Skocz do zawartości

jaki olej ??


piotr0128

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Od niedawna jestem w posiadaniu pięknej cromy :)  Zbliża się serwis olejowy, a w związku z tym, że jest to moje pierwsze auto z dpf nie za bardzo wiem jaki olej wlać. Nigdy nie zwracałem uwagi czy olej jest niskopopiołowy. Poprzedni właściciel ostatnio zalewał olejem Castrol Edge Turbo Diesel. Może ktoś coś poleci, podpowie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj.

Olej musi mieć normę ACEA C2 lub C3, dodatkowo dobrze gdyby był przeznaczony do silników diesla. Fiat zaleca olej Selenia WR Pure Energy 5w30, z tańszych i dobrych mogę polecić Total INEO ECS, z droższych i bardzo dobrych Millers Oils EE 5w30 C3 z technologią NanoDrive.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 10.09.2017 o 00:03, dextus napisał:

Od 30 tys. km leję MOTUL 8100 X-CLEAN C3 5W-40 i jestem zadowolony :)

Też go leje to bardzo dobry olej jeśli ma się DPF... Jeśli nie ma DPF-a to nie jest już taki dobry bo niema tyle dodatków przeciw-zużyciowych ( jest za czysty ogólnie mówiąc  i max 10 tys km wymiana)...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 godziny temu, jaro190 napisał:

trochę Lisek nie rozumie twojej wypowiedzi, skoro olej jest niskopopiołowy to i do auta bez dpf jest ok i nie widzę sensu skracać interwału wymiany o 5 tyś km

Nie do końca tak jest... Oleje nisko popiołowe C1...C2..C-3..C-4..C-5 nie mają tyle dodatków "antyzużyciowych" jak oleje które nie sa do DPF-ów...  Nie jestem w tej tematyce ekspertem więc odsyłam do ludzi którzy się na tym znają dużo lepiej.. ;)

Innym słowem zgodnie z ta teorią najnowsze i najbardziej zaawansowane oleje  do najnowszych Diesli z zaawansowanymi systemami oczyszczania spalin nie są tak dobre jak by się nam wydawało.. :ogien:. Jest tak dlatego, że te dodatki zmniejszające tarcie i zużycie bardzo szkodzą katalizatorom i systemom oczyszczania  jak SCR, DPF,.. więc je się juz nie stosuje. Słysze to od ludzi którzy się tym zajmują profesjonalnie więc coś w tym jest... :facepalm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie do końca tak. Oleje pełnopopiołowe doskonale chroniły silniki z poprzedniej epoki i zastosowanie olejów o obniżonej zawartości popiołów do silników starszej generacji, będzie skutkować ich bardzo szybkim zużyciem. Wynika to z innej technologii utwardzania newralgicznych metalowych części sinika, takich jak krzywki wałków rozrządu. W nowoczesnych silnikach wyprodukowanych po 2000 roku i przystosowanych do olejów o obniżonej zawartości popiołów nie ma problemu zwiększonego zużycia, ponieważ procesy technologiczne w trakcie produkcji przewidują zastosowanie nowoczesnych olejów o obniżonej zawartości popiołów. Pradą natomiast jest, że oleje pełnopopiołowe w silnikach nowszej generacji zapewniają nadal trochę lepszą ochronę przed zużyciem, jednak są to niewielkie różnice i stosowanie dobrych jakościowo olejów z obniżoną wartością popiołów nie stanowi obecnie problemu dla życia silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Dnia ‎2017‎-‎09‎-‎17 o 22:41, ABM napisał:

To nie do końca tak. Oleje pełnopopiołowe doskonale chroniły silniki z poprzedniej epoki i zastosowanie olejów o obniżonej zawartości popiołów do silników starszej generacji, będzie skutkować ich bardzo szybkim zużyciem. Wynika to z innej technologii utwardzania newralgicznych metalowych części sinika, takich jak krzywki wałków rozrządu. W nowoczesnych silnikach wyprodukowanych po 2000 roku i przystosowanych do olejów o obniżonej zawartości popiołów nie ma problemu zwiększonego zużycia, ponieważ procesy technologiczne w trakcie produkcji przewidują zastosowanie nowoczesnych olejów o obniżonej zawartości popiołów. Pradą natomiast jest, że oleje pełnopopiołowe w silnikach nowszej generacji zapewniają nadal trochę lepszą ochronę przed zużyciem, jednak są to niewielkie różnice i stosowanie dobrych jakościowo olejów z obniżoną wartością popiołów nie stanowi obecnie problemu dla życia silnika.

No tak ale wyłania się z tego jeden przekaz...

Nowe silniki są dostosowane do mniejszej ilości "dodatków" w olejach bezpopiołowych więc dłużej na nich popracują a stare zdecydowanie krócej bo nie będą miały właściwej ochrony... innym słowem nowe silniki na olejach pełnopopiołowych popracują zdecydowanie dłużej ;] niż na bezpopiołowych  ( oczywiście pomijam wpływ na filtry/katalizatory spalin bo te i tak większość Polaków powycinała już  :facepalm: )

 

A więc reasumując ... po raz kolejny przejdę na inny olej.. ;]  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy później...
Dnia 12.09.2017 o 22:42, Lisek napisał:

Też go leje to bardzo dobry olej jeśli ma się DPF... Jeśli nie ma DPF-a to nie jest już taki dobry bo niema tyle dodatków przeciw-zużyciowych ( jest za czysty ogólnie mówiąc  i max 10 tys km wymiana)...

To ja też się dołożę... Mam 120KM z DPFem i też leje Motula 8100 X-clean... Wymieniam co 30kkm bez dolewek. Nalatane już ponad 320kkm i dalej jeździ.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.