Skocz do zawartości

Citroen C5 z gazem, dobry pomysł?


Cherokee18

Rekomendowane odpowiedzi

Od 3 lat jeżdżę Citroenem C4 z 2005 roku. Silnik 1.6 z gazem. Auto kupione z pewnych rąk, nie bite, oryginalny lakier, z pewnym przebiegiem, aktualnie ma około 140k km.  Wszystko byłoby fajnie, ale co chwilę coś do niego dokładam, od pierdół do grubszych rzeczy. Jako toczydło po mieście może być, ale raz na jakiś czas zdarza się autostrada +/- 500 km i robi się głośno oraz mało komfortowo.

Na drugim biegunie jest szwagier ;] Kupił C5 z 2002 roku, przebieg 2x tyle co u mnie i po prostu jeździ bez żadnych zmartwień. Auto znacznie lepiej wyciszone, komfortowe, super welury, spalanie podobne jak u mnie. W związku z czym, wpadłem na być może głupi pomysł wymiany C4 na C5. W oko wpadł mi ten konkretny egzemplarz:

 

https://www.olx.pl/oferta/citroen-c5-mk-ii-powod-kupno-nowego-auta-CID5-IDoUDKC.html#bfd8cf3c33

 

Cena w normie, czy z odchyłką w którąś stronę? Właściciel nie wie czy auto wcześniej miało jakieś przygody blacharsko-lakiernicze, narzekał tylko na hamulec ręczny. Do wymiany opony. To tyle co udało mi się wydusić w trakcie rozmowy. 

Jak myślicie, jest sens zamieniać swoją C4 na rok starszą C5? Cenowo myślę, że wyszedł bym na tym podobnie.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poprawisz zdecydowanie komfort podróżowania, fotele, wypas.

Nie poprawisz natomiast usterkowości, co do wyciszenia, też zbyt pewny nie jestem, o ile w HDI tak, to ten 140KM jest też głośnawy (obroty)

Wrażenia z jazdy (przyspieszenie) na podobnym poziomie.

Spalanie będzie spokojnie 2 l wyższe.

A w rzeczywistości....loteria, jak to z używką.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jezdze c5 od 2,5 roku. Zrobiłem w tym czasie: końcówki drążków, lacznik stabilizatora, wymienione 3 zaciski hamulcowe i linki ręcznego, listwa wtryskowa lpg, przewód wspomagania i jeden od hydro (używki). Póki co nie mysle o wymianie na inny bo auto wszystko ma, pali 10-11lpg/100km przy moich trasach (pól na pól miasto-trasa), a w porównaniu do innych aut co mialem to jest praktycznie bezawaryjne. Auto z 2003r z przebiegiem 310kkm i rosnie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, AkuQ napisał:

Poprawisz zdecydowanie komfort podróżowania, fotele, wypas.

 

To nie ulega wątpliwości :ok:

 

6 minut temu, AkuQ napisał:

Nie poprawisz natomiast usterkowości

 

U mnie poszła wiązka tylnej klapy, cieknąca antena, uszkodzony moduł BSM, niestykające przełączniki szyb elektrycznych, ograniczniki drzwi, skrzynia biegów, sprzęgło, 2x rozrząd (pierwszy planowany, drugi nieplanowany - wyciek oleju). Patrząc na starszą C5 szwagra kupioną od budowlańców to on nie wie co to są usterki.

 

18 minut temu, AkuQ napisał:

co do wyciszenia, też zbyt pewny nie jestem, o ile w HDI tak, to ten 140KM jest też głośnawy (obroty)

 

Od przykładowej C5 nie oczekuję cudów, byleby była odrobinę cichsza na autostradzie. W mojej C4 nie ma nawet wyciszenia maski.

 

20 minut temu, AkuQ napisał:

Wrażenia z jazdy (przyspieszenie) na podobnym poziomie.

 

Wystarczające :ok:

 

20 minut temu, AkuQ napisał:

Spalanie będzie spokojnie 2 l wyższe.

 

Jeżeli zmieszczę się w 12 litrach gazu to będzie super ;)

 

36 minut temu, AkuQ napisał:

A w rzeczywistości....loteria, jak to z używką.

 

Wiadoma sprawa ;) Zakładam, że trafię perełkę ;] moje rozterki dotyczą bardziej tego czy trafię z deszczu pod rynnę.

Dzięki za informacje :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, angrius napisał:

jezdze c5 od 2,5 roku. Zrobiłem w tym czasie: końcówki drążków, lacznik stabilizatora, wymienione 3 zaciski hamulcowe i linki ręcznego, listwa wtryskowa lpg, przewód wspomagania i jeden od hydro (używki). Póki co nie mysle o wymianie na inny bo auto wszystko ma, pali 10-11lpg/100km przy moich trasach (pól na pól miasto-trasa), a w porównaniu do innych aut co mialem to jest praktycznie bezawaryjne. Auto z 2003r z przebiegiem 310kkm i rosnie

 

Raz na jakiś czas trafiam na Twoje pozytywne wpisy dotyczące C5 i m.in. dlatego biorę pod uwagę ten model :ok: Dzięki za odpowiedź :ok:

 

Ciekawe czy jest ktoś kto przesiadł się z C4 na C5 i opisze swoje wrażenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Cherokee18 napisał:

U mnie poszła wiązka tylnej klapy, cieknąca antena, uszkodzony moduł BSM, niestykające przełączniki szyb elektrycznych, ograniczniki drzwi, skrzynia biegów, sprzęgło, 2x rozrząd (pierwszy planowany, drugi nieplanowany - wyciek oleju). Patrząc na starszą C5 szwagra kupioną od budowlańców to on nie wie co to są usterki.

Ale nie jest powiedziane, że jak kupisz C5 nie spotka Cię to samo lub więcej, a sugerowanie się C5 szwagra nie jest najszczęśliwszym tokiem rozumowania.

3 minuty temu, Cherokee18 napisał:

Od przykładowej C5 nie oczekuję cudów, byleby była odrobinę cichsza na autostradzie. W mojej C4 nie ma nawet wyciszenia maski.

Nie użytkowałem dłużej, ale kolega co zmienił 1.6TDI octavię na C5 140KM narzekał na hałas, gdzie dla mnie  nowa octa na tylnym siedzeniu to buczące toczydło. Ale to najlepiej przysiąść się i przejechać, bo takie "na ucho" to mało miarodajne.

5 minut temu, Cherokee18 napisał:

moje rozterki dotyczą bardziej tego czy trafię z deszczu pod rynnę.

Niestety nikt chyba Ci nie odpowie na to pytanie.Na wiosnę dogrywałem pewną C5tkę i sprawowała się właścicielowi dobrze, aż parę dni przed pozbyciem się wysrał się silnik na dobre. Nie znamy dnia...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, AkuQ napisał:

Ale nie jest powiedziane, że jak kupisz C5 nie spotka Cię to samo lub więcej, a sugerowanie się C5 szwagra nie jest najszczęśliwszym tokiem rozumowania.

 

Szwagier to akurat przykład z najbliższego podwórka, który obserwuje na co dzień ;)

 

5 minut temu, AkuQ napisał:

Nie użytkowałem dłużej, ale kolega co zmienił 1.6TDI octavię na C5 140KM narzekał na hałas, gdzie dla mnie  nowa octa na tylnym siedzeniu to buczące toczydło. Ale to najlepiej przysiąść się i przejechać, bo takie "na ucho" to mało miarodajne.

 

Kurde, faktycznie ludzie narzekają:

http://citroen.auto.com.pl/forum/viewtopic.php?t=241858

 

6 minut temu, AkuQ napisał:

Niestety nikt chyba Ci nie odpowie na to pytanie.

 

:ok:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, Muzyk napisał:

najpierw musze ja naprawic ;)

 

 

po za tym nie mam tyle kasy zeby dorzucic do ladnego c4gp ;)

 

A ja już sam nie wiem co robić ;] C4 jeździ i spełnia minimalne założenia, ale oczekiwałbym bezawaryjności oraz  większego komfortu :bzik:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, Cherokee18 napisał:

 

Ile realnie palą diesle w C5? Opłaca się gazować przy rocznych przebiegach do 20k km?

nie wiem jak diesle ale wg mnie i tak taniej wyjdzie z gazem. A przy takich przebiegach szybko powinno sie zwrócić. Lpg wciąga 10-11/100. Mysle że jakbyś mial 100% miasto to i tak raczej więcej jak 12/100 nie powinno być. No chyba ze jeździsz z butem w podłodze. A silnik mam 2.0 136km. Co do usterkowosci... Wiadomo auto ma 14 lat i 310kkm zatem rzeczywiście moze teoretycznie cos paść nagle. Ale jak do tej pory ja nie moge narzekać. A silnik raczej w dobrej kondycji jest bo wczoraj bez problemu 200/h pojechal:skromny:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 godzin temu, Cherokee18 napisał:

Od 3 lat jeżdżę Citroenem C4 z 2005 roku. Silnik 1.6 z gazem. Auto kupione z pewnych rąk, nie bite, oryginalny lakier, z pewnym przebiegiem, aktualnie ma około 140k km.  Wszystko byłoby fajnie, ale co chwilę coś do niego dokładam, od pierdół do grubszych rzeczy. Jako toczydło po mieście może być, ale raz na jakiś czas zdarza się autostrada +/- 500 km i robi się głośno oraz mało komfortowo.

Na drugim biegunie jest szwagier ;] Kupił C5 z 2002 roku, przebieg 2x tyle co u mnie i po prostu jeździ bez żadnych zmartwień. Auto znacznie lepiej wyciszone, komfortowe, super welury, spalanie podobne jak u mnie. W związku z czym, wpadłem na być może głupi pomysł wymiany C4 na C5. W oko wpadł mi ten konkretny egzemplarz:

 

https://www.olx.pl/oferta/citroen-c5-mk-ii-powod-kupno-nowego-auta-CID5-IDoUDKC.html#bfd8cf3c33

 

Cena w normie, czy z odchyłką w którąś stronę? Właściciel nie wie czy auto wcześniej miało jakieś przygody blacharsko-lakiernicze, narzekał tylko na hamulec ręczny. Do wymiany opony. To tyle co udało mi się wydusić w trakcie rozmowy. 

Jak myślicie, jest sens zamieniać swoją C4 na rok starszą C5? Cenowo myślę, że wyszedł bym na tym podobnie.

 

 

jakiś większych różnic w utrzymaniu nie będzie, chyba że hydro jakieś zdrutowane i będą problemy z naprawą

jak do tego dokładasz i tak to bierz, będziesz do nowego dokładał co najwyżej ale trochę lepszy komfort

co do głośności nie nastawiaj się że w trasie będzie dużo lepiej, uszczelki w starych autach już puszczają i powietrze robi swoje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakbyś chciał to tutaj są w miarę pewne auta jak można nazwać tak kupno samochodu w komisie, zbierają opinie dobre.

 

http://allegro.pl/citroen-c5-1-8-gwar-przebiegu-100-ori-lakier-i6996688427.html  + zalożenie LPG

 

I jeszcze mogą ściągnąć takie coś:

Mamy ofertę na Citoren C5 2.0 16v benzyna automat z przebiegiem 123000km pełna książka serwisowa - 14.06.2017 115589km. Pierwsza rejestracja 06.2006. Wersja Exclusive na ksenonie. Cena dla zdecydowanego klienta 13900zł.

 

22528406_746081835577313_136766055642162657_n.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, angrius napisał:

nie wiem jak diesle ale wg mnie i tak taniej wyjdzie z gazem. A przy takich przebiegach szybko powinno sie zwrócić. Lpg wciąga 10-11/100. Mysle że jakbyś mial 100% miasto to i tak raczej więcej jak 12/100 nie powinno być. No chyba ze jeździsz z butem w podłodze. A silnik mam 2.0 136km. Co do usterkowosci... Wiadomo auto ma 14 lat i 310kkm zatem rzeczywiście moze teoretycznie cos paść nagle. Ale jak do tej pory ja nie moge narzekać. A silnik raczej w dobrej kondycji jest bo wczoraj bez problemu 200/h pojechal:skromny:

 

Diesla raczej nie biorę pod uwagę, robię za małe i za krótkie odcinki.

Wypowiesz się jak jest z komfortem jazdy powyżej 120km/h? Bardzo głośno?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, bielaPL napisał:

jakiś większych różnic w utrzymaniu nie będzie, chyba że hydro jakieś zdrutowane i będą problemy z naprawą

jak do tego dokładasz i tak to bierz, będziesz do nowego dokładał co najwyżej ale trochę lepszy komfort

co do głośności nie nastawiaj się że w trasie będzie dużo lepiej, uszczelki w starych autach już puszczają i powietrze robi swoje

 

Komfort jazdy będzie na pewno wyższy jak w C4. Martwi mnie tylko ta głośność przy prędkościach autostradowych, no i oczywiście usterkowość.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, slawek_l_83 napisał:

Jakbyś chciał to tutaj są w miarę pewne auta jak można nazwać tak kupno samochodu w komisie, zbierają opinie dobre.

 

http://allegro.pl/citroen-c5-1-8-gwar-przebiegu-100-ori-lakier-i6996688427.html  + zalożenie LPG

 

I jeszcze mogą ściągnąć takie coś:

Mamy ofertę na Citoren C5 2.0 16v benzyna automat z przebiegiem 123000km pełna książka serwisowa - 14.06.2017 115589km. Pierwsza rejestracja 06.2006. Wersja Exclusive na ksenonie. Cena dla zdecydowanego klienta 13900zł.

 

22528406_746081835577313_136766055642162657_n.jpg

 

Dzięki za namiary :) Na tę chwilę nie wiem co robić, powymieniałem w moim aucie co trzeba było i trochę żal sprzedawać, z drugiej strony denerwuje mnie brak komfortu i boję się kolejnych usterek. Gdybym miał zamienić C4 na C5 to raczej w cenach 1:1 z niewielką moją dopłatą. Gdyby ta C5 z automatem miała założony gaz to jeszcze dzisiaj wyjeżdżam po nią ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, bielaPL napisał:

przy okazji, jakie grube rzeczy padają? I za ile sprzedajesz? :)

 

U mnie poszła wiązka tylnej klapy, cieknąca antena, uszkodzony moduł BSM, niestykające przełączniki szyb elektrycznych, ograniczniki drzwi, skrzynia biegów, sprzęgło, 2x rozrząd (pierwszy planowany, drugi nieplanowany - wyciek oleju), chłodnica wody i klimatyzacji, poduszki silnika. To wszystko wymieniłem w 3 lata.

 

A co do ceny za moją to sam nie wiem, pewnie średnia cena na otomoto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 
Dzięki za namiary Na tę chwilę nie wiem co robić, powymieniałem w moim aucie co trzeba było i trochę żal sprzedawać, z drugiej strony denerwuje mnie brak komfortu i boję się kolejnych usterek. Gdybym miał zamienić C4 na C5 to raczej w cenach 1:1 z niewielką moją dopłatą. Gdyby ta C5 z automatem miała założony gaz to jeszcze dzisiaj wyjeżdżam po nią ;]
Tak bywa, ja mam teraz kupca na L2 i tez zal sprzedawac ale zycie skierowalo mnie do wiekszego samochodu :)

Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

52 minuty temu, Cherokee18 napisał:

Wypowiesz się jak jest z komfortem jazdy powyżej 120km/h? Bardzo głośno?

mysle że do 140 jest akceptowalnie. Tylko jest to pojęcie względne... Dla jednego cicho dla innego glosno... Najlepiej by bylo gdybys sie przejechal autostrada c5tka i sam ocenil. Ja mam porównanie jedynie do clio III a wiadomo ze to 2 klasy niżej. W clio powyzej 100 jest juz glosno.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, slawek_l_83 napisał:

Jakbyś chciał to tutaj są w miarę pewne auta jak można nazwać tak kupno samochodu w komisie, zbierają opinie dobre.

 

http://allegro.pl/citroen-c5-1-8-gwar-przebiegu-100-ori-lakier-i6996688427.html  + zalożenie LPG

 

I jeszcze mogą ściągnąć takie coś:

Mamy ofertę na Citoren C5 2.0 16v benzyna automat z przebiegiem 123000km pełna książka serwisowa - 14.06.2017 115589km. Pierwsza rejestracja 06.2006. Wersja Exclusive na ksenonie. Cena dla zdecydowanego klienta 13900zł.

 

22528406_746081835577313_136766055642162657_n.jpg

Ale zdjęcie tej C5tki jest po lifcie, a w ogłoszeniu pisze, że ona z czerwca 2004. A lift był we wrześniu. Piszę o ogłoszeniu wyżej (alle ). Tak, że....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale zdjęcie tej C5tki jest po lifcie, a w ogłoszeniu pisze, że ona z czerwca 2004. A lift był we wrześniu. Piszę o ogłoszeniu wyżej (alle ). Tak, że....
Takze to 2 różne auta

Wysłane z mojego LG-H870 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale zdjęcie tej C5tki jest po lifcie, a w ogłoszeniu pisze, że ona z czerwca 2004. A lift był we wrześniu. Piszę o ogłoszeniu wyżej (alle ). Tak, że....
W ogloszeniu jest jedna C5 a zdjecie odnosi sie do opisu powyzej ze jest z 2006r zamiescilem dwa rozne samochody. Ogloszenie to jedna c5, druga zdjecie i opis ze moga sciagnac.
Albo ja zle opisalem lub Wy zle interpetowaliscie :)

Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dla VIN VF7RC6FZB76623913 

dane z BAZY PSA 

D.D.R PDV ASO Nr Dossier Kod przyczyny Nazwa Rozliczenie Przebieg km Kraj
15/12/2006 204526Y01 YEEA38901 00000000000XVSX C5 KALKULATOR WTRYSKU XVS 13015 IT
27/12/2005 204526Y01 YDRC18301 00008726Q8 MODUL STER.ZAMK 030 6000 IT
06/09/2005 204526Y01 YDNN33901 00006239YT PRZE .ZESPOLONY 000 5446 IT

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem coraz bliższy decyzji o zmianie samochodu. Dzisiaj przestały działać nawiewy :facepalm: nie świecą się również kontrolki od klimy i obiegu wewnętrznego. Po odłączeniu silnika wentylatora kontrolki świecą normalnie. Wentylator podłączony na ostro dmucha. Nie wiem o co chodzi :niewiem: we wtorek jadę do elektryka.

 

Chyba wyleczyłem się z C5. Nie chodzi o usterkowość, ale za około pół roku będę potrzebował auta w typie Berlingo. Wydaje mi się, że nie ma co kombinować z komfortem tylko od razu szukać coś dostawczo-osobowego. Co myślicie o Daci Dokker 1.6 z gazem? Nie oczekuję od tego ciszy i komfortu, ma być jak najmłodsze, tanie w eksploatacji i bezawaryjne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

37 minut temu, Cherokee18 napisał:

 

Miałeś te same objawy?

tak. Wentylator nie chodził, nie bylo możliwości włączenia Klimy, po ominieciu opornicy wentylator dzialal na Maksa. Wpisz sobie w Google opornica dmuchawy lub sterownik dmuchawy i wyskoczy Ci. Nie wiem gdzie to jest w c4 ale u mnie bylo po stronie pasażera w nogach. Roboty na niecałe 10 min.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

36 minut temu, angrius napisał:

tak. Wentylator nie chodził, nie bylo możliwości włączenia Klimy, po ominieciu opornicy wentylator dzialal na Maksa. Wpisz sobie w Google opornica dmuchawy lub sterownik dmuchawy i wyskoczy Ci. Nie wiem gdzie to jest w c4 ale u mnie bylo po stronie pasażera w nogach. Roboty na niecałe 10 min.

 

Jeszcze jedno pytanie, trzeba do tego wyciągać cały wentylator?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

29 minut temu, Cherokee18 napisał:

 

Jeszcze jedno pytanie, trzeba do tego wyciągać cały wentylator?

nie. Robota polega na: Odkrecasz dwie śrubki, wycigasz sterownik, odpinasz dwie wtyczki od sterownika, potem skladasz wszystko do kupy z nowym sterownikiem. Dosłownie 10 min roboty

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

37 minut temu, Muzyk napisał:

http://allegro.pl/modul-bsm-l04-00-9659741880-i7007331735.html

 

Natomiast moi ludzie mowia zebys szukal po dlugim numerze :) 

 

Wygląda zupełnie inaczej jak mój i ma 18 bezpieczników (u mnie jest 14). Jeśli winowajcą będzie opornica to BSM'a nie ruszam ;]

Zamówiłem firmy Hella :ok:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.