Koonrad Napisano 3 Października 2017 Udostępnij Napisano 3 Października 2017 40 minut temu, volf6 napisał: Nie musisz się godzić ale tak jest. Im wyższa temperatura tym reakcje chemiczne zachodzą szybciej. W krajach subtropikalnych stosuje się nawet niższe stężenie elektrolitu w akumulatorach. I nie zawsze akumulatory padają zimą a te ocieplacze to mogą działać też w drugą stronę-izolują akumulator od ciepła pochodzącego z silnika Cos w tym jest bo juz 2 razy wracałem z wakacji z padniętym aku bosch silver padł w Cro (miał z 3 lata) jenox gold padł w Albanii (miał niecały rok) Plus dla Jenox ze uznali gwarancje i po niecałych 2 tyg miałem nowy aku Znajomemu futura tez padła w Cro i Centra gwarancji nie uznała Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcindzieg Napisano 3 Października 2017 Udostępnij Napisano 3 Października 2017 6 godzin temu, AkuQ napisał: Rano działał, dojechałem na parking, za 30 min już nie zagadał. Wyzionął ducha w drodze. Dopóki działał alternator prąd był i nie widziałeś tego. To samo miałem w lecie w Forku. Mój miał 7 lat - w sumie miał prawo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AkuQ Napisano 3 Października 2017 Udostępnij Napisano 3 Października 2017 1 minutę temu, marcindzieg napisał: Wyzionął ducha w drodze. Dopóki działał alternator prąd był i nie widziałeś tego. To samo miałem w lecie w Forku. Mój miał 7 lat - w sumie miał prawo. Bardzo możliwe. Nie ma to znaczenia, nie dał się naładować, max 8V łapał, więc pewnie zwarcie cel. 3.5 r trochę słabo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcindzieg Napisano 3 Października 2017 Udostępnij Napisano 3 Października 2017 Teraz, AkuQ napisał: nie dał się naładować, max 8V łapał, Dokładnie tak samo. Na szczęście była 16 a 100 metrów dalej było Norauto. Poszedłem, kupiłem, wymieniłem i pojechałem dalej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grogi Napisano 9 Października 2017 Udostępnij Napisano 9 Października 2017 Dnia 03/10/2017 o 20:27, volf6 napisał: Nie musisz się godzić ale tak jest. Im wyższa temperatura tym reakcje chemiczne zachodzą szybciej. Tak. Dnia 03/10/2017 o 20:27, volf6 napisał: W krajach subtropikalnych stosuje się nawet niższe stężenie elektrolitu w akumulatorach. I nie zawsze akumulatory padają zimą a te ocieplacze to mogą działać też w drugą stronę-izolują akumulator od ciepła pochodzącego z silnika Jakie różnice temperatury w komorze silnika będą między 15°C a 30°C na dworze, jeśli silnik dogrzewa się zawsze do tej samej temperatury? Nie mierzyłem, ale IMHO to jakieś minimalne różnice, może 5°C. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maras77 Napisano 9 Października 2017 Udostępnij Napisano 9 Października 2017 Dnia 2.10.2017 o 20:48, pawel_78 napisał: Większość chyba zapomniała o jednej rzeczy - zakładając prawidłowe napięcie ładowania i brak wymerdania do zera to żywotność akumulatorów liczy się w cyklach rozładowywania i lądowania. I tego nie ma jak zmierzyć.. A jak liczyć cykle ładowania i rozładowywania przy pracy buforowej, tak jak pracuje akumulator w samochodzie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wald0 Napisano 13 Października 2017 Udostępnij Napisano 13 Października 2017 Dnia 9.10.2017 o 17:02, maras77 napisał: A jak liczyć cykle ładowania i rozładowywania przy pracy buforowej, tak jak pracuje akumulator w samochodzie? Otóż to. To nie laptop ani latarka. W aucie stanem normalnym (i pożądanym ze względu na rodzaj - kwasowo-ołowiowe) jest pełne lub prawie pełne naładowanie akumulatora, a ubytki ładunku przy rozruchu najlepiej jak najmniejsze. Między innymi z tego powodu zawsze wolę kupić przewymiarowany akumulator. Odpowiednio duży akumulator, w aucie ze sprawnym układem ładowania, przy unikaniu rozładowań zazwyczaj służy bezawaryjnie długie lata. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawel_78 Napisano 18 Października 2017 Udostępnij Napisano 18 Października 2017 Dnia 9.10.2017 o 17:02, maras77 napisał: A jak liczyć cykle ładowania i rozładowywania przy pracy buforowej, tak jak pracuje akumulator w samochodzie? ilością rozruchów silnika. jeden cykl to maks 2 s pracy rozrusznika. 25 letnim sprawnym dieslom nawet przy -25 nie robi to kłopotu... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
romano11 Napisano 19 Października 2017 Udostępnij Napisano 19 Października 2017 10 godzin temu, pawel_78 napisał: ilością rozruchów silnika. jeden cykl to maks 2 s pracy rozrusznika. To weź się zdecyduj, czy można, czy nie można zliczać cykle, bo nie tak dawno pisałeś tak: Cytuj żywotność akumulatorów liczy się w cyklach rozładowywania i lądowania. I tego nie ma jak zmierzyć.. Chociaż, jak się tak do tego odnieść literalnie, to faktycznie może być problem ze zliczaniem lądowań akumulatora no chyba że jest to bateria ze statku powietrznego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawel_78 Napisano 19 Października 2017 Udostępnij Napisano 19 Października 2017 12 godzin temu, romano11 napisał: To weź się zdecyduj, czy można, czy nie można zliczać cykle, bo nie tak dawno pisałeś tak: Chociaż, jak się tak do tego odnieść literalnie, to faktycznie może być problem ze zliczaniem lądowań akumulatora no chyba że jest to bateria ze statku powietrznego. Można tylko komu by się chciało.... Pewnie że można - zapisywać - tylko kto to będzie robił.... - To miałem na myśli wcześniej pisząc że nie da się tego zmierzyć. Takie lądowania wychodzą jak się za szybko chce pisać :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volf6 Napisano 19 Października 2017 Udostępnij Napisano 19 Października 2017 Dnia 18.10.2017 o 21:30, pawel_78 napisał: ilością rozruchów silnika. jeden cykl to maks 2 s pracy rozrusznika. 25 letnim sprawnym dieslom nawet przy -25 nie robi to kłopotu... Czyli zakładając 10 rozruchów dziennie to taki Yuasa serii YBX3000 (30 tys cykli rozruchowych) starczy nam na 10 lat a YBX5000 (50 tys) na 16 lat a YBX9000 na 100 lat Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
futrzak Napisano 19 Października 2017 Udostępnij Napisano 19 Października 2017 5 minut temu, volf6 napisał: Czyli zakładając 10 rozruchów dziennie to taki Yuasa serii YBX3000 (30 tys cykli rozruchowych) starczy nam na 10 lat a YBX5000 (50 tys) na 16 lat a YBX9000 na 100 lat Podoba mi się tak koncepcja Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fanlan Napisano 6 Listopada 2017 Udostępnij Napisano 6 Listopada 2017 Dnia 3.10.2017 o 20:40, Smigiel napisał: E tam. Przez 2 lata gwarancji będzie prawdopodobnie OK. U mnie w 3 roku zimą poniżej 0 wyraźnie słabiej kręcił rozrusznik (Varta Blue) . Druga Varta Black przetrwała w Seicento 2,5 roku i zaliczyła zwarcie w 1 celi. jak tak bedzie to nastepny bedzie jakis kozak i tyle. Ponoc dla bosza robi varta. Poprzedni byl magnetti ori 8 lat, Krecil ale juz szybko tracil pojemnosc jak postal kilka dni wiec out. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Owcen Napisano 8 Listopada 2017 Udostępnij Napisano 8 Listopada 2017 Witam. Centra Futura się popsuła, moim zdaniem. W lutym 2008r kupiłem do PII, wytrzymała do Listopada 2016. Kupiłem kolejną Futurę...od miesiąca staram się udowodnić, że coś złego z tym AKU się dzieje. Objawy: - rano odpala bez problemu. Dojeżdżam do pracy, gaszę, wracam za 15 min i prądu w aucie brak. Oddaje na reklamacje, aku wraca naładowany, za kilka dni to samo.... W między czasie używam starego aku od znajomego. Codziennie pokonuje 200-250km. Ładowanie OK. 5 letni panasonic, który nie dawał rady w Megance jeżdzonej po mieście 10km/dzień czuje się świetnie w moim pII. Dla Centry mój aku jest sprawny 3 lata gwarancji, niby assistance dają...ehh... szkoda słów. Aku wraca z reklamacji, niby sprawny, a ja muszę pod siedzeniem wozić drugie aku.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.