Skocz do zawartości

Kontrola zjazdu


rwIcIk

Rekomendowane odpowiedzi

Dzisiaj w centrum handlowym zjeżdżałem z piętra i z ciekawości włączyłem tę funkcję.

Auto wyhamowało i powoli zjeżdżało :ok:

Ale zastanowił mnie dźwięk chrobotania/szorowania, który był przy tej operacji wydawany.

Co wyhamowuje auto? Hamulce, czy coś w skrzyni?

(Mam 7 biegowy automat dwusprzęgłowy)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, marcindzieg napisał:

Zagotujesz przy większej górce :)

 

hmm, dlaczego 

auto trzyma minimalne obroty - u mnie ok 1000rpm

jak zaczyna przyspieszać to koryguje hamulcem

 

manualnie byś to zrobił inaczej ?

 

użyłem kilka razy, w sumie bardziej z ciekawości jak potrzeby 

akurat była okazja bo nawet na 1biegu auto się rozpędziało 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, Koonrad napisał:

manualnie byś to zrobił inaczej ?

Mam bardzo krótką jedynkę - nie rozpędzi się więcej niż do 30. Wybacz ale bez pomocy skrzyni/silnika nie ma siły żeby przy stromej górce same hamulce dały radę.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 29.10.2017 o 10:27, marcindzieg napisał:

Mam bardzo krótką jedynkę - nie rozpędzi się więcej niż do 30. Wybacz ale bez pomocy skrzyni/silnika nie ma siły żeby przy stromej górce same hamulce dały radę.

 

 

Ale asystent tez wykorzystuje hamowanie silnikiem 

i dopiero jak to nie daje rady tzn auto przyspiesza, wspomaga się hamulcami 

 

manualnie zrobisz to podobnie, tzn możesz pozwolić „rozkręcić” się silnikowi do 2-3krpm i dopiero hamować 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 28.10.2017 o 23:24, Koonrad napisał:

 

hmm, dlaczego 

auto trzyma minimalne obroty - u mnie ok 1000rpm

jak zaczyna przyspieszać to koryguje hamulcem

 

manualnie byś to zrobił inaczej ?

 

użyłem kilka razy, w sumie bardziej z ciekawości jak potrzeby 

akurat była okazja bo nawet na 1biegu auto się rozpędziało 

Manualnie to robiłem tak, że zapinałem reduktor i niski bieg. Nic się nie gotowało ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 10/28/2017 o 22:24, Koonrad napisał:

 

hmm, dlaczego 

auto trzyma minimalne obroty - u mnie ok 1000rpm

jak zaczyna przyspieszać to koryguje hamulcem

 

manualnie byś to zrobił inaczej ?

 

Jechał na pierwszym biegu... Im większe obroty silnika, tym "daje większy opór" i można bez hamulców jechać. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.