Skocz do zawartości

Wymiana uszczelniaczy lag - how to?


Cinek

Rekomendowane odpowiedzi

Robił ktoś samodzielnie? Ja wiele wiele lat temu w Jawie, ale to jak sądzę zupełnie inna epoka motoryzacji, spodziewam sie więc nieco innych rozwiązań.

 

Pacjent - GS 500.

 

Jakieś uwagi, sugestie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, Cinek napisał:

Robił ktoś samodzielnie? Ja wiele wiele lat temu w Jawie, ale to jak sądzę zupełnie inna epoka motoryzacji, spodziewam sie więc nieco innych rozwiązań.

 

Pacjent - GS 500.

 

Jakieś uwagi, sugestie?

Nic trudnego, rozbierz, wymień złóż.

 

Jedyne co mogę poradzić to oprzyrządowanie do mocowania sobie załatw (coś wymyśl, np jakąś nakładkę na imadło), uszczelniacze najlepiej oryginały (zamienniki są kiepskie). Do tego dopasowany olej.

Jak moto dużo śmigane, to warto kupic cały zestaw naprawczy (panewki, oringi).

Wcześniej zapoznaj się koniecznie z instrukcją, napewno znajdziesz coś na youtube

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 19.09.2017 o 16:43, Cinek napisał:

Robił ktoś samodzielnie? Ja wiele wiele lat temu w Jawie, ale to jak sądzę zupełnie inna epoka motoryzacji, spodziewam sie więc nieco innych rozwiązań.

 

Pacjent - GS 500.

 

Jakieś uwagi, sugestie?

 

- nie wyłuskiwać uszczelniacza - ryzyko porysowania lagi. Ale pamiętać o wyciągnięciu drutu blokującego (coś jak seger.

Wbrew pozorom szybciej zrzucić koło, odkręcić mocowanie tłumika olejowego (chyba od spodu) i wysunąć rurę teleskopową z lagi.

 

- natomiast montaż na złożonej ladze, nabijając nowy uszczelniacz przez stary uszczelniacz za pomocą rurki kanalizacyjnej :hehe: szarej dopasowanej do średnicy uszczelniacza.

 

- kupowałem uszczelniacze ARI/ Ariete i byłem zadowolony. Olej lałem Belray.

 

Pamiętać, aby pracować z kluczem dynamometrycznym, aby gwint ośki czy tłumika nie został na śrubie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 19.09.2017 o 16:43, Cinek napisał:

Robił ktoś samodzielnie? Ja wiele wiele lat temu w Jawie, ale to jak sądzę zupełnie inna epoka motoryzacji, spodziewam sie więc nieco innych rozwiązań.

 

Pacjent - GS 500.

 

Jakieś uwagi, sugestie?

 

W tym konkretnym przypadku zrobić sobie klucz - pręt z za kontrowaną na końsu nakrętka M16 ( klucz 24), która trzeba włożyć do środka lagi i zablokować tłumik, żeby sie nie obracał.

Reszta zgodnie z ogólnymi poradnikami internetowymi. 

Nie polecam kapturków przeciwpyłowych Tourmax ( z larssona). Popękały po 4 latach - stare firmy NOK były jak nowe, ale coś mnie podkusiło żeby je wymienić.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.