Skocz do zawartości

Stałe 4x4 - tak czy nie :)


koNik

Rekomendowane odpowiedzi

Będę SWAPował moją Buchankę na OM605 turbo z automatem i przyszedł mi do głowy pewien pomysł aby zamienić skrzynie redukcyjną z dołączanym napędem na przód na skrzynię ze stałym różnicowym rozdziałem prżód + tył i z blokadą. Mogę to bez większych problemów zaimplementować przy okazji SWAPa. Pytanie czy ma to sens? Plus jest taki że będę jechał cały czas na 4x4 także po czarnym. Minus - oczywiście prawdopodobnie większe spalanie, większe opory toczenia etc. Warto czy dać sobie spokój? Docelowe uzytkowanie auta - kamperowo-wyprawowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@koNik Sam doskonale wiesz, że im większa wydumka, tym większe prawdopodobieństwo rozsypki w trasie. Stałe 4x4 przez 80% a może i więcej Twojej wycieczki na wschód byłoby zbędne. Jak sam wspomniałeś, opory, spalanie, większe obciążenie łożysk itp. itd.
Ja to bym raczej pomyślał o standardowym rozwiązaniu czyli RWD+ 4H i 4L, ale może np. z napędem SuperSelect z Pajero II. Fajna sprawa, blokady, możliwość załączania podczas jazdy.
Przybędzie mocy to jakieś ludzkie przełożenia wypadałoby mieć, żeby móc w miarę komfortowo pyrkać w trasie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok w takim razie zostaje dołączany przód

to jeszcze podpytam sie co sądzcie o moim pomyśle żeby zaaplikować automatyczną skrzynię biegów?

Do auta będzie wsadzony silnik OM605 turbo 150KM i teraz opcje są 2:

 

5- biegowy manual z nadbiegiem - lekki i tani

5- biegowy automat również z nadbiegiem - sporo cięższy ale wygoda na trasie podejrzewam o wiele lepsza

 

czy automat mocno pogorszy właściwości przeprawowe auta czy da się z tym żyć? Przyznam że mocno mnie kusi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, koNik napisał:

ok w takim razie zostaje dołączany przód

to jeszcze podpytam sie co sądzcie o moim pomyśle żeby zaaplikować automatyczną skrzynię biegów?

Do auta będzie wsadzony silnik OM605 turbo 150KM i teraz opcje są 2:

 

5- biegowy manual z nadbiegiem - lekki i tani

5- biegowy automat również z nadbiegiem - sporo cięższy ale wygoda na trasie podejrzewam o wiele lepsza

 

czy automat mocno pogorszy właściwości przeprawowe auta czy da się z tym żyć? Przyznam że mocno mnie kusi.

 

automat super, dobrze się sprawdza. Gdyby jeszcze miał 1,2 i do tego PRNDL to już bajka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

28 minut temu, mati1.6dohc napisał:

 

automat super, dobrze się sprawdza. Gdyby jeszcze miał 1,2 i do tego PRNDL to już bajka.

 

tzn?

reduktor zostaje za automatem tak jak jest, a automat ma PRND432 o ile sie nie myle ;)

 

 

ale jestem coraz bardziej zakochany w Buchance ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, koNik napisał:

to jeszcze podpytam sie co sądzcie o moim pomyśle żeby zaaplikować automatyczną skrzynię biegów?


Mi się ten pomysł widzi :oki:

 

9 godzin temu, koNik napisał:

czy automat mocno pogorszy właściwości przeprawowe auta czy da się z tym żyć? Przyznam że mocno mnie kusi.


Zasadnicze pytanie brzmi, jak bardzo "przeprawowe" ma to auto być. W chwili obecnej, to co dla Ciebie jest sufitem, może dla kogoś innego być podłogą. IMO w Twoim przypadku jak najbardziej skrzynia AT.
Pozostało poskładać ten pomysł w działającą całość, przetestować, poprawić wady i cieszyć się z komfortowego rozwiązania.
Masz możliwości oraz wiedzę, jestem pewien że zrobisz coś działającego bez zbędnych, awaryjnych udziwnień. :piwko:
 

9 godzin temu, koNik napisał:

ale jestem coraz bardziej zakochany w Buchance ;]


Mamy go, załapał bakcyla ;l

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc później...

1) kupiłem dziś dach otwierany od starego ducato kampera - dach będzie otwierany z tyłu budy co umożliwi mi zrobienie prysznica wewnątrz auta

2) kupiłem także reduktor od GAZ 66 ponieważ po wielu przewertowaniach forów ruskich i naszych doszedłem do wniosku że bedzie optymalny pod względem wytrzymałościowym do silnika - nie będę się musiał obawiać o jego wytrzymałość, wszak GAZ 66 to ciężarówka z silnikiem 4,2l i dość solidnym momencie obrotowym więc powinien wytrzymać mojego 2,5TD ;)

3) zamówiłem szyby przesuwne w ramkach aluminiowych do zabudowania w bokach auta - na wymiar nowe

 

co zrobiłem - wywaliłem wszystko co się dało ze środka przygotowując się na swapa i późniejszą blacharkę. Oby silnik z reduktorem ładnie siadłu to reszta już pójdzie... ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.