Skocz do zawartości

Fiat Bravo 2.0 hgt dymi na niebiesko mocno gdy jadę pod góre i obrotach powyżej 3tyś


mech88

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Mam pytanie co może być przyczyną że Bravo  98r 2.0 20v mocno zaczął dymić na niebiesko przy szybszych zakrętach i stromych podjazdach na wysokich obrotach powyżej tak 3tys obrotów. dodam że przez jakiś czas przez przypadek jechałem z niezakręconym korkiem wlewu oleju ale oleju było jeszcze  dosyć bo kontrolka gasła zaraz po odpaleniu. Co mogło się zepsuć pierścienie? Dodam ze po hamowaniu silnikiem i dodaniu gazu nie kopci, na wolnych tez nie widać dymku a i silnik pracuje równo. Dziekuję za wszelkie sugestie. Czy uszczelka pod głowica może dawać takie objawy ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, volf6 napisał:

To, że kontrolka gaśnie nie znaczy jeszcze, ze jest właściwy stan oleju;]

 

Właściwy niekoniecznie, ale minimalne minimum jest zachowane. Mam znajomą, której kontrolka zapalała się tylko przy podjeżdżaniu pod największe wzniesienie w mieście... :hehe: a na reszcie terenu było OK.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, mech88 napisał:

no ok ale powodem dymienia niski stan oleju nie był co ? olej uzupełniony i dalej to samo. Chyba wyciągnę do próby ten filtr powietrza i sprawdzę 

Możesz wyciągnąć, ale co ma filtr powietrza do dymienia...?!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Witam. Mam pytanie co może być przyczyną że Bravo  98r 2.0 20v mocno zaczął dymić na niebiesko przy szybszych zakrętach i stromych podjazdach na wysokich obrotach powyżej tak 3tys obrotów. dodam że przez jakiś czas przez przypadek jechałem z niezakręconym korkiem wlewu oleju ale oleju było jeszcze  dosyć bo kontrolka gasła zaraz po odpaleniu. Co mogło się zepsuć pierścienie? Dodam ze po hamowaniu silnikiem i dodaniu gazu nie kopci, na wolnych tez nie widać dymku a i silnik pracuje równo. Dziekuję za wszelkie sugestie. Czy uszczelka pod głowica może dawać takie objawy ?
Po prostu silnik ci bierze olej i dymi na niebiesko. Jak jeździsz spokojnie nic się nie dzieje, przy obciążeniu pierścienie puszczają i tyle. Jeździć i się nie przejmować, tylko regularnie sprawdzaj poziom oleju i tyle.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 10/7/2017 o 16:38, vnv_nation napisał:
Dnia 9/16/2017 o 15:24, mech88 napisał:
Witam. Mam pytanie co może być przyczyną że Bravo  98r 2.0 20v mocno zaczął dymić na niebiesko przy szybszych zakrętach i stromych podjazdach na wysokich obrotach powyżej tak 3tys obrotów. dodam że przez jakiś czas przez przypadek jechałem z niezakręconym korkiem wlewu oleju ale oleju było jeszcze  dosyć bo kontrolka gasła zaraz po odpaleniu. Co mogło się zepsuć pierścienie? Dodam ze po hamowaniu silnikiem i dodaniu gazu nie kopci, na wolnych tez nie widać dymku a i silnik pracuje równo. Dziekuję za wszelkie sugestie. Czy uszczelka pod głowica może dawać takie objawy ?

Po prostu silnik ci bierze olej i dymi na niebiesko. Jak jeździsz spokojnie nic się nie dzieje, przy obciążeniu pierścienie puszczają i tyle. Jeździć i się nie przejmować, tylko regularnie sprawdzaj poziom oleju i tyle.

 

Taaak, a potem musze wlaczac obieg wewnetrzny zeby sie nie udusic jadac za takim autem.

 

Napraw silnik albo wymien.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 10.10.2017 o 10:40, t_kucyk napisał:

 

Taaak, a potem musze wlaczac obieg wewnetrzny zeby sie nie udusic jadac za takim autem.

 

Napraw silnik albo wymien.

sęk w tym że od wymiany do wymiany nie musze dolewać oleju bo nie ubywa,  tylko ten jeden raz tak sie stało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.