Skocz do zawartości

Corsa C Z12 XE


jarzab11

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich. Wracam na kącik Opla po bardzo długim czasie :)

 

Wczoraj stałem się posiadaczem Corsy C Z12XE z 2003 roku. Muszę wymienić w tym aucie olej i filtry. Auto jeździ na Mobilu 5W50 i chyba przy tym oleju bym został, chyba że warto coś innego zalać. mamy kogoś na forum, kto handluje takimi rzeczami? Przy okazji jak skasować INSP ;]

 

Drugie pytanie mam odnośnie termostatu. Auto po rozgrzaniu nie trzyma równo 90 stopni. Ten typ tak ma czy to wina termostatu? Ogrzewanie działa normalnie.

 

Trzecia sprawa dotyczy łańcucha rozrządu. Na razie nic nie słychać, auto ma ponoć 113 tys. km i po wnętrzu mogę sądzić że tyle ma. Wystarczy, że zdejmę pokrywę i sprawdzę stopień rozciągnięcia, czy w jakiś inny sposób mogę to zweryfikować?

 

Będę wdzięczny za odpowiedzi :phi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

olej wlej jakiś 5w40  łańcucha  nie  dotykaj  dopóki  na wolnych  obrotach nie  chodzi jak  diesel,  temp powinna być  na pół wskaźnika. 

Odrazu  uszczelnij skrzynkę z bsi i wyjmij  licznik i jego  złącze  popsikaj  kontakt sprayem,  bo  pewnego  ranka się  ździwisz (immobiliser) 

INSP skasujesz chyba  jak  dobrze  pamiętam to wciśnij i trzymaj przycisk na liczniku  i włącz  zapłon. 

P. S. ile  dałeś? 

daj  foto i  link do  ogłoszenia,  bo  porobilem teraz  swoją  i chcę wystawić 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 7.10.2017 o 23:41, technix napisał:

olej wlej jakiś 5w40  łańcucha  nie  dotykaj  dopóki  na wolnych  obrotach nie  chodzi jak  diesel,  temp powinna być  na pół wskaźnika. 

Odrazu  uszczelnij skrzynkę z bsi i wyjmij  licznik i jego  złącze  popsikaj  kontakt sprayem,  bo  pewnego  ranka się  ździwisz (immobiliser) 

INSP skasujesz chyba  jak  dobrze  pamiętam to wciśnij i trzymaj przycisk na liczniku  i włącz  zapłon. 

P. S. ile  dałeś? 

daj  foto i  link do  ogłoszenia,  bo  porobilem teraz  swoją  i chcę wystawić 

Mówisz żeby 5W50 nie zalewać? Nie wiem co autor miał kiedyś na myśli w tym ASO :phi: Co do skrzynki to wczoraj to zrobiłem bo woda się wlewała podczas jazdy  :) Stara uszczelka wywalona + wymontowałem całą skrzynkę i uszczelniłem też na styku karoserii.

 

Do licznika zajrzę, cenna uwaga. Dałem 6800 utargowane z 7300. Uważam, że dałem dużo, ale wydaję mi się że stan w porządku auto w oryginale blacharsko i przyznam, że zadbane.

Ogłoszenie corsa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, technix napisał:

no  ja mam  co prawda lepsze wyposażenie,  instalacje lpg z nową listwą wtryskową i zbiornikiem,  ale niestety  wykwity na tylnej klapie (tylko),  ale  myślę o podobnej cenie. 

Ten Twój  nie wiedzieć czemu  ma zderzak po lifcie. 

 

 

Obydwa zderzaki ma poliftowe a powinny być przed.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 godziny temu, rostex napisał:

Obydwa zderzaki ma poliftowe a powinny być przed.

Na pewno coś się działo blacharsko z przodu bo ma roboczo naprawiony lewy błotnik, klejony uchwyt od lampy i zderzak poprzycierany oraz lakierowane lewe drzwi. Może coś było robione też z tylnym zderzakiem. Reszta auta według miernika wydaje się w oryginale ;] Przez te 14 lat jest to raczej prawdopodobne że miała przygody ;) Poza tym już ktoś pod stacją kolejową poprawił żonie drzwi z drugiej strony, muszę to spolerować. :facepalm:

 

Lifting był w 2003 roku, może ta jest poliftowa?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 godzin temu, technix napisał:

o co ci chodzi? 

a widziałeś corse c  bez  nadkoli??? 

 O co mi chodzi, to chyba wyjaśniają poniższe foty...

a widziałeś corsę C z fabrycznymi nadkolami plastikowymi z tyłu? Za to często gęsto widuję ople (niezależnie od modelu) ze zgnitymi nadkolami tylnymi - OPEL: WIR LEBEN ROST :phi:

 

0028.JPG.f77e260883641bec56d9ed9e6d2e7b23.JPG

 

0035.JPG.919181646a4902c694a470928bf88812.JPG

 

0037.JPG.64c082f7cc23b3fb3ae922be4295df60.JPG

 

0119.JPG.fa97d26f34d9d0ccca07cbcb058f1b56.JPG

 

Ile fabryka zaoszczędziła na kawałku plastikowego nadkola? :facepalm:

O dziwo tylna klapa jest nietknięta, a widuję w okolicy taki sam model z pół rolki taśmy makgajwerki na klapie- nawet kolor pasuje... :hehe:

Od czasu do pory wyskakuje błąd 1616, wychehłał się zewnętrzny mechanizm zmiany biegów, zatarte wycieraczki przedniej szyby to przecież normalne w XXIw, a temu, kto klepnął do produkcji zwykłą stalową czarną śrubę mocującą aku w plastikowym gwincie to powinni zrobić przeszczep mózgu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, technix napisał:

co do nadkola  to  chodziło Ci o WEWNĘTRZNE plastikowe tak? 

 

Może nie wyraziłem się dość precyzyjnie, ale tak: plastikowych opel poskąpił... założyłem poniewczasie, ale mogły być od początku. W okolicy wlewu paliwa (od strony koła, od spodu) niby wszystko ładnie "oblane" gumą, ale to nie wystarczyło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.