Skocz do zawartości

Astra j sedan + Lpg


kamileeek

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, czy ktoś z kolegów jeździ tym autem? Może się wypowiedzieć w temacie? Czy te skrzynie 6 biegowe w nowych autach też mają problemy? Planuję zamianę Ah 1.7 cdti na coś z LPG. Zastanawiam się pomiędzy Merivą 1.4T lub właśnie astrą. Meriva jest bardziej funkcjonalna jeśli chodzi o przewożenie jakiś przedmiotów. 95% czasu jeżdżę sam więc z drugiej strony może astra była by lepsza szczególnie że mam 40 km autostrady.

 

Wysłane z mojego NEM-L21 przy użyciu Tapatalka

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam astrę 1.4T, założyłem do niej staga qnext plus i od 10 tysięcy śmiga aż miło. Nowe skrzynie m32 niby poprawione, ale także zdarzają się awarie z tego co czytam na forach, ale już dużo rzadziej. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o wersje silnikową Opla 1.4T +Lpg to istnieją różne opinie. Na przykład na forum Merivy panuje opinia że lepiej kupić 1.4T z odpowiednią (czytaj przystosowaną do Lpg) głowicą i założyc "gaz" we własnym zakresie. Głównym powodem"przeciw" jest brak możliwości ingerencji w sterowanie fabrycznym zasilaniem i okazjonalne awarie tej instalacji. Po gwarancji także będzie to nie łatwo serwisować itd. itp. Największa jednak zaleta to tzw fabryczny montaż, bez dokładanych guzików z  fabrycznym kompem itd. Znajomi moi kupili w zeszłym roku Mokke w tym zestawieniu i jak narazie są zadowoleni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, lukaszek1207 napisał:

Jeśli chodzi o wersje silnikową Opla 1.4T +Lpg to istnieją różne opinie. Na przykład na forum Merivy panuje opinia że lepiej kupić 1.4T z odpowiednią (czytaj przystosowaną do Lpg) głowicą i założyc "gaz" we własnym zakresie. Głównym powodem"przeciw" jest brak możliwości ingerencji w sterowanie fabrycznym zasilaniem i okazjonalne awarie tej instalacji. Po gwarancji także będzie to nie łatwo serwisować itd. itp. Największa jednak zaleta to tzw fabryczny montaż, bez dokładanych guzików z  fabrycznym kompem itd. Znajomi moi kupili w zeszłym roku Mokke w tym zestawieniu i jak narazie są zadowoleni.

 

Ja mam wersję z głowicą niedostosowaną do gazu i narazie pyrka pięknie bezawaryjnie,  na forach opla czytałem, że oryginalne instalacje sprawiają dośc dużo problemów, swoją drogą dużo ludzi zakładało gaz do głowic niedostosowanych do gazu i jeszcze nikt nie napisał, żeby mu gniazda wypaliło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, czy ktoś z kolegów jeździ tym autem? Może się wypowiedzieć w temacie? Czy te skrzynie 6 biegowe w nowych autach też mają problemy? Planuję zamianę Ah 1.7 cdti na coś z LPG. Zastanawiam się pomiędzy Merivą 1.4T lub właśnie astrą. Meriva jest bardziej funkcjonalna jeśli chodzi o przewożenie jakiś przedmiotów. 95% czasu jeżdżę sam więc z drugiej strony może astra była by lepsza szczególnie że mam 40 km autostrady.
 
Wysłane z mojego NEM-L21 przy użyciu Tapatalka
 
 

Jeżdżę tegoroczną Astra j 1.4T z fabrycznym LPG. Na razie zrobiłem niecałe 9kkm więc nie dużo. Autko jest bardzo fajne jak dla mnie, na razie bez problemowa jazda. Podoba mi sie zintegrowanie lpg z komputerem fabrycznym. Co do skrzyni to sie okaże z czasem... wykupiłem dodatkową gwarancję

Tez myslałem o Merivie ale... w cenniku widzialem 1.4 T 120 KM a w astrze jest 140KM, ni jak nie podobają mi sie tylne drzwi Merivy i sposob wsiadania do tyłu. Nie potwierdzam ale jeden sprzedawca powiedzial mi ze komputw w Merivie nie jest powiązany z LPG. Plus dla mnie jest taki ze wygodniej sie wsiada do auta ( oczywiście z przodu ) bo Meriva jest wyższa. Ma za to gorsze fotele, gorsze trzymanie boczne.

Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A po jakim mieście się poruszasz a może trasy, ile ona pali? Astra ma na minus skrzynie 6 biegową i dwu masę. Chociaż w mojej astrze 1,7 cdti dwumas wytrzymał 300 tys. Nie wiem jak przy benzynowym silniku ale w dieslu wyniosło ponad 2500 PLN z wysprzeglikiem. A ta gwarancja przedłużona na jaki okres?

 

Wysłane z mojego NEM-L21 przy użyciu Tapatalka

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A po jakim mieście się poruszasz a może trasy, ile ona pali? Astra ma na minus skrzynie 6 biegową i dwu masę. Chociaż w mojej astrze 1,7 cdti dwumas wytrzymał 300 tys. Nie wiem jak przy benzynowym silniku ale w dieslu wyniosło ponad 2500 PLN z wysprzeglikiem. A ta gwarancja przedłużona na jaki okres?
 
Wysłane z mojego NEM-L21 przy użyciu Tapatalka
 
 
 
Miasto Kraków. Najwiecej w mega korkach 11.8. Teraz w mniejszych korkach 10.8. Poza miastem spaliłem najmniej 6.4 albo 6.8. Autostrada do 140 8.6.

Gwarancja wydłużona o 3 lata czyli w sumie 5 lat.

Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Novy81 napisał:

Miasto Kraków. Najwiecej w mega korkach 11.8. Teraz w mniejszych korkach 10.8. Poza miastem spaliłem najmniej 6.4 albo 6.8. Autostrada do 140 8.6.

Gwarancja wydłużona o 3 lata czyli w sumie 5 lat.

Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka
 

 

Ja mam srednie spalanie z 12kkm na poziomie 6,8 nopB.

Jazda to 30% po Warszawie do pracy, reszta w wiekszosci autostrady z predkosciami 130-140km/h.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 27.10.2017 o 21:51, Maciej__ napisał:

 

Ja mam srednie spalanie z 12kkm na poziomie 6,8 nopB.

Jazda to 30% po Warszawie do pracy, reszta w wiekszosci autostrady z predkosciami 130-140km/h.

Przy takim spalaniu to jaki sens montowac LPG? Chyba, ze ktos ma zamiar 10k miesiecznie robic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

50 minut temu, wujekcybul napisał:

Czyli z 70zl roznicy w miesiacu przy normalnej jezdzie. Oczywiscie jak ktos jezdzi duzo to ok.

 

500km miesiecznie to wg Ciebie normalna jazda? ;)

Co by nie mowic, to LPG wychodzi jednak taniej, a Astre J mozna kupic w zasadzie niewiele drozej niz wersje bez gazu, bo rabaty sa nawet lepsze.

Ja osobiscie tez nie chcialem LPG ale jak ktos jezdzi sporo to oszczednosci beda jednak odczuwalne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, Maciej__ napisał:

 

500km miesiecznie to wg Ciebie normalna jazda? ;)

Co by nie mowic, to LPG wychodzi jednak taniej, a Astre J mozna kupic w zasadzie niewiele drozej niz wersje bez gazu, bo rabaty sa nawet lepsze.

Ja osobiscie tez nie chcialem LPG ale jak ktos jezdzi sporo to oszczednosci beda jednak odczuwalne.

No tak do lodzi 260 i drugie tyle po miescie. Choc ja ostatnio nawet 300 nie przejezdzam w miesiacu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Użytkuję dosłownie rok Astrę 1,4 140 KM z fabrycznym lpg. Ogólnie jestem bardzo zadowolony z tego zakupu. Przejechałem od nowości 32 kkm, z czego codzienne przejazdy do pracy to 20 km w jedną stronę, z czego połowa jazda płynna, druga połowa to wrocławski korek. Średnie spalanie 10 litrów w takiej jeździe. W trasie przy pełnym tankowaniu 37 litrów gazu potrafię wykręcić 410 km ale bez jakiegoś specjalnego emeryt style, po prostu przerzucam biegi tak jak pokazuje komputer. To spalanie to dla warunków, że każdego dnia autem podróżują dwie osoby dorosłe i dwójka dzieci. A w trasie jeszcze rowery na platformie na haku i bagaże. 

 

Ogólnie miałem trzy przypadki związane z lpg:

* zatkanie wtrysków czy czegoś takiego. Po przeczyszczeniu i rezygnacji z tankowania na Orlenie problem zniknął. Rezygnację z Orlenu zaleciło ASO Opla i to samo piszą na forach internetowych. 

* ułamanie się kabla w wiązce elektrycznej instalacji. Czego dokładnie dotyczyła to wiązka to nie wiem, ale musiałem kontynuować jazdę na benzynie a nie lpg. Opel przyoszczędził, wstawił za krótki kabelek i to było powodem. Wiązkę wymienili, ogólnie zrobili akcję serwisową dla wszystkich Astr. Więc jeżeli kupujesz nową to pewnie problem będzie już rozwiązany, jak używaną to warto zrobić to wezwanie serwisowe.

* tydzień temu zaobserwowałem znaczący ubytek płynu chłodniczego. Okazało się, że reduktor gazu przepuszczał czy coś takiego, stąd problem. Jutro jadę na wymianę reduktora lub uszczelek (nie wnikam co dokładnie). Też gdzieś na forum Astry doczytałem, że coś takiego wielu osobom się przytrafiło.

 

Więc jak widzisz albo uznasz to za wielką awaryjność lub nie, kwestia podejścia. Mam gwarancję (przedłużoną do 5 lat), więc się nie martwię, ot jadę do serwisu i po pracy odbieram auto. Co do kosztów serwisowania instalacji w ASO to wynosi 200-240 zł za serwis co 15 kkm. Czy bym kupił jeszcze raz? Pewnie, dla mnie to świetne auto, z fajnie zrobioną instalacją lpg, zgraną z kompem. Jedyne czego nie lubię to to, że muszę przy tankowaniu wkręcać przejściówkę z małego wyjścia na to duże do pistoletu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 godzin temu, spad napisał:

Więc jak widzisz albo uznasz to za wielką awaryjność lub nie, kwestia podejścia. Mam gwarancję (przedłużoną do 5 lat), więc się nie martwię, ot jadę do serwisu i po pracy odbieram auto. Co do kosztów serwisowania instalacji w ASO to wynosi 200-240 zł za serwis co 15 kkm. Czy bym kupił jeszcze raz? Pewnie, dla mnie to świetne auto, z fajnie zrobioną instalacją lpg, zgraną z kompem. Jedyne czego nie lubię to to, że muszę przy tankowaniu wkręcać przejściówkę z małego wyjścia na to duże do pistoletu.

IMO to jest duza awaryjnosc i jak sie nie ma ASO pod blokiem to zawsze wiaze sie z wycieczkami przed i po pracy. To samo mialem z kila niby jezdzila ale zawsze cos. W Suzuki nic sie nie dzieje tylko paliwo :zona: leje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 godzin temu, spad napisał:

Ogólnie miałem trzy przypadki związane z lpg:

* zatkanie wtrysków czy czegoś takiego. Po przeczyszczeniu i rezygnacji z tankowania na Orlenie problem zniknął. Rezygnację z Orlenu zaleciło ASO Opla i to samo piszą na forach internetowych. 

* ułamanie się kabla w wiązce elektrycznej instalacji. Czego dokładnie dotyczyła to wiązka to nie wiem, ale musiałem kontynuować jazdę na benzynie a nie lpg. Opel przyoszczędził, wstawił za krótki kabelek i to było powodem. Wiązkę wymienili, ogólnie zrobili akcję serwisową dla wszystkich Astr. Więc jeżeli kupujesz nową to pewnie problem będzie już rozwiązany, jak używaną to warto zrobić to wezwanie serwisowe.

* tydzień temu zaobserwowałem znaczący ubytek płynu chłodniczego. Okazało się, że reduktor gazu przepuszczał czy coś takiego, stąd problem. Jutro jadę na wymianę reduktora lub uszczelek (nie wnikam co dokładnie). Też gdzieś na forum Astry doczytałem, że coś takiego wielu osobom się przytrafiło.

 

 

Naprawde slabo to wyglada, 3 wizyty w ASO w ciagu roku ze wzgledu na LPG jedynie potwierdza, ze wybor wersji noPB to byla dobra decyzja.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Maciej__ napisał:

 

Naprawde slabo to wyglada, 3 wizyty w ASO w ciagu roku ze wzgledu na LPG jedynie potwierdza, ze wybor wersji noPB to byla dobra decyzja.

 

 

Nie mówię, że jest idealnie, najlepiej jakby tych trzech wizyt nie było. Tutaj racja. Ale biorąc pod uwagę, że auto w każdym z tych trzech przypadków nie stanęło na drodze a mogę kontynuować jazdę na benzynie to nie uznaję tego jako tragedię. Oczywiście inaczej bym patrzył gdybym musiał płacić za serwis a że jest gwarancja to takie rzeczy mniej wkurzają. No ale po to kupiłem nowe auto i 5 lat gwarancji, żeby się nie wkurzać. Biorąc pod uwagę oszczędności wynikające z gazu, które aktualnie są na poziomie 4000-4500 zł po roku użytkowania, już po odliczeniu kosztów serwisów lpg, to zysk na gazie jest dla mnie bardzo duży. Ja sobie chwalę, te trzy wizyty to sumarycznie dwie-trzy godziny w roku stracone na wycieczki do ASO, więc każdy z osobna ocenia czy to dużo czy nie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja na razie zrobiłem bezproblemowo 9kkm. Była alcja serwisowa z wymiana wiązki LPG i tyle. Zależało mi na nowym aucie z gwarancją i gazem a gwarancje mam na 5 lat. Zakładanie instalacji poza Oplem i utrata gwarancji jest bez sensu gdy jest dostępna fabryczna instalacja.

Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 minut temu, Novy81 napisał:

Ja na razie zrobiłem bezproblemowo 9kkm. Była alcja serwisowa z wymiana wiązki LPG i tyle. Zależało mi na nowym aucie z gwarancją i gazem a gwarancje mam na 5 lat. Zakładanie instalacji poza Oplem i utrata gwarancji jest bez sensu gdy jest dostępna fabryczna instalacja.

Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka
 

 

A widzisz, u mnie szybciej wiązka pękła niż zrobiono akcję serwisową, u Ciebie na odwrót. Jak widać ten sam problem można oceniać z dwóch stron: awaryjności modelu lub zwykłej akcji serwisowej. A jakieś akcje serwisowe to ma chyba każde współczesne auto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 
A widzisz, u mnie szybciej wiązka pękła niż zrobiono akcję serwisową, u Ciebie na odwrót. Jak widać ten sam problem można oceniać z dwóch stron: awaryjności modelu lub zwykłej akcji serwisowej. A jakieś akcje serwisowe to ma chyba każde współczesne auto.
Który masz rocznik auta?

Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 
2016. 
Z tego co pamietam to akcją serwisową objete były auta z 2016 i 2017 roku. Widocznie Tobie wiązka padła zanim ogłosili akcję serwisową. Zawiadomienie dostałem w połowie września.

Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, Novy81 napisał:

Z tego co pamietam to akcją serwisową objete były auta z 2016 i 2017 roku. Widocznie Tobie wiązka padła zanim ogłosili akcję serwisową. Zawiadomienie dostałem w połowie września.

Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka
 

 

A ja miałem problem z wiązką w maju 2017.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
10 godzin temu, kamileeek napisał:

a te przedłużenie gwarancji na kolejne 3 lata to co obejmuje,równiez lpg?  Raz do roku trzeba jechac na serwis czy tak jak z lpg co 15tysi km?

 

To jest identyczna gwarancja co na pierwsze dwa lata. Serwis auta masz co roku lub chyba co 30 kkm, serwis lpg co 15 kkm. Ale od września Opel wprowadził pakiety gwarancja + serwis nawet na pięć lat, kosztuje to około 4000 dla Astry, więc tylko 1800 zł więcej niż sama gwarancja (dla przebiegu do 150 kkm), więc ta opcja wydaje się najciekawsza. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

A jak to jest z tymi czujnikami ciśnienia powietrza? Da radę je samemu zaprogramować? Będę kupował alufelgi z zimówkami i znalazłem czujniki na allegro firmy Schrader z tej aukcji.
http://allegro.pl/ShowItem2.php?item=7048621735

Wysłane z mojego NEM-L21 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, kamileeek napisał:

A jak to jest z tymi czujnikami ciśnienia powietrza? Da radę je samemu zaprogramować? Będę kupował alufelgi z zimówkami i znalazłem czujniki na allegro firmy Schrader z tej aukcji.
http://allegro.pl/ShowItem2.php?item=7048621735

Wysłane z mojego NEM-L21 przy użyciu Tapatalka
 

 

jest duza szansa ze kazdy czujnik działajacy na częstotliwości 433mhz bedzie działał po zaprogramowaniu 8-)

 

ja mam inne czujniki.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące później...
Dnia ‎2017‎-‎11‎-‎02 o 14:47, spad napisał:

Użytkuję dosłownie rok Astrę 1,4 140 KM z fabrycznym lpg. Ogólnie jestem bardzo zadowolony z tego zakupu. Przejechałem od nowości 32 kkm, z czego codzienne przejazdy do pracy to 20 km w jedną stronę, z czego połowa jazda płynna, druga połowa to wrocławski korek. Średnie spalanie 10 litrów w takiej jeździe. W trasie przy pełnym tankowaniu 37 litrów gazu potrafię wykręcić 410 km ale bez jakiegoś specjalnego emeryt style, po prostu przerzucam biegi tak jak pokazuje komputer. To spalanie to dla warunków, że każdego dnia autem podróżują dwie osoby dorosłe i dwójka dzieci. A w trasie jeszcze rowery na platformie na haku i bagaże. 

 

Ogólnie miałem trzy przypadki związane z lpg:

* zatkanie wtrysków czy czegoś takiego. Po przeczyszczeniu i rezygnacji z tankowania na Orlenie problem zniknął. Rezygnację z Orlenu zaleciło ASO Opla i to samo piszą na forach internetowych. 

* ułamanie się kabla w wiązce elektrycznej instalacji. Czego dokładnie dotyczyła to wiązka to nie wiem, ale musiałem kontynuować jazdę na benzynie a nie lpg. Opel przyoszczędził, wstawił za krótki kabelek i to było powodem. Wiązkę wymienili, ogólnie zrobili akcję serwisową dla wszystkich Astr. Więc jeżeli kupujesz nową to pewnie problem będzie już rozwiązany, jak używaną to warto zrobić to wezwanie serwisowe.

* tydzień temu zaobserwowałem znaczący ubytek płynu chłodniczego. Okazało się, że reduktor gazu przepuszczał czy coś takiego, stąd problem. Jutro jadę na wymianę reduktora lub uszczelek (nie wnikam co dokładnie). Też gdzieś na forum Astry doczytałem, że coś takiego wielu osobom się przytrafiło.

 

Więc jak widzisz albo uznasz to za wielką awaryjność lub nie, kwestia podejścia. Mam gwarancję (przedłużoną do 5 lat), więc się nie martwię, ot jadę do serwisu i po pracy odbieram auto. Co do kosztów serwisowania instalacji w ASO to wynosi 200-240 zł za serwis co 15 kkm. Czy bym kupił jeszcze raz? Pewnie, dla mnie to świetne auto, z fajnie zrobioną instalacją lpg, zgraną z kompem. Jedyne czego nie lubię to to, że muszę przy tankowaniu wkręcać przejściówkę z małego wyjścia na to duże do pistoletu.

Kupiliśmy astry chyba w tym samym czasie u roznych dilerów (Hornet z tego, co pamiętma u mnie Muchoborska) i dwie te same sprawy: wiązka (akcja serwisowa) i reduktor (problem z oborotami jałowymi, wyrzucal check engine)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 godzin temu, wawo napisał:

Kupiliśmy astry chyba w tym samym czasie u roznych dilerów (Hornet z tego, co pamiętma u mnie Muchoborska) i dwie te same sprawy: wiązka (akcja serwisowa) i reduktor (problem z oborotami jałowymi, wyrzucal check engine)

 

U mnie w przypadku reduktora był problem jego szczelności. Auto jeździło normalnie, żadnych błędów, objaw zauważyłem dopiero jak zobaczyłem po wskazówce temp. silnika, że przekroczyła środek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 27.01.2018 o 18:26, spad napisał:

 

U mnie w przypadku reduktora był problem jego szczelności. Auto jeździło normalnie, żadnych błędów, objaw zauważyłem dopiero jak zobaczyłem po wskazówce temp. silnika, że przekroczyła środek.

Chodziło o drastyczny wzrost ciśnienia na reduktorze, niestety nie zapisałem danych podanych przez serwis, objawialo się to niestabilny i obrotami jałowym oraz w późniejszym stadium chckami, samochod czekał parę dni w serwisie nareduktor, w ekstremalnym przypadku nawet mimo jazdy na benzynie mogłoby dojść do rozszczelnienie instalacji LPG i pożaru, tyle ich opowiesc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.