tak, będzie się nadawał, bezwzględnie lepiej jak auto ze sprzęgłem. Warunek konieczny to prawidłowy poziom oleju w skrzyni , ani mniej, ani więcej oraz olej eksploatowany nie więcej jak 60 tys. km.

Jeśli auto eksploatowano w ciężkich warunkach terenowych i/lub pod dużym obciążeniem, to interwał skrócić do 30-40 tys. km, jeśli przebieg oleju w skrzyni nieznany - zapobiegawczo wymienić. Dotyczy to każdego auta wyposażonego w automatyczną skrzynię biegów.

I w ten sposób możesz jeździć do końca żywotności auta.

 

Dzieki za rady...

Auto kupilem rok temu jak mialo 10 lat i 100kkm przebiegu (wierze, ze przebieg autentyczny, glownie po miescie).

Czy w tym czasie byl wymieniany olej w skrzyni - niewiem, ale wątpie.

Po kupnie odrazu wymienilem na oryginalny olej Hondy. Od wtedy auto zrobilo 15kkm.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie szwagier , a infolinia ITD, a prawo mogło się zmienić.

 

Zadzwoń to potwierdzisz lub nie tą informację, mnie to potrzebne nie jest, więc nie drążyłem, ale on jeździ z lawetą 1600KG ciągnąc to bmw przez co temat go interesował.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.