Skocz do zawartości

Silnik B47 2.0 diesel - dymek i chlapanie olejem z bagnetu


Azbest

Rekomendowane odpowiedzi

Chciałem kupić BMW F31 316D (116km) z przebiegiem ok 90kkm. Silnik B47.

 

Przed zakupem wstrzymał mnie niepokojący objaw - na rozgrzanym, uruchomionym silniku, po delikatnym wysunięciu bagnetu do sprawdzania poziomu oleju z rurki wydobywa się spora ilość jasnego dymu (spalin?) Przedmuch jest dosyć stały i całkiem intensywny. Największy na wolnych obrotach, po dodaniu gazu jakby efekt ustępował. 
Dodatkowo przez bagnet wychlapywany jest olej - po 30 sek. mam zachlapaną dłoń i widać rozchlapany olej na rurkach w okolicach bagnetu.
Dym wydobywa się także (może w trochę mniejszej ilości) spod korka wlewu oleju, ale raczej brak chlapania.

Olej ma 13kkm przebiegu, a silnik pracuje raczej równomiernie. Miernik oleju pokazuje prawidłowy poziom.

 

Czy to jest prawidłowy objaw? Czy jesteście w stanie sprawdzić w swoich uruchomionych silnikach B47 (lub innych dieslach) , czy po wyjęciu bagnetu leci z niego dym i jest delikatne chlapanie olejem (wystarczy wyciągnąć na 2cm). 

Sugerowałem się filmem na YT (https://www.youtube.com/watch?v=c4OC_g78mds), gdzie w ok. 3 minucie z bagnetu nic nie leci. W moim przypadku dymienie jest spore i nie sposób tego nie zauważyć. W sumie wstrzymało mnie to przed zakupem samochodu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.