Skocz do zawartości

Motorynka i Helenka....w moim garażu :)


Grzaniec

Rekomendowane odpowiedzi

Ostatnio nie mam czasu robić fotorelacji z każdego etapu renowacji pojazdów przewijających się przez mój garaż, ale mogę Wam pokazać ostatnie produkty po ukończeniu.

Jakiś czas temu z garażu wyjechała ostatnia wersja motorynki, czyli model Pony 301. Lada chwila garaż opuści też matka i córka ;] czyli MZ ETZ 250 i MZ ETZ 251. Czekam praktycznie jeszcze tylko na nowe ogumienie i szprychy. Kilka dni temu wpadła też Helka...czy SHL M06-U z roku 1958. To dość ciekawy model, silnik o pojemności 150ccm, inne zawieszenie niż w pozostałych SHL i produkcja tylko w ilości 10000egz w latach 57-59. SHL została odbudowana nie w moim garażu. Do mnie trafiła tylko na poprawki po renowacji ;]. wygląda ładnie, jest kilka detali, które bym zrobił inaczej - chrom lub przynajmniej ocynk na dźwigni hamulca, kratce na zbiorniku i przede wszystkim chrom na lagach - te detale ktoś tylko oczyścił z rdzy i zabezpieczył lakierem bezbarwnym....no ale przy takiej fajnej Helence aż prosi się o odnowienie powłok galwanicznych...No i największy problem jest taki, że z silnika leje się jak z kranu :facepalm:. A dopiero co został złożony. Rozebrałem już ten silnik, nie powiem, złożony fachowo, pięknie wypolerowany, ale uszczelki zakładane chyba na sucho. Poza tym simmering od strony sprzęgła popuszczał olej, co skutkowało dostawaniem się oleju ze skrzyni do komory spalania. I chyba największy błąd - silnik zalany na moje oko olejem do automatów....rzadkim jak woda8]

Dziś mam w planach złożyć silnik, wrzucić do ramy i skończyć problem z krwotokiem Helenki :oki:

I kilka zdjęć :)

21083423_1891533554500894_24339731893992

 

21122511_1891533544500895_18684814290513

 

21167771_1891533617834221_69952442478462

 

21125480_1891533621167554_74102275564393

 

21083761_1891533671167549_78903030828323

 

21122551_1891533787834204_59200429895200

 

21200533_1891188221202094_65210343452104

 

21083182_1891188214535428_80167696301995

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze mam coraz mniej czasu na opisy, a po drugie...wstyd się przyznać, ale w garażu taki burdel :facepalm:;], że wstyd zrobić zdjęcia ;].

Ale już wczoraj zacząłem sprzątać, i jest szansa, że dziś skończę ;), więc może dam radę zrobić kilka fot dwóm MZ ETZ na ukończeniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Jedna z dwóch odbudowywanych ETZ już ukończona. Następna za 2-3 dni również będzie skończona. 

MZ ETZ 251, rocznik 1991...zakres renowacji - wszystko oprócz silnika (ten podobno był po remoncie). Rama i wszystkie elementy czarne - lakierowane proszkowo. Zbiornik i boczki natryskowo. Nowe opony Heidenau w rozmiarze fabrycznym. Niestety - tłumik, kolanko i poszycie siedzenia zostało stare na wyraźne życzenie właściciela....:hmm:

Motocykl złożony oczywiście na nowych śrubach.....ale właściciel zadzwonił i życzy sobie zwrotu starych śrub8]:phi:. Nie wytrzymałem, musiałem zapytać, w jakim celu....bo są oryginalne !!....cóż...może i tak, ale większość nie ma gwintów albo pozmykane łby ;]. Już spakowałem kuwetę starych śrub:ok:;)

 

 

1.jpg

2.jpg

3.jpg

4.jpg

5.jpg

6.jpg

7.jpg

8.jpg

9.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 4.09.2017 o 08:14, Grzaniec napisał:

 a po drugie...wstyd się przyznać, ale w garażu taki burdel :facepalm:;], że wstyd zrobić zdjęcia ;].

Ale już wczoraj zacząłem sprzątać, i jest szansa, że dziś skończę ;),

 

Dawaj, dawaj ! ! Zrobimy konkurs, kto ma większy syf w garażu... :phi:

A co do sprzątania... jeśli obeszło się bez traktora z przyczepą, ew. auta ciężarowego do wywózki, to można powiedzieć, że miałeś i masz porządek :hehe:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz cierpliwość, przede wszystkim do właścicieli, wiesz że możesz zrobić coś inaczej lepiej a tu blokada w postaci "lepszych" pomysłów. A wiemy, że jak coś robisz to konkretnie :) Super robota :ok:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żeby nie śmiecić nowymi wątkami, kontynuuję w tym temacie. Kolejna MZ ETZ 250 zreanimowana. 

Zakres - rama proszek, zbiornik, boczki natryskowo. Oczywiście wszystko wcześniej wypiaskowane. Nowe powłoki galwaniczne - chrom i ocynk. Nowe ogumienie Heideau. Remont silnika. No i wyszło takie coś :phi:

A już wkrótce kilka WSK i gwóźdź programu!!  -czyli Jawa 50 typ 20, która to obecnie przypomina motocykl żużlowy ;l:hehe:. Jawa będzie traktowana z nadzwyczajną pieczołowitością, będę pracował przy niej w sterylnych rękawiczkach i w ogóle mam zamiar chuchać, dmuchać i dopieszczać....bo Jawa po pierwsze była pierwszym pojazdem spalinowym, który samodzielnie prowadziłem w wieku 7 lat, a po drugie...Jawa jest nasza, kacikowa, złośnikowa....:oki: ale o tym na razie ciiii....;]

 

21586961_1900758653578384_38177738455509

 

21640773_1900758656911717_48797200016111

 

21640775_1900758650245051_82585626515042

 

21587375_1900758786911704_26406605248400

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję :blush: Fajnie, że się podoba ;]

Nówka to to nie jest...do pełni szczęścia wypadałoby wrzucić jeszcze nowe obręcze kół, ale tego mógłby nie wytrzymać budżet właściciela, a mnie nie stać, by dokładać do tego interesu :hehe:

Felgi są wyczyszczone, lekko przepolerowane, ale trochę na nich widać ślady użytkowania. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 godzin temu, Grzaniec napisał:

Żeby nie śmiecić nowymi wątkami, kontynuuję w tym temacie. Kolejna MZ ETZ 250 zreanimowana. 

 

 

Ja bym jednak proponował zakładanie oddzielnych wątków z nazwą sprzęta w tytule - łatwiej będzie wrócić do pewnych tematów. :ok:

Poza tym - poza Twoimi pracami i KOZMO (Cinka już nie liczę, bo posprzedawał starocie i poszedł w japonię :phi:) niewiele się tu dzieje.

Kto popiera? :phi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

28 minut temu, Pyrekcb napisał:

 

 

Ja bym jednak proponował zakładanie oddzielnych wątków z nazwą sprzęta w tytule - łatwiej będzie wrócić do pewnych tematów. :ok:

Poza tym - poza Twoimi pracami i KOZMO (Cinka już nie liczę, bo posprzedawał starocie i poszedł w japonię :phi:) niewiele się tu dzieje.

Kto popiera? :phi:

A to już jak sobie życzycie...nie chciałem śmiecić i spotkać się z zarzutem, że tworzę wątki jeden pod drugim ;]

Ale oczywiście dostosuję się do głosów większości ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Grzaniec napisał:

A to już jak sobie życzycie...nie chciałem śmiecić i spotkać się z zarzutem, że tworzę wątki jeden pod drugim ;]

Ale oczywiście dostosuję się do głosów większości ;]

 

Jakie "śmiecic"? :phi:

Poczytaj odpowiedzi na Twoje prace i już nie bądź taki skromny. :piwko:

A podział naprawdę będzie lepszy - tytuł tego wątku "Helenka i motorynka", a poza nimi już przewinęły się dwie emzetki, a jeszcze chcesz wski i kaczuchę ładować. :panic:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

45 minut temu, Pyrekcb napisał:

 

 

Ja bym jednak proponował zakładanie oddzielnych wątków z nazwą sprzęta w tytule - łatwiej będzie wrócić do pewnych tematów. :ok:

Poza tym - poza Twoimi pracami i KOZMO (Cinka już nie liczę, bo posprzedawał starocie i poszedł w japonię :phi:) niewiele się tu dzieje.

Kto popiera? :phi:

Ja jestem za, każdy z nich zasługuje na oddzielny wątek :oki:

@Grzaniec posiadasz dużą wiedzę na temat tych sprzętów i może jak każdy będzie oddzielnie to komuś zawsze będzie łatwiej np się Ciebie o coś podpytać, uzyskać poradę. Cenne są takie wątki. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 godzin temu, Grzaniec napisał:

 

21586961_1900758653578384_38177738455509

 

 

 

 

 

 

 

 

No teraz to uderzyłeś w moją czułą strunę :serducha: idealny lakier i chrom jak należy. Prawie że stałbym się posiadaczem dokładnie takiego sprzętu w czerwonym kolorze w drugiej połowie lat 80-tych. Niestety finanse wtedy zadecydowal. A tak z ciekawości o ile to nie tajemnica, ile worków złota za MZ w taki stanie trzeba dać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Tomrad napisał:

A tak z ciekawości o ile to nie tajemnica, ile worków złota za MZ w taki stanie trzeba dać?

 

Ciężko powiedzieć - ceny tych wszystkich PRLów ostatnio zrobiły się dziwne....czasem mam wrażenie, że w sprzedającemu kliknęło się przez przypadek jedno zero za dużo:hehe:. Myślę, że za stan po renowacji w przypadku MZ ETZ trzeba liczyć od 4-5 kpln...do....widzimisię sprzedawcy ;].

Ale ostrzegam!! Pierwsza jazda takim pojazdem może być jak kubeł zimnej wody. Chyba tak było w przypadku właściciela tej 250 :hehe:, który ma nowego fazera. Wcześniej nie jeździł żadnym PRLem ale zazdrościł kolegom w nastoletnich latach. Jak już dosiadł w końcu swojego wyidealizowanego w wyobrażeniach pojazdu, przeżył zdaję się małe rozczarowanie.

A czemu to się trzęsie na wolnych? ..bo to MZ ;]

A to tak słabo przyspiesza? ... to nie Fazer;]

Pominę już, że sądził, że leje się do tego czystą benzynę ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

24 minuty temu, Grzaniec napisał:

 

Ciężko powiedzieć - ceny tych wszystkich PRLów ostatnio zrobiły się dziwne....czasem mam wrażenie, że w sprzedającemu kliknęło się przez przypadek jedno zero za dużo:hehe:. Myślę, że za stan po renowacji w przypadku MZ ETZ trzeba liczyć od 4-5 kpln...do....widzimisię sprzedawcy ;].

 

 

Kwestia definicji "renowacji" - sam robisz, to wiesz. :ok:

Przy zlecaniu prac podwykonawcom (lakier, chromy, renowacja kół, etc.) + zakup gratów, to wspomniana kwota może nie wystarczyć, a gdzie cena za moto czy zarobek? ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, Pyrekcb napisał:

 

Kwestia definicji "renowacji" - sam robisz, to wiesz. :ok:

Przy zlecaniu prac podwykonawcom (lakier, chromy, renowacja kół, etc.) + zakup gratów, to wspomniana kwota może nie wystarczyć, a gdzie cena za moto czy zarobek? ;)

Cena renowacji to jedno, a sprzedaż to drugie. Często renowacja jest droższa od kupna po renowacji - bo wg mnie jak ktoś chce po renowacji, to kupuje bazę do renowacji i albo robi sam albo zleca...np. mnie;]. IMO drogie będą egzemplarze dobrze zachowane w oryginale. A wartość bazy do renowacji + koszt renowacji (nie ważne już czy samodzielnie, czy na zlecenie) to robi się taka kwota, że chyba nie ma chętnych do  jej zapłacenia;]

Wg mnie taka ETZ jest warta po renowacji ok. 4-5 kpln. A że renowacja kosztowała tyle samo....no cóż, życie;]

 

EDIT:

Zapomniałem dodać, że to co napisałem powyżej, to pewnie bzdury, bo ja zasadniczo to się nie znam, zwłaszcza na cenach :hehe:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Dnia 29.09.2017 o 19:48, romano11 napisał:

 

Może myślał, że to wersja z dozownikiem? :phi:

Były takie, to prawda...ale na tyle mało, ze nie podejrzewam właściciela o wiedzę w tym temacie :). A w sumie to chyba nawet 250 takiej nie było.. .150 tak, 251 raczej tak, ale 250...:hmm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.