Tilok Napisano 29 Października 2017 Udostępnij Napisano 29 Października 2017 Motor kaput czy nie doszło do kolizji? Auto zgasło w czasie jazdy. Podczas kręcenia rozrusznikiem pasek na którym są zęby próbuje się kręcić. Ten drugi stoi. Rozrusznik słychać jakby pracował bez oporów. Motor skody 1,4 16V; 80 kkm na tym rozrządzie i ok. 2,5 roku. W sumie auto ma przebieg 245 kkm. Auto zaholowane do mechanika, jutro lub pojutrze będzie diagnoza, ale możecie pozgadywać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blue_ Napisano 29 Października 2017 Udostępnij Napisano 29 Października 2017 jakiś kiepski ten pasek, że aż zęby stracił w 2.5 roku Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tilok Napisano 29 Października 2017 Autor Udostępnij Napisano 29 Października 2017 17 minut temu, blue_ napisał: jakiś kiepski ten pasek, że aż zęby stracił w 2.5 roku Z tego co pamiętam to pasek INA, na pewno nie była to najniższa półka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volf6 Napisano 29 Października 2017 Udostępnij Napisano 29 Października 2017 Zapewne zawory na wszystkich cylindrach pogięte, być może tylko jednego rodzaju znaczy wydechowe bądź ssące... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jarek_g60 Napisano 29 Października 2017 Udostępnij Napisano 29 Października 2017 Miałem fabie z podobnym problemem, skończyło się na nowym kółku (ścieło klin od uderzenia ) i Nowy rozrząd. Po odpaleniu zawory chwilę postukały, ale auto jedz i jak wcześniej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
denus Napisano 29 Października 2017 Udostępnij Napisano 29 Października 2017 Silnik do remontu, chyba nie ma bezkolizyjnego 16V, tym bardziej nowszej konstrukcji. W najlepszym przypadku do roboty głowica i zawory, w gorszym wymiana tłoka/tłoków jeśli urwał się któryś z grzybków zaworowych. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
patgaw Napisano 29 Października 2017 Udostępnij Napisano 29 Października 2017 Ale tragedia ten pasek wyglada jak by mial wiecej przebiegu niz Twoje auto :D Masz zaufanie do swojego mechanika? Jaki masz kod silnika? Bo w sumie to mam wszysto tak jak ty, to znaczy przebieg, samochod, silnik i przebieg na pasku i troszke mnie wystraszyles chyba musze tam zajrzec. A zagladales moze przed tym zdarzeniem do niego? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
steyr Napisano 29 Października 2017 Udostępnij Napisano 29 Października 2017 Mi to wygląda jakby ktoś zapomniał tego drugiego paska wymienić. Ostatnio zmieniałem u siebie po 104kkm/3lata miał wszystkie zęby i nie zanosiło się na to żeby chciał zacząć je gubić W moim wypadku pasek Contitech, zawsze takie zakładam zarówno u siebie jak u znajomych. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tilok Napisano 29 Października 2017 Autor Udostępnij Napisano 29 Października 2017 14 minut temu, patgaw napisał: Masz zaufanie do swojego mechanika? Jaki masz kod silnika? A zagladales moze przed tym zdarzeniem do niego? Mechanik zaufany, raczej nie odwaliłby takiej maniany. Kodu silnika nie znam i nikt nie zaglądał do paska. Poprzedni komplet wytrzymał bez problemu 100 kkm. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Florydzialski Napisano 30 Października 2017 Udostępnij Napisano 30 Października 2017 Może coś się zatarło i dlatego paskowi poszły zęby?Sent from my refurbished iPhone 5 using Tapatalk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość krawiec Napisano 30 Października 2017 Udostępnij Napisano 30 Października 2017 6 godzin temu, Florydziak napisał: Może coś się zatarło i dlatego paskowi poszły zęby? Własnie to tak wygląda jakby utrata zębów była skutkiem. Ten pasek wszystkie zęby stracił? Krawiec Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piotrus Napisano 30 Października 2017 Udostępnij Napisano 30 Października 2017 8 godzin temu, Florydziak napisał: Może coś się zatarło i dlatego paskowi poszły zęby? Sent from my refurbished iPhone 5 using Tapatalk W mojej starej Octavii 1.9 TDI nastąpiło spotkanie tłoków z zaworami, siły na rozrządzie były tak duże że koło pasowe ukręciło wałek rozrządu ale pasek Conti nie stracił ani jednego zęba. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DamU Napisano 30 Października 2017 Udostępnij Napisano 30 Października 2017 Przeżyłem zerwanie małego paska w tym silniku równo po 60 kkm od poprzedniej wymiany. Poszły dwa zawory wydechowe (logiczne bo mały pasek napędza tylko wałek od wydechu). Jeżeli jeszcze kręciłeś rozrusznikiem po zgaśnięciu to szanse na to, że będzie chodził poprawnie oceniam na 0% (jakbyś nie kręcił to też byłyby minimalne). Swego czasu można było na allegro spotkać sporo głowic/silników 1.4 po zerwaniu rozrządu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szyman Napisano 31 Października 2017 Udostępnij Napisano 31 Października 2017 Dnia Sunday, October 29, 2017 o 19:55, Tilok napisał: Motor kaput czy nie doszło do kolizji? Auto zgasło w czasie jazdy. Podczas kręcenia rozrusznikiem pasek na którym są zęby próbuje się kręcić. Ten drugi stoi. Rozrusznik słychać jakby pracował bez oporów. Motor skody 1,4 16V; 80 kkm na tym rozrządzie i ok. 2,5 roku. W sumie auto ma przebieg 245 kkm. Auto zaholowane do mechanika, jutro lub pojutrze będzie diagnoza, ale możecie pozgadywać Rozrząd ustawiany na 'kropeczki, druga sprawa przebieg 80000km Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blue_ Napisano 31 Października 2017 Udostępnij Napisano 31 Października 2017 23 minuty temu, szyman napisał: Rozrząd ustawiany na 'kropeczki, druga sprawa przebieg 80000km nie ma się tym co sugerować. u mnie w firmie wszystkie auta są ustawiane na kropeczki i śmigają przebiegi większe niż 100 tys od wymiany do wymiany. druga sprawa: w książce od mojej skody pisze, że sugerowana wymiana paska jest co 90 tys Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szyman Napisano 31 Października 2017 Udostępnij Napisano 31 Października 2017 wszystkie 1.4, 1,6 16V z tej grupy silnikowej robię na blokady i przebieg max jaki daje to 70000km. Niestety ale pasek od wałków jest najsłabszym ogniwem w tej układance. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tilok Napisano 2 Listopada 2017 Autor Udostępnij Napisano 2 Listopada 2017 Głowica zrzucona, 8 zaworów wydechowych do wymiany, głowica do planowania i montaż. Poza tymi zaworami nic się nie uszkodziło. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SebeKK Napisano 2 Listopada 2017 Udostępnij Napisano 2 Listopada 2017 Sprawdz prowadnice zaworowe moga byc pouszkadzane przez krzywiace sie zawory. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tilok Napisano 2 Listopada 2017 Autor Udostępnij Napisano 2 Listopada 2017 38 minut temu, SebeKK napisał: Sprawdz prowadnice zaworowe moga byc pouszkadzane przez krzywiace sie zawory. Ok, ja nie sprawdzę ale szepnę mechanikowi. Dzięki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SebeKK Napisano 2 Listopada 2017 Udostępnij Napisano 2 Listopada 2017 4 minuty temu, Tilok napisał: Ok, ja nie sprawdzę ale szepnę mechanikowi. Dzięki Pracuje w branzy i juz sie takicj obrazkow naogladalem EDIT: posprawdzaj czy kliny na kolach zebatych nie sa poscinane. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kiwal Napisano 2 Listopada 2017 Udostępnij Napisano 2 Listopada 2017 Głowica zrzucona, 8 zaworów wydechowych do wymiany, głowica do planowania i montaż. Poza tymi zaworami nic się nie uszkodziło. A gdzie na tym zdjęciu można zobaczyć co i gdzie się popsuło?Wysłane z mojego SM-T710 przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tilok Napisano 2 Listopada 2017 Autor Udostępnij Napisano 2 Listopada 2017 1 minutę temu, Kiwal napisał: A gdzie na tym zdjęciu można zobaczyć co i gdzie się popsuło? Wysłane z mojego SM-T710 przy użyciu Tapatalka Nie jestem w stanie odpowiedzieć na Twoje pytanie bo jestem zielony w temacie mechaniki. Takie zdjęcie dostałem i myślałem, że widać co jest zepsute Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SebeKK Napisano 2 Listopada 2017 Udostępnij Napisano 2 Listopada 2017 7 minut temu, Kiwal napisał: A gdzie na tym zdjęciu można zobaczyć co i gdzie się popsuło? Wysłane z mojego SM-T710 przy użyciu Tapatalka Zobacz ze zawory EX sa rownolegle do plaszczyzny, anpowinny byc pod katem. Do tego sa niepozamykane. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kiwal Napisano 2 Listopada 2017 Udostępnij Napisano 2 Listopada 2017 Zobacz ze zawory EX sa rownolegle do plaszczyzny, anpowinny byc pod katem. Do tego sa niepozamykane. A to nie jest tak że jest teraz faza -wydech- więc wszystkie są otwarte?Ja tam nie widzę żeby były prosto...sa pod kątem...Wysłane z mojego SM-T710 przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
shapyr Napisano 2 Listopada 2017 Udostępnij Napisano 2 Listopada 2017 56 minut temu, Kiwal napisał: A to nie jest tak że jest teraz faza -wydech- więc wszystkie są otwarte? Widziałeś kiedyś fazę wydechu jednocześnie na czterech cylindrach? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lato8 Napisano 2 Listopada 2017 Udostępnij Napisano 2 Listopada 2017 wszystkie wydechowe masz krzywe, faze wydechu masz kolejno na każdym cylindrze osobno Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kiwal Napisano 2 Listopada 2017 Udostępnij Napisano 2 Listopada 2017 36 minut temu, shapyr napisał: Widziałeś kiedyś fazę wydechu jednocześnie na czterech cylindrach? No fakt Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volf6 Napisano 2 Listopada 2017 Udostępnij Napisano 2 Listopada 2017 2 godziny temu, shapyr napisał: Widziałeś kiedyś fazę wydechu jednocześnie na czterech cylindrach? Zwłaszcza przy zdemontowanych wałkach Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
denus Napisano 6 Listopada 2017 Udostępnij Napisano 6 Listopada 2017 Dnia 31.10.2017 o 21:44, szyman napisał: wszystkie 1.4, 1,6 16V z tej grupy silnikowej robię na blokady i przebieg max jaki daje to 70000km. Niestety ale pasek od wałków jest najsłabszym ogniwem w tej układance. Jeszcze trochę to bez komputera nie wymienisz rozrządu w niektórych nowych samochodach, podobno już VAG zaczyna stosować takie rozwiązania. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szyman Napisano 6 Listopada 2017 Udostępnij Napisano 6 Listopada 2017 Niestety ale producenci idą w tym kirunku Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
futrzak Napisano 6 Listopada 2017 Udostępnij Napisano 6 Listopada 2017 Dnia 29.10.2017 o 20:46, denus napisał: chyba nie ma bezkolizyjnego 16V, Są No, ale raczej w nie tym przypadku. Dnia 29.10.2017 o 20:46, denus napisał: tym bardziej nowszej konstrukcji. A co to jest nowsza konstrukcja? Jakiś czas temu na AK był jakiś wątek o samochodach chyba po 1995 i takich silników było trochę. Badań nie prowadzę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
patgaw Napisano 6 Listopada 2017 Udostępnij Napisano 6 Listopada 2017 Widze ze sa tutaj obeznani w temacie, wiec mam pytanie. Chodzi mi o konkretnie ten silnik 1.4 16v w Fabii 1. Co najczesciej jest przyczyna awarii rozrzadu? Czy ten pasek na zdjeciu OPa sam sie tak wytarl czy np ktores kolo sie zatrzymalo i go zjechalo? Mam ten sam silnik i tez ok 80kk na tym rozrzadzie i jak obejrze pasek i stwierdze ze wyglada ok to jazda na nim do 90kk bedzie ok? Albo jak stwierdze ze nie jest ok to wymiana samego paska ma sens? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
trychu Napisano 6 Listopada 2017 Udostępnij Napisano 6 Listopada 2017 35 minut temu, patgaw napisał: wymień teraz zestaw i masz spokój na kolejne 80kkm Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
denus Napisano 6 Listopada 2017 Udostępnij Napisano 6 Listopada 2017 3 godziny temu, futrzak napisał: A co to jest nowsza konstrukcja? To co produkują od kilku, max kilkunastu lat, gdzie np: trzonki zaworowe masz grubości paluszka Lajkonik . To chyba był wątek o silnikach 8V, a nie 16V Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
futrzak Napisano 6 Listopada 2017 Udostępnij Napisano 6 Listopada 2017 3 minuty temu, denus napisał: To co produkują od kilku, max kilkunastu lat, gdzie np: trzonki zaworowe masz grubości paluszka Lajkonik . A tak konretniej? Bo wiesz, z konstrukcjami to może być dość zabawnie 3 minuty temu, denus napisał: To chyba był wątek o silnikach 8V, a nie 16V Nie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
denus Napisano 7 Listopada 2017 Udostępnij Napisano 7 Listopada 2017 8 godzin temu, futrzak napisał: A tak konretniej? Bo wiesz, z konstrukcjami to może być dość zabawnie Nie. Obecnie to pewnie prawie każdy o małej pojemności i 16 zaworach. Dla przykładu: Corsa D 1.2 16V czy 1.3 cdti, przeskoczyły teoretycznie wieczne łańcuchy rozdządu, w pierwszej po 60kkm, w drugiej po 100kkm. Benzynowy do remontu głowicy, diesel do wymiany, bo urwał się grzybek i narobił bałaganu w cylindrze. A co do 16V niekolizyjnych, to bywały takie w starych japońcach, np: niektórych Mazdach czy Hondach. Ale to w ubiegłym wieku Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mike_wwl Napisano 7 Listopada 2017 Udostępnij Napisano 7 Listopada 2017 Obecnie to pewnie prawie każdy o małej pojemności i 16 zaworach. Dla przykładu: Corsa D 1.2 16V czy 1.3 cdti, przeskoczyły teoretycznie wieczne łańcuchy rozdządu, w pierwszej po 60kkm, w drugiej po 100kkm. Benzynowy do remontu głowicy, diesel do wymiany, bo urwał się grzybek i narobił bałaganu w cylindrze. A co do 16V niekolizyjnych, to bywały takie w starych japońcach, np: niektórych Mazdach czy Hondach. Ale to w ubiegłym wieku Toyota typoszereg ZR-FAE. Popularny valvematic. Ma wprawdzie łańcuch rozrządu, który nie zużywa się tak szybko jak w innych konstrukcjach, ale w hipotetycznym przypadku zerwania, wałek od sterowania wzniosu zaworów ustawia się w pozycji "minimum" i tłoki swobodnie "zawracają" przed zaworami.Pewnie w przypadku innych silników z regulowanym wzniosem może być podobnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DamU Napisano 8 Listopada 2017 Udostępnij Napisano 8 Listopada 2017 Dnia 6.11.2017 o 20:49, patgaw napisał: Widze ze sa tutaj obeznani w temacie, wiec mam pytanie. Chodzi mi o konkretnie ten silnik 1.4 16v w Fabii 1. Co najczesciej jest przyczyna awarii rozrzadu? Czy ten pasek na zdjeciu OPa sam sie tak wytarl czy np ktores kolo sie zatrzymalo i go zjechalo? Mam ten sam silnik i tez ok 80kk na tym rozrzadzie i jak obejrze pasek i stwierdze ze wyglada ok to jazda na nim do 90kk bedzie ok? Albo jak stwierdze ze nie jest ok to wymiana samego paska ma sens? W moim przypadku był to ten mały pasek (Gates) po przebiegu równo 60 kkm. Był to już trzeci zestaw rozrządu w tamtym samochodzie i wymian dokonywałem właśnie co 60 kkm. W tamtym przypadku pomiędzy wymianami rozrządu był wyciek z pompy wody i przy jej wymianie wymieniono tylko duży pasek rozrządu stąd następną wymianę kompletu chciałem zrobić później (zresztą nie wiem czy nawet jakbym zrobił o czasie to ten pasek by wytrzymał). Silnik AHW. W późniejszych 1.4 16V wydłużyli okresy pomiędzy wymianami. W moim przypadku po założeniu nowego rozrządu silnik odpalił, ale chodził bardzo nierówno. Wygięło dwa zawory, głowica remontowana w profesjonalnym warsztacie. Później w tym egzemplarzu przy znacznym przebiegu wysypała się pompa wody i tez skończyło się pogięciem zaworów, ale tym razem zrobiłem to we własnym zakresie (koszt o ile pamiętam zamknął się w 300 zł + rozrząd). Chodziło Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
steyr Napisano 8 Listopada 2017 Udostępnij Napisano 8 Listopada 2017 Gates-a od dawna nie montuje, przeważnie Contitech-a. A z tymi łańcuchami rozrządów w współczesnych silnikach w niektórych przypadkach to dramat, osobiście wolę co 60kkm zmienić pasek niż żyć w przekonaniu że mam nieśmiertelny łańcuch który i tak trzeba będzie wymienić po podobnym interwale jak w przypadku paska zębatego tylko w kosztach razy 2. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SebeKK Napisano 8 Listopada 2017 Udostępnij Napisano 8 Listopada 2017 Tutaj prawda ze Gates’a sie nie montuje teraz tylko Conti lub Dayco. I zero problemow. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
patgaw Napisano 8 Listopada 2017 Udostępnij Napisano 8 Listopada 2017 3 godziny temu, DamU napisał: W moim przypadku był to ten mały pasek (Gates) po przebiegu równo 60 kkm. Był to już trzeci zestaw rozrządu w tamtym samochodzie i wymian dokonywałem właśnie co 60 kkm. W tamtym przypadku pomiędzy wymianami rozrządu był wyciek z pompy wody i przy jej wymianie wymieniono tylko duży pasek rozrządu stąd następną wymianę kompletu chciałem zrobić później (zresztą nie wiem czy nawet jakbym zrobił o czasie to ten pasek by wytrzymał). Silnik AHW. W późniejszych 1.4 16V wydłużyli okresy pomiędzy wymianami. W moim przypadku po założeniu nowego rozrządu silnik odpalił, ale chodził bardzo nierówno. Wygięło dwa zawory, głowica remontowana w profesjonalnym warsztacie. Później w tym egzemplarzu przy znacznym przebiegu wysypała się pompa wody i tez skończyło się pogięciem zaworów, ale tym razem zrobiłem to we własnym zakresie (koszt o ile pamiętam zamknął się w 300 zł + rozrząd). Chodziło Ale co bylo przyczyna awarii bo nadal nie wiem? Po prostu pasek sie wytarl ze staroci czy ktores kolo stanelo i go zjechalo? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DamU Napisano 8 Listopada 2017 Udostępnij Napisano 8 Listopada 2017 1 minutę temu, patgaw napisał: Ale co bylo przyczyna awarii bo nadal nie wiem? Po prostu pasek sie wytarl ze staroci czy ktores kolo stanelo i go zjechalo? Skoro po założeniu nowego rozrządu odpalił .... Pasek nie był wytarty ani stary po prostu pękł. Dodam, że piszę o czasach kiedy o paskach Gates nie było negatywnych opinii. Konstrukcja napinacza wyklucza za mocne napięcie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.