CZUCZU Napisano 24 Września 2017 Udostępnij Napisano 24 Września 2017 Witam, co potrzebuje poza kolumną i komputerem z wtyczką by zamo tować wspomaganie. Co poza plusem i minusem muszę podać do kompa. Czy da się pominąć ikonkę działania. I ostatnie pytanie, da się pominąć impulsator?? Chciałbym to na pokrętło zrobić by silnik działał ze stałą siłą. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bzyczek00 Napisano 24 Września 2017 Udostępnij Napisano 24 Września 2017 O ile dobrze pamietam to musisz sie podpiac pod wzbudzenie alternatora zeby wspomaganie zadzialalo lub zrobic to na przelacznik do +12V o ile sie nie myle bo opcji wylaczania nie ma w seju. Jak nie podlaczysz impulsatora to wspomaganie bedzie caly czas dzialalo bo ono sie wylacza powyzej jakiejs predkosci a co do pokretla to czy chodzi o jakis potencjometr? Tylko co on mialby robic? Warto tez kupic cala wiazke do wspomagania bo ona jest dokladana osobno w seju a duzo Ci ulatwi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
CZUCZU Napisano 24 Września 2017 Autor Udostępnij Napisano 24 Września 2017 To nie do seja. Kolega mi podpowiadał właśnie by dać na włącznik plus jakiś opornik by dawał 3 volty około i wtedy wspomaganie działa minimalnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bzyczek00 Napisano 24 Września 2017 Udostępnij Napisano 24 Września 2017 Ale gdzie to podpiac bo wydaje mi sie ze jedyna opcja przy tym wspomaganiu jest wpiecie wylacznika w ten przewod od wzbudzenia ale nie sadze by dodanie opornika tam pozwolilo wyregulowac sile wspomagania. Jedynie moze na zasilaniu silnika ale tam spory prad bedzie to znowu rezystor musial by o duzej mocy byc to w tym przypadku pare kilo by chyba wazyc musial. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lesiu_Zett Napisano 24 Września 2017 Udostępnij Napisano 24 Września 2017 Nie ma w seju przycisku "city"?? Bo to nie wyłącza wspomagania tylkozmniejsza jego siłę, tak samo jak przekroczenie pewnej prędkości zmniejsza sił e wsppmagana a nie go wyłącza. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
CZUCZU Napisano 24 Września 2017 Autor Udostępnij Napisano 24 Września 2017 Zasilanie dajesz stałe 12 volt. to ie napięcie steruje sił a prą z impulsatora. Linka do clio kosztuje 150 euro z impulsatorem po meeeega rabatach. Aby działało musi mieć +12V na B4 - stale A1 - po przekręceniu kluczyka A12 - po uruchomieniu silnika( alternator) B3 - masaPodpięty - czujniku momentu i silniku wspomagania Sygnalizacji awarii wspomagania nie jest potrzebna Czujnik prędkości to: żółty środkowy-sygnał niebieski + brązowy - Na kolumnie jest tez czujnik skretu z czterema przewodami. Zanim polaczy sie drazek kierowniczy z listwa warto sie upewnic, ze czujnik wskazuje pozycje srodkowa, tzn odpowiada ustawieniu kol. Mozna podac napiecie + 5V na styki 4, minus na 3 i sprawdzic napiecie na stykach 2 oraz 1. Przy srodkowym ustawieniu kolumny bedzie ono wynosilo 2.5V na obu stykach. Oczywiscie mozna tez pomierzyc rezystencje bo to nic innego jak rodzaj potencjometru. Do samej centralki procz silnika oraz czujnika z kolumny wystarczy podlaczyc 4 przewody, mase, staly plus, plus po zaplonie i sygnal z kontrolki ladowania. I teraz prośba, mógłby ktoś podac wartość napięcia przy różnej prędkości?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bzyczek00 Napisano 24 Września 2017 Udostępnij Napisano 24 Września 2017 11 minut temu, Lesiu_Zett napisał: Nie ma w seju przycisku "city"?? Bo to nie wyłącza wspomagania tylkozmniejsza jego siłę, tak samo jak przekroczenie pewnej prędkości zmniejsza sił e wsppmagana a nie go wyłącza. Nie ma przycisku. Moze tak byc, ze zmniejsza sile, a nie wylacza w sumie. Dlatego zeby wylaczyc trzeba by wstawic wylacznik w przewod wzbudzenia. Teraz tylko pytanie czy do zasymulowania przekroczenia granicznej predkosci wystarczy podac pewne napiecie czy sterownik liczy impulsy bo to ze miernik pokaze przy tej predkosci jakies napiecie (wartosc skuteczna) to nie znaczy ze jak to napiecie podasz na sterownik to on je odczyta jako odpowiednia predkosc. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
CZUCZU Napisano 24 Września 2017 Autor Udostępnij Napisano 24 Września 2017 Seicento kit car miało takie coś: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
CZUCZU Napisano 24 Września 2017 Autor Udostępnij Napisano 24 Września 2017 Dodam,jeszcze ze zwykły moduł ne 555 tu pomoże Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bzyczek00 Napisano 24 Września 2017 Udostępnij Napisano 24 Września 2017 No to kupijesz zestaw do polutowania generatora impulsow i gotowe. Czyli centralka zlicza impulsy a nie mierzy napiecia. Z tego wychodzi tylko ze sila wspomagania maleje wraz ze wzrostem predkosci plynnie a nie stopniowo powyzej jakiejs predkosci jak zawsze to bylo opisywane w podobnych watkach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
CZUCZU Napisano 26 Września 2017 Autor Udostępnij Napisano 26 Września 2017 Dokładnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
CZUCZU Napisano 3 Października 2017 Autor Udostępnij Napisano 3 Października 2017 Odświeżamy ma ktoś numer wtyczki małej i dużej z pinami?? Najlepiej z cenami. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bzyczek00 Napisano 3 Października 2017 Udostępnij Napisano 3 Października 2017 Jutro sprawdze czy nie mam gdzies takich wtyczek obcietych jak chcesz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
CZUCZU Napisano 4 Października 2017 Autor Udostępnij Napisano 4 Października 2017 Zchce obydwie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bzyczek00 Napisano 4 Października 2017 Udostępnij Napisano 4 Października 2017 a to chodzi Ci o te wtyczki co sa przy kolumnie czy te do centralki? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
CZUCZU Napisano 5 Października 2017 Autor Udostępnij Napisano 5 Października 2017 Hmmm do komputera wchodza dwie wtyczki podobno. Najchetniej kupiłbym nowe, nie pogardze używkami Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bzyczek00 Napisano 7 Października 2017 Udostępnij Napisano 7 Października 2017 Niestety nie mam tych wtyczek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zachtomasso Napisano 7 Października 2017 Udostępnij Napisano 7 Października 2017 mam niekompletna wiazke do wspomagania. brakuje bezpiecznika z przewodem plusowym. ale wszystkie 4 wtyczki są: 2 do kompa i 2 do kolumny. \ Sprzedam za 50 zl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
CZUCZU Napisano 11 Października 2017 Autor Udostępnij Napisano 11 Października 2017 Kupiłem komplet z wiązką. Sprzedawca dał ją za 20 zł ekstra Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
CZUCZU Napisano 14 Października 2017 Autor Udostępnij Napisano 14 Października 2017 https://youtu.be/NBW9rMOV1qg taki efekt mam. Coś jest nie tak Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojtala Napisano 15 Października 2017 Udostępnij Napisano 15 Października 2017 nie masz przypadkiem zamienionego zasilania silnika ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jerzyk_ Napisano 15 Października 2017 Udostępnij Napisano 15 Października 2017 14 godzin temu, CZUCZU napisał: https://youtu.be/NBW9rMOV1qg taki efekt mam. Coś jest nie tak montowałem to parę lat temu więc mogę coś popitolić ale przy źle wyregolowanym czujniku (mniej więcej taki co na filmiku) wspomaganie działa samo (ale chyba tylko w jedną stronę) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
CZUCZU Napisano 15 Października 2017 Autor Udostępnij Napisano 15 Października 2017 No to wiem gdzie szukać problemu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bzyczek00 Napisano 15 Października 2017 Udostępnij Napisano 15 Października 2017 A da sie to zatrzymac wogole jak zlapiesz za kolumne? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
CZUCZU Napisano 15 Października 2017 Autor Udostępnij Napisano 15 Października 2017 Da, zrobi obroty dwa i stoi wtedy, ale jak zatrzymasz robi dwa szybkie obroty Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
CZUCZU Napisano 19 Października 2017 Autor Udostępnij Napisano 19 Października 2017 Podpiąłem, dziewicza wiązka, zacząłem regulować czujnik skrętu i jebuuut, ogień w kompie poszedł. Jako że nie mam skąd wyrwać czujnika skrętu i kompa odpuszczam... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bzyczek00 Napisano 19 Października 2017 Udostępnij Napisano 19 Października 2017 Ile chcesz za to co Ci zostalo?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
CZUCZU Napisano 19 Października 2017 Autor Udostępnij Napisano 19 Października 2017 200. Silnik działa, mam wiązkę w kawałkach. Wersja angielska chyba. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bzyczek00 Napisano 10 Listopada 2017 Udostępnij Napisano 10 Listopada 2017 Tak jeszcze dopisze w tym temacie zeby nie zasmiecac. Wspawalem sobie do cc wspornik kolumny od sc ze wspomaganiem zeby w przyszlosci je zamontowac i po zlozeniu wszystkiego pojawil sie jeden problem, o ktorym nikt nie wspomnial chyba nigdzie a mianowicie nie dalo sie zalozyc licznika. Musialem tuningowac wspornik czyli wyciac mu dziurke na licznik. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.