Majkiel Napisano 26 Września 2017 Udostępnij Napisano 26 Września 2017 Zrobiło się chłodniej i pojawił się problem. Pacjent Grande Punto 1.4 16V + BRC Sequent 24 Chwilę po ruszeniu zimnym autem, na pierwszych albo drugich światłach (czyli w momencie przełączania się z Pb na LPG), wewnątrz zaczyna śmierdzieć gazem. Po chwili mija. Jeśli ruszam nagrzanym autem i od razu przełącza się na gaz - problem nie występuje Podobnie, jeśli ruszam rano i od razu wjeżdżam na trasę - nie zatrzymuję się (przypuszczalnie wtedy pęd powietrza robi swoje i nie śmierdzi) Gdzie szukać problemu? Elektrozawór pod maską popuszcza? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Benjamin Napisano 26 Września 2017 Udostępnij Napisano 26 Września 2017 Zacząłbym od sprawdzenia szczelności połączeń na przewodach LPG. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mikomir Napisano 26 Września 2017 Udostępnij Napisano 26 Września 2017 6 godzin temu, Majkiel napisał: Zrobiło się chłodniej i pojawił się problem. Pacjent Grande Punto 1.4 16V + BRC Sequent 24 Chwilę po ruszeniu zimnym autem, na pierwszych albo drugich światłach (czyli w momencie przełączania się z Pb na LPG), wewnątrz zaczyna śmierdzieć gazem. Po chwili mija. Jeśli ruszam nagrzanym autem i od razu przełącza się na gaz - problem nie występuje Podobnie, jeśli ruszam rano i od razu wjeżdżam na trasę - nie zatrzymuję się (przypuszczalnie wtedy pęd powietrza robi swoje i nie śmierdzi) Gdzie szukać problemu? Elektrozawór pod maską popuszcza? Skoro w środku czuć gaz to bez problemu wyczujesz nosem obszar ska dochodzi zapach, otwórz maskę, pochyl się i wąchaj (nie bój się wciskać nosa ). Następnie sprawdzasz specjalną pianką w aerozolu (koszt kilku groszy) podejrzany obszar - bez problemu znajdziesz przeciek. Obejrzyj dobrze wejście/wyjście z reduktora, filtry oraz połączenia w/w komponentów tzn. spryskaj je pianką. Edit: w moim Stilonie miałem przypadki - filtr gazu opierał się kadłub silnika i się przetarł, innym razem puściła uszczelka pod króćcem wypływu gazu z reduktora (uszkodzony filtr znalazł nos, a uszczelkę pianka). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Majkiel Napisano 27 Września 2017 Autor Udostępnij Napisano 27 Września 2017 15 godzin temu, mikomir napisał: Skoro w środku czuć gaz to bez problemu wyczujesz nosem obszar ska dochodzi zapach, otwórz maskę, pochyl się i wąchaj (nie bój się wciskać nosa ). Następnie sprawdzasz specjalną pianką w aerozolu (koszt kilku groszy) podejrzany obszar - bez problemu znajdziesz przeciek. Obejrzyj dobrze wejście/wyjście z reduktora, filtry oraz połączenia w/w komponentów tzn. spryskaj je pianką. Edit: w moim Stilonie miałem przypadki - filtr gazu opierał się kadłub silnika i się przetarł, innym razem puściła uszczelka pod króćcem wypływu gazu z reduktora (uszkodzony filtr znalazł nos, a uszczelkę pianka). Problem w tym, że śmierdzi przez chwilę, mniej więcej w momencie przełączania na gaz. Później przestaje. W sobotę rano nie muszę gonić, to rano odpalę zimnego i będę obwąchiwać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SlawekS Napisano 29 Września 2017 Udostępnij Napisano 29 Września 2017 Też mam (albo już miałem) problem z nieszczelną instalką. Wczoraj wykryli pękniętą obudowę czujnika ciśnienia (Kme Nevo); poprzedni warsztat metodą woda+płyn nic nie wykrył i rozłożyli ręce . Polecam zakupić specjalny preparat tzn. piankę w sprayu do wykrywania nieszczelności. Obwąchiwanie też się może nie sprawdzić; tak, też niuchałem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 29 Września 2017 Udostępnij Napisano 29 Września 2017 Dnia 27.09.2017 o 11:41, Majkiel napisał: Problem w tym, że śmierdzi przez chwilę, mniej więcej w momencie przełączania na gaz. Później przestaje. Miałem dokładnie tak jak piszesz, gdy przy przelotowym filtrze fazy lotnej cybant był niedokręcony ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ZUBERTO Napisano 11 Października 2017 Udostępnij Napisano 11 Października 2017 Dnia 27.09.2017 o 11:41, Majkiel napisał: Problem w tym, że śmierdzi przez chwilę, mniej więcej w momencie przełączania na gaz. Później przestaje. W sobotę rano nie muszę gonić, to rano odpalę zimnego i będę obwąchiwać W moim przypadku, identyczne objawy dawały nieszczelne przewody. Zdaje się były to przewody Parker i do wymiany poszły w 2 autach mniej więcej po takim samym przebiegu i okresie użytkowania. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.