Skocz do zawartości

Fiesta/Fusion 1.4 TDCI 68 KM z lat 2002-2004 opinie poproszę :)


Slawek_Carlsson

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, 

Co szanowne grono powie o w/w samochodach ? Szczególnie interesują mnie opinie o tym silniku, awaryjność, koszty ewentualnych napraw, czy występuje tutaj dwumasa? Samochód ma być dla żony na dojazdy do pracy :) Wszelkie informacje będą dla mnie cenne :) pozdrawiam 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mogę Ci opisać użytkowanie mojej Fuzji 2006 po lifcie ale w benzynie 1,4

 

Narzekać mogę jedynie na :

-jakość plastiku w samochodzie - dość łamliwy i trzeszczący

-głośność - choć u mnie wiecznie radio gra

- wnerwiająca głośna dmuchawa - co by nie robić na trzecim biegu zima to masz koncert metaliki

NA plus

- fajne wysokie zawieszenie

- fajne fotele

- silnik dynamika spalanie bajery typu abs kontrola trakcji czy haj się ten system nazywa co by w poślizg nie wpaść- wiadomo sprawa i rzecz gustu a o tym sie nie dyskutuje 

- fajny ładowny - wiatrówki fajnie spokojnie leza nie trzeba nic kombinować

Fiesta z tego rocznika to trochę mniejsza i niższa jest tak mi się wzrokowo wydaje .

Koszt zestawu startowego 3 kawałki cebulionów - oleje, płyny, klocki ,szczęki ,rozrząd z pompą ,opony

Nie wiem gdzie i od kogo będziesz nabywał ale mogą sie przytrafić egzemplarze z przeciekającymi tylimi światłami- ponoć urok fusionów  

Jak coś więcej pytaj ,tyle ze tak jak na wstępie napisałem prestiż to nie jest i mam go w benzynie

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam Fusiona 2008r 1.4 tdci 176tkm.

 

Zrobilem nim ok 2 tys km bo to świeży zakup.

 

Mnie się podoba bo jest prosto zrobiony, zwykle rozwiązania techniczne, ponoć nie ma dwumasy, z tylu bębny, zwykle zawieszenie, to z przodu wyglada pancernie, lampy na zarowki h4, wysokie zawieszenie, sporo miejsca jak na auto tych rozmiarow i w tej cenie, wystarczajacy bagaznik, szeroko otwieraja sie drzwi tylne i nie ma kłopotów wsadzić malucha do fotelika co w poprzednim Mitsu Spacestar było większym kłopotem.

 

Mam wersje golas po firmie czyli szyby na korbę i klima manualna.

 

Auto dobrze się prowadzi do 100-110km, przy  130km/h juz trzeba się koncentrowac, a 150km/h to już masakra.

 

Spalanie : wiejskie dojazdy , mało świateł, sklep itp wychodzi 5 litrów z tankowania także nia jakoś super mało, focus 1.6hdi palił ok 6.

 

Dynamika jazdy taka sobie, mogę powiedzieć, ze po prostu jedzie, wyprzedzanie trzeba planować i z piąteczki już się nie da.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, Lato8 napisał:

Dynamika jazdy taka sobie, mogę powiedzieć, ze po prostu jedzie, wyprzedzanie trzeba planować i z piąteczki już się nie da.

I tu sie z Kolegą zgodzę

Po mieście jeszcze ok  ale obwodnica autostrada to masakra

To pisałem ja benzyniak

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 29.09.2017 o 21:32, Lato8 napisał:

No nie wiem, może mój jest zepsuty, nie pali 4 litrow w miescie

kolega w pracy ma fiestę z tym silnikiem i też mu 4ki nie pali :)

jego jest dość głośny - myślę, że ma nieszczelność, pewnie złączka elastyczna lub coś blisko tego. Kolega póki co zadowolony z zakupu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc później...
Dnia ‎28‎.‎09‎.‎2017 o 09:29, Slawek_Carlsson napisał:

Witam, 

Co szanowne grono powie o w/w samochodach ? Szczególnie interesują mnie opinie o tym silniku, awaryjność, koszty ewentualnych napraw, czy występuje tutaj dwumasa? Samochód ma być dla żony na dojazdy do pracy :) Wszelkie informacje będą dla mnie cenne :) pozdrawiam 

miałem fiestę mk6 z 2004 i MK6FL z 2006

obie 1,4 TDCI

 

bardzo niskie spalanie - średnie spalanie z jazdy 50 trasa / 50 miasto: jak raz zaczęło wchodzić powyżej 5 litrów/100 km (latem) to pojechałem do mechanika i się okazało że uszczelniacze pod wtryskami  się spier...wszym dniem miesiąca odmówiły posługi :] i paliwo pociekało ... tak poza tym to przeciętne minimalne spalanie ze zbiornika 4,2 litra; max 4,7 litra

np: trasa pierdzidołek na podlasiu-warszawa (i po warszawie sporo)-kraków-(po Krakowie sporo)-i z powrotem (już bez krążenia po W-wie) z klimą i jazdą około 120-140 kmh na gierkówce wyszło właśnie 4,7 litra/100km

 

bardzo mało awaryjne, przyzwoicie się zbierała tak do 80 kmh - potem już dłuuugo trwało, ale do normalnej jazdy było OK

rozsądne ceny części, fajne zawieszenie i ukł. kierowniczy - świetnie się prowadzi jak na takiego malucha , bagażnik całkiem spory, dużo egz. ze słabym wyposażeniem albo dziwnie zestawionym (np.: brak el.szyb i centralnego ale jest klima, podgrzewana przednia szyba, system coming home, i automatyczne światła awaryjne przy gwałtownym hamowaniu :])

 

ogólnie polecam jeżeli nie masz ciśnienia na osiągi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 28.09.2017 o 09:29, Slawek_Carlsson napisał:

Witam, 

Co szanowne grono powie o w/w samochodach ? Szczególnie interesują mnie opinie o tym silniku, awaryjność, koszty ewentualnych napraw, czy występuje tutaj dwumasa? Samochód ma być dla żony na dojazdy do pracy :) Wszelkie informacje będą dla mnie cenne :) pozdrawiam 

Tak, to jedyny silnik w któym może występować koło dwumasowe. I nie ma żadnej reguły jakie auta mają dwumasę, a inne nie. Być może (to taki pomysł po prześledzeniu kilkudziesięciu vinów, że dwumasa jest w autach oryginaslnie na rynek niemiecki i belgijski. Żaden z rynku polskiego, włoskiego, francuskiego nie miał dwumasy. 

1.4 TDCi uchodzi też za dość awaryjny silnik w porównaniu z wersjami benzynowymi Fiesty

 

btw tu masz wykres mocy/momentu. Na wykresie też jest silnik 1.6 TDCi:

 

wykres-mocy-diesel.jpg

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
Dnia 18.11.2017 o 17:44, DZIDA napisał:

Chyba odwrotnie....
 

 

Mylisz się.

Silniki benzynowe są uważane za bezawaryjne. 

A silniki diesla za bardzo awaryjne. 

Polecam Ci lektury for Fiesty, czy mediów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mylisz się.
Silniki benzynowe są uważane za bezawaryjne. 
A silniki diesla za bardzo awaryjne. 
Polecam Ci lektury for Fiesty, czy mediów.
Ja piszę z mojej praktyki. Mialem 2 fiesty mk6 tdci i w silnikach lacznie w 2 autach przez kilka lat mialem tylko 2 awarie: 1 uszczelniacz puscil olej i pocieklo na pasek rozrzadu przez co wczesniej rozrzad zmienilem oraz druga awaria: uszczelnienie 1 wtryskiwacza puszczalo.
Wiec ciezko mi to nazwac duza awaryjnoscia. Zwlaszcza w porownaniu do tak chwalonych silnikow vw 1,9 tdi ktory mi sie sypal duzo czesciej.

Wysłane z mojego Redmi 4X przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.