wawo Napisano 17 Września 2017 Udostępnij Napisano 17 Września 2017 o zerwaniu paska rozrządu było w innym wątku, teraz kwestia taka: brał około 0,2 litra, po naprawie zdecydowanie ponad 0,5 litra. Dalsze obserwacje w toku. Pytanie - czy sytuacja się ustabilzuje (po jakim przebiegu?) i zejdzie po poprzedniego poziomu czy należy się liczyć ze stanem trwałym w tym dużym braniu oleju? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
51cent Napisano 17 Września 2017 Udostępnij Napisano 17 Września 2017 Normalna sytuacja kiedy zrobi się głowicę, a nie ruszy się dołu. Góra jest teraz szczelna i olej idzie przez pierścienie do spalenia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SebeKK Napisano 18 Września 2017 Udostępnij Napisano 18 Września 2017 Gora zrobiona, dol slaby i pierscienie olejowy kaput. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wawo Napisano 22 Września 2017 Autor Udostępnij Napisano 22 Września 2017 Dnia 2017-09-18 o 15:55, SebeKK napisał: Gora zrobiona, dol slaby i pierscienie olejowy kaput. Tego nie wiem, jest poniekąd cisnienie 8,5 bara na 1. cylindrze. W pozostałych poniekąd wciąż około 11. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krzynios Napisano 22 Września 2017 Udostępnij Napisano 22 Września 2017 Dnia 17.09.2017 o 16:07, wawo napisał: o zerwaniu paska rozrządu było w innym wątku, teraz kwestia taka: brał około 0,2 litra, po naprawie zdecydowanie ponad 0,5 litra. Dalsze obserwacje w toku. Pytanie - czy sytuacja się ustabilzuje (po jakim przebiegu?) i zejdzie po poprzedniego poziomu czy należy się liczyć ze stanem trwałym w tym dużym braniu oleju? Może pierścienie się zapiekły. Zastosuj płukankę przy wymianie oleju, może pomoże. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SebeKK Napisano 22 Września 2017 Udostępnij Napisano 22 Września 2017 9 godzin temu, wawo napisał: Tego nie wiem, jest poniekąd cisnienie 8,5 bara na 1. cylindrze. W pozostałych poniekąd wciąż około 11. Tylko zazwyczaj pierscienie kompresyjny moga byc dobre a pierscienie zgarniajace moga byc wytarte lub zapieczone. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ZUBERTO Napisano 23 Września 2017 Udostępnij Napisano 23 Września 2017 Dnia 22.09.2017 o 08:44, wawo napisał: Tego nie wiem, jest poniekąd cisnienie 8,5 bara na 1. cylindrze. W pozostałych poniekąd wciąż około 11. Jak rozumieć to "poniekąd"? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
romano11 Napisano 23 Września 2017 Udostępnij Napisano 23 Września 2017 17 minut temu, ZUBERTO napisał: Jak rozumieć to "poniekąd"? Jak to jak: dosłownie... Cytuj poniekąd «partykuła komunikująca, że wyrażony w zdaniu sąd nie odpowiada dosłownie faktycznemu stanowi rzeczy, ale jest mu w znacznym stopniu bliski czyli autor wziął pod uwagę stopień dokładności ciśnieniomierza. Równie dobrze mógł napisać: około 11 bar, barów czy innych restauracji... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ZUBERTO Napisano 23 Września 2017 Udostępnij Napisano 23 Września 2017 2 godziny temu, romano11 napisał: Jak to jak: dosłownie... czyli autor wziął pod uwagę stopień dokładności ciśnieniomierza. Równie dobrze mógł napisać: około 11 bar, barów czy innych restauracji... Pierwszy raz taka konstrukcję widzę, restauracje, a zwłaszcza bary bym bym zrozumiał Brzmi to jakos dziwnie, ale ja nie polonista. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wawo Napisano 24 Września 2017 Autor Udostępnij Napisano 24 Września 2017 Dnia 2017-09-22 o 09:58, krzynios napisał: Może pierścienie się zapiekły. Zastosuj płukankę przy wymianie oleju, może pomoże. Wygłada to tak: 0,8 litra na około1,5 kkm. Przed zerwaniem pasak a po zrobieniu upg okolice 0,2 l ma 1 kkm. Wydaje mi się, że tendencja malejąca. Zobaczymy. Co do ciśnienia - informacja ustna, pomiar po naprawie głowicy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wawo Napisano 9 Października 2017 Autor Udostępnij Napisano 9 Października 2017 Dnia 2017-09-24 o 17:37, wawo napisał: Wygłada to tak: 0,8 litra na około1,5 kkm. Przed zerwaniem pasak a po zrobieniu upg okolice 0,2 l ma 1 kkm. Wydaje mi się, że tendencja malejąca. Zobaczymy. Co do ciśnienia - informacja ustna, pomiar po naprawie głowicy. Po nasępnych 1,5 kkm spada dalej, choć jescze nie do poziomu pierwotnego. Olej 10W40. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wawo Napisano 11 Grudnia 2017 Autor Udostępnij Napisano 11 Grudnia 2017 Dnia 2017-10-09 o 08:12, wawo napisał: Po nasępnych 1,5 kkm spada dalej, choć jescze nie do poziomu pierwotnego. Olej 10W40. Sytuacja jest taka, że oleju żre koło 0,5 litra na 1/kkm (wydawąlo się, że spadło w okolice 0,3 l/1kkm), natomiast pojawił się kolejny problem: ciśnienie na 1. cylindrze jest graniczne, więc zaczął odpalac za 2. razem (lub wręcz razami kolejnymi). Czyli idzeimy w kierunku niepoprawnej naprawy głowicy? Efektu przed uszkodzeniem nie było. Niewłasciwą naprawę głowicy bez demontazu tejże nie jesteśmy w stanie wykazać czy mylę się? Przejechał ca. 7 kkm od naprawy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 11 Grudnia 2017 Udostępnij Napisano 11 Grudnia 2017 A nie taniej wyjdzie zmienić silnik? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 11 Grudnia 2017 Udostępnij Napisano 11 Grudnia 2017 17 minut temu, rwIcIk napisał: A nie taniej wyjdzie zmienić silnik? Albo dolewac oleju a pozniej I tak zezlomowac za jakis czas... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
iwik Napisano 11 Grudnia 2017 Udostępnij Napisano 11 Grudnia 2017 47 minut temu, rwIcIk napisał: A nie taniej wyjdzie zmienić silnik? Najtaniej wyjdzie dolawać oleju pewnie. Używany silnik to zagadka. Prawdopodobnie nie będzie w lepszym stanie od obecnego, a za przełożenie zapłaci się więcej niż za wymianę pierścieni w swoim "słupku" (skoro głowica jest zrobiona to albo jest sprawna, albo do poprawienia bezkosztowo jeśli warsztat dał dudy) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 11 Grudnia 2017 Udostępnij Napisano 11 Grudnia 2017 45 minut temu, iwik napisał: Najtaniej wyjdzie dolawać oleju pewnie. Używany silnik to zagadka. Prawdopodobnie nie będzie w lepszym stanie od obecnego, a za przełożenie zapłaci się więcej niż za wymianę pierścieni w swoim "słupku" (skoro głowica jest zrobiona to albo jest sprawna, albo do poprawienia bezkosztowo jeśli warsztat dał dudy) Są firmy specjalizujące się w przekładkach silników. Te do zmiany są różne - dla siebie możesz wybrać lepszy. Ostatnio słyszę od znajomych, że zamiast remontować, przekładają Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 11 Grudnia 2017 Udostępnij Napisano 11 Grudnia 2017 7 minut temu, rwIcIk napisał: Są firmy specjalizujące się w przekładkach silników. Te do zmiany są różne - dla siebie możesz wybrać lepszy. Ostatnio słyszę od znajomych, że zamiast remontować, przekładają Przy odrobinie chęci, jak się robi dla siebie, a nie na sprzedaż, używany silnik można stosunkowo łatwo sprawdzić, gdy stoi na stole. Pomierzyć cylindry, pierścienie (to da pewność właściwej kompresji), zregenerować głowicę w razie potrzeby, sprawdzić wałki... Jeżeli coś jest nie tak - zwracasz sprzedawcy bez problemu. Wszystko da się zrobić na wyciągniętym silniku, w razie potrzeby coś naprawić/wymienić minimalnym kosztem. I cena używanego sprawdzonego i w razie potrzeby zregenerowanego silnika z przekładką często jest niższa, niż reanimacja dotychczasowego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
iwik Napisano 11 Grudnia 2017 Udostępnij Napisano 11 Grudnia 2017 1 godzinę temu, wladmar napisał: Przy odrobinie chęci, jak się robi dla siebie, a nie na sprzedaż, używany silnik można stosunkowo łatwo sprawdzić, gdy stoi na stole. Pomierzyć cylindry, pierścienie (to da pewność właściwej kompresji), zregenerować głowicę w razie potrzeby, sprawdzić wałki... Tak, jeśli masz silnik na miejscu. Ale jak masz go 200km od domu to koszty transportu (i w razie miny, zwrotu) to już ładnych paręset zł. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ZUBERTO Napisano 11 Grudnia 2017 Udostępnij Napisano 11 Grudnia 2017 10 minut temu, iwik napisał: Tak, jeśli masz silnik na miejscu. Ale jak masz go 200km od domu to koszty transportu (i w razie miny, zwrotu) to już ładnych paręset zł. Dodatkowo 200km do silnika to maja ludzie z Wa-wy, Łodzi, Wrocławia czy Krakowa. Jak ja nie dorwalbym silnika w Wa-wie (ok 200km), to przewaznie robi sie juz 500. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orochimaru Napisano 12 Grudnia 2017 Udostępnij Napisano 12 Grudnia 2017 Dnia 11.12.2017 o 08:35, wawo napisał: Niewłasciwą naprawę głowicy bez demontazu tejże nie jesteśmy w stanie wykazać czy mylę się? Pomiar szczelności cylindrów sprężonym powietrzem pozwoli stwierdzić, gdzie jest nieszczelność. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Makar25 Napisano 28 Grudnia 2017 Udostępnij Napisano 28 Grudnia 2017 A co miales zrobione przy gliwicy tylko UPG bo jesli byla kolizjz nawet silą bezwladnosci moglo lekko podgiac zawór. Co do naprawy lub wymiany to nie sprawdzisz silnika na stole bez rozbiórki a kazda rozbiórka to utrata gwarancji. Z drugiej strony naprawa silnika wyjdzie znacznie drozej niz wymiana. Pisze o prawidlowej naprawie a nie polsrodkachWysłane z mojego SM-J530F przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KeyaR Napisano 30 Grudnia 2017 Udostępnij Napisano 30 Grudnia 2017 Mój lanos przy 105kkm miał robioną głowicę i od tego czasu brał 1l oleju na 2kkm. Początkowo lałem co tańsze oleje 10W40, potem przeszedłem na 15W40 (Lotos Gas) a w końcu wlałem 5W40 Lotosa i na tym jeździ (to było ok. 30 kkm temu i wtedy też przestałem wymieniać olej, wymieniam sam filtr oleju x1 w roku). Obecnie ma 230kkm i myślę, że koło listopada 2018 r. auto pójdzie na złom... Moim zdaniem zależy od auta. Jeżeli w miarę świeże i dobrej wartości, to warto naprawić. Jeżeli nie pierwszej świeżości i mało warte, to lać tani olej i jeździć... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
shapyr Napisano 30 Grudnia 2017 Udostępnij Napisano 30 Grudnia 2017 3 godziny temu, KeyaR napisał: Mój lanos przy 105kkm miał robioną głowicę i od tego czasu brał 1l oleju na 2kkm. Początkowo lałem co tańsze oleje 10W40, potem przeszedłem na 15W40 (Lotos Gas) a w końcu wlałem 5W40 Lotosa i na tym jeździ Nie wiem jak Twój Lanos ale mój Matiz oleju 5W40 bierze mniej niż 10W40 czy 15W40. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wawo Napisano 30 Grudnia 2017 Autor Udostępnij Napisano 30 Grudnia 2017 Dnia 12.12.2017 o 20:29, Orochimaru napisał: Pomiar szczelności cylindrów sprężonym powietrzem pozwoli stwierdzić, gdzie jest nieszczelność. OK. O taką odpowiedź mi chodziło. W ten sposób stwierdzimy czy doszło do niepoprawnej naprawy głowicy czy po prostu mamy (niezależnie) eksploatacyjne zużycie któregoś z elementów? Zastanawiam się czy nie dokłada tu jeszcze swoje immobilajzer (pomimo gaśnieciea diody, komp. podaje błąd immo). Przekładka nie wchodzi w grę, samochód jeździ w wariancie optymistycznym do marca, mniej, do wyprzedaży jesienią, w pesymistycznym - dalej. O naprawę głowicy nie prosiłem się - rozsypało się łożysko w pompie wody, zatarcie tejże, rozerwanie paska (40 kkm od wymiany). Silnik ma około/ponad 400 kkm. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KeyaR Napisano 30 Grudnia 2017 Udostępnij Napisano 30 Grudnia 2017 5 godzin temu, shapyr napisał: Nie wiem jak Twój Lanos ale mój Matiz oleju 5W40 bierze mniej niż 10W40 czy 15W40. W pewnym momencie przestałem mierzyc, po prostu dolewam tak do mniej więcej 3/4 kiedy trzeba i dalej, ale rzeczywiście na 5W40 jakby rzadziej dolewam...nie wiem na ile to złudzenie, na ile mniejsze przebiegi. Choć mój brat w Seat Ibiza też zmienił z 10W40 na 5W40 i zauważył zmniejszenie spalania oleju, więc coś może w tym być... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.