Skocz do zawartości

Wspomaganie kpl seicento.


CZUCZU

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, co potrzebuje poza kolumną i komputerem z wtyczką by zamo tować wspomaganie. Co poza plusem i minusem muszę podać do kompa. Czy da się pominąć ikonkę działania. I ostatnie pytanie, da się pominąć impulsator?? Chciałbym to na pokrętło zrobić by silnik działał ze stałą siłą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O ile dobrze pamietam to musisz sie podpiac pod wzbudzenie alternatora zeby wspomaganie zadzialalo lub zrobic to na przelacznik do +12V o ile sie nie myle bo opcji wylaczania nie ma w seju. Jak nie podlaczysz impulsatora to wspomaganie bedzie caly czas dzialalo bo ono sie wylacza powyzej jakiejs predkosci a co do pokretla to czy chodzi o jakis potencjometr? Tylko co on mialby robic? Warto tez kupic cala wiazke do wspomagania bo ona jest dokladana osobno w seju a duzo Ci ulatwi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale gdzie to podpiac bo wydaje mi sie ze jedyna opcja przy tym wspomaganiu jest wpiecie wylacznika w ten przewod od wzbudzenia ale nie sadze by dodanie opornika tam pozwolilo wyregulowac sile wspomagania. Jedynie moze na zasilaniu silnika ale tam spory prad bedzie to znowu rezystor musial by o duzej mocy byc to w tym przypadku pare kilo by chyba wazyc musial.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zasilanie dajesz stałe 12 volt. to ie napięcie steruje sił a prą z impulsatora. Linka do clio kosztuje 150 euro z impulsatorem po meeeega rabatach. 

 

Aby działało musi mieć +12V na B4 - stale 
A1 - po przekręceniu kluczyka 
A12 - po uruchomieniu silnika( alternator) 
B3 - masa
Podpięty - czujniku momentu i silniku wspomagania 
Sygnalizacji awarii wspomagania nie jest potrzebna 
 

Czujnik prędkości to:

żółty środkowy-sygnał 
niebieski + 
brązowy -

 

Na kolumnie jest tez czujnik skretu z czterema przewodami. Zanim polaczy sie drazek kierowniczy z listwa warto sie upewnic, ze czujnik wskazuje pozycje srodkowa, tzn odpowiada ustawieniu kol. Mozna podac napiecie + 5V na styki 4, minus na 3 i sprawdzic napiecie na stykach 2 oraz 1. Przy srodkowym ustawieniu kolumny bedzie ono wynosilo 2.5V na obu stykach. Oczywiscie mozna tez pomierzyc rezystencje bo to nic innego jak rodzaj potencjometru.

 

 

Do samej centralki procz silnika oraz czujnika z kolumny wystarczy podlaczyc 4 przewody, mase, staly plus, plus po zaplonie i sygnal z kontrolki ladowania. 

 

 

I teraz prośba, mógłby ktoś podac wartość napięcia przy różnej prędkości??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, Lesiu_Zett napisał:

Nie ma w seju przycisku "city"??  Bo to nie wyłącza wspomagania tylkozmniejsza jego siłę,  tak samo jak przekroczenie pewnej prędkości zmniejsza sił e wsppmagana a nie go wyłącza. 

Nie ma przycisku. Moze tak byc, ze zmniejsza sile, a nie wylacza w sumie. Dlatego zeby wylaczyc trzeba by wstawic wylacznik w przewod wzbudzenia. Teraz tylko pytanie czy do zasymulowania przekroczenia granicznej predkosci wystarczy podac pewne napiecie czy sterownik liczy impulsy bo to ze miernik pokaze przy tej predkosci jakies napiecie (wartosc skuteczna) to nie znaczy ze jak to napiecie podasz na sterownik to on je odczyta jako odpowiednia predkosc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to kupijesz zestaw do polutowania generatora impulsow i gotowe. Czyli centralka zlicza impulsy a nie mierzy napiecia. Z tego wychodzi tylko ze sila wspomagania maleje wraz ze wzrostem predkosci plynnie a nie stopniowo powyzej jakiejs predkosci jak zawsze to bylo opisywane w podobnych watkach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, CZUCZU napisał:

https://youtu.be/NBW9rMOV1qg  taki efekt mam. Coś jest nie tak 

 

montowałem to parę lat temu więc mogę coś popitolić

ale przy źle wyregolowanym czujniku (mniej więcej taki co na filmiku) wspomaganie działa samo (ale chyba tylko w jedną stronę)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Tak jeszcze dopisze w tym temacie zeby nie zasmiecac. Wspawalem sobie do cc wspornik kolumny od sc ze wspomaganiem zeby w przyszlosci je zamontowac i po zlozeniu wszystkiego pojawil sie jeden problem, o ktorym nikt nie wspomnial chyba nigdzie a mianowicie nie dalo sie zalozyc licznika. Musialem tuningowac wspornik czyli wyciac mu dziurke na licznik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.