Skocz do zawartości

Montaż siłowników do bramy


luccass

Rekomendowane odpowiedzi

Mam Ci ja ;] bramę z metalowymi słupkami 8cm x 8cm. Do tego zakupiłem FAAC 414. I teraz mam zagwozdkę jak te siłowniki przymocować do konstrukcji bramy. Najsolidniejszą opcją, którą także przewiduje producent siłowników to przyspawanie. Ja nie jestem przekonany, bo słupki i brama są dość ładnie pomalowane proszkowo i nie chciałbym tego zepsuć.

Wiercenie otworów na wylot to też niekoniecznie, bo od strony ulicy będą wystawały szpetne łby srub. 

PRzykręcać do nagwintowanego w ściance słupka otworu - kurde, nie wiem czy jest tam wystarczająco 'mięsa' i gwint będzie trzymał. 

A może jakieś nity? 

 

Szukając dla Was wzoru bramy natknąłem się na taką z zamocowanym siłownikiem - tutaj widać otwory 'na wylot'. Może aż tak źle to nie wygląda :hmm:

 

Podpowiedzcie coś w temacie. Poniżej zdjęcia poglądowe uchwytów i bramy. 

 

image.png.54a779632fc8f383a5c70a368da72a1e.png

 

Related image

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mocowałem ramię napędu do bramy za pomocą blachowkrętów. Lekkie nawiercenie otworu cienkim wiertłem a potem blachowkręt. Ale u mnie brama jest bardzo lekka, w zasadzie aluminiowy profil a w środku aluminiowa kratka w kształcie siatki ogrodzeniowej. Mogę w rękach przenieść bez problemu ramię bramy, więc tam sił wielkich nie ma. Od ponad roku działa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, spad napisał:

Ja mocowałem ramię napędu do bramy za pomocą blachowkrętów. Lekkie nawiercenie otworu cienkim wiertłem a potem blachowkręt. Ale u mnie brama jest bardzo lekka, w zasadzie aluminiowy profil a w środku aluminiowa kratka w kształcie siatki ogrodzeniowej. Mogę w rękach przenieść bez problemu ramię bramy, więc tam sił wielkich nie ma. Od ponad roku działa.

Blachowkręt myślę, że będzie zbyt słaby.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, amciek napisał:

a nitonakretki nie mozesz dac?

Sa stalowe, aluminiowe, miedziane, w rozmiarach od fi 4 do fi nascie.

Chyba najprosciej. Ale uwaga - jak masz cienka scianke tego slupka nitonakretka po obciazeniu moze Ci troche go wyciagnac.

Wy mi powiedzcie czy mogę ;] 

 

Potrzebna jest do tego jakaś nitownica? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym to jednak spawał albo przykręcał na wylot. FAAC 414 to mocne siłowniki i potrzebują mechanicznych odbojów. Przy słupkach 8x8 siła działająca na słupek będzie duża i jest bardzo duże prawdopodobieństwo że będzie wyrywać mocowanie. Te siłowniki w skrajnych przypadkach potrafią skręcać słupek w osi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak to kiedys montowalen to spawalem przed malowaniem. Ale teraz to musiałbyś dac dach na wylot sruby zamkowe łby od ulicy zaciągać i nie będzie rzucac się w oczy. Farbę Pruszkowa zdobądź w tym kolorze i troszke proszku rozmieszaj z rozcienczalnikiem nitro na gęsto jak śmietanę i można zaciapac i będzie git.

Wysłane z mojego SM-J510FN przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurcze jednak opcja takich nitonakrętek jest kusząca. Pewnie poproszę ślusarza żeby przerobił nieco uchwyty tak aby miały więcej punktów mocowań i spróbuję. No chyba, że nitownica okaże się koszmarnie drogą, albo ktoś tu zaraz przyjdzie i powie, że siłownik wyrwał mu połączenie nitowane :)

tapatalked

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, luccass napisał:

Mam Ci ja ;] bramę z metalowymi słupkami 8cm x 8cm. Do tego zakupiłem FAAC 414. I teraz mam zagwozdkę jak te siłowniki przymocować do konstrukcji bramy. Najsolidniejszą opcją, którą także przewiduje producent siłowników to przyspawanie. Ja nie jestem przekonany, bo słupki i brama są dość ładnie pomalowane proszkowo i nie chciałbym tego zepsuć.

Wiercenie otworów na wylot to też niekoniecznie, bo od strony ulicy będą wystawały szpetne łby srub. 

A może jakieś nity? 

 

Szukając dla Was wzoru bramy natknąłem się na taką z zamocowanym siłownikiem - tutaj widać otwory 'na wylot'. Może aż tak źle to nie wygląda :hmm:

 

Podpowiedzcie coś w temacie.

 

Hmmm... a dostęp do wnętrza słupków od góry jest? :hmm:

Jeśli jest, to wierć otwory nieprzelotowe i od góry na druciku opuszczasz śruby. Mogą być z jakimiś podkładkami, co by zwiększyć powierzchnię styku. A jak z zewnątrz dasz nakrętki kołpakowe lub ślepe, to estetyka będzie na najwyższym poziomie :phi: i obejdzie się bez spawania, nitowania, gwintowania i klejenia :hehe:

Jeśli nie ma dostępu od góry, to można zrobić otwory, jak na wkładkę zamka wpuszczanego: otwór większy na łeb śruby i mniejsze wypiłowanie/wycięcie o średnicy śruby i gotowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na zdjęciu bramy, na każdym słupku są trzy śruby, a elementy mocujące nie mają takiego rozstawu otworów.  Ale to szczegół.

Jaką grubość ma materiał słupka?  Nie da się nawiercić i nagwintować pod zwyczajne, metryczne śruby?   Albo, jeśli ścianka słupka za cienka, a jest dostęp od góry słupka to przygotować wkładkę z grubszej stali z nawierconymi i nagwintowanymi otworami z odpowiednim rozstawem tychże otworów. W słupku wtedy tylko wiercisz dziury, wkładkę opuszczasz na sznurku lub drucie do środka i łapiesz śrubami.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, luccass napisał:

Kurcze jednak opcja takich nitonakrętek jest kusząca. Pewnie poproszę ślusarza żeby przerobił nieco uchwyty tak aby miały więcej punktów mocowań i spróbuję. No chyba, że nitownica okaże się koszmarnie drogą, albo ktoś tu zaraz przyjdzie i powie, że siłownik wyrwał mu połączenie nitowane :)

tapatalked
 

oczywiscie, ze jest kuszaca bo po to zostaly one stworzone zeby rozwiazywac problemy jak Twoje. Teoretycznie nie potrzebujesz do tego nitownicy. Nigdy nie widzialem jak to robia ale wiem, ze mozna zaciagnac ta nitonakretke uzywajac jakiegos myku (cos sie wkreca, robi opor i zaciaga poprzez wkrecanie). Wiem to stad, ze ekipa, ktora przyjechala do nas do roboty zapomniala nitownicy, ale i tak sobie poradzili.

Śwagrowi nie wyrwalo polaczen ale wyciagnelo blache w slupkach i to widocznie. Tyle, ze on ma te slupki z castoramy czyli z papieru. Scianka chyba nie ma 1mm. Badziew przeokrutny. Jak masz scianke 2, a najlepiej 3mm to na moje wyczucie powinno byc git.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, gondoljerzy napisał:

wkładkę opuszczasz na sznurku lub drucie do środka i łapiesz śrubami.

Gorna moze i da rade, ale dolna? Jak? To przeciez bedzie operacja ginekologiczna.

Jeszcze jakby przymocowal jakos ta blache do plaskownika i od gory wpuscil, zeby miec kontrole to moze i by sie udalo. Nie wroze sznurkowi sukcesu. Nerwy straci probujac ucelowac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, alster napisał:

Ja bym to jednak spawał albo przykręcał na wylot. FAAC 414 to mocne siłowniki i potrzebują mechanicznych odbojów. Przy słupkach 8x8 siła działająca na słupek będzie duża i jest bardzo duże prawdopodobieństwo że będzie wyrywać mocowanie. Te siłowniki w skrajnych przypadkach potrafią skręcać słupek w osi.

Niestety potwierdzam , musi być bardzo sztywno . Co prawda można zmniejszyc siłe uciągu ale może zas nie domykac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, luccass napisał:

albo ktoś tu zaraz przyjdzie i powie, że siłownik wyrwał mu połączenie nitowane :)


 

U klienta FAAC414 wyrwał metalowe kołki rozporowe fi 10 z murowanego słupka z  pełnej cegły klinkierowej.

Nie wiem czy zdajesz sobie sprawę że przy montażu tych siłowników do prawidłowej pracy ważne są wymiary montażowe, jeżeli chcesz to przykręcać na fabrycznych uchwytach to przy Twoich słupkach będzie ciężko utrzymać wymiar.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, amciek napisał:

Gorna moze i da rade, ale dolna? Jak? To przeciez bedzie operacja ginekologiczna.. Nerwy straci probujac ucelowac.

 

Ale co górną: śrubę? Bo na focie widzę tylko jedno miejsce montażu, co prawda z kilkoma otworami, ale to nie problem przecież...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, alster napisał:

U klienta FAAC414 wyrwał metalowe kołki rozporowe fi 10 z murowanego słupka z  pełnej cegły klinkierowej.

Nie wiem czy zdajesz sobie sprawę że przy montażu tych siłowników do prawidłowej pracy ważne są wymiary montażowe, jeżeli chcesz to przykręcać na fabrycznych uchwytach to przy Twoich słupkach będzie ciężko utrzymać wymiar.

image.png.81ff78ce2b41d4c733d58a30a1d2cb17.png

U mnie przy zastosowaniu dostarczonych uchwytów mam:

A = 40 + 120 = 160

B = 100

Do ideału nieco brakuje, ale warunek A+B<C jest spełniony. Jedyne na co mogę mieć wpływ to jest Z, więc pośrednio A. Różnica między A i B nie powinna być większa niż 40 - u mnie wyjdzie 60 - czyli muszę chyba nieco skrócić uchwyt? :hmm: Wtedy będzie A=140 / B=100. Dobrze kombinuję? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 godzin temu, luccass napisał:

Kurcze jednak opcja takich nitonakrętek jest kusząca. Pewnie poproszę ślusarza żeby przerobił nieco uchwyty tak aby miały więcej punktów mocowań i spróbuję. No chyba, że nitownica okaże się koszmarnie drogą, albo ktoś tu zaraz przyjdzie i powie, że siłownik wyrwał mu połączenie nitowane :)

tapatalked
 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, luccass napisał:

 

U mnie przy zastosowaniu dostarczonych uchwytów mam:

A = 40 + 120 = 160

B = 100

Do ideału nieco brakuje, ale warunek A+B<C jest spełniony. Jedyne na co mogę mieć wpływ to jest Z, więc pośrednio A. Różnica między A i B nie powinna być większa niż 40 - u mnie wyjdzie 60 - czyli muszę chyba nieco skrócić uchwyt? :hmm: Wtedy będzie A=140 / B=100. Dobrze kombinuję? 

Jak przy słupku 80x80 wychodzi Ci Wymiar A - 160? Jakiej długości masz wspornik siłownika? Oryginalny wspornik ma z tego co pamiętam około 65mm , nawet jak by zawiasy były na samej krawędzi słupka to 65+80= 145.

 

ps. OK. masz wspornik 120. Ja osobiście odwrócił bym wsporniki o 180 stopni i przytulił je do zewnętrznej krawędzi słupka, tak żeby zmaksymalizować wymiar B, wtedy powinieneś uzyskać B około 80. A dalej przyciąć wsporniki, żeby się zbliżyć wymiarem A do B. Minimalny wymiar Z jest 45 + 40 =85 więc różnica robi się minimalna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, alster napisał:

 

 

ps. OK. masz wspornik 120. Ja osobiście odwrócił bym wsporniki o 180 stopni i przytulił je do zewnętrznej krawędzi słupka, tak żeby zmaksymalizować wymiar B, wtedy powinieneś uzyskać B około 80. A dalej przyciąć wsporniki, żeby się zbliżyć wymiarem A do B. Minimalny wymiar Z jest 45 + 40 =85 więc różnica robi się minimalna.

Nie wiem czy dokładnie zrozumiałem, ale faktycznie przykręcenie wspornika do boku słupka zwiększy B i zmniejszy A. Muszę tylko zobaczyć na ile to wykonalne (mam furtkę obok jednego słupka). Jeśli się nie uda, to z jakimi problemami mogę się borykać?

IMG_20171027_221527287.jpg.80410192c700e11848be0026fbe8060c.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak będziesz miał otwartą bramę to furtki nie będziesz używał, siłownik po otwarciu będzie wchodził w światło furtki. Wiesz że musisz mieć odboje na otwarciu i zamknięciu?

Ogólnie im mniejsze wymiary montażowe tym siłowniki bardziej szarpią ( pracują skokowo) problem z Faac-iem jest taki że nakrętka na śrubie pociągowej jest plastikowa i przy takiej pracy wytrzymuje około 2 - 3 lata i wycina się gwint. Nakrętka jest nie wymienna, wymienia się całą tubę (około 220 pln).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja proponuję koledze sprzedać te siłowniki i kupić Came Krono Plus. Mają one wbudowane mechaniczne wyłączniki krańcowe. Ustawiasz sobie na nich kiedy ma się wyłączyć silnik. Nie ma żadnych problemów z wykręcaniem słupka, bo siłownik się zatrzymuje zanim skrzydło zostanie mechanicznie zablokowane przez odbój.

Nie ma też konieczności stosowania odbojów.

 

Znajomemu instalowałem Krono Plusa na słupkach 80x80 mm ze ścianką 4 mm. Osadziłem 4 nitonakrętki M8 na każdym słupku, do zamocowania uchwytu siłownika.

 

Przykładowy link:

https://www.napedy.net/pelny-zestaw-came-krono-plus-space-lampa-antena-z-krancowkami-p-1560.html

 

A tu masz instrukcję:

http://www.pilotydobram.pl/files/343/instrukcja-instalacji-came-silownik-kr300-kr302-kr310-kr312-kr510-kr-512-fa00290-pl.pdf

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, JacWeg napisał:

Nie ma żadnych problemów z wykręcaniem słupka, bo siłownik się zatrzymuje zanim skrzydło zostanie mechanicznie zablokowane przez odbój.

No chyba że skrzydło Ci utknie w śniegu, który napada i zmarznie. Dlatego wyłącznik przeciążeniowy nie jest głupią sprawą niezależnie od krańcowego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, alster napisał:

Jak będziesz miał otwartą bramę to furtki nie będziesz używał, siłownik po otwarciu będzie wchodził w światło furtki.

To rozwiązanie jest OK - myślałem, ze sugerowałeś żeby wysunąć siłownik poza światło słupka - wtedy nawet zamknięty wystawałby.

15 godzin temu, alster napisał:

Wiesz że musisz mieć odboje na otwarciu i zamknięciu?

Na zamknięciu owszem, ale na otwarciu zwyczajowo się je pomija tak mocując siłownik aby był max wysunięty przy pełnym otwarciu.

 

15 godzin temu, alster napisał:

Chodzi mi o takie zamocowanie wspornika, tylko ja bym go jeszcze odwrócił powierzchnią skośną w stronę środka bramy. Wtedy maksymalizujesz wymiar B

:ok:

11 godzin temu, JacWeg napisał:

Mają one wbudowane mechaniczne wyłączniki krańcowe.

Krańcówki wbudowane w siłownik mają swoje zalety. Kupiłem tego FAACa przez neta i jeszcze mogę odesłać. Muszę się zastanowić :hmm:

Martwi mnie tylko jedna rzecz - jeśli taka krańcówka nie zadziała, to siłownik będzie ciągnął / pchał na maxa? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

27 minut temu, luccass napisał:

Na zamknięciu owszem, ale na otwarciu zwyczajowo się je pomija tak mocując siłownik aby był max wysunięty przy pełnym otwarciu.

Przy Faac-u 414 montuje się i na zamknięciu i na otwarciu. Nie montuje się siłownika w pozycji maksymalnego wysuwu.

Cyt. z instrukcji FAAC414

"zainstalowane odboje mechaniczne (ograniczniki ruchu bramy) przy otwieraniu i zamykaniu."

"Obrócić o dwa pełne obroty zgodnie z ruchem wskazówek zegara wysunięte całkowicie ramię siłownika w celu uniknięcia skrajnego położenia."

Jeżeli nie dasz odbojów na otwieraniu tylko wysuniesz maksymalnie siłownik to zerwie Ci gwint na nakrętce śruby pociągowej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, alster napisał:

Przy Faac-u 414 montuje się i na zamknięciu i na otwarciu. Nie montuje się siłownika w pozycji maksymalnego wysuwu.

Cyt. z instrukcji FAAC414

Instalatorzy, z którymi rozmawiałem twierdzili, że tak właśnie montują (bez odboju). Nawet koleś na infolinii FAACa z tego co pamiętam też o tym wspomniał. Ja nie jestem do końca przekonany, tym bardziej, że to niezgodne z instrukcją.

Spróbuję oddać lub zamienić tego 414 i kupić coś z wbudowanymi krańcówkami i bardziej przystosowanego do wąskiego słupka. Co oprócz polecanego przez @JacWeg Came Krono Plus polecacie? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, luccass napisał:

Odesłałem tego FAAC414 :ok: Poszukiwania czegoś bardziej przyjaznego wąskim słupkom trwają :)

 

Zobacz na wersję DYI mHouse (grupa Nice) model WT2S. Napęd dedykowany do wąskich słupków, banalny montaż, ładnie prezentujący się na bramie. Mam, polecam. Dostępny na allegro i w sieci Leroy Merlin. Jedyny minus, to nie można ustawić w napędzie punktów końcowych, tylko załatwiasz temat odbojnikami, czy czymś innym. Co ważne cichy i szybki. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.