Jump to content
rwIcIk

Kontrola zjazdu

Recommended Posts

Dzisiaj w centrum handlowym zjeżdżałem z piętra i z ciekawości włączyłem tę funkcję.

Auto wyhamowało i powoli zjeżdżało :ok:

Ale zastanowił mnie dźwięk chrobotania/szorowania, który był przy tej operacji wydawany.

Co wyhamowuje auto? Hamulce, czy coś w skrzyni?

(Mam 7 biegowy automat dwusprzęgłowy)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Teraz, krawiec napisał:

Hamulce.

 

Więc działają jakby w trybie ABS :hmm:

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Teraz, rwIcIk napisał:

Więc działają jakby w trybie ABS :hmm:

 

ESP.

 

Krawiec

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
32 minuty temu, krawiec napisał:

Hamulce.

Zagotujesz przy większej górce :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Też mam i pierwsze włączenie mnie zdziwiło. Pasażerów też lepiej uprzedzić;] Poza tym w SUVie to raczej dla bajeru montują

  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, marcindzieg napisał:

Zagotujesz przy większej górce :)

 

hmm, dlaczego 

auto trzyma minimalne obroty - u mnie ok 1000rpm

jak zaczyna przyspieszać to koryguje hamulcem

 

manualnie byś to zrobił inaczej ?

 

użyłem kilka razy, w sumie bardziej z ciekawości jak potrzeby 

akurat była okazja bo nawet na 1biegu auto się rozpędziało 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
11 godzin temu, Koonrad napisał:

manualnie byś to zrobił inaczej ?

Mam bardzo krótką jedynkę - nie rozpędzi się więcej niż do 30. Wybacz ale bez pomocy skrzyni/silnika nie ma siły żeby przy stromej górce same hamulce dały radę.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dnia 29.10.2017 o 10:27, marcindzieg napisał:

Mam bardzo krótką jedynkę - nie rozpędzi się więcej niż do 30. Wybacz ale bez pomocy skrzyni/silnika nie ma siły żeby przy stromej górce same hamulce dały radę.

 

 

Ale asystent tez wykorzystuje hamowanie silnikiem 

i dopiero jak to nie daje rady tzn auto przyspiesza, wspomaga się hamulcami 

 

manualnie zrobisz to podobnie, tzn możesz pozwolić „rozkręcić” się silnikowi do 2-3krpm i dopiero hamować 

 

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dnia 28.10.2017 o 23:24, Koonrad napisał:

 

hmm, dlaczego 

auto trzyma minimalne obroty - u mnie ok 1000rpm

jak zaczyna przyspieszać to koryguje hamulcem

 

manualnie byś to zrobił inaczej ?

 

użyłem kilka razy, w sumie bardziej z ciekawości jak potrzeby 

akurat była okazja bo nawet na 1biegu auto się rozpędziało 

Manualnie to robiłem tak, że zapinałem reduktor i niski bieg. Nic się nie gotowało ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dnia 10/28/2017 o 22:24, Koonrad napisał:

 

hmm, dlaczego 

auto trzyma minimalne obroty - u mnie ok 1000rpm

jak zaczyna przyspieszać to koryguje hamulcem

 

manualnie byś to zrobił inaczej ?

 

Jechał na pierwszym biegu... Im większe obroty silnika, tym "daje większy opór" i można bez hamulców jechać. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
11 godzin temu, sherif napisał:

Manualnie to robiłem tak, że zapinałem reduktor i niski bieg. Nic się nie gotowało ;)

Bo tak się to powinno robić a nie używać hamulców.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.