Skocz do zawartości

Pojeździłem F36


kaczorek79

Rekomendowane odpowiedzi

Taka tam mała przejażdżka nowym 430i Gran Coupe Xdrive. Auto zachwyca wyglądem, było całe w pakiecie M-Performance, przyjemnie się siedzi w środku, dobrze się prowadzi, jak na BMW przystało, choć porównując do mojej e46, to zachwytu nie ma. Co mnie urzekło, to skrzynia biegów, naprawdę szybka, choć jedno zmulenie wyczułem, ale generalnie dobrze dobrane przełożenia, bardzo długi ósmy bieg. Silnik mocą nie zachwyca, pomimo ponad 250 KM, nie czuć tak bardzo dynamiki. W trybie komfort jest dobrze, bardzo cicho i przyjemnie, dopóki obroty są poniżej 3 krpm, gorzej robi się po dodaniu gazu, gdy zwiększymy trochę obroty słychać mało przyjemny warkot czterocylindrowca i czuć wibracje pochodzące od silnika. Zdecydowanie lepszym wyborem jest tryb sport, bo przynajmniej dźwięki (chyba z głośników) zagłuszają ten warkot, co nie zmienia faktu, że na sporcie poziom hałasu jest wyższy, ale chyba wolałbym głośniej, a przyjemniej.  Na plus na pewno spalanie, przejechałem około 60 km i komputer pokazał średnią 8,5/100, a było trochę po mieście, było trochę pod 150 km/h. 

Podsumowując, nie zachwyca, jeżeli auto ma kosztować ćwierć miliona. Żeby aż taki skok do przodu był porównując z 14 lat starszą e46, to nie powiem, a na pewno nie pod względem jakości prowadzenia, czy komfortu. Kwestia dynamiki to już sprawa wyboru silnika, a 170KM w starym 6cyl. daje zbliżone odczucia, jak 258KM w nowym 4cyl. z turbo.

20170909_133341.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, kaczorek79 napisał:

 

Podsumowując, nie zachwyca, jeżeli auto ma kosztować ćwierć miliona. Żeby aż taki skok do przodu był porównując z 14 lat starszą e46, to nie powiem, a na pewno nie pod względem jakości prowadzenia, czy komfortu. Kwestia dynamiki to już sprawa wyboru silnika, a 170KM w starym 6cyl. daje zbliżone odczucia, jak 258KM w nowym 4cyl. z turbo.

 

 

Też byłem na MPerformance, z pół roku temu, jeździłem M135i. Odczucia identyczne, albo nieładny warkot, albo przyjemny dźwięk ale z głośnika. Twardo, sztywno, no ale po to to auto jest stworzone. Na pewno nie dla mnie. 

Porównując F31 którym jeździłem później tego samego dnia do E39 - mimo 15 lat nie czuć dużej różnicy, a w wyciszeniu wręcz na minus. 

Skrzynia automat rewelacja, moja to jak śpiąca królewna przy tej, spalanie 320d też świetne, ale jednak ja kupuję markę premium dla ciszy i porządnego wykończenia, tej ciszy zabrakło... 

 

Nie zmienia to faktu, że gdyby mnie było stać na nowe za gotówkę, tak jak na E39, to kupiłbym nowe. Dla świętego spokoju. Choć pewnie wolałbym kupić flotowe, podstawowe 518d niż 320d na lekkim wypasie. W 5er jest jednak cicho.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie sa takie sluzbowe w firmie. Ale, ze budzet na auto jest mniejszy nie sa to wersje M czy z innymi pakietami. Kolezanka ma 430 i jezdzi to pieknie ja bylem zachwycony. 318 co mialem to niezla padaka vs te 430. Zaskoczony bylem, ze to ma relatywnie malo KM jak na te osiagi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące później...
Dnia 14.09.2017 o 22:37, kaczorek79 napisał:

Silnik mocą nie zachwyca, pomimo ponad 250 KM, nie czuć tak bardzo dynamiki.

 

Diler dał nam auto z tym motorem zapewniając że fura "jedzie". Była wyposażona w opcjonalnego Akrapovic'a ale ani to nie brzmiało ani nie jechało więc wzięliśmy diesla. :phi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.