Skocz do zawartości

Nokian WR D3/4 - konkurencja


AstraC

Rekomendowane odpowiedzi

Czy ja już wstawiałem zdjęcie WR D4 po jednym sezonie? ;]

Tak, te lamelki na brzegach są po prostu wyrwane. 

Obie opony na przedniej osi zużyte identycznie. Tył OK chociaż bardzo mocno wyząbkowany. 

Geometria, zbieżność - OK. Brak luzów w zawieszeniu. Ciśnienie opon zgodnie z zaleceniem producenta. Styl jazdy normalny.

 

Kolejnego roku przełożyłem tył na przód, a na tył dałem nowy komplet. Efekt - przód znów "zjedzony". O co chodzi? ;] 

 

Opona rewelacyjna, genialna bym powiedział, ale nie mam ochoty co roku kupować nowego kompletu na przednią oś.

 

1329574637_Uszkodzonaoponalow.JPG.80705fe1c2c27c9908f787a9463f63c6.JPG

 

Edytowane przez Marcin L.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 20.09.2018 o 12:15, Marcin L. napisał:

Czy ja już wstawiałem zdjęcie WR D4 po jednym sezonie? ;]

Tak, te lamelki na brzegach są po prostu wyrwane. 

Obie opony na przedniej osi zużyte identycznie. Tył OK chociaż bardzo mocno wyząbkowany. 

Geometria, zbieżność - OK. Brak luzów w zawieszeniu. Ciśnienie opon zgodnie z zaleceniem producenta. Styl jazdy normalny.

 

Kolejnego roku przełożyłem tył na przód, a na tył dałem nowy komplet. Efekt - przód znów "zjedzony". O co chodzi? ;] 

 

Opona rewelacyjna, genialna bym powiedział, ale nie mam ochoty co roku kupować nowego kompletu na przednią oś.

Nie jeździsz zbyt często po ostrych krawężnikach?

Różne opony widziałem, ale tak wygryzionych to jeszcze nie.

... a zastanawiam się nad WR D4 do Fiesty od żony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ja już wstawiałem zdjęcie WR D4 po jednym sezonie? default_zlosnik.gif

Tak, te lamelki na brzegach są po prostu wyrwane. 

Obie opony na przedniej osi zużyte identycznie. Tył OK chociaż bardzo mocno wyząbkowany. 

Geometria, zbieżność - OK. Brak luzów w zawieszeniu. Ciśnienie opon zgodnie z zaleceniem producenta. Styl jazdy normalny.

 

Kolejnego roku przełożyłem tył na przód, a na tył dałem nowy komplet. Efekt - przód znów "zjedzony". O co chodzi? default_zlosnik.gif 

 

Opona rewelacyjna, genialna bym powiedział, ale nie mam ochoty co roku kupować nowego kompletu na przednią oś.

 

1329574637_Uszkodzonaoponalow.JPG.80705fe1c2c27c9908f787a9463f63c6.JPG

 

Trafiłeś na tą złą partie z pomylona mieszanka. Koledze zupełnie odpadł bieżnik z krawędzi. Nokian je bez problemu wymienia, potwierdzili to również na fb.

 

Wysłane z mojego VTR-L29 przy użyciu Tapatalka

 

 

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 20.09.2018 o 12:22, Gregs0N napisał:

ciśnienie może zbyt niskie?

 

Ciśnienie było ok.

 

8 godzin temu, Majkiel napisał:

Nie jeździsz zbyt często po ostrych krawężnikach?

 Różne opony widziałem, ale tak wygryzionych to jeszcze nie.

... a zastanawiam się nad WR D4 do Fiesty od żony.

 

Hehe, to samo pytali mechanicy, czy nie jeżdżę po jakichś nietypowych nawierzchniach. Ale nie.

Jedynym podejrzanym miejscem które mi przychodziło do głowy to wyjazd z garażu, często wyjeżdżałem pod górkę po skosie i słyszałem jak opony traciły przyczepność. Ale wtedy raczej zużycie byłoby tylko na jednej oponie i pewnie tylko jednej krawędzi (pochylenie koła).

 

5 godzin temu, akir napisał:

Trafiłeś na tą złą partie z pomylona mieszanka. Koledze zupełnie odpadł bieżnik z krawędzi. Nokian je bez problemu wymienia, potwierdzili to również na fb.

 

Super :) Opony poszły już na śmietnik. :(

Nikt nawet nie wpadł na pomysł żeby to reklamować (że to może być wada fabryczna).

Szukałem też w internecie informacji na ten temat wtedy, ale niestety na nic nie trafiłem.

 

Tak czy siak, nie mam szczęścia do Nokianów.

Kiedyś do Omegi założyłem Nokian H i samochód pływał na drodze w koleinach tak, że strach było się mijać z TIR-ami. 

Teraz te zużycie bieżnika.

Nie wspominając o oszukiwaniu ze składem mieszanki w oponach testowych.

 

Zresztą do innych opon też nie mam szczęścia...

Założyłem Dunlop Sport Bluresponse do obecnego samochodu i kierownica dostała bicia przy niskich prędkościach.

W internecie już znalazłem wzmianki że inni mają ten sam problem.

Mechanicy mówią że da się wyczuć że bieżnik nie jest równy ("faluje" poprzecznie). Będziemy reklamować, zobaczymy jak się sprawa potoczy.

 

Edytowane przez Marcin L.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Dnia 22.09.2018 o 03:21, akir napisał:

Trafiłeś na tą złą partie z pomylona mieszanka. Koledze zupełnie odpadł bieżnik z krawędzi. Nokian je bez problemu wymienia, potwierdzili to również na fb.

 

Wysłane z mojego VTR-L29 przy użyciu Tapatalka

 

 

 

Możesz podać jakiś link? Zależy mi na informacji jakiej konkretnie partii dotyczy ta wada.

 

Dnia 22.09.2018 o 23:58, AstraC napisał:

@Marcin L. mam drugi komplet i bez takich efektów. A miałem je również w Galaxym.

A jakie są daty produkcji jednego i drugiego kompletu?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 godzin temu, mati_lecha napisał:

A jakie są daty produkcji jednego i drugiego kompletu?

 

Jedne to gdzieś 2017 rok, pierwsze 6 miesięcy, opchnąłem furę to nie wiem. Drugie to końcówka 2017 roku. Jedne i drugie jak pamiętam z Finlandii.

Dodatkowo miałem Nokiany WR D2 i był również ok. Miałem też WR A3, ale gorsze na kopnym śniegu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 20.09.2018 o 12:15, Marcin L. napisał:

Czy ja już wstawiałem zdjęcie WR D4 po jednym sezonie? ;]

Tak, te lamelki na brzegach są po prostu wyrwane. 

Obie opony na przedniej osi zużyte identycznie. Tył OK chociaż bardzo mocno wyząbkowany. 

Geometria, zbieżność - OK. Brak luzów w zawieszeniu. Ciśnienie opon zgodnie z zaleceniem producenta. Styl jazdy normalny.

 

Kolejnego roku przełożyłem tył na przód, a na tył dałem nowy komplet. Efekt - przód znów "zjedzony". O co chodzi? ;] 

 

Opona rewelacyjna, genialna bym powiedział, ale nie mam ochoty co roku kupować nowego kompletu na przednią oś.

 

1329574637_Uszkodzonaoponalow.JPG.80705fe1c2c27c9908f787a9463f63c6.JPG

A Twoje z którego roku, albo z którego tygodnia były, że tak się wytarły?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, mati_lecha napisał:

A Twoje z którego roku, albo z którego tygodnia były, że tak się wytarły?

 

Pierwszy komplet kupiłem w październiku 2015, jedna z nich jest widoczna na zdjęciu (po jednym sezonie).

Dwie kolejne w październiku 2016. Nie pamiętam jaki jest stan tych z 2016 (będę w garażu przy okazji to sprawdzę).

 

Edytowane przez Marcin L.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

a wrzuce 5 groszy do watku z WR D4 

kupiłem w 2015 nowy komplet, 2 pierwsze zimy w porządku ale śniegu było jak na lekarstwo. 3 zima opony zdrewniały, zauważalna utarta przyczepności  ale ponieważ śniegu było znowu mało bez problemu przejeździłem. 4 zima troche sniegu widziały, trzymanie na białym dramat, na suchym podobnie. Identycznie powyrywane boki jak u kolegi na zdjęciu wyżej. Takie same objawy miał też kumpel zza biurka. Tak samo powydzierał brzegi. Dla mnie nokian skończył sie na kill em all ;) 
A tak poważnie mimo wszystko uważam ze opona z grupy premium jak ja pozycjonują powinna trzymac troche wyższy poziom tym bardziej ze najtańsza nie jest. Osobiście nigdy wiecej do nokiana nie podejde co potwierdzają moje i innych opinie 

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ło matko - WRD4, są nie pamiętam z którego roku (pewnie 2017), ale zrobiły może z 5kkm wcześniej. Założyłem po 2 latach i jest bardzo dobrze. Co dalej nie wiem - są jeszcze ciche i przyczepne, nic nie powyrywało. Podejrzewam, że jak większość opon premium, po tym sezonie będą się nadawały do utylizacji, ponieważ na mokrym będą sanki. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, futrzak napisał:

Ło matko - WRD4, są nie pamiętam z którego roku (pewnie 2017), ale zrobiły może z 5kkm wcześniej. Założyłem po 2 latach i jest bardzo dobrze. Co dalej nie wiem - są jeszcze ciche i przyczepne, nic nie powyrywało. Podejrzewam, że jak większość opon premium, po tym sezonie będą się nadawały do utylizacji, ponieważ na mokrym będą sanki. 

Jak dla mnie takie opony, to żadne premium.  To badziewium. :out:

 

p.s.

Wiem, że tak teraz to wygląda, ale to już przesada. Bardziej premium w tej sytuacji będzie Dębica.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, mati_lecha napisał:

Jak dla mnie takie opony, to żadne premium.  To badziewium. :out: 

 

Taka rzeczywistość, ja nie narzekam. Dziwnym trafem różne rzeczy się tym premium trafiają. 

 

1 minutę temu, mati_lecha napisał:

p.s.

Wiem, że tak teraz to wygląda, ale to już przesada. Bardziej premium w tej sytuacji będzie Dębica.

 

W życiu. Jednak w zakresie własności jezdnych ten Nokian jest daleko przed Dębicą. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
  • 6 miesięcy później...
W dniu 20.09.2018 o 12:15, Marcin L. napisał:

Czy ja już wstawiałem zdjęcie WR D4 po jednym sezonie? ;]

Tak, te lamelki na brzegach są po prostu wyrwane. 

Obie opony na przedniej osi zużyte identycznie. Tył OK chociaż bardzo mocno wyząbkowany. 

Geometria, zbieżność - OK. Brak luzów w zawieszeniu. Ciśnienie opon zgodnie z zaleceniem producenta. Styl jazdy normalny.

 

Kolejnego roku przełożyłem tył na przód, a na tył dałem nowy komplet. Efekt - przód znów "zjedzony". O co chodzi? ;] 

 

Opona rewelacyjna, genialna bym powiedział, ale nie mam ochoty co roku kupować nowego kompletu na przednią oś.

 

1329574637_Uszkodzonaoponalow.JPG.80705fe1c2c27c9908f787a9463f63c6.JPG

 

Właśnie o tym pisałem w innym temacie o Nokianach WR D3/D4. Mialem to samo w D4. To jest opona na duży śnieg ale jest miekka i tak wygląda jak się jeździ po żwirze. U mnie nie było może aż tak źle ale miejscami były takie wyszarpane miejsca. Ja tylko kawałek jezdze po żwirówce ze 500 m i może dlatego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

56 minutes ago, DamianMig said:

Właśnie o tym pisałem w innym temacie o Nokianach WR D3/D4. Mialem to samo w D4. To jest opona na duży śnieg ale jest miekka i tak wygląda jak się jeździ po żwirze. U mnie nie było może aż tak źle ale miejscami były takie wyszarpane miejsca. Ja tylko kawałek jezdze po żwirówce ze 500 m i może dlatego.

Ja nie wiem co Wy robicie z tymi oponami, miałem D2, D3 i D4 i żadne tak nie wyglądały. D4 co prawda Made In Finland, ale dwa komplety i śmigały elegancko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 godziny temu, AstraC napisał:

Ja nie wiem co Wy robicie z tymi oponami, miałem D2, D3 i D4 i żadne tak nie wyglądały. D4 co prawda Made In Finland, ale dwa komplety i śmigały elegancko.

Pewnie zależy to od rodzaju nawierzchni po której sie jezdzi i temperatury. mnie się zdarza jezdzić na zimówkach i przy 12-14 stopniach co pewnie im nie służy (nie spieszę sie z wymianą). Ale w zeszłym roku miałem już nowe zimówki Continentala i dosłownie nic się z nimi nie stało. Irytuje tylko ich hałasliwosc i nie wiem czy sie nie skuszę w tym roku na szybką zmianę na Alpin. A odnośnie tych Nokianów to poczytajcie opinie na innych forach. Wiele jest takich samych opinii co już powinno dać do myslenia. Może robią na kilku tasmach produkcyjnych albo żeby oszczędzać mają kilka typów mieszanek - lepsze i gorsze. Po tym jak kupiłem nowe turbo BorgWarner które okazało się regenerowaną cześci w fabryce nic już mnie nie zdziwi....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja nie wiem co Wy robicie z tymi oponami, miałem D2, D3 i D4 i żadne tak nie wyglądały. D4 co prawda Made In Finland, ale dwa komplety i śmigały elegancko.
To moje D4 po 4 sezonach (przebieg jakieś 15 tkm)
6820d0f93f208d73360596e3ed841d97.jpg7a92fb9b2e53c624e0d92325a61c57d8.jpgab7555ae9545773c7edf035e26338787.jpg

Wysłane z mojego M2003J15SC przy użyciu Tapatalka

  • Lubię to 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
  • 2 tygodnie później...

No dobra, tak uzupełnię co pisałem prawie 2 lata temu - luty 2021 :) Sezon zimowy 2021-2022 przejeździły, ale już były głośniejsze, mniej komfortowe itd., czym potwierdziły moje ogólne doświadczenia w tej materii. 

Opony wyglądały tak:

IMG_20221015_111714s.jpg.150e1f1847e5765a976d8dec626c427e.jpg

 

Żadnych uszkodzeń, przebieg w sumie niewielki. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 29.12.2022 o 13:53, Poldi napisał(a):

Przy Nokian oby nie Made in Russia i powinny służyć. Podobno głównie z tymi Ruskimi były problemy. 

 

Nie powielaj legend z Internetu - nie ma znaczenia lokalizacja fabryki. 

  • bakłażan 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.