Jump to content

moj motocykl


1Marek1
 Share

Recommended Posts

9 godzin temu, ulik87 napisał:

gratulacje i niech służy jak najlepiej! :oki:

ps. widzę, że tak trochę na bezdroża już przyszykowany i w sumie to gotów pożerać kilometry. przyszłe wakacje zaplanowane już? :]

Na razie go docieram. Najgorsze pierwsze 800 km bo tylko do 5 tys obr/min czyli do 100 km/h. Frustrujące. Korzystam z suchej pogody i sobie jezdze,  super sprawa. Co do jazdy po bezdrożach to dyskusyjna sprawa bo przód jest dość sztywno zawieszony i na nierównościach trzesie. Ale jest banan na twarzy i pełne tankowanie jest poniżej 100 zł :jem:. Na razie widze że dobrze wybrałem, bardzo mi pasuje ten motocykl. I to brzmienie v-ki, chociaż jeszcze stockowy wydech a juz jest nieźle. Super.

 

PS- za to nie moge ogarnąć stawiania na centralnej stopce. W salonie jak był pusty to go postawiłem a teraz z pełnym juz nie idzie. Chyba coś źle robię ;l

Edited by 1Marek1
Link to comment
Share on other sites

Dnia 20.10.2017 o 21:47, 1Marek1 napisał:

Dzisiaj odebrałem swój motocykl. Aż się nie chciało za szybko wracać do domu.

 

Ładna maszyna. Życzę, aby jak najdłużej służył bezawaryjnie oraz co najmniej miliona kilometrów przejechanych bezpiecznie :ok:

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Godzinę temu, 1Marek1 napisał:

 Na razie widze że dobrze wybrałem, bardzo mi pasuje ten motocykl. I to brzmienie v-ki, chociaż jeszcze stockowy wydech a juz jest nieźle. Super.

posiadam Versysa 650, ale ciągnie mnie do v-stroma 1000 bo zaczyna brakować mocy :oki:

 

5706821067_5.jpg

Link to comment
Share on other sites

2 godziny temu, romano11 napisał:

Nurtuje mnie tylko, kto to jest na zdjęciu, ten starszy, nobliwy pan... :hmm:  :phi:

 

Prosze nie denerwować starszego pana! ;l

Link to comment
Share on other sites

Noga na ten wystający "pret" od stopki. Lewa ręką na kierownicy, prawą łapiesz za wspornik tylnego podnóżka. Następnie cały ciężar ciała dajesz na stopę którą cisniesz na stopkę i jednocześnie cisniesz moto za podnóżek do tyłu.

Wysłane z mojego LG-H850 przy użyciu Tapatalka

Link to comment
Share on other sites

Dnia 20.10.2017 o 21:47, 1Marek1 napisał:

Dzisiaj odebrałem swój motocykl. Aż się nie chciało za szybko wracać do domu.

 

super sprzęcicho mam nadzieję, że i ja w końcu wyruszę ponownie na 2oo

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

8 godzin temu, mops napisał:

Noga na ten wystający "pret" od stopki. Lewa ręką na kierownicy, prawą łapiesz za wspornik tylnego podnóżka. Następnie cały ciężar ciała dajesz na stopę którą cisniesz na stopkę i jednocześnie cisniesz moto za podnóżek do tyłu.
 

 

Mam (niepotrzebnie) lekko obniżony przód na lagach. Czy może to utrudniać postawienie na stopce? 

Link to comment
Share on other sites

teoretycznie, jeśli solidnie posadzili z przodu, to może to utrudniać lekko dźwignięcie moto na stopkę, bo z mniejszym momentem Twoja masa oddziałuje, ale bez przesady. ja zawsze biorę moto w łapy, lewa ręka na kierę, prawa za jakiś solidny element z tyłu (rączka pasażera najczęściej, albo ten element do którego jest umocowana stopka pasażera jeśli obładowane) ustawiam moto pionowo i nogą rozkładam centralkę, dociskając już do ziemi stopą, żeby poczuć, że obie nóżki centralki opierają się o glebę (w tym momencie powinieneś móc zabrać ręce i moto będzie stało stabilnie). no i wtedy staję całą masą na centralkę (literalnie, odrywam drugie nogie od ziemi) i ciągnę do góry prawą ręką. jak moto puste, to wymaga niewielkiego pociągnięcia, jak z centralnym kufrem załadowanym, to niemal niezauważalnie więcej, a jak moto załadowane na full, oba kufry boczne, centralny i jeszcze maneli z 15 kilo na kanapie, to z pewnym wysiłkiem, ale też bez problemu (głównie powoduje to utrudniony dostęp do złapania czegoś solidnego z tyłu moto). także ten, sądzę, że nie powinienieś mieć problemów ;)

no chyba, że tam montują jakieś guano jako stopki centralne, bo nie wiem czy tam fabrycznie one są czy nie, a jeśli nie, to czy są jakieś ori akcesoryjne, czy jakieś tam dedytkowane innych marek.

 

Edited by ulik87
Link to comment
Share on other sites

Dnia 21.10.2017 o 21:37, 1Marek1 napisał:

 

PS- za to nie moge ogarnąć stawiania na centralnej stopce. W salonie jak był pusty to go postawiłem a teraz z pełnym juz nie idzie. Chyba coś źle robię ;l

 

 

Link to comment
Share on other sites

26 minut temu, jimbo22 napisał:

ustaw się przodem do kierunku jazdy. zaprzyj do tyłu :) w bok to nie dziwota :)

 

To jest cenna uwaga bo do tej pory stawałem bokiem. Spróbuje po robocie. Co do testowania K100 to zrobię jak podczas kursu na PJ- do większego motocykla przechodzimy jak wykonamy zadanie na mniejszym :oki:

Link to comment
Share on other sites

Godzinę temu, tomirek napisał:

Olala! Chciałem mieć takiego, ale jako że jestem krótkonogi kurdupel z metra cięty pozostaje mi cruiser z niskim siodłem ;] 

Ja też nie jestem wielkoludem (175 cm). Spróbój z obniżonym siedzeniem (-2 cm) oraz butami typu np daytona (+ 3,5 cm) i już jesteś 5,5 cm do przodu.

Link to comment
Share on other sites

Dnia 26.10.2017 o 10:49, 1Marek1 napisał:

To jest cenna uwaga bo do tej pory stawałem bokiem. Spróbuje po robocie. Co do testowania K100 to zrobię  :oki:

 

No ja staję bokiem, ale wiele to nie daje. Staję bokiem do motóra :phi: i następuję prawą kończyną dolną (ten na filmiku to jakiś dziwak 8]) na centralkę, ciągnę za gmol z tyłu i choćbym nie wiem, jak się wytężał, to (nie)wyciągnę... taki to ciężar :hehe: w wolnej chwili zapraszam do mnie - potrenujesz z moim "skuterkiem", to potem już wszystko inne (łącznie z goldwingiem) będzie do postawienia :oki: (celowo pomijam wynalazki typu bmw k1600, bo tam jest centralka pędzona elektrycznie).

Link to comment
Share on other sites

2 minuty temu, romano11 napisał:

 

w wolnej chwili zapraszam do mnie - potrenujesz z moim "skuterkiem", to potem już wszystko inne (łącznie z goldwingiem) będzie do postawienia :oki: (celowo pomijam wynalazki typu bmw k1600, bo tam jest centralka pędzona elektrycznie).

 

A gdzie to jest "tu i teraz"? A centralka pedzona elektrycznie to jakaś poezja.

Link to comment
Share on other sites

No, pare lat mieszkałem na Śląsku ale w Katowicach i Zabrzu. A przez Rude jezdziłem do roboty (czasy to dawne przed A4 i DTS, kiedy Kochłowicka była wąską jednojezdniową dróżką).

Link to comment
Share on other sites

57 minut temu, 1Marek1 napisał:

Ja też nie jestem wielkoludem (175 cm). Spróbój z obniżonym siedzeniem (-2 cm) oraz butami typu np daytona (+ 3,5 cm) i już jesteś 5,5 cm do przodu.

 

ja mam 164 i nie mam nóg modelki ;)

Link to comment
Share on other sites

Dnia 10/21/2017 o 20:37, 1Marek1 napisał:

[...]

 

PS- za to nie moge ogarnąć stawiania na centralnej stopce. W salonie jak był pusty to go postawiłem a teraz z pełnym juz nie idzie. Chyba coś źle robię ;l

 

ze specjalną dedykacją. muszę się jakoś "rozruszać" przed złożeniem klipu z wycieczek po Walii, bo jakoś natchnienia brak :pstryk:

 

 

Link to comment
Share on other sites

Dzięki za filmiki poglądowe o stawianiu stopki. Zaczeło mi to wychodzić :piwko:. Ale jako świerzak i żółtodziób mam inne pytanie: czy jest możliwe zatankowanie do pełna motocykla na stopce bocznej czyli przechylonego? Ja swój tankowałem ale okazało się że do pełna trochę brakuje. Nie pomogło "cykanie" dystrybutorem.

Edited by 1Marek1
Link to comment
Share on other sites

Pewnie się nie da, ze względu na przechył. Zawsze możesz tankować siedząc na wyprostowanym moto (stopka boczna może być rozłożona dla bezpieczeństwa). Ja zazwyczaj tak tankuję.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

51 minut temu, 1Marek1 napisał:

czy jest możliwe zatankowanie do pełna motocykla na stopce bocznej czyli przechylonego? Ja swój tankowałem ale okazało się że do pełna trochę brakuje.

 

Ja w zasadzie nie tankuję w innej pozycji, tylko na boku; przecież ten przechył nie jest jakoś specjalnie wielki. Może to też zależy od samej konstrukcji zbiornika i jego umiejscowienia?

U mnie wlew jest prawie że w tradycyjnym miejscu, jednak sam zbiornik mam pod siedzeniem, więc ma on dość długą "szyjkę" i przy tankowaniu zawsze widzę w niej lustro paliwa.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

2 godziny temu, 1Marek1 napisał:

Dzięki za filmiki poglądowe o stawianiu stopki. Zaczeło mi to wychodzić :piwko:. Ale jako świerzak i żółtodziób mam inne pytanie: czy jest możliwe zatankowanie do pełna motocykla na stopce bocznej czyli przechylonego? Ja swój tankowałem ale okazało się że do pełna trochę brakuje. Nie pomogło "cykanie" dystrybutorem.

 

powiem Ci, że ja po odbiorze moto przy pierwszym tankowaniu na stacji chcąc postawić go na stopce centralnej położyłem moto na prawy bok :) Cale szczęście, że była to stacja samoobsługowa i nie nikt mnie nie widział prócz obsługi monitoringu, która pewnie miała niezłą uciechę:)

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

U mnie jest o tyle dobrze, że wlew paliwa mam z boku baku i jak stawiam Dragę na stópce to akurat jest z tej wyższej strony. Więc mogę praktycznie po sam korek zatankować i jak wyprostuję moto dalej pod korek będzie. Przykłądowa fota z neta:

s-l1000.jpg

Link to comment
Share on other sites

jeśli koniecznie chcesz tankować pod sam korek, to albo na centralną, albo po prostu nie schodzisz z moto. pamiętać jednak musisz, że to ostatnie zawsze wiąże się z pewnym ryzykiem, że możesz się zwyczajnie wywalić jak się poślizgniesz albo paliwo Ci chlupnie lub nie daj losie jakaś iskra skoczy. wtedy problem jeszcze dodatkowo z moto na boku i lejącą się benzyną. na wielu stacjach nawet nie włączą dystrybutora jak ktoś siedzi na moto. mnie na samoobsługowych zdarza się nie zsiadać, ale na reszcie złażę i już darowuje sobie te dodatkowe pół litra ;) Ty tam chyba poza tym masz i tak wielki ten baczysko więc nawet jak wejdzie litr mniej, i tak masz te 21 litrów :D

Link to comment
Share on other sites

43 minuty temu, ulik87 napisał:

jeśli koniecznie chcesz tankować pod sam korek, to albo na centralną, albo po prostu nie schodzisz z moto. pamiętać jednak musisz, że to ostatnie zawsze wiąże się z pewnym ryzykiem, że możesz się zwyczajnie wywalić jak się poślizgniesz albo paliwo Ci chlupnie lub nie daj losie jakaś iskra skoczy. wtedy problem jeszcze dodatkowo z moto na boku i lejącą się benzyną. na wielu stacjach nawet nie włączą dystrybutora jak ktoś siedzi na moto. mnie na samoobsługowych zdarza się nie zsiadać, ale na reszcie złażę i już darowuje sobie te dodatkowe pół litra ;) Ty tam chyba poza tym masz i tak wielki ten baczysko więc nawet jak wejdzie litr mniej, i tak masz te 21 litrów :D

serio? siedzenie okrakiem na motocyklu grozi ryzykiem poślizgnięcia się? lol :)

Link to comment
Share on other sites

5 godzin temu, ulik87 napisał:

Ty tam chyba poza tym masz i tak wielki ten baczysko więc nawet jak wejdzie litr mniej, i tak masz te 21 litrów :D

Po odbiorze motocykla z salonu zatankowałem tylko 15 litrów czyli o 6 mniej niz pojemność baku. Zakładając że bylo tam ok 3 litry to różnica w tankowaniu na stopce daje ok 3 litry mniej. Ale było to dopiero pierwsze tankowanie, zaraz po odbiorze z salonu i nie miałem głowy żeby to dokładnie sprawdzić. Być może nie ma się o co bić.

Edited by 1Marek1
Link to comment
Share on other sites

14 minut temu, 1Marek1 napisał:

Po odbiorze motocykla z salonu zatankowałem tylko 15 litrów czyli o 6 mniej niz pojemność baku. Zakładając że bylo tam ok 3 litry to różnica w tankowaniu na stopce daje ok 3 litry mniej. Ale było to dopiero pierwsze tankowanie, zaraz po odbiorze z salonu i nie miałem głowy żeby to dokładnie sprawdzić. Być może nie ma się o co bić.

 

jak już pistolet odbije mi za pierwszym razem, to potem wolnym ciurkiem jeszcze dolewam i tak z dodatkowy litr wchodzi. najczęściej schodzę z moto do tankowania przez wzgląd zarówno na bezpieczeństwo jak i fakt, że nie chce stresować obsługi, ale kiedy zdarza mi się lać na samoobsłudze bez schodzenia, to nie odnotowuje spektakularnych różnic w napełnieniu :) zawsze te 15 litrów wchodziło w fazerze i na tracerze jest w miarę podobnie a oba mają baki 17-18l. może jak lejesz na bocznej i dojdzie pod korek poczekaj kilka sekund i zobacz czy powolutku Ci poziom nie będzie opadał. w każdym razie, w moim przypadku wielkiej różnicy mi nie zrobi czy tak będę lał czy owak ;) a Ty to tym bardziej na tym swoim przecinaku, jak nawet będziesz miał te 16 litrów do rezerwy to jeśli nie ciśniesz zbytnio, pewnie pod 400km za miastem zrobisz :D

Link to comment
Share on other sites

24 minuty temu, ulik87 napisał:

a Ty to tym bardziej na tym swoim przecinaku, jak nawet będziesz miał te 16 litrów do rezerwy to jeśli nie ciśniesz zbytnio, pewnie pod 400km za miastem zrobisz :D

Otóż to, przy średnim spalaniu 4,4 litra te 400 km raczej zrobię. Więc jest OK.

Link to comment
Share on other sites

12 godzin temu, ulik87 napisał:

 

jak już pistolet odbije mi za pierwszym razem, to potem wolnym ciurkiem jeszcze dolewam i tak z dodatkowy litr wchodzi. najczęściej schodzę z moto do tankowania przez wzgląd zarówno na bezpieczeństwo jak i fakt, że nie chce stresować obsługi, ale kiedy zdarza mi się lać na samoobsłudze bez schodzenia, to nie odnotowuje spektakularnych różnic w napełnieniu :) zawsze te 15 litrów wchodziło w fazerze i na tracerze jest w miarę podobnie a oba mają baki 17-18l. może jak lejesz na bocznej i dojdzie pod korek poczekaj kilka sekund i zobacz czy powolutku Ci poziom nie będzie opadał. w każdym razie, w moim przypadku wielkiej różnicy mi nie zrobi czy tak będę lał czy owak ;) a Ty to tym bardziej na tym swoim przecinaku, jak nawet będziesz miał te 16 litrów do rezerwy to jeśli nie ciśniesz zbytnio, pewnie pod 400km za miastem zrobisz :D

u mnie w ZRX pistolet odbija po ok. 16 litrach na stopce. i po 17 jak go trzymam w pionie. a wchodzi 18. ostatni litr to sie dolewa juz kombinując.

 

Link to comment
Share on other sites

No dobra, wczoraj było tankowanie. I chociaż na wskaźniku poziomu paliwa paliła się jeszcze jedna cegiełka (wszystkich jest pięć) a komputer pokazał zasięg 99 km, to pod sam korek weszło tylko ok 13 litrów paliwa (pełny zbiornik to 21 litrów). Poza tym ostatnie 3 litry to było już cykanie pistoletem bo non stop odbijał. tankowanie na bocznej podpórce.

Edited by 1Marek1
Link to comment
Share on other sites

Może głupie pytanie, ale ;]  Czy wsadzasz końcówkę nalewaka do zbiornika? Przy tankowaniu widać powierzchnię paliwa i w miarę jej przybliżania się wyciągam nalewak do tego stopnia, że przy pełnym zbiorniku jest ona ponad zbiornikiem. W takiej sytuacji pistolet nie ma możliwości odbić. Do CBF, gdzie zbiornik jest 19l, wchodzi zwykle koło 17 "pod korek".

Link to comment
Share on other sites

o kurdebele. albo tam przechył robi taką wielką różnicę, albo tak jak pisze Bednar, musisz się strasznie czaić przy tym nalewaniu :D jak zajrzysz pod klapkę to masz tam taką blaszkę z większą dziurą na pistolet i powinno być kilka mniejszych jeszcze po obwodzie. to ja zawsze leje tak, żeby paliwo było równo z tą blaszką. jak odbije to wyciągam i leje powoli koniec pistoletu mając trochę ponad te blaszkę. najwyżej podstaw moto na centralkę przy następnym tankowaniu i zobaczymy. ps. ile przejechałeś kilometrów od ostatniego tankowania? jakie średnie?

Link to comment
Share on other sites

średnie spalanie to 4,5 l/100 km a przejechałem ok 320 km. I to się się zgadza bo wlałem ok 15 litrów.

Link to comment
Share on other sites

10 godzin temu, 1Marek1 napisał:

średnie spalanie to 4,5 l/100 km a przejechałem ok 320 km. I to się się zgadza bo wlałem ok 15 litrów.

to znaczy że masz w baku jakieś ponad 19 litrów, czemu narzekasz? z tego co pisałeś wywnioskowałem, że weszło Ci 10 i docykałeś do 13.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.