Igorek Napisano 4 Września 2017 Udostępnij Napisano 4 Września 2017 Witam wszystkich Próbuję zastąpić moją sprzedaną C8 i po raz kolejny zastanawiam się na Galaxym, taki np z 2008r, to będzie zdaje się mk3. Trochę mam doświadczenia z Fordami i o ile dobrze wspominam eksploatację od nowości do 100-150 tys km a zwłaszcza bardzo przyjemnie niskie ceny serwisu to późniejsze pojawiające się z czasem usterki już oznaczały spore wydatki. Dziś oglądałem Galaxy kolegi, więc bez emocji, na spokojnie i uczciwie mi powiedział co i jak. Przymierzyłem się do wnętrza, jest przestronne i to mi się podoba ale jakość plastików i wykończenie filcem odrażają choć sa do przełknięcia. Silnik jaki będzie mnie interesował to 2.0 diesel 140KM. Widzę, że to silnik PSA, coś go boli w budzie Galaxy czy daje radę be problemów? Jak z filtrem czastek, czy jest i jeśli tak to jaki? Co z rdzą? widzę, że podłoga od spodu nie wygląda najlepiej, każdy tak ma? Jak z ładownością samochodu. Mam w zwyczaju ładować jakieś pół tony w bagażnik plus pasażerowie w pierwszym i drugim rzędzie. Nie rozleci się fordzik od takiej eksploatacji? Da się jakoś wzmocnić zawiechę? Co to za skrzynia powershift czy jakoś tak? Jakie ma wady, co się może zepsuć i ile kosztuje ewentualna naprawa? Czy światła dobrze świecą czy szukać np koniecznie wersji z ksenonami? Bardzo ważne dla mnie pytanie: ile to pali na autostradzie przy 120km/h? Interesuje mnie realna wartość z dystrybutora przy tempomacie ustawionym na taką wartość. Jakieś typowe usterki? Czego szukać a czego unikać? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AstraC Napisano 5 Września 2017 Udostępnij Napisano 5 Września 2017 Ford Galaxy 2.0TDCI MMT6 225kkm, mam od 150kkm. Silnik - rozrząd do wymiany przy 200kkm, razem z paskiem osprzętu i rolką 1kpln komplet, zawalony po sufit (2 dorosłe osoby, 3 dzieci w fotelikach, w bagażniku przyczepka rowerowa, rzeczy na 2 tygodnie dla całej rodziny, graty pod namiot, 2 małe rowerki, na haku 2 dorosłe rowery + jeden mniejszy na platformie, boks z hulajnogami, zabawkami do piasku etc.) przy tempomacie i średniej prędkości ~130km/h pali w granicach 9-9.5l/100km. Wady - pękają rury plastikowe między intercoolerem a kolektorem(250 czy 280zł), siada EGR, zawór sterowania turbo. Nietrwały wydech, oryginał wytrzymał niecałe 4 lata i 150kkm, i rura dochodząca do tylnego tłumika od niego odrdzewiała i była dziura - zamiennik rura + tłumik i montaż 320zł i działa już 4 lata i nie wymaga interwencji. Przy 150kkm zrobiłem amory przód, gdzieś w okolicach 175-180kkm krótkie wahacze tył, i tuleje dużych wahaczy z tyłu. Mam klimę w trzecim rzędzie siedzeń dodatkową (opcja!) i nie polecam, w kółko gniją rurki pod podwoziem, już 4 razy to naprawiałem/spawałem. Same nowe rurki to coś 700-800zł. Zdechły mi zegary (takie z dużym czerwonym wyświetlaczem Convers, wymieniłem na kolorowy Convers+ - fajna sprawa polecam - wymiana 1kpln). Po 55kkm klocki wymieniłem (miał założone nówki jak kupiłem) tarcze jeszcze ok, po tyluż wymieniłem klocki i tarcze tył. Rdzy poza elementem naprawianym raczej nie ma, zgniła wiązka do czujników parkowania tył. Z wyposażenia polecam Convers+ i moduł BT/VC. Radio mam Sony i dźwięk jest poprawny. Generalnie jak szukam jaki inny samochód bym kupił w wieku około 3 lat to jest to też Galaxy MK3 tylko po FL. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Igorek Napisano 5 Września 2017 Autor Udostępnij Napisano 5 Września 2017 Ooo, dzięki Coś wiesz na temat filtra cząstek? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AstraC Napisano 5 Września 2017 Udostępnij Napisano 5 Września 2017 Mój jest 2009r salon PL dlatego DPF'a nie posiada, 2009r z rynku D jak pamiętam już miał fabrycznie. Apropo jakości wnętrza - faktycznie wygląda tandetnie, ale jest funkcjonalne i nie skrzypi, choć jakość mnie wnętrza mnie drażni. 6 i 7 miejsce wygodne, przy okazji jakiś tam bagażnik zostaje. Mimo wad polecam. Aha i przy 217kkm 4 łączniki stabilizatora, reszta się trzyma kupy. Ja będę jeszcze chciał dołożyć aktywny tempomat ACC(przy okazji trzeba HL i system ostrzegania o kolizji), ale to już koszta - same graty do tempomatu to z 1200zł + pompa ESP ze 300-400zł, montaż tego wszystkiego - no cóż trochę kasy trza mieć. Jeszcze a propo modułu BT/VC przed FL nie było języka PL ale jak pamiętam da się wymienić moduł i można mieć wersję PL - koszt używanego 400zł, wymiana P&P. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Igorek Napisano 5 Września 2017 Autor Udostępnij Napisano 5 Września 2017 32 minuty temu, AstraC napisał: Mój jest 2009r salon PL dlatego DPF'a nie posiada, 2009r z rynku D jak pamiętam już miał fabrycznie. Apropo jakości wnętrza - faktycznie wygląda tandetnie, ale jest funkcjonalne i nie skrzypi, choć jakość mnie wnętrza mnie drażni. 6 i 7 miejsce wygodne, przy okazji jakiś tam bagażnik zostaje. Mimo wad polecam. Aha i przy 217kkm 4 łączniki stabilizatora, reszta się trzyma kupy. Ja będę jeszcze chciał dołożyć aktywny tempomat ACC(przy okazji trzeba HL i system ostrzegania o kolizji), ale to już koszta - same graty do tempomatu to z 1200zł + pompa ESP ze 300-400zł, montaż tego wszystkiego - no cóż trochę kasy trza mieć. Jeszcze a propo modułu BT/VC przed FL nie było języka PL ale jak pamiętam da się wymienić moduł i można mieć wersję PL - koszt używanego 400zł, wymiana P&P. Siedziałem w trzecim rzędzie i muszę przyznać, że da się tam podróżować nawet dorosłemu, to duży plus. Bardzo też spodobały mi się rozkładane fotele w drugim rzędzie, bardzo fajna pozycja półleżąca. Z przodu u pasażera jakoś mało miejsca na stopy ale poza tym bardzo obszernie. Jak z diagnostyką komputerową, da się zrobić jakoś łatwo czy specjalne kable programy itp? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AstraC Napisano 5 Września 2017 Udostępnij Napisano 5 Września 2017 5 minut temu, Igorek napisał: Siedziałem w trzecim rzędzie i muszę przyznać, że da się tam podróżować nawet dorosłemu, to duży plus. Bardzo też spodobały mi się rozkładane fotele w drugim rzędzie, bardzo fajna pozycja półleżąca. Z przodu u pasażera jakoś mało miejsca na stopy ale poza tym bardzo obszernie. Jak z diagnostyką komputerową, da się zrobić jakoś łatwo czy specjalne kable programy itp? Pytanie co masz na myśli mówiąc o diagnostyce? Są jakieś FORScany itp. ale i zwykły ELM327 Torque na Androidzie błędy odczyta i usunie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Igorek Napisano 5 Września 2017 Autor Udostępnij Napisano 5 Września 2017 22 minuty temu, AstraC napisał: Pytanie co masz na myśli mówiąc o diagnostyce? Są jakieś FORScany itp. ale i zwykły ELM327 Torque na Androidzie błędy odczyta i usunie. no to wystarczająco. W Citroenie specjalny kabel, specjalny program a podczas instalowania brakuje tylko wypowiadania zaklęć aby wszystko przebiegło pomyślnie. Kiedyś słyszałem, że ktoś tam miał problem z diagnostyką Forda bo specjalny kabelek za 600zł musiał być. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AstraC Napisano 5 Września 2017 Udostępnij Napisano 5 Września 2017 Teraz, Igorek napisał: no to wystarczająco. W Citroenie specjalny kabel, specjalny program a podczas instalowania brakuje tylko wypowiadania zaklęć aby wszystko przebiegło pomyślnie. Kiedyś słyszałem, że ktoś tam miał problem z diagnostyką Forda bo specjalny kabelek za 600zł musiał być. Wiesz Torque to tylko silnik, tego nie testowałem: https://play.google.com/store/apps/details?id=forderror.forddtc.elm327.fordtroublecode.oht.fordscan.fordsysscan&hl=pl Te ludzie sprawdzali: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.astech.forscanlite&hl=pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Igorek Napisano 5 Września 2017 Autor Udostępnij Napisano 5 Września 2017 Nie ma źle Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ArekMiz Napisano 6 Września 2017 Udostępnij Napisano 6 Września 2017 Apropos skrzyni PowerShift to są różne opinie. W każdym razie z dieslem jest mniej problemów, z benzynami więcej, bo podobno skrzynia ta nie lubi wysokich obrotów (dlatego podobno Ford w nowszych modelach do benzyn daje automat klasyczny). W każdym razie ja mam PS z benzyną 2,0eb w S-Maxie i jestem zadowolony. Pamiętać trzeba jednak o wymianie oleju co 60kkm i jest na to specjalna procedura. :-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Igorek Napisano 6 Września 2017 Autor Udostępnij Napisano 6 Września 2017 3 godziny temu, ArekMiz napisał: Apropos skrzyni PowerShift to są różne opinie. W każdym razie z dieslem jest mniej problemów, z benzynami więcej, bo podobno skrzynia ta nie lubi wysokich obrotów (dlatego podobno Ford w nowszych modelach do benzyn daje automat klasyczny). W każdym razie ja mam PS z benzyną 2,0eb w S-Maxie i jestem zadowolony. Pamiętać trzeba jednak o wymianie oleju co 60kkm i jest na to specjalna procedura. :-) No to 3 pytania: Ile kosztuje naprawa sprzęgła lub całej skrzyni gdyby zaszła potrzeba? Czy jest możliwe że usterka spowoduje zatrzymanie samochodu i konieczność lawety czy może jednak da się jakoś dojechać? Jak wypada jej porównanie z manualem i klasycznym automatem? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ArekMiz Napisano 6 Września 2017 Udostępnij Napisano 6 Września 2017 Manual - nie ma co porównywać. Z klasycznym automatem... hmmm nie mam zdania. Klasyczny miałem w Scenicu (AL4/DP0) - i jeden i drugi dla mnie są OK. Oczywiście w necie będzie pewnie o wyższości jednych świąt nad drugimi - dla mnie największą zaletą jest odpoczynek prawej ręki i lewej nogi. A awarie? Może się sypnąć całościowo i wtedy laweta, a może wysiąść któreś sprzęgło i wtedy będzie co drugi bieg. Naprawy... hmmm... jak się wejdzie na forum Forda to można poczytać o różnych naprawach, choć moim zdaniem nie są one w 100% dobrze opisane/udokumentowane: ktoś, gdzieś coś tam naprawił... Ceny podają różne: od 3 kpln za wymianę zespołu sprzęgieł do 17 kpln za wymianę skrzyni w ASO. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Igorek Napisano 6 Września 2017 Autor Udostępnij Napisano 6 Września 2017 Godzinę temu, ArekMiz napisał: Manual - nie ma co porównywać. Z klasycznym automatem... hmmm nie mam zdania. Klasyczny miałem w Scenicu (AL4/DP0) - i jeden i drugi dla mnie są OK. Oczywiście w necie będzie pewnie o wyższości jednych świąt nad drugimi - dla mnie największą zaletą jest odpoczynek prawej ręki i lewej nogi. A awarie? Może się sypnąć całościowo i wtedy laweta, a może wysiąść któreś sprzęgło i wtedy będzie co drugi bieg. Naprawy... hmmm... jak się wejdzie na forum Forda to można poczytać o różnych naprawach, choć moim zdaniem nie są one w 100% dobrze opisane/udokumentowane: ktoś, gdzieś coś tam naprawił... Ceny podają różne: od 3 kpln za wymianę zespołu sprzęgieł do 17 kpln za wymianę skrzyni w ASO. W moim przypadku będzie anglik czyli potencjalnie odpada odwieczny dylemat na rondzie- dobrać odpowiedni bieg czy dbać o prawidłową sygnalizację kierunkowskazami Jeszcze taka ważna sprawa: ciągam czasem przyczepę, tak do 1400kg. Czy ta skrzynia daje radę z takim obciążeniem czy może lepiej nie testować do tego stopnia? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ArekMiz Napisano 6 Września 2017 Udostępnij Napisano 6 Września 2017 Niestety tak ciężkiej przyczepy nie ciągałem, zwykłą towarową taką ok 700 kg a i owszem - bez problemu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.