Gregor_BS Napisano 11 Października 2017 Udostępnij Napisano 11 Października 2017 Montuje gaz do Astry J 1.4 140 KM. Gaziarz zaproponował Stag Qbox + KME TUR + barracuda. Kwestia wyboru zbiornika. W astrze jest dojazdówka wiec butla duża się nie zmieści. Jak przypasował 600x200 44 l to już wystawała w diabły ponad podłogę ale że jezdzę 90 km dziennie wziałem 50. Teraz niestety się waham czy dobrze zrobiłem bo jednak za duża ta butla może być a poza tym będzie prawie się stykała z pasem tylnym. Co jak ktoś we mnie puknie ? Drugi temat wlew paliwa. Gaziarz daje albo pełny ale odkręcany do tankowania beny albo standardową dokręcana końcówkę ( w obu przypadkach przy wlewie paliwa). Zamówiłem dokręcaną ale teraz się waham czy jest to upierdliwe zwłaszcza w zimie. Wiadomo trzeba dokręcać i może śmierdzieć gazem. Chętnie wysłucham opinii na te tematy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ozarek Napisano 11 Października 2017 Udostępnij Napisano 11 Października 2017 24 minuty temu, Gregor_BS napisał: Teraz niestety się waham czy dobrze zrobiłem bo jednak za duża ta butla może być a poza tym będzie prawie się stykała z pasem tylnym. Co jak ktoś we mnie puknie ? bardziej się martw o wnękę i podłogę niż butlę 24 minuty temu, Gregor_BS napisał: Zamówiłem dokręcaną ale teraz się waham czy jest to upierdliwe zwłaszcza w zimie. Wiadomo trzeba dokręcać i może śmierdzieć gazem. kwestia przyzwyczajenia, nic nie śmierdzi. Warto zwrócić uwagę na wzmocnienie od spodu blachy bo jak ''powiesisz'' wąż na dłuższym ramieniu to może odkształcić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tilok Napisano 12 Października 2017 Udostępnij Napisano 12 Października 2017 11 godzin temu, Gregor_BS napisał: Gaziarz zaproponował Stag Qbox + KME TUR + barracuda. Kwestia wyboru zbiornika. W astrze jest dojazdówka wiec butla duża się nie zmieści. Jak przypasował 600x200 44 l to już wystawała w diabły ponad podłogę ale że jezdzę 90 km dziennie wziałem 50. Miałem w kombi zbiornik 650x230 i mieścił się idealnie, ale miałem podwójną podłogę i wyjąłem wkład. Według mnie zbiornik im większy tym lepszy, ale decyzja należy do Ciebie. 11 godzin temu, Gregor_BS napisał: Drugi temat wlew paliwa. Gaziarz daje albo pełny ale odkręcany do tankowania beny albo standardową dokręcana końcówkę ( w obu przypadkach przy wlewie paliwa). Zamówiłem dokręcaną ale teraz się waham czy jest to upierdliwe zwłaszcza w zimie. Wiadomo trzeba dokręcać i może śmierdzieć gazem. Do mojej astry J nie dało się zamontować na stałe bo było za mało miejsca i nie sądzę, żeby się coś zmieniło w temacie więc miałem dokręcaną. Co do upierdliwości to musisz poświęcić 10 sekund więcej podczas całego tankowania na przykręcenie i odkręcenie przedłużki. Zostaw dokręcaną bo na stałe tak jak pisałem nie wejdzie a jest lepsza niż gdzieś w zderzaku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gregor_BS Napisano 12 Października 2017 Autor Udostępnij Napisano 12 Października 2017 Tylko w kombi miałeś dużą wnękę to tak nie przeszkadza jak w HB. A co do pełnego wlewu - już obczaili że się da :-). Nawet pokazywał mi zdjęcia jak to wygląda. Jedynie co to trzeba końcówkę wykręcać przy tankowaniu benzyny bo się opiera o korek. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tilok Napisano 12 Października 2017 Udostępnij Napisano 12 Października 2017 51 minut temu, Gregor_BS napisał: A co do pełnego wlewu - już obczaili że się da :-). Nawet pokazywał mi zdjęcia jak to wygląda. Jedynie co to trzeba końcówkę wykręcać przy tankowaniu benzyny bo się opiera o korek. Jak musiałbym odkręcać korek benzyny to już wolałbym wkręcany od gazu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ZUBERTO Napisano 12 Października 2017 Udostępnij Napisano 12 Października 2017 Z mojego punktu widzenia, butla jak największa, ale by nie wystawała nad podłogę bagażnika. Korka wstydu się nie wstydzę i biorę tylko w zderzak, miałem raz auto z przejściówka z holendra i upierdliwe to było. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ozarek Napisano 12 Października 2017 Udostępnij Napisano 12 Października 2017 1 godzinę temu, ZUBERTO napisał: Korka wstydu się nie wstydzę i biorę tylko w zderzak, miałem raz auto z przejściówka z holendra i upierdliwe to było. przerobiłem oba rodzaje, wole przejściówkę niż pieprzenie się z usyfioną zaślepką na zderzaku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Novy81 Napisano 15 Października 2017 Udostępnij Napisano 15 Października 2017 Dnia 11.10.2017 o 21:45, Gregor_BS napisał: W astrze jest dojazdówka wiec butla duża się nie zmieści. Jak przypasował 600x200 44 l to już wystawała w diabły ponad podłogę Ja mam fabryczną instalacje w Astrze J. Butla 47 wchodzi 38l lpg i podłoga bagażnika jest podniesiona o parę cm. Dnia 12.10.2017 o 21:57, Ozarek napisał: przerobiłem oba rodzaje, wole przejściówkę niż pieprzenie się z usyfioną zaślepką na zderzaku. Ja też, zdecydowanie wolę dokręcać przejściówkę ale wariant który opisał kolega z zasłoniętym korkiem BP też jest niezły bo wachę tankuje się przecież dużo rzadziej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gregor_BS Napisano 16 Października 2017 Autor Udostępnij Napisano 16 Października 2017 Dnia 15.10.2017 o 07:54, Novy81 napisał: Ja mam fabryczną instalacje w Astrze J. Butla 47 wchodzi 38l lpg i podłoga bagażnika jest podniesiona o parę cm. Ja też, zdecydowanie wolę dokręcać przejściówkę ale wariant który opisał kolega z zasłoniętym korkiem BP też jest niezły bo wachę tankuje się przecież dużo rzadziej. Jak Ci to jeżdzi Panie kolego. Jaki masz przebieg ? Ja nie chciałem fabrycznej instalki ze wględu na ten wlasnie zbiornik 580x270, podłączenie tylko w ASO i jakieś problemy z jazdą na lpg przy temperaturze ok -10 stopni. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Novy81 Napisano 16 Października 2017 Udostępnij Napisano 16 Października 2017 1 minutę temu, Gregor_BS napisał: Jak Ci to jeżdzi Panie kolego. Jaki masz przebieg ? Ja nie chciałem fabrycznej instalki ze wględu na ten wlasnie zbiornik 580x270, podłączenie tylko w ASO i jakieś problemy z jazdą na lpg przy temperaturze ok -10 stopni. Jak na razie rewelacja, zrobione mam dopiero 8300km Podoba mi się zintegrowanie wskaźnika benzyny z LPG oraz osobne dane komputera dla każdego z paliw. Co do problemów z jazdą na gazie w mrozy to wypowiem się gdy one nadejdą ale słyszałem że od jakiegoś czasu są inne wtryskiwacze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
slawek_l_83 Napisano 17 Października 2017 Udostępnij Napisano 17 Października 2017 Dnia 11.10.2017 o 21:45, Gregor_BS napisał: Montuje gaz do Astry J 1.4 140 KM. Gaziarz zaproponował Stag Qbox + KME TUR + barracuda. Kwestia wyboru zbiornika. W astrze jest dojazdówka wiec butla duża się nie zmieści. Jak przypasował 600x200 44 l to już wystawała w diabły ponad podłogę ale że jezdzę 90 km dziennie wziałem 50. Teraz niestety się waham czy dobrze zrobiłem bo jednak za duża ta butla może być a poza tym będzie prawie się stykała z pasem tylnym. Co jak ktoś we mnie puknie ? Drugi temat wlew paliwa. Gaziarz daje albo pełny ale odkręcany do tankowania beny albo standardową dokręcana końcówkę ( w obu przypadkach przy wlewie paliwa). Zamówiłem dokręcaną ale teraz się waham czy jest to upierdliwe zwłaszcza w zimie. Wiadomo trzeba dokręcać i może śmierdzieć gazem. Chętnie wysłucham opinii na te tematy. Mam wkręcany jest ok. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gregor_BS Napisano 23 Października 2017 Autor Udostępnij Napisano 23 Października 2017 Okej gazik on board. Co mogę powiedzieć. Jeśli chodzi o butlę 50l - jest ok wystaje 13 cm ale jaką by się nie wsadziło będzie wystawać. Wchodzi 41,5 litra. Gaziarz namówił mnie na pełny wlew w klapce. Wygląda i trzyma się solidnie. Także nie żałuje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
flinkston Napisano 23 Października 2017 Udostępnij Napisano 23 Października 2017 Kawał dobrej roboty, wygląda lepiej jak nie jedna instalacja montowana w salonie, u którego gazownika montowałeś? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gregor_BS Napisano 23 Października 2017 Autor Udostępnij Napisano 23 Października 2017 Aby nie robić reklamy o gaziarzach info poszło na priv :-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
51cent Napisano 23 Października 2017 Udostępnij Napisano 23 Października 2017 52 minuty temu, Gregor_BS napisał: Aby nie robić reklamy o gaziarzach info poszło na priv :-) Jak ktoś robi dobrze swoją robotę to trzeba go reklamować. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ozarek Napisano 23 Października 2017 Udostępnij Napisano 23 Października 2017 5 godzin temu, Gregor_BS napisał: Okej gazik on board. schludnie, fajny dostęp do filtrów, plus za filtr odstojnikowy, 2 godziny temu, Gregor_BS napisał: Aby nie robić reklamy o gaziarzach info poszło na priv :-) forum jest od wymiany wiedzy, jak ktoś coś spratoli to warto ostrzegać innych, a jak zrobi porządną robotę to wypada ją premiować dobrą opinią i podzielić się namiarami - także pisz śmiało Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
steyr Napisano 23 Października 2017 Udostępnij Napisano 23 Października 2017 Montaż solidny, chociaż mnie zastanawia dla czego od FFL poszedł z zasilaniem wtryskiwaczy LPG od drugiej strony. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Makar25 Napisano 23 Października 2017 Udostępnij Napisano 23 Października 2017 Godzinę temu, steyr napisał: Montaż solidny, chociaż mnie zastanawia dla czego od FFL poszedł z zasilaniem wtryskiwaczy LPG od drugiej strony. No właśnie chyba za dużo przewodu miał, wlew gazu chyba będzie upierdliwy przy tankowaniu benzyny. Ja dorzucił bym peszel na wszystko tak żeby się komponowało z pozostałymi przewodami Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
steyr Napisano 23 Października 2017 Udostępnij Napisano 23 Października 2017 Wlew LPG do tankowania PB zawsze może odkręcić, w końcu tej PB przy LPG tak często się nie tankuje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gregor_BS Napisano 24 Października 2017 Autor Udostępnij Napisano 24 Października 2017 Montował Silesia Cars w Katowicach. Ogólnie jest wszystko ok, ale po pierwszy zbiorniku spalanie wychodzi coś dużo. 41, 5 litra gazu miałem zatankowane , teraz mam prawie rezerwę a przejechałem tylko ok 280 km. Pociągne może do 300, 310km. Coś spore spalanie. Chyba że instalka się dotrze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
steyr Napisano 24 Października 2017 Udostępnij Napisano 24 Października 2017 Wskazaniami wskaźnika poziomu gazu zbytnio się nie sugeruj, dojeździj lpg do konca i zatankuj do pełna najlepiej na tej samej stacji co ostatnio tankowałeś lpg. Wtedy poznasz miarodajnie zużycie lpg w samochodzie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ozarek Napisano 24 Października 2017 Udostępnij Napisano 24 Października 2017 4 godziny temu, Gregor_BS napisał: Ogólnie jest wszystko ok, ale po pierwszy zbiorniku spalanie wychodzi coś dużo. 41, 5 litra gazu miałem zatankowane , teraz mam prawie rezerwę a przejechałem tylko ok 280 km. Pociągne może do 300, 310km. wskaźniki są o kant... Mi się też rezerwa zapala w okolicach 280km tyle, że mam butlę mieszczącą ca56l gazu i robię na tym ca440km także jeździj normalnie aż się przełączy. Z czasem nauczysz się korelacji wskaźnika z realnymi kilometrami Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SlawekS Napisano 24 Października 2017 Udostępnij Napisano 24 Października 2017 Przydatne są 2 liczniki dzienne Pierwszy mam na "wymianę oleju" a drugi na "lpg". Zawsze jeżdżę na tym od lpg i mniej więcej kilometry przejechane na gazie się pokrywają Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mar6709 Napisano 25 Października 2017 Udostępnij Napisano 25 Października 2017 Ile zapłaciłeś? Nawet bulta do jazdy 'do przodu' Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gregor_BS Napisano 25 Października 2017 Autor Udostępnij Napisano 25 Października 2017 Dzisiaj wyjeździłem już cały zbiornik. Zatankowałem do pełna i będę testował jak się wyłączają poszczególne diody. A propos tankowania to nominał zbiornik 50 L , 80% to 40 litrów a do zbiornika weszło 34,80 litra. Tankowane na orlenie u mnie na wsi. Troszkę jestem zawiedziony bo liczyłem że będzie wchodziło lekko 40 litrów i coś więcej. A podobno podginali lekko pływak... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Makar25 Napisano 25 Października 2017 Udostępnij Napisano 25 Października 2017 Ja zawsze podginam pływak ok 2 cm bo inaczej wchodzi tak jak u Ciebie. Ile Cię wyniosła ta instalka? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gregor_BS Napisano 25 Października 2017 Autor Udostępnij Napisano 25 Października 2017 Cena 3200 + auto na 2 dni. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nikt-znany Napisano 25 Października 2017 Udostępnij Napisano 25 Października 2017 Drogo jak za instalację do niezbyt wysilonego silnika R4... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SlawekS Napisano 26 Października 2017 Udostępnij Napisano 26 Października 2017 11 godzin temu, Gregor_BS napisał: .. A propos tankowania to nominał zbiornik 50 L , 80% to 40 litrów a do zbiornika weszło 34,80 litra. Tankowane na orlenie u mnie na wsi. Troszkę jestem zawiedziony bo liczyłem że będzie wchodziło lekko 40 litrów i coś więcej. A podobno podginali lekko pływak... W zbiorniku jest jeszcze trochę powietrza; pojeździj trochę, zatankuj kilka razy i powinno więcej gazu wejść. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ZUBERTO Napisano 26 Października 2017 Udostępnij Napisano 26 Października 2017 11 godzin temu, mazi napisał: Drogo jak za instalację do niezbyt wysilonego silnika R4... Jak ktos dobrze robi to sie ceni. 2 miechy temu, do tego samego silnika 3000 dalem. Choc tym razem niestety nie wyszlo jak zawsze idealnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gregor_BS Napisano 26 Października 2017 Autor Udostępnij Napisano 26 Października 2017 Dlaczego? Co poszło nie tak? Możesz wrzucić jakieś zdjęcie? BTW Masz ten silnik w insigni to współczuje w astrze mi to nie jedzie a w tej krowie to pewnie jeszcze gorzej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gregor_BS Napisano 26 Października 2017 Autor Udostępnij Napisano 26 Października 2017 11 godzin temu, SlawekS napisał: W zbiorniku jest jeszcze trochę powietrza; pojeździj trochę, zatankuj kilka razy i powinno więcej gazu wejść. Potestuje na innych stacjach i zobaczymy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 28 Października 2017 Udostępnij Napisano 28 Października 2017 Dnia 26/10/2017 o 18:34, Gregor_BS napisał: BTW Masz ten silnik w insigni to współczuje w astrze mi to nie jedzie a w tej krowie to pewnie jeszcze gorzej. Bez przesady z tym nie jedzie Do normalnej jazdy jest wiecej niz wystarczajacy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ZUBERTO Napisano 31 Października 2017 Udostępnij Napisano 31 Października 2017 Dnia 26.10.2017 o 18:34, Gregor_BS napisał: Dlaczego? Co poszło nie tak? Możesz wrzucić jakieś zdjęcie? BTW Masz ten silnik w insigni to współczuje w astrze mi to nie jedzie a w tej krowie to pewnie jeszcze gorzej. Mi tam wystarczy. Zasilanie wpieli tak, że 2x wskazówki wachlują, zamiast 1x jak być powinno. Twierdza, że nigdy tak dotad nie mieli i chcą szukać kolejnego miejsca na wzięcie zasilania, na co ja nie bardzo mam ochotę. Zdjęcie mogę wrzucić w weekend. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Makar25 Napisano 15 Listopada 2017 Udostępnij Napisano 15 Listopada 2017 Dnia 25.10.2017 o 23:34, mazi napisał: Drogo jak za instalację do niezbyt wysilonego silnika R4... Czemu drogo, ładnie poupychane wszystko, 2 dni więc doregulowane. ja biorę 2700 - 3 tys i też 2 dni mi zajmuje bo zakładam instalkę a nie wrzucam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nikt-znany Napisano 16 Listopada 2017 Udostępnij Napisano 16 Listopada 2017 22 godziny temu, Makar25 napisał: Czemu drogo, ładnie poupychane wszystko, 2 dni więc doregulowane. ja biorę 2700 - 3 tys i też 2 dni mi zajmuje bo zakładam instalkę a nie wrzucam Temu drogo, że to nic wymagającego i można za 2500-2700 zamontować u kogoś kto ogarnia, a że Ty cenisz więcej to nie znaczy, że każdy musi tyle płacić. Wiadomo, są ludzie co u rogowskiego są skłonni wyłożyć prawie 4k za instalację do słabowitego R4... ale to nic nie znaczy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
steyr Napisano 17 Listopada 2017 Udostępnij Napisano 17 Listopada 2017 Jak się zna na rzeczy i robi fachowo robotę, to nie jeden woli dopłacić parę "stówek" i mieć święty spokój. Trafisz na montera który nie ogarnie montażu, pół biedy jak będzie chciał poprawić i szukać rozwiązania problemu a nie na zasadzie "Panie to zapłon, na dzień dobry wymienimy świece. Jak nie pomoże to pewnie cewki i itp" . Niestety "druciarze" nie tylko w tej profesjii występują. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Waldek40 Napisano 18 Listopada 2017 Udostępnij Napisano 18 Listopada 2017 3 tys. to do V6 na dobrych częściach na wtryskach barakuda i też auto zostawia się na 2 dni aby nie robili w pośpiechu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
slawek_l_83 Napisano 20 Listopada 2017 Udostępnij Napisano 20 Listopada 2017 Dnia 25.10.2017 o 23:34, mazi napisał: Drogo jak za instalację do niezbyt wysilonego silnika R4... Silesia Cars ma takie ceny.... a i terminy w 2017 praktycznie zajęte bo kumpel się pytal Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nikt-znany Napisano 20 Listopada 2017 Udostępnij Napisano 20 Listopada 2017 Dnia 17.11.2017 o 22:39, steyr napisał: Jak się zna na rzeczy i robi fachowo robotę, to nie jeden woli dopłacić parę "stówek" i mieć święty spokój. Trafisz na montera który nie ogarnie montażu, pół biedy jak będzie chciał poprawić i szukać rozwiązania problemu a nie na zasadzie "Panie to zapłon, na dzień dobry wymienimy świece. Jak nie pomoże to pewnie cewki i itp" . Niestety "druciarze" nie tylko w tej profesjii występują. U druciarza za to płaci się 2000-2200, przynajmniej w moich stronach. U ogarniętego bez renomy 2500. U ogarniętego z renomą 2800-3000zł. Dlatego wszystko co ponad te kwoty to już fantazja własna monterów, na którą nie musimy się zgadzać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
slawek_l_83 Napisano 20 Listopada 2017 Udostępnij Napisano 20 Listopada 2017 Godzinę temu, mazi napisał: U druciarza za to płaci się 2000-2200, przynajmniej w moich stronach. U ogarniętego bez renomy 2500. U ogarniętego z renomą 2800-3000zł. Dlatego wszystko co ponad te kwoty to już fantazja własna monterów, na którą nie musimy się zgadzać. Hmmm to masz dobre ceny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gregor_BS Napisano 22 Listopada 2017 Autor Udostępnij Napisano 22 Listopada 2017 Jak na razie to zrobiłem 2 tysiące i jest wszystko ok. Było tylko podgięcie pływaka bo za mało gazu wchodziło teraz powinno wejść 40 litrów. Jeśli chodzi o spalanie to w granicy 9-10 litrów. Bardzo mi spasował ten wlew - początkowo się broniłem chcąc przejściówkę jak w fabrycznym LPG ale dobrze, że mnie gaziarz namówił na to rozwiązanie. Auto jest ciut słabsze , ale minimalnie. Ja to jednak wyczuwam choć gaziarz zapewniał że będzie tak samo. Póki co na razie nic nie szarpie, przełącza się szybko więc spadek mocy olewam. Jedyna rzecz, którą zauważyłem to po założeniu LPG spalanie z komputera pokładowego pokazuje ok 0,5 - 1 litra więcej niż przed założeniem. Wykluczam styl jazdy bo jest taki sam. Ktoś mi kiedyś powiedział że może to być niezbyt optymalnie wyregulowana instalacja. Pytałem gaziarza o to i powiedział mi że tak będzie bo auto jedzie na innej mieszance. Także nie wiem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orochimaru Napisano 22 Listopada 2017 Udostępnij Napisano 22 Listopada 2017 Komputer pokładowy bierze informację o spalaniu na podstawie czasu wtrysku. Większe wartości wskazują na to, że masz gaz ustawiony bardziej "na ubogo". Sterownik silnika koryguje tą odchyłkę na podstawie wskazań z sondy lambda, co skutkuje dłuższym czasem wtrysku i większym spalaniem na wyświetlaczu. Jest to o tyle niedobre, że jeśli gaz jest tak ustawiony w całym zakresie, to przy gazie do deski (gdy ecu pracuje w otwartej pętli) może być za ubogo. To skutkuje mniejszą mocą i w dłuższej perspektywie niebezpieczeństwem wypalenia zaworów. Z dwojga złego lepiej mieć za dużo gazu, niż za mało. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Makar25 Napisano 23 Listopada 2017 Udostępnij Napisano 23 Listopada 2017 Potwierdzam, możesz nawet porównać spalania przy różnym zakresie obciążenie silnika przełączając gaz/benzyna i obserwując spalanie na komputerze pokładowym, jeśli możesz podejrzeć mapy ( nie tracisz gwarancji gdy nie przestawiasz nic w ustawieniach, kazde połączenie jest rejestrowane) to wrzuć zrzuty ekranu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
steyr Napisano 24 Listopada 2017 Udostępnij Napisano 24 Listopada 2017 Z tym podłączeniem się pod sterownik a problemami z ewentualną gwarancją to różnie bywa, każdy monter inaczej interpretuje. Prosty test to tak jak Makar25 pisze, jedziesz z ustalonym obciążeniem [pochylenie drogi, wiatr, ruch na drodze] i sprawdzasz spalanie chwilowe na lpg a później PB i tak dla różnych obciążeń i prędkości obrotowej silnika. Tylko po przełączeniu na PB odczekaj parę sekund. Teoretycznie zużycie wg komputera nie powinno się zmienić. Jak nie chcesz się podłączać pod sterownik, to zawsze możesz sprawdzić korekty ECU silnika podczas jazdy na PB i na LPG i porównać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
slawek_l_83 Napisano 4 Grudnia 2017 Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2017 Jak na razie to zrobiłem 2 tysiące i jest wszystko ok. Było tylko podgięcie pływaka bo za mało gazu wchodziło teraz powinno wejść 40 litrów. Jeśli chodzi o spalanie to w granicy 9-10 litrów. Bardzo mi spasował ten wlew - początkowo się broniłem chcąc przejściówkę jak w fabrycznym LPG ale dobrze, że mnie gaziarz namówił na to rozwiązanie. Auto jest ciut słabsze , ale minimalnie. Ja to jednak wyczuwam choć gaziarz zapewniał że będzie tak samo. Póki co na razie nic nie szarpie, przełącza się szybko więc spadek mocy olewam. Jedyna rzecz, którą zauważyłem to po założeniu LPG spalanie z komputera pokładowego pokazuje ok 0,5 - 1 litra więcej niż przed założeniem. Wykluczam styl jazdy bo jest taki sam. Ktoś mi kiedyś powiedział że może to być niezbyt optymalnie wyregulowana instalacja. Pytałem gaziarza o to i powiedział mi że tak będzie bo auto jedzie na innej mieszance. Także nie wiem.Jak auto slabsze to moze podzlec strojenie sonda szerokopasmowa, bo u mnie po strojeniu auto na LPG chodzi lepiej niz na benzynie.Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.