Jump to content
sherif

Odnowienie + zabezpieczenie lakieru

Recommended Posts

W samochodzie żony (10 letnim) jest do pomalowania kilka elementów z racji rys (zderzak, drzwi, błotnik,. lusterko), lakiernik ma się za to zabrać za tydz + zrobie regenerację alufelg. Wymyśliłem, że skoro część będzie nowa to można odświeżyć resztę. Chciałbym najpierw czymś przetrzeć ryski i zmatowienia (ala Tempo) + położyć wosk.

Nie zależy mi na efekcie wow, ale bardziej na zabezpieczeniu lakieru przed brudem, aby łatwiej się auto myło. Zwykle myję auto uniwersalnym środkiem Karchera ala piana, szczotka i szampon z woskiem. Ewentualnie myjnie ręczne.

Auto małe, więc chcę to zrobić ręcznie.

Co polecicie do polerowania oraz zabezpieczenia lakieru ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Do polerowania ręcznego według mnie dobry jest: Meguiars ultimate compound, do tego aplikator tri-color, jak się przyłożysz to można uzyskać fajny efekt. Fajnie by było auto glinką wcześniej potraktować ładnie do czyścić itd do tego jakiś twardy wosk na koniec dla zabezpieczenia. Po każdym myciu dla podtrzymania efektu polecam ADBL QD1 czyli quick detailer, daje fajną głębię koloru lub ostatnio spodobał mi się i uważam za jeden z lepszych tego typu produktów ADBL Synthetic Spray Wax, lekko przyciemnia lakier  i auto jest dłużej czyste, mniej kurzu przyciąga, łatwiej się myje. To tak bez wdawania się szczegóły i całą ideologię detailingu. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
19 godzin temu, ancka napisał:

Do polerowania ręcznego według mnie dobry jest: Meguiars ultimate compound, do tego aplikator tri-color, jak się przyłożysz to można uzyskać fajny efekt. Fajnie by było auto glinką wcześniej potraktować ładnie do czyścić itd do tego jakiś twardy wosk na koniec dla zabezpieczenia. Po każdym myciu dla podtrzymania efektu polecam ADBL QD1 czyli quick detailer, daje fajną głębię koloru lub ostatnio spodobał mi się i uważam za jeden z lepszych tego typu produktów ADBL Synthetic Spray Wax, lekko przyciemnia lakier  i auto jest dłużej czyste, mniej kurzu przyciąga, łatwiej się myje. To tak bez wdawania się szczegóły i całą ideologię detailingu. :)

 

Dzięki, właśnie o taką odpowiedź, chodziło :ok:

Czy do polerowania trzeba używać jakiś super szmatek czy wystarczy zwykła ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie musi być specjalna, poprostu mikrofibra, jakaś grubsza będzie łatwiej dotrzeć produkt

Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok zamówiłem graty ze ściereczkami zwykłymi + mikrofibrą w zestawie.

Jak dobrze wyjdzie pochwalę się rezultatem ;)

Jeszcze raz dziękuje !

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pojechałem Lancię  Meguiars ultimate compound i efekt był super, lakier nabrał blasku, widać było głębie.

Mam jedynie problem z woskiem, położyłem na to  FINISH KARE 1000P HI TEMP, korzystając z piankowego aplikatora.

Po odczekaniu ok 15min, zacząłem przecierać mikrofibrą i efekt jest słaby, tzn błyszczy się, ale widać na nim tłuste pociągniecia/smugi ściereczki, jak przejadę prosto - to prosto, jak kółka to kółka. Odczekałem jeszcze z 10min (na opakowaniu jest iinfo o 5-10min) i pojechalem drugi raz ściereczką ale to samo :hmm:

Czyżbym go za dużo nałożył (ściereczka była żółtawa po przecieraniu) czy jeszcze nie wyschł  ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wydaje mi się, że zbyt dużo go nałożyłeś, takie woski naprawdę cienko się nakłada, tak że prawie ich nic widać po nałożeniu, poniżej 5g na auto. Zbyt długo też czekałeś z polerowaniem wosku chyba. Temperatura i wilgotność otoczenia też nie pomagają. Niestety chyba wyjście z tego to częsta zmiana mikrofibry aby była sucha i trzeba to dotrzeć, spolerować. Też mi się to zdażało bo się myśli, że im grubsza warstwa tym lepsza ochrona i efekt. A efekt jest taki, że trzeba się potem narobić aby to dotrzeć. Ciekawe ile poleży na aucie ten wosk. Jak będę pamiętać to kiedyś się przypomnę jak z jego trwałością i efektem. Coś nowego bym spróbowała :)

Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chyba problem był, że nie dałem mu wyschnąć. Rano, nową szmatką poszło szybko.

Jak chcesz mogę użyć pudełko na testy, te moje to chyba na kilka samochodów starczy na wiele lat ;)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Świetnie, fajnie że poszło bez narobienia się. Dziękuję za propozycje, ja już swoje potraktowałam Collinite w tamtym tygodniu i pewnie w tym roku już nie będę dotykać tak konkretnie auta. Też mam go już chyba trzeci rok do dwóch aut a zużyłam może 1/3 8]. Muszę kogoś chyba jeszcze nim obdzielić bo wkońcu się zmarnuje. Drogie są te woski ale naprawdę warto bo są bardzo wydajne. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

w pudełku z woskiem zostawcie aplikator, którym smarowaliście auto dobrze wieczko wciśnijcie, owińcie w worek foliowy i nic Wam nie wyschnie. Prawie 4 lata tak mi służył wosk, nie wysechł, nie popękał, nie pokruszył się:oki:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czy do lakieru w teoretycnie dobrym stanie też polecacie użycie tego Meguiars ultimate compound, czy wystarczy https://allegro.pl/dodo-juice-lime-prime-100ml-cleaner-pod-kazdy-wosk-i7276735566.html ?

Po tych specyfikach glinka ? (jaka?)

Pierwszy samochód jest czerwono-biały i ma 9 lat, drugi jest ciemnoszary i ma 3 miesiące.

Chciałbym położyć wosk, który będzie trwały czy warto zastosować mityczne już  Collinite  czy może coś nowszego?

np. https://mrcleaner.pl/woski-naturalne-carnauba/dodo-juice-blue-velvet-naturalny-wosk-twardy-ciemne-lakiery-30ml?from=also-viewed

lub https://mrcleaner.pl/woski-naturalne-carnauba/soft99-new-scratch-b-d-wosk-wypelnia-rysy-ciemne-lakiery-300g?from=listing

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dnia 1.09.2018 o 16:34, pakuu1 napisał:

Czy do lakieru w teoretycnie dobrym stanie też polecacie użycie tego Meguiars ultimate compound, czy wystarczy https://allegro.pl/dodo-juice-lime-prime-100ml-cleaner-pod-kazdy-wosk-i7276735566.html ?

 

Tak na odległość to ciężko stwierdzić czy lakier jest w teoretycznie dobrym stanie. Umyj i zaświeć chociaż mocną latarką z 1 metra i zrób zdjęcie, wtedy można coś więcej powiedzieć.

UC jest pastą lekkościerną, nie zetniesz tym wiele, a ręcznie to już prawie wcale. Cleaner typu DJ nada się pod wosk, choć większość wosków dłużej siedzi na jałowym lakierze.

Edited by analyzer64

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dnia 7.09.2018 o 23:14, docent11 napisał:

Testowałeś ten produkt? Skoro powłoka z kwarcu jest dużo lepsza a koszt materiału stosunkowo niski, skąd takie wysokie ceny za nałożenie tego specyfiku w firmach detailingowych ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dnia 8.09.2018 o 13:26, analyzer64 napisał:

 

Tak na odległość to ciężko stwierdzić czy lakier jest w teoretycznie dobrym stanie. Umyj i zaświeć chociaż mocną latarką z 1 metra i zrób zdjęcie, wtedy można coś więcej powiedzieć.

UC jest pastą lekkościerną, nie zetniesz tym wiele, a ręcznie to już prawie wcale. Cleaner typu DJ nada się pod wosk, choć większość wosków dłużej siedzi na jałowym lakierze.

Dzięki za odpowiedź, nie chce robić pełnej korekty lakieru tylko nawoskować auto. Zastanawiam się nad zastosowanie glinki przed woskiem i jakiegos wynalazku do usuwania drobnych zarysowań, żeby wydobyć głębie z lakieru.

Share this post


Link to post
Share on other sites
31 minut temu, pakuu1 napisał:

Testowałeś ten produkt? Skoro powłoka z kwarcu jest dużo lepsza a koszt materiału stosunkowo niski, skąd takie wysokie ceny za nałożenie tego specyfiku w firmach detailingowych ?

 

Tego się nie kładzie na lakier w średnim stanie. Z reguły trzeba sporo ściąć lakier, jeśli mówimy o aucie około 10-letnim.

 

29 minut temu, pakuu1 napisał:

Dzięki za odpowiedź, nie chce robić pełnej korekty lakieru tylko nawoskować auto. Zastanawiam się nad zastosowanie glinki przed woskiem i jakiegos wynalazku do usuwania drobnych zarysowań, żeby wydobyć głębie z lakieru.

 

Jeżeli sam wosk, to:

  1. Myjesz auto,
  2. Preparaty do deironizacji (można stosować na całe nadwozie), usuwania owadów,
  3. Myjesz auto
  4. Glinkujesz
  5. Myjesz auto, ale już delikatnie, wystarczy przelecieć i dokładnie spłukać.
  6. Osuszasz
  7. Jedziesz UC z padem tri-color
  8. Myjesz
  9. Osuszasz
  10. Kładziesz cleaner np. AG SRP
  11. Dajesz wosk

 

Jak tylko wosk to możesz pominąć punkty 7,8,9.

 

Poszperaj dokładnie na forum, bo sam kiedyś pytałem o to ;] Kosmetykaaut Ci nie polecę, bo za dużo informacji i człowiek się zniechęci tylko.

Edited by analyzer64

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 godzin temu, pakuu1 napisał:

Testowałeś ten produkt? Skoro powłoka z kwarcu jest dużo lepsza a koszt materiału stosunkowo niski, skąd takie wysokie ceny za nałożenie tego specyfiku w firmach detailingowych ?

Na 2 autach mam od 2 lat i na wosk juz nie spojrzę.Jak masz lakier kiepski to przed korekta i to kosztuje 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.