Skocz do zawartości

Nokian WR D3/4 - konkurencja


AstraC

Rekomendowane odpowiedzi

Będę wybierał opony na zimę do Galaxego w rozmiarze 225/50/R17. Samochód lekki nie jest, do tego często jest dopakowany, może jeździć i po Bieszczadach w śnieg (ostatniej zimy tak miałem) i musi pojechać bez problemów. Najchętniej bym wziął WR D4, ale D3 jako starsza jest trochę tańsza więc nie wiem czy na nią nie padnie. Czy jest jakaś konkurencja?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja Ci polecam Nokiany WR A4. Szczerze mówiąc to mnie nawet zachwyciły. Zaskakujące, że choć to zimówki, to są tak samo ciche jak moje letnie Continental Sport Contact5. Pomimo że mam napęd przedni to na śniegu byłem nie do zagięcia. Na Nokianiach zdarzyło mi się jechać przez pół Polski w śnieżycy (tzn. startowałem w w Krynicy w kopnym śniegu, z odcinkiem gdzie świeży śnieg zbierałem zderzakiem, a potem aż do Kielc sypało i na drogach było grubo rozjeżdżonego śniegu) - dały radę. Na mokrym - OK. Na suchym - jak to zimówki.

Generalnie już roumiem, czemu Nokian ma tak dobre opinie jeśli chodzi o zimówki. W zeszłym roku przed zakupem sporo poczytałem i zarówno A3 jak i D3, A4 i D4 miały bardzo dobre recenzje i wyniki testów. Którekolwiek kupisz, będziesz zadowolony :ok:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, Manx napisał:

W zeszłym roku przed zakupem sporo poczytałem i zarówno A3 jak i D3, A4 i D4 miały bardzo dobre recenzje i wyniki testów.

Może dlatego http://moto.pl/MotoPL/1,88389,19695445,nokian-przylapany-na-oszustwie.html ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 godzin temu, shapyr napisał:

"praktyki te stosowano przed 2014 rokiem".  Mnie nie dotknęło - 2016. Ja przy zakupie czytam świeże testy i opinie w necie.

Nie powiem kim jest taki instytut badawczy/ czasopismo, które daje się tak wmanewrować jak dzieciak. Prawidłowa metodologia to jest zakup opon na wolnym rynku, żeby uniknąć spreparowanych opon. 

Generalnie w moim przypadku dobre opinie się potwierdziły :ok: Poprzednim moim faworytem były Bridgestone LM25 - na śniegu i błocie bardzo dobre, na mokrym były powiedzmy że niezłe, ale gorsze niż WR A4, no i były wyraźnie od A4 głośniejsze.

.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Dnia 22.09.2017 o 09:56, Manx napisał:

"praktyki te stosowano przed 2014 rokiem".  Mnie nie dotknęło - 2016. Ja przy zakupie czytam świeże testy i opinie w necie.

Nie powiem kim jest taki instytut badawczy/ czasopismo, które daje się tak wmanewrować jak dzieciak. Prawidłowa metodologia to jest zakup opon na wolnym rynku, żeby uniknąć spreparowanych opon

 

Nie powiem kim jest osoba wypowiadająca takie opinie na temat instytutów badawczych :facepalm:;l

To była powszechna praktyka i sugeruję, że nadal jest, np. w przypadku badania norm Euro. Sprawdź jak to jest w Europie realizowane. Dziwnym trafem w USA mają inne wyniki dla tych samych samochodów i od dawna pojawiają się głosy,  że testy powinny wyglądać inaczej. Zapewniam, że Kolegę takie praktyki dotknęły, tylko nie był ich świadom i dał się wmanewrować jak dzieciak ;];l

 

Co do Nokian D3 vs D4 - D3 miałem, niezła opona, zawsze gdzieś na początku testów, trochę głośna, na mokrym bez rewelacji, D4 kupiłem teraz i jestem ciekaw jakie będą. Są podobno cichsze, krótsza droga hamowania na mokrym. Jak będzie lepsza od wielosezonowych Quatraców czy Vectorów  to pochwalę :)

 

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Dnia 3.10.2017 o 22:10, futrzak napisał:

 

Nie powiem kim jest osoba wypowiadająca takie opinie na temat instytutów badawczych :facepalm:;l

To była powszechna praktyka i sugeruję, że nadal jest, np. w przypadku badania norm Euro. Sprawdź jak to jest w Europie realizowane. Dziwnym trafem w USA mają inne wyniki dla tych samych samochodów i od dawna pojawiają się głosy,  że testy powinny wyglądać inaczej. Zapewniam, że Kolegę takie praktyki dotknęły, tylko nie był ich świadom i dał się wmanewrować jak dzieciak ;];l

 

Co do Nokian D3 vs D4 - D3 miałem, niezła opona, zawsze gdzieś na początku testów, trochę głośna, na mokrym bez rewelacji, D4 kupiłem teraz i jestem ciekaw jakie będą. Są podobno cichsze, krótsza droga hamowania na mokrym. Jak będzie lepsza od wielosezonowych Quatraców czy Vectorów  to pochwalę :)

 

 

 

 

 

Aktualnie się waham nad oponami. Zaryzykuję, że ten cały Nokian wypada bardzo przeciętnie, a ten początek testów to jest na ogół w środku ;] zatem nie wiem skąd powszechne zachwyty nad nim :nie_wiem:

 

Do konkurencji stają Goodyeary UG Performance g1, bo Conti 860 odpadły ze względu na indeks T - wolałbym H, a tu Conti przegina z ceną. 350 zł za 195/50r15 :O

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, bartekm napisał:

Aktualnie się waham nad oponami. Zaryzykuję, że ten cały Nokian wypada bardzo przeciętnie, a ten początek testów to jest na ogół w środku ;] zatem nie wiem skąd powszechne zachwyty nad nim :nie_wiem:

 

No jak na 20 startujących jest 4/5 z najwyższymi notami i adnotacją 'szczególnie polecana' (np. http://www.tyrereviews.co.uk/Article/2015-ADAC-Winter-Tyre-Test-205-55-R16.htm) to chyba nie jest źle. Żeby nie było - nie patrzę ślepo na wyniki testów (bo z nimi jest bardzo różnie, co pokazał np. ADAC i Nokian :no:), ale takiej bardziej niezależne też oceniają je dobrze. 

Co do zachwytów - czytałem te opowieści z mchu i paproci jak to Nokian jest jedyną firmą potrafiącą robić opony zimowe, ale to nie do mnie te bajki :hehe:

 

1 godzinę temu, bartekm napisał:

Do konkurencji stają Goodyeary UG Performance g1, bo Conti 860 odpadły ze względu na indeks T - wolałbym H, a tu Conti przegina z ceną. 350 zł za 195/50r15 :O

 

Spróbuj, może będziesz mógł coś o nich napisać :ok:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 
Spróbuj, może będziesz mógł coś o nich napisać :ok:
Założyłem właśnie WRD4. Na tą chwilę za dużo o nich nie napiszę bo za mało czasu ninęło ale najlepsze jest to że są dużo cichsze od moich letnich Continentali Premium Contact 2.

Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 19.10.2017 o 19:12, futrzak napisał:

 

No jak na 20 startujących jest 4/5 z najwyższymi notami i adnotacją 'szczególnie polecana' (np. http://www.tyrereviews.co.uk/Article/2015-ADAC-Winter-Tyre-Test-205-55-R16.htm) to chyba nie jest źle. Żeby nie było - nie patrzę ślepo na wyniki testów (bo z nimi jest bardzo różnie, co pokazał np. ADAC i Nokian :no:), ale takiej bardziej niezależne też oceniają je dobrze. 

Co do zachwytów - czytałem te opowieści z mchu i paproci jak to Nokian jest jedyną firmą potrafiącą robić opony zimowe, ale to nie do mnie te bajki :hehe:

 

 

Spróbuj, może będziesz mógł coś o nich napisać :ok:

Spróbowałem jednak te GY, ja jeszcze nie jechałem ale żona twierdzi, że są głośniejsze od letnich (jakieś fabryczne Forda) ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, bartekm napisał:

Spróbowałem jednak te GY, ja jeszcze nie jechałem ale żona twierdzi, że są głośniejsze od letnich (jakieś fabryczne Forda) ;)

 

Ja jeszcze Nokian WRD4 nadal nie spróbowałem, bo samochód który będzie w to obuty czeka na wyjazd, a co do głośności - zimowe Klebery były cichsze od letnich Firestone. Żonka bardzo narzekała  po zmianie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 26/10/2017 o 12:18, Novy81 napisał:

Założyłem właśnie WRD4. Na tą chwilę za dużo o nich nie napiszę bo za mało czasu ninęło ale najlepsze jest to że są dużo cichsze od moich letnich Continentali Premium Contact 2.

Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka
 

Taki sam efekt jak u mnie. W poprzednich samochodach miałem zimówki Barum, Kleber, Bridgestone i zawsze po założeniu zimówek było głośniej niż na letnich. Teraz wyszło odwrotnie - zimówki Nokian cichsze niż letnie Continental SC5:bzik: Nie rozumiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taki sam efekt jak u mnie. W poprzednich samochodach miałem zimówki Barum, Kleber, Bridgestone i zawsze po założeniu zimówek było głośniej niż na letnich. Teraz wyszło odwrotnie - zimówki Nokian cichsze niż letnie Continental SC5:bzik: Nie rozumiem.
Chyba te typy tak mają... choć Continental jest dla mnie super oponą to letnich raczej nie kupię. W opisie moich jest 71dB a Nokian 69dB. Głośność tych opon tak mnie irytuje że zastanawiam się nad ich sprzedażą...


Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 26.10.2017 o 12:25, AstraC napisał:

Do mnie jadą 225/50/R17 98V XL. Zobaczymy, jak do tej pory 100% zadowolenia z Nokiana. :ok: D4 oczywiście. ;)

Test jak test ale D4 tylko "befriedigend":

http://www.autobild.de/artikel/winterreifen-test-2017-225-50-r-17-10811081.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, shapyr napisał:

Już dojechały do mnie. Ja do tej pory na produktach Nokiana się nie zawiodłem, zobaczymy co będzie tym razem. :ok: 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja do zakupionego S-Maxa 2 lata temu zakupiłem właśnie chwalone wszędzie Nokiany WR D4. Na zimowe warunki są super. Okazało się jednak dodatkowo, że są bardzo ciche. Tak ciche, że jak po zimie założyłem letnie Nankangi AS1 to aż mi w głowie łupało. 8] Dlatego natychmiast rozpocząłem analizy letnich gum i na kolejny letni sezon zapodałem GY Eagle F1 Ass3. Teraz zarówno zimą jaki i latem mam błogą ciszę... :)

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, ArekMiz napisał:

Ja do zakupionego S-Maxa 2 lata temu zakupiłem właśnie chwalone wszędzie Nokiany WR D4. Na zimowe warunki są super. Okazało się jednak dodatkowo, że są bardzo ciche. Tak ciche, że jak po zimie założyłem letnie Nankangi AS1 to aż mi w głowie łupało. 8] Dlatego natychmiast rozpocząłem analizy letnich gum i na kolejny letni sezon zapodałem GY Eagle F1 Ass3. Teraz zarówno zimą jaki i latem mam błogą ciszę... :)

I potwierdzam są mega ciche! Dodatkowa informacja, samochód mi na nich pali z -1l w stosunku do letnich Nokianów zLine. 8] Bardzo dobrze na suchym, bez problemów na mokrym, dobry komfort - no niech na śniegu i błocie pośniegowym będą dobre to najlepsze opony. :ok:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
21 godzin temu, AstraC napisał:

Żona jechała tylko po lekkim błocie posniegowym, co do reszty pozostaje bez zmian. Ja polecam. :ok:

 

W tym roku to na śniegu i błocie pośniegowym udało mi się tylko "sprawdzić" Vredestein Quatrac 5 - jak przyklejone :hehe:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 26.11.2017 o 14:46, futrzak napisał:

 

W tym roku to na śniegu i błocie pośniegowym udało mi się tylko "sprawdzić" Vredestein Quatrac 5 - jak przyklejone :hehe:

W dzisiejszych warunkach śniegowo-błotnych. Dalej polecam. :oki::ok:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 26.11.2017 o 14:46, futrzak napisał:

 

W tym roku to na śniegu i błocie pośniegowym udało mi się tylko "sprawdzić" Vredestein Quatrac 5 - jak przyklejone :hehe:

Wczoraj wieczorem i w nocy droga WAW Hel, super opony :ok:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, AstraC napisał:

Wczoraj wieczorem i w nocy droga WAW Hel, super opony :ok:

 

Super, ja miałem na samochodzie dokładnie minutę jedno koło. Okazało się, że nakrętki od "letnich felg" tak średnio pasują i znowu mam letnie, a chciałem sprawdzić jak to działa, skoro mam być lepsze od WR D3 :) Nakrętki gdzieś zaginęły ;]:facepalm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 30.11.2017 o 13:26, AstraC napisał:

W dzisiejszych warunkach śniegowo-błotnych. Dalej polecam. :oki::ok:

 

Dzisiaj z radością w końcu się przejechałem na tych Nokianach - cichsze  zdecydowanie od letnich (Vredestein Sportrac 5 / Vredestein Ultrac Cento, muszę sprawdzić dokładnie) , wróciła trakcja i jest fajnie. Niestety zima też zniknęła. W mieście nie ma, na wsi nie ma, na Śląsku też :(:hehe: 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, futrzak napisał:

 

Dzisiaj z radością w końcu się przejechałem na tych Nokianach - cichsze  zdecydowanie od letnich (Vredestein Sportrac 5 / Vredestein Ultrac Cento, muszę sprawdzić dokładnie) , wróciła trakcja i jest fajnie. Niestety zima też zniknęła. W mieście nie ma, na wsi nie ma, na Śląsku też :(:hehe: 

Będziesz zadowolony. Nawet na mokrym zachowują się dobrze. :ok:

PS. Na Vectrze mam Kormorana SnowPro B2 i  na śniegu jeszcze nie bardzo jechałem, ale reszta warunków spoko, nie to co Nokian ale na budżetowe mogą być, tylko głośne są. ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, AstraC napisał:

Będziesz zadowolony. Nawet na mokrym zachowują się dobrze. :ok:

 

Jestem bardzo zadowolony, wczoraj w deszczu trochę po krętych drogach pojeździłem, dzisiaj "potestowałem" na ekspresówce, którą codziennie jeżdżę :hehe::ok:

 

2 godziny temu, AstraC napisał:

PS. Na Vectrze mam Kormorana SnowPro B2 i  na śniegu jeszcze nie bardzo jechałem, ale reszta warunków spoko, nie to co Nokian ale na budżetowe mogą być, tylko głośne są. ;]

 

Jeżeli mam być szczery, to pozbyłbym się tych opon w tempie naddźwiękowym. Hałas to pół biedy, ale fatalne zachowanie na mokrym zdyskwalifikowały te opony na wstępie. Oddałem za darmo gumiarzowi roczne, po może 2kkm. Żonka coś piszczała, że jej samochód "słabo skręca i hamuje" - oczywiście odpowiedziałem jej, że to nie wyścigi i przesadza. Sam wsiadłem któregoś dnia i wręcz się przeraziłem trakcją na mokrym w zakręcie, z hamowaniem też dobrze nie było. Nie zdążyłem kupić kolejnego kompletu (tym razem już wielosezonowych) i żonka  w deszczu nie wyhamowała i wjechała komuś w odwłok. Nie było szybko, tamtemu w zasadzie nic, ale w "żonkowozie" lampa, maska, zderzak, wzmocnienie przednie. Jak samochód wrócił z warsztatu to już czekał nowy komplet opon Apollo Alnac 4G All Season - ciężko mówić o różnicy, to jest przepaść w trakcji, drodze hamowania itd.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 
Jeżeli mam być szczery, to pozbyłbym się tych opon w tempie naddźwiękowym. Hałas to pół biedy, ale fatalne zachowanie na mokrym zdyskwalifikowały te opony na wstępie. Oddałem za darmo gumiarzowi roczne, po może 2kkm. Żonka coś piszczała, że jej samochód "słabo skręca i hamuje" - oczywiście odpowiedziałem jej, że to nie wyścigi i przesadza. Sam wsiadłem któregoś dnia i wręcz się przeraziłem trakcją na mokrym w zakręcie, z hamowaniem też dobrze nie było. Nie zdążyłem kupić kolejnego kompletu (tym razem już wielosezonowych) i żonka  w deszczu nie wyhamowała i wjechała komuś w odwłok. Nie było szybko, tamtemu w zasadzie nic, ale w "żonkowozie" lampa, maska, zderzak, wzmocnienie przednie. Jak samochód wrócił z warsztatu to już czekał nowy komplet opon Apollo Alnac 4G All Season - ciężko mówić o różnicy, to jest przepaść w trakcji, drodze hamowania itd.  
Potwierdzam. Te kormorany to najgorszy twór jaki mógł powstać. Pozbyłem się rocznych ( kupiłem z autem ) bo na mokrym tragedia.

Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 28.10.2017 o 19:27, bartekm napisał:

Spróbowałem jednak te GY, ja jeszcze nie jechałem ale żona twierdzi, że są głośniejsze od letnich (jakieś fabryczne Forda) ;)

Mailem UG7 i one byly strasznie glosne trzymaly jak wsciekle ale zabkowaly. Nokian poprzedni model mnie zawiodl prowadzeniem na suchej. Przy hamowaniu z wyzszej predkosci samochod myszkowal.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 godzin temu, wujekcybul napisał:

Mailem UG7 i one byly strasznie glosne trzymaly jak wsciekle ale zabkowaly. Nokian poprzedni model mnie zawiodl prowadzeniem na suchej. Przy hamowaniu z wyzszej predkosci samochod myszkowal.

W Fieście mamy GY UG Performance, ja mamu siebie GY 9. Na razi trudno mi się odnieść co lepsze ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
Dnia 7.12.2017 o 09:37, AstraC napisał:

Będziesz zadowolony. Nawet na mokrym zachowują się dobrze. :ok:

 

No to paru ładnych kkm w różnych warunkach - warto było. Sucho, mokro, śnieg. Ciche, przewidywalne :ok:

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc później...
Dnia 9.01.2018 o 22:00, futrzak napisał:

 

No to paru ładnych kkm w różnych warunkach - warto było. Sucho, mokro, śnieg. Ciche, przewidywalne :ok:

No więc Galaxy odjechał z Nokianami, a następny samochód będzie również na WR D4. :ok:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy później...

Kleber Krisalp HP3.

Kupiłem bo wcześniej miałem parę lat HP2 i nie narzekałem, poza tym w testach opona dostała najlepsze noty.

Jest bardzo cicha, z tym że wydaje specyficzny dźwięk - ciężko opisać - takie delikatne buczenie. Letnie głośniej szumią na asfalcie, ta cichutko 'buczy'.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.