Jump to content

Nokian WR D3/4 - konkurencja


AstraC
 Share

Recommended Posts

Czy ja już wstawiałem zdjęcie WR D4 po jednym sezonie? ;]

Tak, te lamelki na brzegach są po prostu wyrwane. 

Obie opony na przedniej osi zużyte identycznie. Tył OK chociaż bardzo mocno wyząbkowany. 

Geometria, zbieżność - OK. Brak luzów w zawieszeniu. Ciśnienie opon zgodnie z zaleceniem producenta. Styl jazdy normalny.

 

Kolejnego roku przełożyłem tył na przód, a na tył dałem nowy komplet. Efekt - przód znów "zjedzony". O co chodzi? ;] 

 

Opona rewelacyjna, genialna bym powiedział, ale nie mam ochoty co roku kupować nowego kompletu na przednią oś.

 

1329574637_Uszkodzonaoponalow.JPG.80705fe1c2c27c9908f787a9463f63c6.JPG

 

Edited by Marcin L.
Link to comment
Share on other sites

Dnia 20.09.2018 o 12:15, Marcin L. napisał:

Czy ja już wstawiałem zdjęcie WR D4 po jednym sezonie? ;]

Tak, te lamelki na brzegach są po prostu wyrwane. 

Obie opony na przedniej osi zużyte identycznie. Tył OK chociaż bardzo mocno wyząbkowany. 

Geometria, zbieżność - OK. Brak luzów w zawieszeniu. Ciśnienie opon zgodnie z zaleceniem producenta. Styl jazdy normalny.

 

Kolejnego roku przełożyłem tył na przód, a na tył dałem nowy komplet. Efekt - przód znów "zjedzony". O co chodzi? ;] 

 

Opona rewelacyjna, genialna bym powiedział, ale nie mam ochoty co roku kupować nowego kompletu na przednią oś.

Nie jeździsz zbyt często po ostrych krawężnikach?

Różne opony widziałem, ale tak wygryzionych to jeszcze nie.

... a zastanawiam się nad WR D4 do Fiesty od żony.

Link to comment
Share on other sites

Czy ja już wstawiałem zdjęcie WR D4 po jednym sezonie? default_zlosnik.gif

Tak, te lamelki na brzegach są po prostu wyrwane. 

Obie opony na przedniej osi zużyte identycznie. Tył OK chociaż bardzo mocno wyząbkowany. 

Geometria, zbieżność - OK. Brak luzów w zawieszeniu. Ciśnienie opon zgodnie z zaleceniem producenta. Styl jazdy normalny.

 

Kolejnego roku przełożyłem tył na przód, a na tył dałem nowy komplet. Efekt - przód znów "zjedzony". O co chodzi? default_zlosnik.gif 

 

Opona rewelacyjna, genialna bym powiedział, ale nie mam ochoty co roku kupować nowego kompletu na przednią oś.

 

1329574637_Uszkodzonaoponalow.JPG.80705fe1c2c27c9908f787a9463f63c6.JPG

 

Trafiłeś na tą złą partie z pomylona mieszanka. Koledze zupełnie odpadł bieżnik z krawędzi. Nokian je bez problemu wymienia, potwierdzili to również na fb.

 

Wysłane z mojego VTR-L29 przy użyciu Tapatalka

 

 

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Dnia 20.09.2018 o 12:22, Gregs0N napisał:

ciśnienie może zbyt niskie?

 

Ciśnienie było ok.

 

8 godzin temu, Majkiel napisał:

Nie jeździsz zbyt często po ostrych krawężnikach?

 Różne opony widziałem, ale tak wygryzionych to jeszcze nie.

... a zastanawiam się nad WR D4 do Fiesty od żony.

 

Hehe, to samo pytali mechanicy, czy nie jeżdżę po jakichś nietypowych nawierzchniach. Ale nie.

Jedynym podejrzanym miejscem które mi przychodziło do głowy to wyjazd z garażu, często wyjeżdżałem pod górkę po skosie i słyszałem jak opony traciły przyczepność. Ale wtedy raczej zużycie byłoby tylko na jednej oponie i pewnie tylko jednej krawędzi (pochylenie koła).

 

5 godzin temu, akir napisał:

Trafiłeś na tą złą partie z pomylona mieszanka. Koledze zupełnie odpadł bieżnik z krawędzi. Nokian je bez problemu wymienia, potwierdzili to również na fb.

 

Super :) Opony poszły już na śmietnik. :(

Nikt nawet nie wpadł na pomysł żeby to reklamować (że to może być wada fabryczna).

Szukałem też w internecie informacji na ten temat wtedy, ale niestety na nic nie trafiłem.

 

Tak czy siak, nie mam szczęścia do Nokianów.

Kiedyś do Omegi założyłem Nokian H i samochód pływał na drodze w koleinach tak, że strach było się mijać z TIR-ami. 

Teraz te zużycie bieżnika.

Nie wspominając o oszukiwaniu ze składem mieszanki w oponach testowych.

 

Zresztą do innych opon też nie mam szczęścia...

Założyłem Dunlop Sport Bluresponse do obecnego samochodu i kierownica dostała bicia przy niskich prędkościach.

W internecie już znalazłem wzmianki że inni mają ten sam problem.

Mechanicy mówią że da się wyczuć że bieżnik nie jest równy ("faluje" poprzecznie). Będziemy reklamować, zobaczymy jak się sprawa potoczy.

 

Edited by Marcin L.
Link to comment
Share on other sites

Opony z tego co pamiętam to produkcja 2016 lub 2015 były z zła mieszanka. Przedstawiciele nie chcieli rozwiązać problemu, kontakt do sprzedawcy i do nokian polska rozwiązały wątpliwości. Szkoda że je wyrzuciles miałbyś nowki

Wysłane z mojego VTR-L29 przy użyciu Tapatalka

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
Dnia 22.09.2018 o 03:21, akir napisał:

Trafiłeś na tą złą partie z pomylona mieszanka. Koledze zupełnie odpadł bieżnik z krawędzi. Nokian je bez problemu wymienia, potwierdzili to również na fb.

 

Wysłane z mojego VTR-L29 przy użyciu Tapatalka

 

 

 

Możesz podać jakiś link? Zależy mi na informacji jakiej konkretnie partii dotyczy ta wada.

 

Dnia 22.09.2018 o 23:58, AstraC napisał:

@Marcin L. mam drugi komplet i bez takich efektów. A miałem je również w Galaxym.

A jakie są daty produkcji jednego i drugiego kompletu?

 

Link to comment
Share on other sites

20 godzin temu, mati_lecha napisał:

A jakie są daty produkcji jednego i drugiego kompletu?

 

Jedne to gdzieś 2017 rok, pierwsze 6 miesięcy, opchnąłem furę to nie wiem. Drugie to końcówka 2017 roku. Jedne i drugie jak pamiętam z Finlandii.

Dodatkowo miałem Nokiany WR D2 i był również ok. Miałem też WR A3, ale gorsze na kopnym śniegu.

Link to comment
Share on other sites

Dnia 20.09.2018 o 12:15, Marcin L. napisał:

Czy ja już wstawiałem zdjęcie WR D4 po jednym sezonie? ;]

Tak, te lamelki na brzegach są po prostu wyrwane. 

Obie opony na przedniej osi zużyte identycznie. Tył OK chociaż bardzo mocno wyząbkowany. 

Geometria, zbieżność - OK. Brak luzów w zawieszeniu. Ciśnienie opon zgodnie z zaleceniem producenta. Styl jazdy normalny.

 

Kolejnego roku przełożyłem tył na przód, a na tył dałem nowy komplet. Efekt - przód znów "zjedzony". O co chodzi? ;] 

 

Opona rewelacyjna, genialna bym powiedział, ale nie mam ochoty co roku kupować nowego kompletu na przednią oś.

 

1329574637_Uszkodzonaoponalow.JPG.80705fe1c2c27c9908f787a9463f63c6.JPG

A Twoje z którego roku, albo z którego tygodnia były, że tak się wytarły?

Link to comment
Share on other sites

11 minut temu, mati_lecha napisał:

A Twoje z którego roku, albo z którego tygodnia były, że tak się wytarły?

 

Pierwszy komplet kupiłem w październiku 2015, jedna z nich jest widoczna na zdjęciu (po jednym sezonie).

Dwie kolejne w październiku 2016. Nie pamiętam jaki jest stan tych z 2016 (będę w garażu przy okazji to sprawdzę).

 

Edited by Marcin L.
Link to comment
Share on other sites

2 godziny temu, akir napisał:

Szukałem odpowiedzi na fp na fb, za dużo postów tam jest. Informacji publicznej nigdzie nie znalazłem, jedynie na infolinii nokian oraz w odpowiedzi na fb.

Wysłane z mojego VTR-L29 przy użyciu Tapatalka
 

Dzięki. Zadzwonię :)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

a wrzuce 5 groszy do watku z WR D4 

kupiłem w 2015 nowy komplet, 2 pierwsze zimy w porządku ale śniegu było jak na lekarstwo. 3 zima opony zdrewniały, zauważalna utarta przyczepności  ale ponieważ śniegu było znowu mało bez problemu przejeździłem. 4 zima troche sniegu widziały, trzymanie na białym dramat, na suchym podobnie. Identycznie powyrywane boki jak u kolegi na zdjęciu wyżej. Takie same objawy miał też kumpel zza biurka. Tak samo powydzierał brzegi. Dla mnie nokian skończył sie na kill em all ;) 
A tak poważnie mimo wszystko uważam ze opona z grupy premium jak ja pozycjonują powinna trzymac troche wyższy poziom tym bardziej ze najtańsza nie jest. Osobiście nigdy wiecej do nokiana nie podejde co potwierdzają moje i innych opinie 

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Ło matko - WRD4, są nie pamiętam z którego roku (pewnie 2017), ale zrobiły może z 5kkm wcześniej. Założyłem po 2 latach i jest bardzo dobrze. Co dalej nie wiem - są jeszcze ciche i przyczepne, nic nie powyrywało. Podejrzewam, że jak większość opon premium, po tym sezonie będą się nadawały do utylizacji, ponieważ na mokrym będą sanki. 

Link to comment
Share on other sites

12 godzin temu, futrzak napisał:

Ło matko - WRD4, są nie pamiętam z którego roku (pewnie 2017), ale zrobiły może z 5kkm wcześniej. Założyłem po 2 latach i jest bardzo dobrze. Co dalej nie wiem - są jeszcze ciche i przyczepne, nic nie powyrywało. Podejrzewam, że jak większość opon premium, po tym sezonie będą się nadawały do utylizacji, ponieważ na mokrym będą sanki. 

Jak dla mnie takie opony, to żadne premium.  To badziewium. :out:

 

p.s.

Wiem, że tak teraz to wygląda, ale to już przesada. Bardziej premium w tej sytuacji będzie Dębica.

Link to comment
Share on other sites

1 minutę temu, mati_lecha napisał:

Jak dla mnie takie opony, to żadne premium.  To badziewium. :out: 

 

Taka rzeczywistość, ja nie narzekam. Dziwnym trafem różne rzeczy się tym premium trafiają. 

 

1 minutę temu, mati_lecha napisał:

p.s.

Wiem, że tak teraz to wygląda, ale to już przesada. Bardziej premium w tej sytuacji będzie Dębica.

 

W życiu. Jednak w zakresie własności jezdnych ten Nokian jest daleko przed Dębicą. 

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
  • 6 months later...
W dniu 20.09.2018 o 12:15, Marcin L. napisał:

Czy ja już wstawiałem zdjęcie WR D4 po jednym sezonie? ;]

Tak, te lamelki na brzegach są po prostu wyrwane. 

Obie opony na przedniej osi zużyte identycznie. Tył OK chociaż bardzo mocno wyząbkowany. 

Geometria, zbieżność - OK. Brak luzów w zawieszeniu. Ciśnienie opon zgodnie z zaleceniem producenta. Styl jazdy normalny.

 

Kolejnego roku przełożyłem tył na przód, a na tył dałem nowy komplet. Efekt - przód znów "zjedzony". O co chodzi? ;] 

 

Opona rewelacyjna, genialna bym powiedział, ale nie mam ochoty co roku kupować nowego kompletu na przednią oś.

 

1329574637_Uszkodzonaoponalow.JPG.80705fe1c2c27c9908f787a9463f63c6.JPG

 

Właśnie o tym pisałem w innym temacie o Nokianach WR D3/D4. Mialem to samo w D4. To jest opona na duży śnieg ale jest miekka i tak wygląda jak się jeździ po żwirze. U mnie nie było może aż tak źle ale miejscami były takie wyszarpane miejsca. Ja tylko kawałek jezdze po żwirówce ze 500 m i może dlatego.

Link to comment
Share on other sites

56 minutes ago, DamianMig said:

Właśnie o tym pisałem w innym temacie o Nokianach WR D3/D4. Mialem to samo w D4. To jest opona na duży śnieg ale jest miekka i tak wygląda jak się jeździ po żwirze. U mnie nie było może aż tak źle ale miejscami były takie wyszarpane miejsca. Ja tylko kawałek jezdze po żwirówce ze 500 m i może dlatego.

Ja nie wiem co Wy robicie z tymi oponami, miałem D2, D3 i D4 i żadne tak nie wyglądały. D4 co prawda Made In Finland, ale dwa komplety i śmigały elegancko.

Link to comment
Share on other sites

23 godziny temu, AstraC napisał:

Ja nie wiem co Wy robicie z tymi oponami, miałem D2, D3 i D4 i żadne tak nie wyglądały. D4 co prawda Made In Finland, ale dwa komplety i śmigały elegancko.

Pewnie zależy to od rodzaju nawierzchni po której sie jezdzi i temperatury. mnie się zdarza jezdzić na zimówkach i przy 12-14 stopniach co pewnie im nie służy (nie spieszę sie z wymianą). Ale w zeszłym roku miałem już nowe zimówki Continentala i dosłownie nic się z nimi nie stało. Irytuje tylko ich hałasliwosc i nie wiem czy sie nie skuszę w tym roku na szybką zmianę na Alpin. A odnośnie tych Nokianów to poczytajcie opinie na innych forach. Wiele jest takich samych opinii co już powinno dać do myslenia. Może robią na kilku tasmach produkcyjnych albo żeby oszczędzać mają kilka typów mieszanek - lepsze i gorsze. Po tym jak kupiłem nowe turbo BorgWarner które okazało się regenerowaną cześci w fabryce nic już mnie nie zdziwi....

Link to comment
Share on other sites

Ja nie wiem co Wy robicie z tymi oponami, miałem D2, D3 i D4 i żadne tak nie wyglądały. D4 co prawda Made In Finland, ale dwa komplety i śmigały elegancko.
To moje D4 po 4 sezonach (przebieg jakieś 15 tkm)
6820d0f93f208d73360596e3ed841d97.jpg7a92fb9b2e53c624e0d92325a61c57d8.jpgab7555ae9545773c7edf035e26338787.jpg

Wysłane z mojego M2003J15SC przy użyciu Tapatalka

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.